Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 6/3
Välj vad du vill om du inte fattar att ett slutspel ger kosing inför nästa säsong.
Tror inte att jag behöver tro på mirakel inför en kvartsfinal utan jag tror Brynäs har stor chans vilka vi än möter, Pajas!
Lika bra du ignorerar trollet kanske vi har tur han kryper tillbaka under stenen han kom från
Ett steg framåt totalt sett trots det snöpliga slutet i Timrå.
Alltjämt 7 poäng ner till strecket, dessutom 21 mål.
Nu återstår dessutom endast 9 poäng kvar att spela om.
Det krävs i praktiken 2 pinnar på 3 matcher för att klara slutspel.
För 3:e gången i kväll; vad sysslar Frölunda med, årets hjärnsläpp alla kategorier! Jag tror att både RBK & SSK kan bli obehagliga överraskningar för flera lag i slutspurten.
Allvarligt talat skall det till ett mindre mirakel om vi ska missa slutspel.
JanT: Här har vi slutspelsfighten...
| 8 | MODO Hockey | 52 | +10 | 70 |
| 9 | Luleå HF | 52 | -7 | 69 |
| 10 | Timrå IK | 52 | -14 | 68 |
Revanschsuget HV på måndag kan mycket väl bli 0 poäng, LHC borta är en trolig nolla till.
Under tiden plockar Luleå 6 pinnar mot halva SSK (avstängningar och Klasen skadad) och Rögle.
Modo har SAIK hemma och SSK borta, absolut möjligt att Modo tar full pott.
Inför sista omgången:
Modo 76
BIF 76
-----------
Luleå 75
Modo-Rögle
Luleå-Timrå
Brynäs-Saik
Rysare!
Bara att kryssa på mot slutspelet för Brynäs nu.
Anders Berg: "Förra säsongen åkte Brynäs på däng i fyra raka i Kvartsfinalen, detta gav pengar och bra PR... I år kommer Brynäs åka ur i Kvartsfinalen i år igen, pengarna kommer, enligt dig, rassla in på kontot. Fine! Vad händer nästa år då, i och med pengarna? Blir det semifinal då?"
Självfallet.
Det är inskrivet i förbundets regelverk att ett lag som förbättrat sin ekonomi jämfört med föregående säsong, automatiskt är kvalificerat för semifinal.
Lottning sker när det gäller vilka lag som ska mötas i semifinalen, eftersom det kan vara flera lag som förbättrat sin ekonomi jämfört med föregående säsong.
Inse att vi den här gången har alla fördelar på vår sida. 7 poäng och 21 måls marginal med 9 poäng kvar att spela om tar man normalt sett inte in!
Tror du inte att LHC & HV väljer att slå av på tempot så här i slutspurten?
Det har topplag gjort i alla tider, man är redan inne i förberedelserna för slutspelet!
Tänk på fjolårtes match mot LHC när "luffaren" härjade i spelargången. ;-))
Inrikta sig på att bli 2:a i serien och hoppas att BIF blir 6:a....
Seriesegraren får då det tvivelaktiga nöjet att välja mellan MoDo & Frölunda....
(förutsatt att Luleå torskar dit)
2:an väljer Brynäs...
Slutsats; Jag tror vi har mycket goda poängchanser i de 2 kommande matcherna!
Alternativ 1: Spöa Modo så att Modo missar slutspel plus få en miljon i prispengar för förstaplatsen
Alternativ 2: Råtorska med 0-8 mot Modo, ge bort en mille och sen hoppas att Brynäs kommer 6:a
Hmmmm
Du vet väl;
Gårdagen har passerat
Om mogrondagen vet vi intet
I stunden tröstar herren.
;-)
Ta det för vad det är; en kvalificerad gissning..
Noterade förövrigt att MoDo nu är över strecket för 4:e gången denna säsong...
Luleå under strecken för andra gången...
Fy fan vad bittert att bli omsprungen på upploppet.
JanT:Jag har svårt att se att det skulle bli tal om något annat. Det som är emot oss lite är väl att vi inte kan titta uppåt i tabellen utan känns ganska avhängda uppåt. Men jag tycker det ska bli intressant.
Ponera nu att modo fixar sin slutspeaplats och kommer 7 eller 8 tillsammans med frölunda. Båda lagen har visat en rejäl uppryckning på slutet (bortsett från Frölundas fadäs igår)
Vilket lag vill vinna serien och välja mellan Modo och frölunda? Allt talar för att vi kommer att landa på en sjätteplats i tabellen och kommer mest sannolikt att få möta tabelltvåan. Helst ser jag att vi får möta LHC som har en dålig record i slutspelssammanhang. De föll ju igenom förra året mot SAIK.
Men Det krävs mycket för att Brynäs skall hålla undan från frölunda så det känns inte orimligt att vi landar som tabellsjua och då kommer vi helt klart att få möta serievinnaren. Blir det en repris mot bibelvändarna eller får vi en i mina ögon önskemotståndare i LHC?
HV är inte helt fel det heller, då vi brukar ha relativt lätt för dom i Gävle. I vilket fall som helst känns det bättre än i fjol. Vilken placering (6-8) det i slutändan blir känns i sammanhanget oviktigt.
Att vi i nuläget skulle missa slutspel känns väldigt avlägset då vi stort sett haft samma marginal till slutspelsstrecket hela säsongen och det som krävts för slutspel konstant varit en kvot på ca. 1,35 poäng/match, vilket indikerar att det kommer att krävas 74 poäng för att klara skivan.
Med andra ord är det bara att ställa in rören....
;-))
Vilket även innebär att vi klarar skivan. Jag kan inte se att vi spelar bort en slutspelsplats med 2 hemmamatcher kvar på programmet.
"Det var en mycket nöjd Czarnecki som var på presskonferensen. Han gör rätt i att inte ta ut någon slutspelsbiljett ännu. För det krävs det ytterligare poäng. Däremot kan han vara nöjd med att vara en del av ett Brynäs som jobbade hårt, gav 100 % och visade upp en defensiv trygghet"
www.brynas.se
vi vinner inte matcher och mitt lags coach är "jättenöjd"
Timrå TV
Icing är vackert!
2-1 och jag garanterar att det varit annat ljud i skällan...
Och på 70-talet spelade vi vackert! Ack det ljuva 70-talet!
"Krobbe" & L-G dansade som älvor i motståndarnas zon!
Det är nästan så man blir gråtmild när tankarna flyger iväg!
Stackars människor som tvingas uppleva CZ & Co. !!!
om du avser mig; inget du vet ngt om, inget du kan garantera
inte ens när vi spelar utmärkt kan 3 poäng bärgas...
Eh, ja troligen, det är ju en avsevärd skillnad.......Vad menar du?
2-1; fantastiska spelare, vad bra dom var!
2-2 efter 2 osannolika studsar; jävla sopor!
Är du nöjd med att förnedras i slutminuterna alltså? Tror du på mirakel i kvartsfinalen? Hoppas på det då!