« Föregående · 279906 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Målvaktsfrågan
Tomas HOCKEY: Men för att återgå till gamla vanor :)
Tyvärr får vi leva alltför mycket på just hoppet, vi kan hoppas, hoppas att det blir bra, alltså att vi klarar oss kvar...
Men vi vet inget säkert, det gör man visserligen aldrig, men nog hade det känts bättre om vi på laguppställningen kunde utläsa att vi var eventuella kandidater till en topp-placering och en kamp om guldet än att utläsa att vi troligtvis, med största sannolikhet kommer att kämpa i botten...
Men, men, som sagt vi får leva på hoppet... Men för att visa lite positiv anda igen då - större mirakel har skett :)
Tyvärr får vi leva alltför mycket på just hoppet, vi kan hoppas, hoppas att det blir bra, alltså att vi klarar oss kvar...
Men vi vet inget säkert, det gör man visserligen aldrig, men nog hade det känts bättre om vi på laguppställningen kunde utläsa att vi var eventuella kandidater till en topp-placering och en kamp om guldet än att utläsa att vi troligtvis, med största sannolikhet kommer att kämpa i botten...
Men, men, som sagt vi får leva på hoppet... Men för att visa lite positiv anda igen då - större mirakel har skett :)
Sv: Målvaktsfrågan
P J Davydjoos: Jag har hört ett två rykten från oberoende källor här på HS att Brynäs har klart med en finsk målis men det är inte Norrena.
Ett rykte säger att han är med i VM, sen om han 1, 2 , 3:e målis vet jag inte.
Sen om det finns någon sanniing i detta rykte det vet jag inte!
Ett rykte säger att han är med i VM, sen om han 1, 2 , 3:e målis vet jag inte.
Sen om det finns någon sanniing i detta rykte det vet jag inte!
Sv: Målvaktsfrågan
P J Davydjoos: Fantastiskt roligt att du bytt sida till de goda som representeras av Skywalker, Stålmannen och mig själv :)
Drömma är alltid tillåtet och vi få hoppas på en smidig lösning när det gäller målvaktsfrågan.
Drömma är alltid tillåtet och vi få hoppas på en smidig lösning när det gäller målvaktsfrågan.
Sv: Målvaktsfrågan
Tomas HOCKEY: Ja - vi får väl drömma om att det blir en bra målvakt, och att det kanske t.o.m. kan bli "Honken", då skulle jag bli nöjd iallafall, med målvaktssidan...
Har inte hört något, men han blir ju fri från kontrakt i sommar va? Då kostar han ingenting, men kan ju likväl skriva på och sedan få NHL-kontrakt igen och sticka vid deadline och lämna oss utan 1:a målvakt...
Men om man får drömma, "Honken" värvas, får en lön så han är nöjd, men en del av de öronmärkta pengarna för att lösa ut en målvakt kanske blir över och kan bli öronmärkta för en topp-målskytt...
Är jag inte lite positiv iallafall?
Har inte hört något, men han blir ju fri från kontrakt i sommar va? Då kostar han ingenting, men kan ju likväl skriva på och sedan få NHL-kontrakt igen och sticka vid deadline och lämna oss utan 1:a målvakt...
Men om man får drömma, "Honken" värvas, får en lön så han är nöjd, men en del av de öronmärkta pengarna för att lösa ut en målvakt kanske blir över och kan bli öronmärkta för en topp-målskytt...
Är jag inte lite positiv iallafall?
Sv: Hur blir det med Gavlerinken?
Per HApps: Blir nog bra tillslut.
Det blir kul för Lind att komma upp och skotta in mål i vinter ;)
Synd bara att ståplats är som i LLA, fast på detta sätt kan man
dra in mer pengar eftersom borta stå brukar vara svår att fylla.
Det blir kul för Lind att komma upp och skotta in mål i vinter ;)
Synd bara att ståplats är som i LLA, fast på detta sätt kan man
dra in mer pengar eftersom borta stå brukar vara svår att fylla.
Hur blir det med Gavlerinken?
Välkommen upp till sektion F till hösten!!
Länkar:
http://timraik.nu/ombyggnad
http://timraik.nu/ombyggnad
Sv: Rädda Brynäs !
Jag minns att förra året lades valberedningens förslag ut på Brynäs hemsida ett par veckor innanårsmötet. Kanske kommer något liknande i år. Där kan det ju finnas förslag på nya namn i styrelsen och ni/vi vill få in sådana.
Grattis ni Svenske..
Har lite sorg i hjärtat! Mitt "fosterland" åkte på dyng mot Sverige. Årets hockeysäsong har varit ett av de tyngsta sedan min födelse. Brynäs gick "kräftgång" hela säsongen, och nu loosa SOUMI mot ärkefienden Sverige. Bäävar för nästa säsong, då jag tror att det kan bli någe liknande för dessa lag som jag håller kär! Ta nu guld Sverige. Känns bättre att fått stryk mot världsmästarna än ett lag som tog en sämre valör. Men ett ljus i tunneln är Masarna Speedway som går som tåget, än iaf!
Vi behöver en domare
Mästarcupen förra året. Match mot Modo, en spelare gör 2 mål i numerärt underläge vem var det?
1: Mårs / Tordan
2: Jobs /Prosten
3: Floberg / Proppen
Vem har rätt? eller har alla tre fel?
1: Mårs / Tordan
2: Jobs /Prosten
3: Floberg / Proppen
Vem har rätt? eller har alla tre fel?
Juha Gustafsson
Det blir ingen Juha Gustafsson i Brynäs. Den f.d. Espoo-backen har skrivit på för Tappara.
Sv: VM-spelare
65 Selander: Ok match, tycker ändå att Brynäs vändning mot MoDo är en större bragd.....:-)
Sv: Rädda Brynäs !
Prosten och LUNDSTRÖM 6: Just det; inget årsmöte har ännu valt Roland Henning till ordförande i Brynäs IF! BIF-årsmöte den 12:e juni 19:00 uppe i restaurangen. Två dagar senare har Brooklyn Tigers årsmöte. Ledamöterna i de båda föreningarna har börjat darra...
Sv: Rädda Brynäs !
Tja!
Hur många här inne på HS är medlemar i Brynäs IF?
Frågan är intressant på grund av att årsmötet närmar sig.
Fick någon annan än mig Brynäsaren igår?
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Ta ansvar för klubben i ditt hjärta,bli medlem!!!
Hur många här inne på HS är medlemar i Brynäs IF?
Frågan är intressant på grund av att årsmötet närmar sig.
Fick någon annan än mig Brynäsaren igår?
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Ta ansvar för klubben i ditt hjärta,bli medlem!!!
Sv: VM-spelare
svedas: Instämmer med dej. Åtminstone Schweiz är ju numera ett etablerat hockeyland i A-VM och har absolut spelare som borde ta plats i Brynäs. Så Sjödin, som väl har kontakter kvar med sitt forna hemland, bör seriöst fingranska en eller annan av de schweiziska anfallsspelarna i VM-laget. Min optimala önskan är dock att två slovakiska forwards skriver på för Brynäs. Slovakien har i VM visat att de har riktigt bra hemmaspelare också och inte bara de här tre-fyra NHL-stjärnorna man känner igen sen några år.
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Henning är viseordförande.
Hur det är med vilka som är uppe för val i styrelsen kan kanslit hjälpa till med det är bara att messa dom så får du svar på frågan.
Sedan finns det flera här på HS som vet vilka som är på tur.
Hur det är med vilka som är uppe för val i styrelsen kan kanslit hjälpa till med det är bara att messa dom så får du svar på frågan.
Sedan finns det flera här på HS som vet vilka som är på tur.
Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Henning är inte direktör! Henning är vald ordförande och ingenting annat.
Ordföranden väljs dessutom på 1år.
Självklart är det dom vars uppdragstid går ut som jag menar, dom andra lär sitta sin tid.
Frågan är om dom vars tid går ut kandiderar igen?
Ordföranden väljs dessutom på 1år.
Självklart är det dom vars uppdragstid går ut som jag menar, dom andra lär sitta sin tid.
Frågan är om dom vars tid går ut kandiderar igen?
Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Ja, jag hoppas att något initiativ kommer. Så mycket som det här diskuterats skulle det kännas pinsamt om alla sitter ner och blygt knyter näven i fickan under årsmötet.
Hoppas ändå att det blir ett seriöst och genomarbetat förslag och att det inte urartar till pajkastning. Som prosten med flera efterlyser även jag namn på bra kandidater. Hade inte t ex gordo några förslag?
Nä, nu måste jag gå, ska se matchen med en kompis.
Hoppas ändå att det blir ett seriöst och genomarbetat förslag och att det inte urartar till pajkastning. Som prosten med flera efterlyser även jag namn på bra kandidater. Hade inte t ex gordo några förslag?
Nä, nu måste jag gå, ska se matchen med en kompis.
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Vad jag vet är att dom som sitter där inte kommer att ställa sina platser till förfogande utan kamp.Det har dom sagt på ett flertal s.k sponsorträffar..Således är det dom vars uppdragstid går ut som måste bytas ut först och främst,finns inga andra kandidater så blir dom väl omvalda om dom vill.Vad gäller Henning som klubbdirektör har jag ingen aning,vare sig om han som direktör eller hur hans avtal ser ut.
Sv: Rädda Brynäs !
Sylf: Vet du med säkerhet att alla i styrelsen som är på tapeten för omval också ställer upp?
Sv: Rädda Brynäs !
westerlind: Ingen av dom kommer heller att ställa sina platser till förfogande,så därför är det av yttersta vikt att rösta bort dom.En del av sponsorerna har dock grejer på gång,även om det verkar ha svalnat lite nu sen Berg fick foten.Han har varit en böld i klubben och skrämt bort tänkta inkomstkällor med sitt agerande.
Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
Jag känner tyvärr inte till vilka förtjänster och meriter som varje enskild styrelsemedlem har, därför uttalar jag mig mer generellt - och det här har många av oss redan sagt ett antal gånger förut: Jag vill ha några nya i styrelsen med nya idéer som inte hämmas av att "göra som man alltid har gjort". Minns inte namnet men den gamle börs-vd:n (Ahlgren från Korsnäs?) som nyligen var aktuell verkar vara en mycket bra kandidat. Att han bor i Stockholm är inte en nackdel, snarare ett plus: Många bra kontakter och förhoppningsvis utanför eventuella intriger i Gävle. Vi behöver en person som är proffs på att handskas med företagen.
Troligen har Brynäs IF som de flesta saxade valperioder, dvs halva styrelsen sitter alltid kvar för att förhindra att all kunskap och erfarenheter som byggts upp ska kunna försvinna genom att hela styrelsen byts ut. Det bör innebära att 3-4 ledamöter kan bytas ut.
Förhoppningsvis är det inte bara de nu nyttigaste och driftigaste som står för omval, utan idealet vore att få ersätta de som går på tomgång med nya krafter som brinner för att Brynäs ska komma tillbaka till Sverigeeliten.
Jag känner tyvärr inte till vilka förtjänster och meriter som varje enskild styrelsemedlem har, därför uttalar jag mig mer generellt - och det här har många av oss redan sagt ett antal gånger förut: Jag vill ha några nya i styrelsen med nya idéer som inte hämmas av att "göra som man alltid har gjort". Minns inte namnet men den gamle börs-vd:n (Ahlgren från Korsnäs?) som nyligen var aktuell verkar vara en mycket bra kandidat. Att han bor i Stockholm är inte en nackdel, snarare ett plus: Många bra kontakter och förhoppningsvis utanför eventuella intriger i Gävle. Vi behöver en person som är proffs på att handskas med företagen.
Troligen har Brynäs IF som de flesta saxade valperioder, dvs halva styrelsen sitter alltid kvar för att förhindra att all kunskap och erfarenheter som byggts upp ska kunna försvinna genom att hela styrelsen byts ut. Det bör innebära att 3-4 ledamöter kan bytas ut.
Förhoppningsvis är det inte bara de nu nyttigaste och driftigaste som står för omval, utan idealet vore att få ersätta de som går på tomgång med nya krafter som brinner för att Brynäs ska komma tillbaka till Sverigeeliten.
Sv: Ingen Nylander?
P J Davydjoos: Nylander är värd att vara med i Brynäs efter
hans hårda slit under den gångna säsongen.
hans hårda slit under den gångna säsongen.
Nu räcker det med finnar
Det MÅSTE gå att satsa på annat än finnar, detta kommer att urarma svensk hockey innom en snar framtid (om det inte redan är kalkat....)
Finninvasion kombinerat med ett minskat intresse tack vare tv3 (hur många 15 åringar har sett en VM match?) kör svensk hockey i sank..
Finninvasion kombinerat med ett minskat intresse tack vare tv3 (hur många 15 åringar har sett en VM match?) kör svensk hockey i sank..
Sv: David Nemirovsky
70 Rodrigues: There hasn`t been any rumours about he`s next years club. Jokerit has full squad now, so it`s confirmed that Nemirowsky leaves them. Nemirowsky would be a great player. Very expensive, but with Miettinen he can make over 50 points. He is heading off from Finland.
David Nemirovsky
33 Laitinen: Have you heard/read anything about David Nemirovsky, is he coming to Brynäs?
Sv: Välkommen Mikko
70 Rodrigues: Jag vet att du inte sagt nått om förra årets årsmöte men jag känner igen snacket kanske inte just från dig men många andra här på HS.
Antti Bruun
Det har kommit upp som rykte i Finland att Bruun ska gå till Brynäs. Bruun spelar i SaiPa. Nån sm vet nåt om honom?
Nemirovsky till Brynäs??
Nu kommer det finska rykten om Jokerits David Nemirovskys övergång till BIF.
Se Länktips
Se Länktips
« Föregående · 279906 · Nästa »
Förhoppningsvis så går min källa upp och skriver något också