1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778961 inlägg · 7967 ämnen
« · 275559 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Björk
Lilljanne:

Plus att man får betala för Lind också. Men där räcker nog inte 400 000 för han har ju spelat i landslaget. Så bara i övergångssumma har Brynäs lagt ut några kronor i år.

Sv: Björk
Huge: Bla bla bla!!!!! Jag tror fan att du driver med oss!

Sv: Björk
Huge: Den stora, j-vligt stora, skillnaden är att JB spelar för Brynäs IF. Men vi kan väl återkomma till den här diskussionen efter seriestart? Jag kan knappt bärga mej.

Sv: Spelarnytt
Lilljanne:

Varvio hade denna statistik -99
27 matcher 17 mål 10 ass. 27.poäng. och som sagt var bara 1 mål året innan I HV71.

Därför menar jag att Det kan lika gärna hända Malmström.
och glöm inte att Malmström kan vara härligt tekniksk bara han vill.

Sv: Björk
70 Rodrigues:

Det där med hans skridskoåkning skall man ta med en nypa (skopa?) salt. Jämfört med t.ex Rehnberg tror jag inte det skiljer ett jota. Jämför man med spelare som Pihl och Axhner i LHC är det nog heller ingen skillnad. Nästan aldrig hör man något om de sistnämndas skridskoåkning, eller snarare brist på sådan.
Man talar i stället om hur bra räckvidd dessa har, deras placeringssäkerhet och hur tuffa dom är. Är man förvånad att det bland pessimisterna här på sidan, istället bara framhålls hur påstått dålig Björck är på skridskorna?
Inte mycket förvånad.....

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Om jag inte minns helt fel sågjorde väl han en massa mål i Finland säsongen innan han kom till Hv..eller var det så att han kom från Dallas..lite osäker men det går väl o kolla på Lundsröms rekomenderade statestiksajt..:-)

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Jo, varje gång!

Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg:

Varvio lyckades göra hela 1 mål i HV71 och enligt vissas teori så skulle AIK alldrig ha värvat honom, men det gjorde Råttorna ändå...och se på fan, då pyttsade han 17..

Men det skulle ju aldrig kunna hända med spelare som går till brynäs eller?

Sv: Björk
Stämmer det att vi pröjsat 3x400.000=1.200.000 kr bara i övergångssummor för Henrik Malmström, Daniel Casselståhl och Jesper Björck? Och jag som trott att Brynäs hade dåligt med pengar! Men visst kan man förhandla bort dom här summorna? Väl?

Sv: Björk
Huge: Ingen av dem förmådde väl förstärka och förbättra laget i alla fall, vad jag kunde se...

Sv: Spelarnytt
LUNDSTRÖM 6: Brynäs vann SM-Guld 99 o vad hjälper det nu???

Sv: Spelarnytt
70 Rodrigues: Jarkko Varvio spelade i Finska landlaget senast 1997.

Sv: Spelarnytt
LUNDSTRÖM 6: Jag vet! Brukar söka där!

Sv: Björk
Clarence: Beträffande Henke: Korrekt uppfattat.

Sv: Spelarnytt
70 Rodrigues: Här kommer en sida som går att hitta spelare.
www.eurohockey.net/players/

Sv: Björk
Clarence: Ditt minne var tydligen ÄNNU kortare än sommar´n...

Ram kanske var en liten besvikelse, men med ett stabilare försvar framför sig tror jag han hade blivit en klippa. Har vinnarskalle plus att han mer eller mindre räddade oss i KS.

Miettinen helt OK, med tanke på första säsongen i ES.

Laitinen behöver inte kommenteras. Se +/- statistiken och spelet i övrigt.

Sv: Björk
Huge: Henke Malmström måste vara en riktig världsspelare då som, enligt dej, t o m kan ersätta 3 spelare själv. Jösses vilket kap!

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Tyskland tror ja det var senaste säsongen..

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: I en tysk div II klubb som heter Bremerhaven!

Sv: Björk
Sylf: Vi kan tyvärr inte få det vi pekar på, av förklarliga skäl.
Lind kan nog inte ersätta en Janne då enne var "normal" sas, men en omotiverad Janne brädar han med råge. Djoosen ersätts förhoppningsvis med den kvarvarande toppbacken vi alla väntar på. Som Jimmy säger, det tar lite tid att bygga nytt, skutan vänds inte på ett år, troligtvis inte två heller.
Malmström kommer att ersätta Jobs, Floberg och Kösa tillsammans, mark my words.... :-))

Sv: Spelarnytt
Tycker Sjödin borde kunna ha koll på någon/några bra spelare atthämta från sitt gamla "hemland" Schweiz. Tommys klubb Lugano blev väl Mästare i år, så där skulle det väl gå att hitta ett par äss, tycker man.

Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg:

Vart spelar han nu?

Sv: Björk
70 Rodrigues:

Jag kommer ihåg hur det lät om Laitinen på försäsongen.....

"Han hänger inte med, Han är dålig på skridskorna, Han är stabbig mm"
Men det visade sig att han hade bäst Plus/minus av alla backar i laget +8. Sedan var han en av dom jämnaste mao. han gjorde sitt jobb...


Det kan vara så att dom ser likheter när det gäller Björck och Laitinen...vem vet.

Sv: Björk
Huge: Med Björck i laget så lär det bli mycket spel i BP för brynäs kommande säsong. Björck är ju en spelare som Brynäs behöver, en stor Neandertalare som inte kan åka skridskor.

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Japp, plus att han gjorde väl någon säsong i Hv71 också..

Sv: Björk
Huge: Du är diskad! Du nämnde Djoos och JB i samma inlägg!

Det är INTE på backsidan ssk är fullsketet med dyra importer. I ssk skulle Rehnberg vara den givna centralgestalten på backsidan.

Sv: Björk
Huge: Förutom Anger visade de sig vara det, ja.

Sv: Björk
Clarence: Ditt minne är kortare än vår svenska sommar.
Tyckte du att Anger, Miettinen, Laitinen och Ram var försvagningar innan fjolårets säsong?

Sv: Björk
Clarence: Nähä! Björck är ett kap ju.

Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg:

Menar du varvio som spelade i AIK sent 90:tal?

Sv: Björk
Och så har vi tydligen dumpat Wågen! En kille som kan åka skridskor.

Men vafan, vi ska inte sälja björnen förrän vattnet har gått. Om dom tre nästa värvningar som presenteras blir Dackell, Norrena och Wallin (ja, det är inte omöjligt) då ser det lite bättre ut. Dackell, Lind, Malmström framför Wallin och Björck, t.ex. Skapligt, va?

Sv: Björk
Sylf: Problemet med Brynäs varje vår och sommar är att man aldrig förmår förstärka sin trupp. Man har fullt sjå med att hitta i bästa fall jämbördiga ersättare till allt folk man tappar eller inte vill ha kvar från den säsong som gått. Det är en ond cirkel man irrar i , år efter år...

Sv: Björk
Lilljanne: En annan rolig kommentar, i betydelsen "glädjande", var också den som sade att SSK kommer att ångra att man inte behöll Björck. Som du ser, det finns olika aspekter på det hela.

Jag har sagt att jag TROR att Björck kan bli ett kap, mht det ekonomiska och även till det sportsliga.
Vad gäller skridskoåkningen så var väl knappast Djoos ngn vinthund direkt, utan att göra några andra jämförelser med Björck.
Har du förresten ngn koll på vilken backbesättning SSK har för tillfället? Skulle vara kul att jämföra vilka han konkurrerat med.
Möjligt att Lahtinen kommer att skärpa till det äckligt disciplinerade spelet ytterligare och att Björck då inte ansetts tillräckligt bra. Konkurrensen är väl hyfsad kan jag tro
(Popovic, Rohlin, Back(!), Bemström etc...

Ang Jimmys inlägg:

Om citatet rörande Molin var det enda du hängde upp dig på så var det väl det han skrev i övrigt inte så tokigt iaf, det tror/vet jag du håller med om (?)

Spelarnytt
Oj va ledsna alla verkar vara över att Björk ska lira i laget nästa säsong..tror inte själv att det är så fel iaf, stor o tung med elitserierutin. Alternativet hade väl varit en back som hade ratats av ett finskt lag men hade då kostat dubbelt så mycke.

Det som kanske är roligare då är att jag hörde att Brynäs verkligen försöker att knyta till sig Tony Mårtensson o att en signing där inte var långt borta samt att både Brynäs o Timrå drar i Jarkko Varvio men att Brynäs ligger klart bäst till. Kanske kan bli den målskytt vi behöver. Tyvärr låter det som Nylander kommer att lämna oss för annan klubb men är väl inte riktigt klart än..beror nog lite vad som händer med andra värvningar men som det lät så blir det inge mer för Nyllet. Tyvärr säger jag, han behövs..

Sv: Björk
Huge: Jag lovar att tala om när nån med minsta kunskap om hockey säjer att vi gjort ett kap. Roligaste kommentaren var väl sskaren som sa "Tack" om vår senaste värvning.

Jag har väl inte sågat JB! Jag sågade EK.

"Bland ytterforwards så är ju Ove Molin alltid Ove Molin." Det är fan inte dåligt!

Sv: Björk
Huge: Jag väntar fortfarande på kilarna som skall ersätta Larsson,Djoos + dom som ska se till att Brynäs blir bättre nästa år.Inte likvärdiga eller sämre.Ska klubben leda svensk hockeys utveckling krävs större namn än så här.Dom som nu skrivit på har med nöd och näppe ersatt Jobs,Floberg,Kösa,Rhenberg osv osv.

Sv: Björk
Lilljanne: Här får du en kommentar till Numero Uno:

"En fluga gör ingen sommar"

Mao, det statistiska urvalet av åsikter är ngt begränsat.... :-)

Sv: Björk
65 Selander: Jag förutsätter att de har ett gäng bra "back-up-alternativ" om det skiter sig med Norrena/Honken. Annars kan det gå "åt pipsvängen" om man vill uttrycka sig milt.

Sv: Björk
Igor: enl specifikationerna på den senaste så behöver vi ju inga fler eftersom vi bara kommer ha fyra spelare på isen.

Var f-n är Norrena ;), lite oroväckande att stå utan en 1:a målis
ifs så skötte Lundström sig bra på försäsongsmatcherna fast vi behöver etablerad målis. Kosta vad det vill.

Sv: Björk
Lilljanne: Om din SSK-polare hade tyckt att vi gjort ett kap, hade du refererat till honom då också, med tanke på att du redan sågat Björck? Skulle inte tro det....
Om du läst Lunkans inlägg tidigare ang SSK-fansens åsikter om Björck, så ser du att det är lite olika hur man bedömer honom.


Att SK/EK med Sjödda och Djoos i spetsen skulle rekommendera en "junior" låter väl föga sannolikt, när vi behöver just en spelartyp som Björck.

Jimmy har mer koll på läget i Brynäs än vad många här på sidan har, enligt min mening.
Döm aldrig hunden efter håren, var det ngn som sa...
Vad i Jimmys inlägg tycker du isf var felaktigt?

Sv: Björk
Lilljanne: Om det sista backförvärvet trots allt skulle hålla elitserieklass och vi har lite tur med skador behöver vi aldrig överhuvud taget se Björck på Gavlerinkens is under match ;-)

Sv: Björk
Lilljanne:

Nu tycker jag att alla glömer lite lätt.
Det finns spelare som har ratats/kickats av Brynäs efter som dom inte var tillräckligt bra. Några av dom spelarna som J Tornberg, Micke Lind osv. har sedan efter det t om spelat i landslaget.
Varför skulle det inte kunna hända likadant med ratade spelare som kommer till brynäs, typ Björck och Malmström. (I alla fall kanske blir riktigt bra ES spelare)

Alla som sysslar eller har sysslat med idrott vet vad lite självförtroende och stöd/förtroende från tränare och supportrar vet vilka underverk det kan göra med en idrottare.

Tänk också på att dom kanske nu försöker värva spelare som inte är så skade benägna. Om man undantar Micke Lind.

Sv: Björk
Huge: Nu hoppas vi på några riktigt högklassiga forwardsvärvningar så att större delen av nästa säsong tillbringas i anfallszon. Eventuella förlupna puckar i försvarszonen får Norrena ta...;)

Sv: Brynäs 03-04
Jimmy: Visst ligger det en del i vad du säger. En mycket bra målvakt och Brynäs kan fixa en slutspelsplats. Det som oroar mig är följande:

1) Att Brynäs inte gjorde ett mål 8 (?) av 50 matcher i grundserien.
2) Mycket halvskadade spelare och tunn trupp? -> Skadekänsliga i år också?
3) Brynäs ekonomi.

Sv: Björk
Numero Uno: Kommentarer, nån?

Sv: Björk
Jaha, Björck till Brynäs. Det var fanimej en skräll. Att han inte skulle få nytt kontrakt i SSK förstod de flesta som följt SSK regelbundet under säsongen. Att han skulle spela i allsvenskan räknade nog samtliga dessa även med. Men helt fel kanske det inte behöver vara av Brynäs värvningsansvariga för inställningen kan ingen frisk människa klaga på hos Jeppe. Dessutom backar han inte för att ta en fight(Inte för att jag ser det som positivt eftersom det renderar i utvisning, men ändå) AIK:s finske tränare förra säsongen, som jag glömt namnet på, kallade Jeppe för elitseriens starkaste spelare. Om det stämmer vet jag inte men han har jobbat som gyminstruktör. Dessutom har han vikt ut sig i någon tidning om det kan ses som positivt ;) Per Nygårds som tränade SSK under en säsong i allsvenskan i slutet av nittiotalet talade om Jeppe som pedantiskt när det gällde kost och träning i en intervju i våran lokalblaska. Han sa något i stil med att är det Pannbiff på vägkrogen på vägen hem från bortamatcher så käkar Björcken en pannbiff och 9 potatisar, typ. Dessutom är han ett ledarämne som vikarierat som kapten vid ett flertal tillfällen. Faktum kvarstår dock, Jeppe är för dålig på skridskorna och för dålig i spelet med puck för elitserien.

Köp Davydov!
Chansa och köp denne spektakuläre halvdåre! Kunde Bisset kan väl Davve. Saknar honom. Det hände liksom alltid något runt honom. Var han inte isens dominant, kunde han åtminstone slasha nån motståndare i ansiktet lite så där härligt omotiverat.

Sv: Björk
Lilljanne: De har ju själva sagt att de skall följa Timråmodellen och värva smart. Och hur stor chans är det att ett lag upprepar Timrås bedrift nästa säsong? Inte stor......

Sv: Björk
Huge: Även om han är gratis är det en blåsning. Han tar en juniorplats. "Jimmy från Timrå centrum"! Du kan välja dina källor, du.

Sv: Björk
Blev just uppringd av en sskpolare. Hans hångarv ringer fortfarande i mina öron.

Jag är fortfarande chockad och har svårt att tänka klart men så här måste det vara. Brynäs ekonomi är sämre än vad nån sagt. -5 mille sa ledningen före jul. För att klara elitlicensen blir det INGA riktiga värvningar i år. Norrenaryktet med öronmärkta pengar kan stämma eftersom dom seriösa sponsorerna inte vill riskera sina pengar i Brynäs svarta hål och därför vill binda Norrena till just sina pengar. Så här deppig har inte jag varit sen 6 april 1995.

« · 275559 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)