« Föregående · 275657 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Björk
Clarence: oj..här har vi en som sa några rätta ord eftersom det är mina dagliga sysslor, sponsorer o styrelser, 1.Föreningen måste ha en långsiktig handlingsplan 2.En trovärdig styrelse som kan genomföra handlingsplanen..detta är grundkreterierna..tyvärr har ej Brynäs haft varken punkt 1 eller 2 på dom senaste säsongerna..man har också haft mycket svårt att ta att det inte funkar med att bara prata "dräkt o sargreklam" idag..det krävs lite mer idag om man ska få in större sponsorer..lovar av egen erfarenhet..
Sv: Björk
Huge: Dom faktiska förhållandena har vi nog alla insett. Vissa långt efter oss andra. Men jag vägrar acceptera den här "vi kan inte köpa som andra lag för vi är fattiga och det går inte att ändra på"-inställningen som är genomgående i alltför många inlägg här. Tiotusenkronorsfrågan till Gävle är: varför kan inte ni och era företag ge Brynäs dom förutsättningar dom förtjänar? För att Brynäs inte har nåt att erbjuda? Bullshit! Sveriges mest klassiska och älskade hockeylag, duger inte det? Betala eller acceptera att ni har ett allsvenskt gäng i stan.
Sv: Björk
70 Rodrigues: Ifs så är det väl inga namn förutom Lind som smäller något. Fast det finns ju förvärv som har höjt sig när väl säsongen börjar (dock inte i år). Om jag inte har fel så var det väl ett väldans gnäll när Soling kom också!
Tyvärr så är det ju för sent att göra något åt saken när väl serien brakar igång. Pengarna är slut och det finns bara "bottensatsen" kvar i dunken.
Men vart är våran målis och "63 Norberg" skall fjädras och korsfästas i södra infarten till Gävle!
Tyvärr så är det ju för sent att göra något åt saken när väl serien brakar igång. Pengarna är slut och det finns bara "bottensatsen" kvar i dunken.
Men vart är våran målis och "63 Norberg" skall fjädras och korsfästas i södra infarten till Gävle!
Sv: Spelarnytt
Sven Svettlugg: ...Jarkko Varvio gjorde 38 poäng gångna (tror jag) säsong. Detta fördelades på 13 mål och 25 assist och med det var han fyra i den interna poängligan (verkar som Timrå oxå drar lite i honom)...
Sv: Björk
Lilljanne: Du blandar äpplen och päron. Är du frukthandlare?
Jag menar att man måste ta hänsyn till de faktiska förhållandena som råder just nu.
Att basera nästa års budget och nyförvärv på HS-pessimisternas önskedrömmar låter väl knappast så värst lyckat.
Jag ältar inte Brynäs problem i varje inlägg, det finns det många andra som klarar bättre. Därmed inte sagt att jag inte är medveten om att det krävs förbättringar, ngt vi väl tjatat tillräckligt om, eller hur?
Jag menar att man måste ta hänsyn till de faktiska förhållandena som råder just nu.
Att basera nästa års budget och nyförvärv på HS-pessimisternas önskedrömmar låter väl knappast så värst lyckat.
Jag ältar inte Brynäs problem i varje inlägg, det finns det många andra som klarar bättre. Därmed inte sagt att jag inte är medveten om att det krävs förbättringar, ngt vi väl tjatat tillräckligt om, eller hur?
Sv: Björk
aphac:
Visst ska man våga satsa, men det har ju visat sig att det sällan bär ända fram, utan det är bara smarta värvningar som gäller och vilka kan det bäst, vi som sitter på läktaren eller spelarna sjödin, djoos och larsson som har möt många spelare på isen...
Om jag får gissa så gissar jag på spelarna :-)
Visst ska man våga satsa, men det har ju visat sig att det sällan bär ända fram, utan det är bara smarta värvningar som gäller och vilka kan det bäst, vi som sitter på läktaren eller spelarna sjödin, djoos och larsson som har möt många spelare på isen...
Om jag får gissa så gissar jag på spelarna :-)
Sv: Sammanfattning
Huge: De stora "nyförvärven" ligger trots allt inom laget. Det är spelare som Kyrö och Molin som MÅSTE kliva fram och visa vad de egentligen kan. Och Soling är ju ett hyggligt "nyförvärv". De, tillsammans med Lind, Anger, Miettinen, Sjödin och D. Johansson utgör ju en hygglig stomme får man väl säga. Sköter de sitt så har man råd med ett par chansningar. Det som oroar mig är vad som händer om de INTE sköter sitt, men sånt kan man inte gardera sig mot.
Det som får mig att må dåligt är de konstiga och i mina ögon obegripliga dragen från de styrande. Som Björn Danielssons treårskontrakt. Ger man en spelare kontrakt på tre år så är det för att man ser honom som framtidsnamn. Och om Brynäs framtid stavas Björn Danielsson... näe, jag törs inte slutföra den meningen. Johan Molin var bättre än Björn Danielsson. Och denne Björck känns också som ett sånt knepigt beslut, men jag får väl ge killen en chans. Vi vet ju alla hur mycket man höjer sig av att spela i en brynäströja. Det märktes ju inte minst i fjol. :/
Det som får mig att må dåligt är de konstiga och i mina ögon obegripliga dragen från de styrande. Som Björn Danielssons treårskontrakt. Ger man en spelare kontrakt på tre år så är det för att man ser honom som framtidsnamn. Och om Brynäs framtid stavas Björn Danielsson... näe, jag törs inte slutföra den meningen. Johan Molin var bättre än Björn Danielsson. Och denne Björck känns också som ett sånt knepigt beslut, men jag får väl ge killen en chans. Vi vet ju alla hur mycket man höjer sig av att spela i en brynäströja. Det märktes ju inte minst i fjol. :/
Sv: Spelarnytt
wesleyjah: haha..jadu, lite insider har man nog..har jobbat på heltid för en Stockholmsförening med sponsorfrågor i en massa år så ett o annat hör man ju, och eftersom jag är hockey o Brynäsintresserad så lyssnar man ju lite med större öron när man hör vad som är i görningen...:-)
Sv: Sammanfattning
Ford Prefect: Att du mår dåligt måste bero på ngt ruttet du ätit, inget annat. :-)
Sista stycket fick iaf mig att må klart bättre.
Klarsynt, dessutom....
Sista stycket fick iaf mig att må klart bättre.
Klarsynt, dessutom....
Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Ok, du menar alltså att vill man vara säker på framgång ska man värva billigt och okänt. Sitter du i EK?
Sv: Björk
Huge: Dom "reella faktorerna" lär vara gjutna i betong om din inställning får råda. Press på makthavare, företag, tjänstemän, organisation - där har du medicinen för en trög och motsträvig omvärld. Inte att påstå att läget är kanon när det inte är det. Satsar inte Gävle lär ingen annan göra det. Men gör din röst hörd du, berätta för omvärlden hur bra Brynäs går.
Sv: Sammanfattning
Ford Prefect: Apropå övergångssummor: Varför räknar ingen in Lind i det? Det gör i så fall fyra gånger fyrahundratusen.
Sv: Spelarnytt
Ingen, jag säger ingen, kan få mej att tro att spelare som Jesper Björck och Henrik Malmström, som båda ratats av två konkurrentlag i elitserien, bara för att de bytt klubbtröja plötsligt skulle förvandlas till de spelare av klass Brynäs så väl behöver inför nästa säsong!
Sammanfattning
Läser ikapp bäst jag orkar.
Någon skriker efter ersättare till Janne Larsson och Pär Djoos. Vi ska alltså värva en trött farbror som glider runt på ena skridskon och är elit och en bekymrad mas som bisittare i Canal+? Vad jag vill ha sagt är att vi kan inte ersätta det som var för tre år sen, vi måste titta på vad som presterades ifjol. Jag tycker Lind är ett bättre alternativ än Larsson, och Casselståhl spelar ju iaf vilket ger plus även på bytet mot Djoos. Malmström är den spelare jag är mest nyfiken på, tror han kan bli riktigt bra om han får en nytändning och speltid. Men sen blir det värre. Jacob Johansson? Tja, en fjärdecenter som kanske kan utvecklas, det är ingen fara. Men Björck? Näe, det var väl inte riktigt vad jag ville ha.
Backsidan har varit bedrövlig där i princip bara Sjödin och Laitinen hållit måttet, och Sjödin hade en period då även han var riktigt dålig. Det måste till nåt riktigt riktigt bra på backsidan annars dröjer det länge innan mina naglar når fingertopparna igen.
Men för att se positivt som omväxling: Malmström kan bli riktigt bra, Lind är bra, Jacob Johansson kan utvecklas tillsammans med brorsan som också kan bättre. Molin och Kyrö spelade långt under sin förmåga senaste säsongen och kan mycket mer. Soling kommer tillbaka. Nicklas Danielsson är en riktig talang som redan tagit plats i laget. Så jävla dåligt behöver det inte bli. Fyll på med Mårtensson och/eller Varvio, en vägg i målet och en riktigt bra back och det kan bli kul, trots allt. Just nu mår jag dock ganska dåligt...
Någon skriker efter ersättare till Janne Larsson och Pär Djoos. Vi ska alltså värva en trött farbror som glider runt på ena skridskon och är elit och en bekymrad mas som bisittare i Canal+? Vad jag vill ha sagt är att vi kan inte ersätta det som var för tre år sen, vi måste titta på vad som presterades ifjol. Jag tycker Lind är ett bättre alternativ än Larsson, och Casselståhl spelar ju iaf vilket ger plus även på bytet mot Djoos. Malmström är den spelare jag är mest nyfiken på, tror han kan bli riktigt bra om han får en nytändning och speltid. Men sen blir det värre. Jacob Johansson? Tja, en fjärdecenter som kanske kan utvecklas, det är ingen fara. Men Björck? Näe, det var väl inte riktigt vad jag ville ha.
Backsidan har varit bedrövlig där i princip bara Sjödin och Laitinen hållit måttet, och Sjödin hade en period då även han var riktigt dålig. Det måste till nåt riktigt riktigt bra på backsidan annars dröjer det länge innan mina naglar når fingertopparna igen.
Men för att se positivt som omväxling: Malmström kan bli riktigt bra, Lind är bra, Jacob Johansson kan utvecklas tillsammans med brorsan som också kan bättre. Molin och Kyrö spelade långt under sin förmåga senaste säsongen och kan mycket mer. Soling kommer tillbaka. Nicklas Danielsson är en riktig talang som redan tagit plats i laget. Så jävla dåligt behöver det inte bli. Fyll på med Mårtensson och/eller Varvio, en vägg i målet och en riktigt bra back och det kan bli kul, trots allt. Just nu mår jag dock ganska dåligt...
Sv: Spelarnytt
Lilljanne:
Hur kan du vara säker på att en toppspelare producerar om vi värvar en sådan....
Glöm inte AIK med sina tjecker engång i tiden.
Hv71 med Hassinen och c/o imponerade inte så mycket den här sässongen.
Linköping ska vi inte tala om.
SSK med Juha Lind osv..
Vika spelare var det som överraskade i år då?
Jo..Micke Lind, Martin Lindman, Niklas Nordgren, Pär Styf, Tobias Enström t ex. Hur kända var dessa spelare?
Hur kan du vara säker på att en toppspelare producerar om vi värvar en sådan....
Glöm inte AIK med sina tjecker engång i tiden.
Hv71 med Hassinen och c/o imponerade inte så mycket den här sässongen.
Linköping ska vi inte tala om.
SSK med Juha Lind osv..
Vika spelare var det som överraskade i år då?
Jo..Micke Lind, Martin Lindman, Niklas Nordgren, Pär Styf, Tobias Enström t ex. Hur kända var dessa spelare?
Sv: Köp Davydov!
bradberry: Annars kan vi ju plocka hem din namne som satt i utvisningbåset och bryggde kaffe åt de andra. ;)
Sv: Björk
wesleyjah: Okej, så det är revisorns roll du representerar när vi snackar Brynäs. Själv vill jag bara se ett Brynäslag som kan konkurrera med dom andra elitserielagen. Krävs det mer pengar så får man väl göra som i alla andra städer med ett elitserielag. Ställa upp kring laget! Slanta upp!
Sv: Björk
70 Rodrigues:
Och övriga, kan inte ni lista upp vilka ni vill ha som nyförvär.
Kolla upp vad dom vill ha i lön och vad dom kostar i signing etc.
Sedan ska ni räkna ut om det ev. går ihop med intäkterna från en Brynässäsong.
Det skulle var kul att se någon av dem som gnäller över all nyfärvärv kunde göra det.....
Och övriga, kan inte ni lista upp vilka ni vill ha som nyförvär.
Kolla upp vad dom vill ha i lön och vad dom kostar i signing etc.
Sedan ska ni räkna ut om det ev. går ihop med intäkterna från en Brynässäsong.
Det skulle var kul att se någon av dem som gnäller över all nyfärvärv kunde göra det.....
Sv: Björk
Lilljanne: Men sen får Brynäs betalt för spelare som flyttar från Brynäs, så det blir ett flyttande av skulder mellan klubbar. Allt är regler från Ishockyförbundet.
Finns påwww.swehocky.se gå till regler sedan info transfers.
Det är bara att räkna.
Finns påwww.swehocky.se gå till regler sedan info transfers.
Det är bara att räkna.
Sv: Spelarnytt
wesleyjah: Visst, vem som helst kan slå igenom när som helst. Men jag sover fan så mycket bättre när dom säger att en som jag vet kan lira hockey skriver på för BIF. Chansvärvningar överlåter jag gärna till våra elitseriekonkurrenter.
« Föregående · 275657 · Nästa »