« Föregående · 280096 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly Season
Lulekickan: Kuivalainen was Tappara`s 1:st goalkeeper untill play-offs started. Kuivalainen was going to Schwitzerland or to Sweden, but Kalpa`s owner Sami Kapanen asked Pasi to go to Kalpa and make it ready for sm-liiga.
Pasi would have been a good goalkeeper.
Pasi would have been a good goalkeeper.
Sv: Silly Season
Lulekickan: Vad snabb jag var på att svara då : ) Så går det när man låter bli att uppdatara sidan innan man postar efter att ha pysslat med annat en stund.
Sv: Silly Season
70 Rodrigues: Det vetefan. Han har ju skeppats till finska andraligan och stod väl typ 0 matcher för Tappara.
Sv: Silly Season
70 Rodrigues: Kuivalainen made a contract with Kalpa few weeks ago. He is also Kalpa`s marketing director
Sv: Silly Season
Igor: Hoppas att du förstod att det va ett skämt när jag skrev att det skulle vara bättre med Kuivalainen?
Sv: Silly Season
Igor: Läste precis på Brooklyn Tigers medlemsforum att våran nya målvakt heter Pasi Kuivalainen från finska mästarna Tappara, om detta skulle stämma så låter det fan så mycket bättre än Markus Korhonen eller vad säger du?
Sv: Silly Season
Igor: Om det skulle stämma så är det en stor skandal anser jag, det går fan inte att leka med döden mer nu!!!!
Sv: Silly Season
70 Rodrigues: Äh jag vägrar tro på detta om Korhonen. Det ska finnas öronmärkta sponsorpengar för en riktig keeper. Fixa det nu Brynäs!
Sv: Silly Season
70 Rodrigues: Skulle inte förvåna mig heller!! Normalt går ex-profsen hem igen, men inte ex-brynäsare!!! VARFÖR?
Sv: Målvaktsfrågan
70 Rodrigues: Vad tror Brynäs ska hända med denna nya målvakt? Att han ska höja sig bara för att han spelar i Sverige, Brynäs?! Tröttsamt om dom ska chansa på ytterligare ett osäkert kort i målvaktsfrågan. Målvakten är ju trots allt en av de viktigaste spelarna i ett lag.
Sv: Målvaktsfrågan
33Laitinen: Minä ymmeren! Terveisie niin kauaan!! Om ni 2:a funderar,,tränar på min "finska" med Laitinen.
Sv: Målvaktsfrågan
mastigers: Ja, jag kan tror det. Det är inte så lätta här i Finland heller, men vi kom igen i nästa år. Hoppas du förstår mig.
Sv: Målvaktsfrågan
33Laitinen: Soumalainen routsisa tännepäiväne ei ole mukkava. Hoppas du förstår min dåliga "finska".
Sv: Målvaktsfrågan
Hoppas att detta rykte som alla andra inte visar sig stämma. Killen har ju aldrig varit 1:a keeper ens vad jag kan se. Kan bli riktigt ödestigert att chansa i målvaktsfrågan.
Sv: Målvaktsfrågan
Tryck på hans namn sedan lisätietoja sedan Korhonen. Sedan så visas det en filmsnutt på hans målsinne!
Sv: Målvaktsfrågan
Korhonen verkar ju vara något att satsa på! Han kanske kan vara med och producera en o annan framåt med. Kolla länken på denna målfarliga målvakt!
Sv: Målvaktsfrågan
70 Rodrigues: Kom på 22:a plats i statistiken i SM-liiga. 2:amålis efter Niklas Bäckström. Usch vad jobbigt det är att krascha rakt ner i Brynäsverkligheten efter drömmar om Norrena, Lasak & Nurminen.
Sv: Målvaktsfrågan
65 Selander: Brynäs is interested in goalkeeper named Markus Korhonen. He has played in Kärpät. He is out of contract now.
Sv: Dom nya lirarna
Lingonben86:
Det kan bli jobbigt om man (EK) väljer tyngd framför tempo...
Jag ser Axhnér framför mig... och Jardemyr... för att inte prata om den där klappa-och-slå backen Leksand hade förra säsongen (har som tur är glömt namnet).
Fart OCH handleder, bitte!
Det kan bli jobbigt om man (EK) väljer tyngd framför tempo...
Jag ser Axhnér framför mig... och Jardemyr... för att inte prata om den där klappa-och-slå backen Leksand hade förra säsongen (har som tur är glömt namnet).
Fart OCH handleder, bitte!
Sv: Målvaktsfrågan
65 Selander:
Brynästomten brukar ju ha dubbla säsonger i sann Sandlinsk anda...
På med pulsklocka på tomten också så löser det sig!
Brynästomten brukar ju ha dubbla säsonger i sann Sandlinsk anda...
På med pulsklocka på tomten också så löser det sig!
Dom nya lirarna
Jag har hört en hel del gnäll angående Brynäs nya spelare varför så mycket gnäll för>??
Brynäs vill ha lite mera tyngd och därför fixade dom Jesper Björck
och Mikko Kuparinen.
Nyförvärven har inte direkt imponerat på mig heller men vi måse ge dom en chans...vem vet vi kanske tar Guld i år =P
Brynäs vill ha lite mera tyngd och därför fixade dom Jesper Björck
och Mikko Kuparinen.
Nyförvärven har inte direkt imponerat på mig heller men vi måse ge dom en chans...vem vet vi kanske tar Guld i år =P
Sv: Målvaktsfrågan
Lunkan: :))
Ja vad f-n skalll man göra när man litar på folk, fast jag tror ju på tomten också ;)
Ja vad f-n skalll man göra när man litar på folk, fast jag tror ju på tomten också ;)
Sv: Målvaktsfrågan
65 Selander: Med tanke på att du var ganska säker på att Norrena var klar för nån månad sen tar jag detta med en viss nypa salt misströsta inte!
Sv: Målvaktsfrågan
P J Davydjoos:
Hoppet är som bekant det sista som överger en, men nog tror jag ändå att vi kan sätta mer tillit till våra spelare nästa år, än att behöva lita enbart till fru Fortuna.
Att vi får slåss i botten tror jag också.
Va fan nu, har Huge slagit sig, tänker väl många. Det där lät ju dj-gt pessimistiskt.
Med botten menar jag då tillsammans med 6 andra lag, som det ser ut. Undantaget FBK, Frölunda, Djurgården och HV71, tror jag det blir mkt jämnt mellan övriga lag. Vare sig man är optimist eller pessimist så kan man väl ändå försöka vara lite realist. Topplacering eller guldkandidat ser inte särskilt troligt ut, iaf inte nästa år. Det blir till att fajtas om en slutspelsplats, till att börja med.
Hoppet är som bekant det sista som överger en, men nog tror jag ändå att vi kan sätta mer tillit till våra spelare nästa år, än att behöva lita enbart till fru Fortuna.
Att vi får slåss i botten tror jag också.
Va fan nu, har Huge slagit sig, tänker väl många. Det där lät ju dj-gt pessimistiskt.
Med botten menar jag då tillsammans med 6 andra lag, som det ser ut. Undantaget FBK, Frölunda, Djurgården och HV71, tror jag det blir mkt jämnt mellan övriga lag. Vare sig man är optimist eller pessimist så kan man väl ändå försöka vara lite realist. Topplacering eller guldkandidat ser inte särskilt troligt ut, iaf inte nästa år. Det blir till att fajtas om en slutspelsplats, till att börja med.
Sv: Målvaktsfrågan
Tomas HOCKEY: Jag känner ju Norberg och gick ut på HS att jag litade fullständigt på hans rykte,
Troligtvis så är det som Frasse99 skrev lite tidigare idag att Norrena höjde prislappen.
Troligtvis så är det som Frasse99 skrev lite tidigare idag att Norrena höjde prislappen.
Sv: Målvaktsfrågan
Tomas HOCKEY: Skulle vara kul att få veta hur spelet gick bakom kulisserna ang Norrena!
Sv: Målvaktsfrågan
65 Selander: ha ha får man vara med? Norberg själv måste ju blivit redigt lurad!!
Sv: Målvaktsfrågan
Igor:
Norrena begärde 1,8 milj/år för att spela i Brynäs nästa år.
Detta fick Brynäs att backa ur affären enligt en sportchef i ett annat lag i ES ;)
Norrena begärde 1,8 milj/år för att spela i Brynäs nästa år.
Detta fick Brynäs att backa ur affären enligt en sportchef i ett annat lag i ES ;)
Sv: Målvaktsfrågan
65 Selander: Det vore ju fräckt om vi värvar Nurminen och Norrena får fortsätta vara andramålis i VF ;-)
Det låter nog lite för bra dock.
Det låter nog lite för bra dock.
Sv: Målvaktsfrågan
Tomas HOCKEY: Nä han skall spikas upp på info skylten vid södra infarten ;)
Vill inte gå ut med vem det är det får hon/han själv gå ut med
Vill inte gå ut med vem det är det får hon/han själv gå ut med
Sv: Målvaktsfrågan
Gust: Lehtonen tillhör Atlanta (Nurminens klubb).
Norrena till Jokerit
Lehtonen till Atlanta
Nurminen till Brynäs
Norrena till Jokerit
Lehtonen till Atlanta
Nurminen till Brynäs
Sv: Målvaktsfrågan
65 Selander: Kanske är tredjemålvakten Kari Lehtonen från Jokerit, 92,8 i räddningsprocent förra säsongen.
« Föregående · 280096 · Nästa »