Silly season 2012/2013
sylf: Sant, men Luddes tyngd hade varit riktigt bra att ha i det här slutspelet. Dessutom, vad är det för fel på killar som vågar sticka ut hakan lite? Det känns som det är mer ett hockeyfenomen att det är förbjudet.
Kolla in fotbollen med Guidetti, Zlatan m.fl.
Den här killen skulle jag vilja se i Brynäs tröja, synd att vi inte lyckades snärja honom när det skar sig mellan honom och DIF.
sylf: Håller med till 100%. Denne yngling är inget att lägga tid och kraft på. Det finns i så fall bättre alternativ i egna organisationen, både vad det gäller prestation på och utanför isen.
70 Rodrigues: Han som söker nytt... ..vad har han tänkt sig egentligen? Han kan väl inte få det så mycket bättre än han har det. Måste handla om att han vill ha upp sin lön.
I BIF får han ju emellanåt spela i producerande linor, spela PP etc.
Att BIF tvekar på den andre kan jag förstå (hockey/krona), men det vill ju till att man hittar bra ersättare oxå.
Då fick jag mitt rykte "bekräftat" med, tråkigt för han har varit jäkligt nyttig (han som söker nytt)..
Redigerad kommentar
Och som sagt: om dom själva vill prova nåt nytt så är det nog inte mkt Sundlöv kan göra.
Har du nåt motiv till varför dom annars skulle lämna/ej få nytt kontrakt?
Att inte Granström skulle erbjudas nytt kontrakt finns nog inte på Sundlövs karta,där ser vi nog en förlängning när som helst.
Nordqvist är ju lite mer tveksamt med.
Sundlöv har ju sagt att han vill behålla så mycket som möjligt i truppen.
Brynäs satsning på kontinuitet tillsammans med våra "Youngsters",det är ju det som håller på att bära frukt just nu.
OT:Bertilsson tränar idag,så då tog nog inte Hyvvönens tackling så farligt ändå.
Redigerad kommentar
Edit: femtecenterroll för Lindholm, glömde att Enterfelt redan är klar...
Märks att det är slutspel, då lyfter sig just såna som Nordan och Hansen.
Komplettera med Järnkrok till nästa säsong, återstår Lindholm som är lovande och får nöja sig med en fjärdecenterroll (än så länge...)
Sen kan ju alltid Granis vikariera vid behov.
Sundlöv kan skicka ett par laxar till mig som tack för att jag gjort en del av hans jobb... :-)
Det stämmer att Dixon ritat på för Ässät ytterligare en säsong,angående Nordqvist så håller jag med Zzz i hans resonemang.
Nordan har varit bra i slutspelet.
Zzz:
Om du tänker på vad Boork sa om Enterfeldt i chatten så blandade han ihop honom med Lauritzen.
Peja: Jag vågar inte räkna in Enterfeldt än, enligt Boork har även Färjestad ryckt i honom. Nu står det ju överallt att han är klar men det är många spelare som enligt media har varit klara för 2-3 klubbar.
70 Rodrigues: jag tycker Brynäs ska förlänga med Nordqvist om han går med på en rimlig lön.
Känns som att Stephen Dixon efter en riktigt bra säsong i Finland borde och kan vara en vass förstärkning som en andre center?!
Eller är han under ett svårt kontrakt så det kanske inte går?
Peja:
Järnkrok, Enterfeldt, Nordan, Hansen, Lindholm
Ser hyffsat ut tycker jag.
Nordan har varit ok, men Hansen har fått nån jädra pånyttfödelse i slutspelet... Jäkla vad bra han varit! Nästan i Ollasklass för bövölen!!
Kan dom uppvisa samma spel i serielunken nästa år ska dom definitivt bli erbjudna nya kontrakt...