SILLY SEASON 13/14
Inte så liten heller... ;)
Linus Wickman: http://www.eliteprosp...player=520 Mer i Sundlövs smak
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: Ja sundlöv har ju tendenser till att snöa in på vissa saker.
1. Värva alla Leksingar födda 82
2. Ta de sämsta spelarna han hittar i varje lag i hopp om att förvandla dom.
...så varför skulle han inte kunna snöa in på att värva alla som heter Vas
Tycker det är en självklarhet att försöka få hit T.J Hensick när Kroken försvinner.
Drömma kan man ju alltid...
Taffe, "bra playmaker" med "sämre spelsinne" som gör 53 ass på 73 matcher...ööööhhh...?????
Ja, fortsatt väntan på när våra bomber ska få detta o andra AHL-förvärv att blekna...
Linus Wickman:
En hel del AHL-spelare spelar fortfarande i Calder Cupslutspelet, så någon brist på bra spelare där är det knappast än. De allra bästa brukar ju dessutom vänta ut NHL:s free agent frenzy i början av juli för att se vilken chans det finns att slå sig in i ett NHL-lag.
Som jag ser det går det att plocka en bra spelare nu eller så gamblar man lite och väntar på att plocka de riktiga topparna. Jag föredrar att vänta o chansa på riktig spets.
Linus Wickman:
Visst, klart det finns det, men det var ju inte riktigt vad det handlade om, eller hur? Jag bara rättade ditt felaktiga påstående om att Sundlöv måste skynda sig att värva eftersom toppspelare från AHL börjar försvinna.
Peja:
Härligt att läsa när det sammanfattas på det här viset. Själv tycker jag det ser det ut som att Frölunde helt klart värvat bäst tillsammans med Hv. Skall jag vara lite kritisk mot er så ser det ut som om vi värvat bättre än er hittills, men det hinner ju ändra sig ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Sundlöv vill ju handla på rea som vanligt alt plocka in nån som vart lovande men avstannat eller backat i utvecklingen som grädde på moset så ska densamma gärna vart nyligen långtids skadad eller nyopererad.
Bäcks drar Sundlöv tar in Hutten som hans ersättare
Silver drar Sundlöv tar in Sebbe som hans ersättare.
Kroken drar Sundlöv tar in...? Vas?!
Man kan ju fortsätta med målis lösningarna som får Vita Hästen att garva läppen av sig.
Eller hur var det nu igen, att stå o mål var som att cykla va?! Kvittar med 2 års uppehåll man har det kvar....
Var Rahm en bra värvning och motsvarade han förväntningarna? Fyllde han luckan efter Svedberg på ett bra sätt?
Lönade det sig med att köra Berglind som knappt platsa i Sundsvall när skador uppstod?
Var det mera värt att spara in Lasses lön än att plocka in en ersättare direkt?
Ledordet i Bif är snåla snåla och chansa, är det att leda svensk hockeys utveckling?
Visar väl på vilken kundskap han besitter, för att inte tala om att man via text tv kan avgöra hur matchen såg ut bättre än att vara på plats och se den live.
foppa78:
Håller med dig..... Huge gör bäst i att hålla sig ute i det fina vädret...... HS är så lugnt o fint när alla får gnälla om allt o alla utan att störas av folk som kanske vill avvakta innan man lägger en åsikt om nästa säsong.
70 Rodrigues:
Onekligen blir d ju lättare då..... F.ö. "va va d ja sa" är ett klart underskattat uttryck ;-)
Klart det ser bättre ut för er
Med er betalningsmoral får ni ju 3 ggr mer för era pengar...
Lindström: Förstår inte varför du slösar bort dina enorma kunskaper på ett sketet internetforum som HS.
Att på förhand kunna avgöra vilka värvningar som blir lyckade och mindre lyckade, vilka som kommer att motsvara förväntningarna till 100%, veta när man ska ersätta skadade spelare direkt eller avvakta osv osv.
Att du inte sitter som tränare/sportchef/fystränare hos ett ES lag är fullkomligt obegripligt.
Huge: Saknar vi inte själva poängen här nu? Truppen är inte spikad så vilka förväntningar skall då motsvaras? Vi får vänta till augusti och då se hur det ser ut.
Det enda som kan konstateras nu är att målvaktssidan ser oroande svag ut.
Att det saknas folk på forwardssidan, oklart hur många samt att backsidan troligtvis är spikad iom Kihlström.
Du är nöjd med truppen som den är elle?
foppa78:
"Du är nöjd med truppen som den är elle?"
Har jag missat nåt viktigt?..... är truppen spikad?....
Hur i glödheta kan nån ha en åsikt om Sundlövs värvningar inför nästa säsong om han inte har sagt ifrån att det är färdigvärvat???
I min värld låter det otroligt naivt, korkat o på gränsen till enbart provocerande att sprida sån dynga på Brynäs hockeyforum. Ett gäng gnällisar som sitter o tävlar i konsten att håna Brynäs o i synnerhet Sundlöv..... i mitten av maj..... vad är det som fattas er??? Sen går trojkan bananas när stygge Huge kommer in o är elak som vanligt.... skrattretande.
Låt dom spela träningsmatcherna ivf..... DÅ, möjligen kan vi se nån sorts tendens.
Tväst: det är väl inte det disskussionen handlar om?? Problemet är att man inte kan tycka något negativt utan att få det nedkört i halsen. Personligen tycker jag inte att tex Brodin är en kanonvärvning, hoppas jag har fel. Med att tycka till är förbjudet enligt huge. Vad är det för ett jävla disskussionsforum?
Vad ska vi skriva? "Åh vad bra att vi fortsätter med rahm och honken, det känns som guldmålvakter bägge två" "vad härligt att vi inte har värvat något intressant ännu"
alla har rätt att tycka som ni vill, även Huge. Men han har gjort det till sin personliga livsuppgift att klanka ner på precis alla som har en endaste liten åsikt som strider mot klubbens beslut. Vad fan är det frågan om??
Varför har du isf reggat dig härinne?
Leta upp nåt monologforum istället, där du kan häcka utan att bli ifrågasatt, vettja....
brynäs08:
Det förs oftast ingen diskussion på detta forum, är det nån som yppar ett uns positivt omdöme om Brynäs så går Tony i taket..... ivrigt påhejad av sin trojka.
Här får framföras vilka åsikter som helst om jag får ha en åsikt.... MEN när de här "diskussionerna" oftast bara är en tävling i att håna det mesta som har med Brynäs att göra då undrar jag vad ni får ut av detta evinnerliga gnäll.
Det jag läser låter som ett gäng adrenalinstinna 11- 16åringar på nåt ungdomsforum som inte kan få nog....... men om jag fattat det hela rätt så är väl flertalet av skribenterna ganska vuxna.... t.o.m föräldrar?
Men, Heja Sverige o de fantastiska bröderna från den där föreningen jag inte vågar nämna namnet på. FINAL!!
Rahm/Honken..... är det nån som minns omdömena om Svedberg den hösten han kom? oftast lät det.... han platsar ju inte ens i .... ja, den där föreningen..... det är inte så längesen.
70 Rodrigues:
Jag har lite svårt att fatta hur du kan bli så otroligt arg (?) för att nån patetisk lallare från landet försvarar Brynäs färger??? Laget du påstår att du älskar?
Om nån tycker annorlunda än vad jag gör då blir ivf jag nyfiken o undrar om jag möjligen har missat nåt.... försöker se det från en annan vinkel.....
Det här gnället på allt o alla kan ju ingen sansad bedömare ta på allvar, men om jag får ha en åsikt så ger jag oxå er den möjligheten, men det skulle va klädsamt om det kunde föras en diskussion utan en massa förklenande namn på Brynäs representanter och andra skribenter.
Finns väl heller ingen patentlösning på problemet, man kan bara försöka argumentera emot på ett sakligt sätt utan att kliva ner i deras sandlåda, i förhoppning om att droppen till sist urholkar stenen...
Jag och många är väl mer fascinerade över att ni orkar negga, klaga och gnälla på exakt allting dygnet runt, i stort sett.
Ni verkar inte finna nån större glädje i att supporta ert favoritlag, verkar mer som att ni tycker det är skitjobbigt och nån sorts påtvingat självplågeri som ni utsätter er för.
En normal supporter inser att ledare och spelare satsar 100% för att allt ska bli så bra som möjligt och accepterar då att det kan bli fel emellanåt.
Nåt som du och dina kumpaner verkar ställa er helt frågande till.
Ni tycks kräva ett normaltillstånd som utgår ifrån att exakt allting ska fungera till 100%, alla värvningar ska vara toklyckade, ingen får göra nåt misstag, man ska vinna alla matcher (helst med minst 7 måls marginal9 osv osv.
Man blir ärligt talat hjärtligt trött på den supportertyp du representerar, även om jag som sagt inser att du/ni säkert har stort engagemang.
Ditt problem (för att ta ett exempel) är kanske just att du lever och andas Brynäs dygnet runt, engagemanget tenderar att gå överstyr och det blir nästan lite tragikomik över det hela...