1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778956 inlägg · 7967 ämnen
« · 275657 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Björk
Clarence: oj..här har vi en som sa några rätta ord eftersom det är mina dagliga sysslor, sponsorer o styrelser, 1.Föreningen måste ha en långsiktig handlingsplan 2.En trovärdig styrelse som kan genomföra handlingsplanen..detta är grundkreterierna..tyvärr har ej Brynäs haft varken punkt 1 eller 2 på dom senaste säsongerna..man har också haft mycket svårt att ta att det inte funkar med att bara prata "dräkt o sargreklam" idag..det krävs lite mer idag om man ska få in större sponsorer..lovar av egen erfarenhet..

Sv: Björk
Lilljanne: Klockrent!

Sv: Björk
Huge: Ja, det är nog fan bäst att du duckar gosse.....:-)

Sv: Björk
Huge: Dom faktiska förhållandena har vi nog alla insett. Vissa långt efter oss andra. Men jag vägrar acceptera den här "vi kan inte köpa som andra lag för vi är fattiga och det går inte att ändra på"-inställningen som är genomgående i alltför många inlägg här. Tiotusenkronorsfrågan till Gävle är: varför kan inte ni och era företag ge Brynäs dom förutsättningar dom förtjänar? För att Brynäs inte har nåt att erbjuda? Bullshit! Sveriges mest klassiska och älskade hockeylag, duger inte det? Betala eller acceptera att ni har ett allsvenskt gäng i stan.

Sv: Björk
65 Selander: Jag hjälper mer än gärna till med tjärning o fjädring av 63 Norberg........:-)

Sv: Björk
Mycket snack om smarta värvningar nu....

På min önskelista: Lite fler smarta HS-skribenter. *duckar* :-)

Sv: Björk
70 Rodrigues:

Sv: Björk
70 Rodrigues: Ifs så är det väl inga namn förutom Lind som smäller något. Fast det finns ju förvärv som har höjt sig när väl säsongen börjar (dock inte i år). Om jag inte har fel så var det väl ett väldans gnäll när Soling kom också!

Tyvärr så är det ju för sent att göra något åt saken när väl serien brakar igång. Pengarna är slut och det finns bara "bottensatsen" kvar i dunken.

Men vart är våran målis och "63 Norberg" skall fjädras och korsfästas i södra infarten till Gävle!

Sv: Björk
Huge: Vilka förbättringar krävs för att Brynäs åter ska bli ett topplag?????

Sv: Björk
70 Rodrigues:Jag orkar inte tänka tillbaka hur långt som helst men senaste "smarta värvningen" = Tuulola, sen har det varit sämre, kanske inte skitdåligt men nästan!!!

Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg: ...Jarkko Varvio gjorde 38 poäng gångna (tror jag) säsong. Detta fördelades på 13 mål och 25 assist och med det var han fyra i den interna poängligan (verkar som Timrå oxå drar lite i honom)...

Sv: Björk
70 Rodrigues: Om nuvande värvningar är smarta eller inte kan man inte svara på förän man sett laget spela.

Sv: Björk
70 Rodrigues: Det undrar jag med, wesleyjah!

Sv: Björk
Lilljanne: Du blandar äpplen och päron. Är du frukthandlare?

Jag menar att man måste ta hänsyn till de faktiska förhållandena som råder just nu.
Att basera nästa års budget och nyförvärv på HS-pessimisternas önskedrömmar låter väl knappast så värst lyckat.
Jag ältar inte Brynäs problem i varje inlägg, det finns det många andra som klarar bättre. Därmed inte sagt att jag inte är medveten om att det krävs förbättringar, ngt vi väl tjatat tillräckligt om, eller hur?

Sv: Björk
wesleyjah:Anser du att nuvarande värvningar är smarta?

Sv: Björk
aphac: Så rätt, så rätt. Man måste våga lite eXtra i föreningen. Feglir har sällan betalat sig varken på eller utanför rinken. Ingen sponsor satsar på en visionslös klubb.

Sv: Björk
aphac:

Visst ska man våga satsa, men det har ju visat sig att det sällan bär ända fram, utan det är bara smarta värvningar som gäller och vilka kan det bäst, vi som sitter på läktaren eller spelarna sjödin, djoos och larsson som har möt många spelare på isen...
Om jag får gissa så gissar jag på spelarna :-)

Sv: Björk
wesleyjah:Våga satsa iår då kommer sponsorerna och publiken åxå till nästa säsong och då klarar vi licensen galant. Det måste bli lockande för sponsorena först , alltså måste BIF ta första steget lite på egen hand.

Sv: Sammanfattning
Huge: De stora "nyförvärven" ligger trots allt inom laget. Det är spelare som Kyrö och Molin som MÅSTE kliva fram och visa vad de egentligen kan. Och Soling är ju ett hyggligt "nyförvärv". De, tillsammans med Lind, Anger, Miettinen, Sjödin och D. Johansson utgör ju en hygglig stomme får man väl säga. Sköter de sitt så har man råd med ett par chansningar. Det som oroar mig är vad som händer om de INTE sköter sitt, men sånt kan man inte gardera sig mot.
Det som får mig att må dåligt är de konstiga och i mina ögon obegripliga dragen från de styrande. Som Björn Danielssons treårskontrakt. Ger man en spelare kontrakt på tre år så är det för att man ser honom som framtidsnamn. Och om Brynäs framtid stavas Björn Danielsson... näe, jag törs inte slutföra den meningen. Johan Molin var bättre än Björn Danielsson. Och denne Björck känns också som ett sånt knepigt beslut, men jag får väl ge killen en chans. Vi vet ju alla hur mycket man höjer sig av att spela i en brynäströja. Det märktes ju inte minst i fjol. :/

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: haha..jadu, lite insider har man nog..har jobbat på heltid för en Stockholmsförening med sponsorfrågor i en massa år så ett o annat hör man ju, och eftersom jag är hockey o Brynäsintresserad så lyssnar man ju lite med större öron när man hör vad som är i görningen...:-)

Sv: Björk
wesleyjah: Fortsätter det så här med värvningarna så behövs ingen elitlicens, för vi kommer att harva omkring i Allsvenskan många år framöver!

Sv: Björk
Lilljanne:

Det jag menar är att man inte får glömma elitlicensen som ska grejas till näst nästa säsong och brynäs inte ska bli något nytt HIF

Björck!
Även om vi inte är nöjda med värvningen så visa åtminstone killen tillräckligt med respekt för att stava hans namn rätt. Och är min stavning ovan felaktig, var vänlig ändra igen. :)

Sv: Sammanfattning
Ford Prefect: Att du mår dåligt måste bero på ngt ruttet du ätit, inget annat. :-)

Sista stycket fick iaf mig att må klart bättre.
Klarsynt, dessutom....

Sv: Björk
Huge: Skratta på du! Jag hade rätt ang förra säsongen o kommer ha det igen när den kommande är avslutad. Brynäs kommer att missa slutspel, slutar i bästa fall 9:a.

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Ok, du menar alltså att vill man vara säker på framgång ska man värva billigt och okänt. Sitter du i EK?

Sv: Björk
Huge: Dom "reella faktorerna" lär vara gjutna i betong om din inställning får råda. Press på makthavare, företag, tjänstemän, organisation - där har du medicinen för en trög och motsträvig omvärld. Inte att påstå att läget är kanon när det inte är det. Satsar inte Gävle lär ingen annan göra det. Men gör din röst hörd du, berätta för omvärlden hur bra Brynäs går.

Sv: Sammanfattning
Ford Prefect: Apropå övergångssummor: Varför räknar ingen in Lind i det? Det gör i så fall fyra gånger fyrahundratusen.

Sv: Björk
70 Rodrigues: Får se vadå? *ASG*

Jag blir alldeles vill av alla svar och motsvar.... :-)

Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg:

Får du insider info eller :-)

Sv: Spelarnytt
Ingen, jag säger ingen, kan få mej att tro att spelare som Jesper Björck och Henrik Malmström, som båda ratats av två konkurrentlag i elitserien, bara för att de bytt klubbtröja plötsligt skulle förvandlas till de spelare av klass Brynäs så väl behöver inför nästa säsong!

Sammanfattning
Läser ikapp bäst jag orkar.
Någon skriker efter ersättare till Janne Larsson och Pär Djoos. Vi ska alltså värva en trött farbror som glider runt på ena skridskon och är elit och en bekymrad mas som bisittare i Canal+? Vad jag vill ha sagt är att vi kan inte ersätta det som var för tre år sen, vi måste titta på vad som presterades ifjol. Jag tycker Lind är ett bättre alternativ än Larsson, och Casselståhl spelar ju iaf vilket ger plus även på bytet mot Djoos. Malmström är den spelare jag är mest nyfiken på, tror han kan bli riktigt bra om han får en nytändning och speltid. Men sen blir det värre. Jacob Johansson? Tja, en fjärdecenter som kanske kan utvecklas, det är ingen fara. Men Björck? Näe, det var väl inte riktigt vad jag ville ha.
Backsidan har varit bedrövlig där i princip bara Sjödin och Laitinen hållit måttet, och Sjödin hade en period då även han var riktigt dålig. Det måste till nåt riktigt riktigt bra på backsidan annars dröjer det länge innan mina naglar når fingertopparna igen.
Men för att se positivt som omväxling: Malmström kan bli riktigt bra, Lind är bra, Jacob Johansson kan utvecklas tillsammans med brorsan som också kan bättre. Molin och Kyrö spelade långt under sin förmåga senaste säsongen och kan mycket mer. Soling kommer tillbaka. Nicklas Danielsson är en riktig talang som redan tagit plats i laget. Så jävla dåligt behöver det inte bli. Fyll på med Mårtensson och/eller Varvio, en vägg i målet och en riktigt bra back och det kan bli kul, trots allt. Just nu mår jag dock ganska dåligt...

Sv: Spelarnytt
Lilljanne:

Hur kan du vara säker på att en toppspelare producerar om vi värvar en sådan....
Glöm inte AIK med sina tjecker engång i tiden.
Hv71 med Hassinen och c/o imponerade inte så mycket den här sässongen.
Linköping ska vi inte tala om.
SSK med Juha Lind osv..

Vika spelare var det som överraskade i år då?
Jo..Micke Lind, Martin Lindman, Niklas Nordgren, Pär Styf, Tobias Enström t ex. Hur kända var dessa spelare?

Sv: Björk
Huge: Vi får väl se!!!!

Sv: Björk
wesleyjah: Dom spelare jag vill ha finns det som vanligt ingen deg till o det kommer det aldrig att göra så länge Brynäs fortsätter så här när det gäller värvningar, för fler o fler sponsorer kommer att dra sig ur när dom ser vilken ambitionsnivå Brynäs har när det gäller ALLT!

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Kolla in rykterna på hockeymagasinet...:-)

Sv: Björk
LUNDSTRÖM 6: Jag snackade med ett Röglefan idag, han säger att Karmhag är bästa back i Rögle. Själv vet jag inte ett skit, men han är väl någorlunda billig och därför BIF-aktuell.

Sv: Björk
LUNDSTRÖM 6: Är du lärare, eller?

Sv: Björk
wesleyjah: Toker där.... Du begär alldeles för mycket.
Det skulle innebära att man blev tvungna att ta hänsyn till de reella faktorer som värvarna också har att ta hänsyn till. ;-))

Sv: Björk
LUNDSTRÖM 6: Ryar? Jag?

Sv: Björk
Lilljanne: Jag skrev tidigar var man kan hitta priserna! Hur skulle det vara om du kollade innan du ryar.

Sv: Björk
LUNDSTRÖM 6: Kostar en div 1 spelare 350 tkr? Och en ES-spelare 400? Vem har gjort prislistan? Mr Bean?

Sv: Köp Davydov!
bradberry: Annars kan vi ju plocka hem din namne som satt i utvisningbåset och bryggde kaffe åt de andra. ;)

Sv: Björk
Lilljanne: Kamerhag kostar 300+50 och lindström kosar likadet blir 700tkr sedan är nog inte Annti gratis. Var sparar du 1,2 mille?

Sv: Björk
wesleyjah: Okej, så det är revisorns roll du representerar när vi snackar Brynäs. Själv vill jag bara se ett Brynäslag som kan konkurrera med dom andra elitserielagen. Krävs det mer pengar så får man väl göra som i alla andra städer med ett elitserielag. Ställa upp kring laget! Slanta upp!

Sv: Björk
70 Rodrigues:

Och övriga, kan inte ni lista upp vilka ni vill ha som nyförvär.
Kolla upp vad dom vill ha i lön och vad dom kostar i signing etc.
Sedan ska ni räkna ut om det ev. går ihop med intäkterna från en Brynässäsong.

Det skulle var kul att se någon av dem som gnäller över all nyfärvärv kunde göra det.....

Sv: Björk
LUNDSTRÖM 6: Vad jag menar är att om vi köpt Jimmy Lindström, Karmhag och Anti Bruun alt. låtit 3 egna juniorer ta plats i laget så hade vi haft ett överskott på 1,2 mille till Dackells signing bonus.

Sv: Björk
Lilljanne: Men sen får Brynäs betalt för spelare som flyttar från Brynäs, så det blir ett flyttande av skulder mellan klubbar. Allt är regler från Ishockyförbundet.
Finns påwww.swehocky.se gå till regler sedan info transfers.
Det är bara att räkna.

Sv: Björk
Clarence: Du är en av de få som inte kan se det.
Jag kan nog stå ut med tanken.....

Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Visst, vem som helst kan slå igenom när som helst. Men jag sover fan så mycket bättre när dom säger att en som jag vet kan lira hockey skriver på för BIF. Chansvärvningar överlåter jag gärna till våra elitseriekonkurrenter.

« · 275657 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)