« Föregående · 278714 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Jovisst kan Janne Larsson ishockey, men är han rätt person att bedöma om vår nye försvarsjätte är en god skridskoåkare ? Jämför han med sig själv så….
Frågan är vem som skall ersätta de senaste årens flyktade/skadade playmakers i backlinjen, typ Djoos, Olsson, Gälla m.fl. ? Just detta är väl precis vad som skiljer oss från topplagen som har sina Rhodin, Arthursson, Magnus Johansson, Nord, Per Gustafsson m.fl.
Visst vi har mirakelmannen Tommy Sjödin men klarar han verkligen att vara lika outstanding i år igen ? Vem skall annars kunna vända spelet från försvar till anfall eller fylla på i en andra våg ? Räkna med att nye Mikko, P3 och Björck sitter mest på antingen bot eller avbytarbänken så alternativen är:
VPL, för långsam, måste lyfta sig minst en klass
Casselståhl, knappast troligt
Daniel J, potentialen finns där men den verkar inte komma till sin rätt
AA, upp till bevis i år men att lägga den bördan på denna unga spelare är hårt
Inga direkta landlagskandidater där inte….
Frågan är vem som skall ersätta de senaste årens flyktade/skadade playmakers i backlinjen, typ Djoos, Olsson, Gälla m.fl. ? Just detta är väl precis vad som skiljer oss från topplagen som har sina Rhodin, Arthursson, Magnus Johansson, Nord, Per Gustafsson m.fl.
Visst vi har mirakelmannen Tommy Sjödin men klarar han verkligen att vara lika outstanding i år igen ? Vem skall annars kunna vända spelet från försvar till anfall eller fylla på i en andra våg ? Räkna med att nye Mikko, P3 och Björck sitter mest på antingen bot eller avbytarbänken så alternativen är:
VPL, för långsam, måste lyfta sig minst en klass
Casselståhl, knappast troligt
Daniel J, potentialen finns där men den verkar inte komma till sin rätt
AA, upp till bevis i år men att lägga den bördan på denna unga spelare är hårt
Inga direkta landlagskandidater där inte….
Sv: Välkommen Mikko
aphac: Nu har EK bevisat sin inkompetens!
jag citerar ang Kupans utvisningsminuter "- Men det vet man inte vad som ligger bakom. En checking from behind ger ju direkt 25 minuter, menar Janne."
Hur svårt kan det vara att ta reda på det är det nån sport som gillar statistik är det väl hockeyn?
Sen läser man i GD "Osedd
Ingen i Brynäs elitkommitté har sett Kuparinen spela under året, men de har enligt Janne fått uppgifter från flera håll som pekar på att den nye finsken är den Brynäs söker."
Och så här står det i AB "Brynäs har i vintras varit över och tittat flera gånger på den rejäle backen. Och han har imponerat tillräckligt då för att Brynäs skulle erbjuda honom ett kontrakt."'
Nån mer än jag som inte fattar ett skit?
jag citerar ang Kupans utvisningsminuter "- Men det vet man inte vad som ligger bakom. En checking from behind ger ju direkt 25 minuter, menar Janne."
Hur svårt kan det vara att ta reda på det är det nån sport som gillar statistik är det väl hockeyn?
Sen läser man i GD "Osedd
Ingen i Brynäs elitkommitté har sett Kuparinen spela under året, men de har enligt Janne fått uppgifter från flera håll som pekar på att den nye finsken är den Brynäs söker."
Och så här står det i AB "Brynäs har i vintras varit över och tittat flera gånger på den rejäle backen. Och han har imponerat tillräckligt då för att Brynäs skulle erbjuda honom ett kontrakt."'
Nån mer än jag som inte fattar ett skit?
Sv: Välkommen Mikko
Ford Prefect: Hur många utv.min kommer Kurpinen/Björk att ha efter säsongen? Man kan säkert oddsa på det, lägg då till att BIF är ES största idioter på att dra på sig"onödiga" utvisningar. Vi måste alltså bli ruggigt bra i boxplay kommande säsong.
Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander: Nånting måste de ju spetsa det där äckliga kaffet med för att det ska bli drickbart. ;)
Sv: Välkommen Mikko
Dagens underdrift? Från Arbetarbladet.
"Under de flesta av säsongerna hittills i karriären har Mikko Kuparinen synts oftare i utvisningsstatistiken än i målprotokollet. Förra säsongen blev det 93 minuter i utvisningsbåset att jämföra med 6 poäng."
"Under de flesta av säsongerna hittills i karriären har Mikko Kuparinen synts oftare i utvisningsstatistiken än i målprotokollet. Förra säsongen blev det 93 minuter i utvisningsbåset att jämföra med 6 poäng."
Sv: Rädda Brynäs !
Frasse99: Vet inte om det var ett skämt men jag har för mig att han var ett rykte hos FBK :)
Hockeyligans underbara rykten
Jocke Hellström... Vem fan är Jocke Hellström? Är inte det en musiker? Eller wannabe iaf.
Sv: Rädda Brynäs !
65 Selander:
Nästan tur för Marcel att Reto von Arx inte deltar å skulle det vara fylleslag
Nästan tur för Marcel att Reto von Arx inte deltar å skulle det vara fylleslag
Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Tyvärr, se bara på Jenni i FBK så fort han kommer p landslagsuppdrag så blir det ett glas för mycket. När vi var i Lugano första året så påpekade folk det också
Sv: Rädda Brynäs !
Ford Prefect: Tycker att dom skall ta dit Lemmy på bas det räcker länge, ge han en grogg så spelar han gärna!
Sv: Välkommen Mikko
prosten: Var inte så kvicka att döma. Jag har hört liknande saker som Tha Bear. Det har nämnts ett land från vilket en målvakt skulle kunna vara på väg. Det, tillsammans med Björnens påstående att det är en VM-målis börjar höja mina förväntningar ordentligt. För att bespara er andra besvikelser tänker jag tills vidare behålla det för mig själv.
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: När vi ändå är igång och dissar; kan jag få slippa se de där käcka gitarrspelande farbröderna i Gavlerinken nästa år. Tror de kallar sig R n' B och de suger! Och ska de prompt stå där och spela kan väl nån rycka av dem brynäströjorna åtminstone? Det är vanhedrande för tröjan.
Sv: Välkommen Mikko
prosten: det kallas för teasing och är en utav de vanligare orsakerna till att många får nervsammanbrott =/....
Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear:
Och yrandet fortsätter....
Om jag någonsin involverar mig inom hockeyn??
Vad vet du om det?
Hur ska vi kunna veta om du har rätt eller inte du har ju inte sagt ett skit.
Och ja jag förstår att man inte kan kuta runt och berätta allt man vet, det är ju det jag försöker säga åt dig.
Alltså, så länge du inte kan avslöja målvaktens namn eller källa vad är det då för mening att skriva dylika inlägg?
Och yrandet fortsätter....
Om jag någonsin involverar mig inom hockeyn??
Vad vet du om det?
Hur ska vi kunna veta om du har rätt eller inte du har ju inte sagt ett skit.
Och ja jag förstår att man inte kan kuta runt och berätta allt man vet, det är ju det jag försöker säga åt dig.
Alltså, så länge du inte kan avslöja målvaktens namn eller källa vad är det då för mening att skriva dylika inlägg?
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Nä, det är inte Irbe. Kanske var dumt av mig att säga någonting, men nu vet ni iaf att det handlar om en VM-målvakt, även om ni förstås är mer nyfikna nu än tidigare. Men själv tycker jag det är lite kul med sånt. Men det kanske bara är jag. :-)
Och ja, jag är Luleåsupporter, men betydligt mer intresserad och kunnig om hockey än den genomsnittligen supportern. Jaja. Skitsamma. Godnatt kamrater. Min säng väntar.
Och ja, jag är Luleåsupporter, men betydligt mer intresserad och kunnig om hockey än den genomsnittligen supportern. Jaja. Skitsamma. Godnatt kamrater. Min säng väntar.
Sv: Välkommen Mikko
prosten: Den dag du själv involverar dig inom hockeyn (om det nu någonsin kommer inträffa) så kommer du förstå att man inte alltid kan avslöja allt i förväg. Speciellt inte källorna. När Brynäs presenterar målvakten om ett par veckor får ni ju se om jag hade rätt eller inte. Jag KAN inte säga mer än så här. Face it.
Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Sluta yra och ange källa om du har något att berätta annars kan du lika bra hålla näbben.
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Ja dom är viktiga. Vi kanske kan köra över motståndarna med ismaskinerna före match innan vi lägger "kupan" över dom
;-)
;-)
Sv: Rädda Brynäs !
Igor: Och vilka ere egentligen som kör Zambonimaskinerna?
Verkar inte som om dom vet riktigt vad dom gör.
Jag känner en Zambonifantast från Nolby som vi kanske kan övertala....:-)
Verkar inte som om dom vet riktigt vad dom gör.
Jag känner en Zambonifantast från Nolby som vi kanske kan övertala....:-)
Sv: Välkommen Mikko
Igor: Säger jag det blir det för uppenbart. Men Brynäs förhandlar med två målvakter som båda är kvar i VM och lär vara så ett tag till.
Sv: Välkommen Mikko
Igor: Nä, kan tänka mig det. Skillnaden är dock att jag aldrig skriver sånt om jag inte vet. Kan dock tyvärr inte avslöja vem det är, kan bara råda er att fortsätta titta på VM.
Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: Berätta rå, hygglo! Du är inte den förste här på GB:n som vet vilken målvakt Brynäs ska värva om man säger så.
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Återstår ju att se hur han klarar sig i ES som sagt. Fast å andra sidan råkar jag veta vilken målvakt Brynäs håller på att värva och med honom i målet kanske inte backarna är lika viktiga som förra säsongen.
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: jaja.. skitsamma. vi lär nog få se vad han går för.. inte så mycke o göra åt nu iaf...
Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: men enligt Igors uppsats lite längre ner, på engelska, var han bättre med puck än utan.. surrigt värre.. =)
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Är aldrig positivt med så ensidiga spelare. Håller inte i dagens ishockey att ha så utpräglade rollspelare. Dagens backar MÅSTE kunna bidra offensivt, eller åtminstone vara en viktig del i uppspelsfasen.
Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: det är väl det enda han SKA göra också? dessutom måste han va perfekt o ha i powerplay framför mål.. tycker d verkar positivt ja. har klagat länge nu på att brynäs inte haft nån spelare som kan stå upp för laget. nu har vi två, lr tom tre med P3.... =)
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Har dom säkert. Om inte annat så har ju Soling mött honom i ECHL och Miettinen spelade ju med honom förra säsongen. Visst, stor och tung och kan säkert flytta på folk framför kassen, men det är också allt.
Sv: Rädda Brynäs !
58 Larsson: Coolt att dissa värvningen av materialare. Du har satt en helt ny nivå, wow. Massören är väl rätt risig också, fattar inte hur dom ska kunna klara sig från kvalserien med honom ;-)
Sv: Välkommen Mikko
Tha Bear: tycker d låter skumt. borde inte EK veta bättre än att värva en kille som inte ens skatar ifrån ismaskinen? d måste ju ha sett karln??
Sv: Rädda Brynäs !
En ny Melker kanske?
Det blir bra det grabbar!
Vi behöver nån som kan hålla rent framför målet, det var ju vår största brist den gågna säsongen.
Åsså Rams returer förståss.
Janne påstår att Mikko är oerhört bra defensivt så låt oss lita på honom, nog kan väl Janne lite om hockey eller?
Det blir bra det grabbar!
Vi behöver nån som kan hålla rent framför målet, det var ju vår största brist den gågna säsongen.
Åsså Rams returer förståss.
Janne påstår att Mikko är oerhört bra defensivt så låt oss lita på honom, nog kan väl Janne lite om hockey eller?
Sv: Rädda Brynäs !
58 Larsson: Tjänster, gentjänster
Om det skiter sig med värvningen av en ny etablerad målis så har vi både Sundlöv och Pettersson att tillgå utöver Lunkan :((
Om det skiter sig med värvningen av en ny etablerad målis så har vi både Sundlöv och Pettersson att tillgå utöver Lunkan :((
Sv: Välkommen Mikko
Strozzi: Han har inte spelat en enda match i NHL och har heller aldrig varit i närheten av det. Ja, har sett honom. Är ett långsamt granitblock som mest ser ut som en jättebebis på isen.
« Föregående · 278714 · Nästa »