SILLY SEASON 13/14
Om nu Brynäs var intresserade av Teemu Ramstedt.
Här är kanske anledningen till varför AIK lyckades vinna kampen?
Klar för AIK ? men kan snart försvinna | AIK | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Lee Gooren kanske kunde vara något för Brynäs.
Paralellt med spelandet kunde han sköta rehabträningen med Lauritz och Nordan.
Kanske skulle det bli lite fart då.
Sen lite man man övningar med Löf och Djoos... :)
www.eliteprospects.com/player.php?player=11313
Tror inte han heller dragit på sig något större jubel om han presenterats som nyförvärv till Brynäs. Verkar ju ha potentialen, men han verkar ha haft några jobbiga säsonger bakom sig.
Stjärnan stannar i AIK ? nobbat KHL-bud | AIK | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
DavyDjoos:
Starkbaum har ju kontrakt m MoDo även denna sässe...
Så länge de betalar lönen kan de väl styra vad som helst...
Låter inte som en kille Sundlöv skulle värva. Kan inte hela storyn. Varför är han oönskad i Modo? Skötte ju målvaktsysslan bra där.
Bara på HS min vän, bara på HS.... ;-)
Är han för dyr för Modo är han utan allt tvivel för dyr för Brynäs. Tror man startar säsongen med befintlig målvaktsbesättning och sedan håller koll på spelarmarknaden under hösten. Någon av de svenska målvakterna kanske tröttnat på att harva i farmaligorna.
Johan Norrström:
2 dagar kvar å ingen spets som sundlöv snackade om , han ljög för supportnarna igen , Vi som lägger pengar å tid på detta lag är inte värd skit i Sundlövs ögon , Jag bara väntar på att chefs stolen blir tom ,men jag glömde att han sitter på livstid ,
Om laget lyckas skrapa ihop 10 poäng på dom 10 första matcherna får vi nog vara nöjda , m.a.o 20 missade pinnar ,
Sundlövs mål i år är allsvenskan 2014 inget tyder på något annat ,
Tror helt enkelt att det är så att Sundlöv anser att han värvat spets. Är förmodligen det ända svar man lär få.
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Problemet för Sundlöv är väl dock att han nämner Holloway & Bissett i samma andetag...
Men, ge Scott o Sweatt säsongen...kanske blir bra till slut...
Dan före dopparedan!
Jo jag nämnde det tidigare. Sundlöv anser nog att han värvat spetskompetens. Beror ju på hur man tänkt spela och vilka positioner man planerade att förstärka. Att det var renodlade målskyttar Sundlöv hade i åtanke när han nämnde spetsspelare kan nog uteslutas. Det är väl ofta det som supportrarna tänker på när de hör spetsspelare och måltorka i samma mening. Förstår ju känslan av besvikelse hos vissa, men man lär ju samtidigt ge det lite tid. Förhoppningen måste väl ändå vara att det ska bli bra i slutändan. Vill se vad det här laget kan göra innan jag dömer.
Johan Norrström: Spets i form av två starka amerikaner från Ahl plus Brodin men det kanske inte vissa ser.
Lägg till en av Luleås bästa backar ifjol och en finsk landslagscenter.
Blir nog bra det här till sist.
Carl Lejonkräk:
Det är ju din åsikt och förhoppning. Inte en absolut sanning eller hur?
Faktum är ju att värva nya spelare är lite som satsa på V75. Man kan chansa lite eller satsa på säkra kort. Vad som ger maximal utdelning i slutändan är ju svårt att veta innan. Även till synes säkra kort kan floppa, och samtidigt kan mer anonyma förmågor överraska och prestera bra.
Det beror som sagt på hur man tänkt sig att balansera och bygga laget. Sundlöv och Tommy verkar ju ha en plan och nu är det bara att luta sig tillbaka och se om det slår väl ut.
Vilken som har rätt och skrattar sist eller gråter först kan ni ju träta om lite senare in på säsongen.
Brynäs har värvat så mycket spets så jag glömde ett par killar där.
Huss: Ingen har föreslait Esa Tikkanen än. Det är ju en tradition på denna site ;-)
Redigerad kommentar