Uppehållssnack
I båda fallen har ledningarna bett om ekonomisk hjälp för att förstärka sina resp lag.
Enda skillnaden är att Modo inte har öronmärkt sina pengar till en specifik spelare.
"VAD hade stått i tidingarna OM Dackell, Jonsson, Somervuori, Kahnberg mfl hade gått ut med atyt de skulle gå ner i lön för att finansiera Nordan.. Hade det då stått "Spelarna tvingas sänka sina löner på grund av spelarinköp" då så är det ju solklart."
Nu spekuleras det i Modoboken om att deras "stjärnor" i ngn form och i slutändan faktiskt tvingas avstå del av sin lön, trots att det står att man skänker av sina pengar. Handlar ju isf bara om en lek med ord.
Och då är det ju lite intressant att Expressen i det här fallet INTE talar om spelare som tvingas sänka sina löner utan om stjärnor som skänker av sina surt förvärvade pengar.
Ingen bolltalang direkt;)
Hans största merit var nog när han och EBS (bandy) mötte Sollentuna där en viss Mats Sundin spelade,det fick man höra några ggr;))
Jag har bara fått uppfattningen att Nyström i sina skriverier har ett extra gott öga till Modo, men jag kan ju ha fel.
Poängen kvarstår oavsett var Nyströms lagsympatier nu ligger:
det tydligen skillnad på tiggarbrev och tiggarbrev....
Huge: Var spekuleras det om det, sa du? Vi försöker bara komma på kreativa sätt att få ut så mycket som möjligt ur det hela. De tvingas inte till att avstå från lön, de väljer att skänka pengar till klubben de älskar. Och att avstå från lön är ett bättre sätt för alla parter än någon annan form av gåva. Kreativt tänkande, kallas det.
Säger väl iofs inte nåt om var hans sympatier ligger idag.
Och med tanke på att han skriver som en vindflöjel så är det väl ingen dum gissning att han också har bytt favoritlag sen han gick i 7:an... :-)
Och vem minns inte Bros?
Frölundas mest hatade spelare i ett par säsonger.
"Brosdjävel" fick han heta av Hovetpubliken vilket förstås tydde på att publiken gärna hade sett honom i det egna laget...
Det är fantastiskt vackert av dessa killar att finansiera Foppas inträde i Modo,men är det Foppa som betalar dessa spelare för sin egen lön i Modo?:)))
Mkt enkelt.
Det var en liten vink om att Nyströms ev lagsympatier för Modo kunde ha ngt med vinklingen att göra.
Om det nu inte är på det viset så ändrar väl inte det på min huvudsakliga invändning: att Expressen verkar göra skillnad på "tiggarbrev" och "tiggarbrev"?
I princip anser jag nämligen att det inte är nån skillnad på resp ledningars agerande i det här fallet.
Ja, var det inte nån i er bok som redogjorde för ett tänkbart tillvägagångssätt för att rent tekniskt få ut så mkt som möjligt av stjärnornas gåvor? Det har jag öht inte haft nån synpunkt på, även om det säkert hos många kan uppfattas som ett försök att (iofs helt lagligt) skatteplanera, sas.
Min poäng är att det inte är nån principiell skillnad mellan att avstå sin lön och att skänka pengar till klubben.
I båda fallen väljer du ju faktiskt som spelare att avstå från egna pengar.
Om du sen kallar det för att avstå lön eller skänka av sparade pengar är väl isf bara en semantisk fråga.
Och om han nu INTE skulle vara Modoit så ändrar det inte på sakfrågan:
att Expressen i det här fallet (och för övrigt även i många andra fall) är inkonsekventa i sina beskrivningar.
Huge: "Min teori bygger ju delvis på att han faktiskt ÄR Modoit och inget annat."
"Min teori bygger öht inte på Nyströms ev lagsympatier om du nu tror det, men jag förstår att du hade önskat att det vore så enkelt."
Vad sa du nu att din teori byggde på? Jag är inte helt säker på att jag förstått dig.
????
Det var Gävlelasse som jag citerade när han talade om att våra spelare skulle tvingas avstå lön för att värva Nordquist och att Expressen skulle ha vinklat det på det sättet.
I både Brynäs och Modos fall har ju inget tvång förekommit vilket jag heller aldrig påstått.
Jag har däremot likställt det med en form av tvång i så måtto att spelarna kanske har känt sig tvingade att ställa upp när klubbarna har behövt akut ekonomisk hjälp.
Tror att du missuppfattat det hela.
Huge: "Nu spekuleras det i Modoboken om att deras "stjärnor" i ngn form och i slutändan faktiskt tvingas avstå del av sin lön, trots att det står att man skänker av sina pengar."
Nej, jag har inte missuppfattat dig. Du skriver tydligt och klart att vi spekulerat i att Modos stjärnor faktiskt tvingas avstå del av sin lön, men att det omskrivs till att skänka pengar.
Min TEORI i just det här specifika fallet om varför Expressen valt att inte vinkla Modos agerande som "tiggeri" är att Nyström är Modoit, eftersom jag tror att han är det.
Min ÅSIKT är att Expressen och media överlag har en tendens att vinkla saker och ting rent generellt, och att den här artikeln är ett bra exempel.
När jag säger "tvingas avstå sin lön" så menar jag självfallet inte att ni har spekulerat i att Modo skulle ha TVINGAT sina stjärnor att skänka pengar.
Inte ens JAG är så konspiratorisk.
Det jag menar är att det inte är nån principiell skillnad mellan att "tvingas avstå sin lön" och att "tvingas skänka pengar".
Det lilla ordet "tvingas" i har uppenbarligen ställt till det, ser jag nu.
Ta bort ordet "tvingas" i båda satserna så tror jag att du förstår vad jag menar.
Började jobba 0430 i morse och det börjar gå runt i skallen nu.
Tur man är ledig i morrn..
;-)
Sundlöv gick ut med ett brev där han "tiggde" pengar.
En viss skillnad.
Tumme upp för entusiasmen Olsson
Tumme ned för trådbenämningen...
Detta är på väg o bli en enda sörja...dags o bumpa tråden Ishockey....???
Moderatorer...styr upp!
Sundlöv gick ut med ett brev där han "tiggde" pengar.
En viss skillnad."
Modo tiggde ju av spelarna för flera veckor sedan, du måste ha missat det.