« Föregående · 281774 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Ny målvakt?
Bright: Jag hoppas att du förstår att jag skämtade?? Jag räknar inte en 2:e målvakt från finska Kärpet som någon stormålvakt som det talats så mycket om! Nä, nu får dom fan ta o överaska positivt.
Sv: Ny målvakt?
Anneli S: Det är hoppfullt att "Honken" fortfarande finns uppsatt som rykte på Hockeymagasinets transfersajt. Frågan är bara om Brynäs har råd att vänta så länge på klart besked från Johan. Säger han nej till Brynäs fram i juli blir det ju riktig kris på målvaktsfronten.
Sv: Möjlig uppställning 03/04
lindberg: Ja, vi får väl hoppas på Dackell om ett år. Kommer han inte tillbaks ens då känns det som han börjar bli lite för gammal att satsa på längre fram.
Sv: Möjlig uppställning 03/04
Bright: Dackell intervjuades i GD för någon månad sedan, han hade ett år kvar på kontraktet med Montreal. Efter nästa säsong borde det väl ändå vara dags att flytta hem?! Nu har han ju ingen som sköter huset heller när Luovi flyttat hem till finland...
Ny målvakt?
Det pratas om den nya målvakten som om han redan vore här. Är det klart med honom, eller? Jag må vara trög, men just detta har jag i sådana fall tyvärr missat.
Sv: Möjlig uppställning 03/04
Enaranger: Dackell kan vi tyvärr bara drömma om till hösten. Jag har också önsketänkt om att få se honom åter i Brynäströjan nästa säsong, men dessvärre verkar det uteslutet att han kommer tillbaka redan nu. Själv tycker jag det skulle va´dags. Dackell är 31 år, har varit proffs i 7 år och borde därmed ha födan köpt för framtiden. Tycker man.
Sv: Möjlig uppställning 03/04
Enaranger:
Vad baserar du det här på "En räddningsprocent på ca 90 i Finland
motsvarar säkert 88-89 i Sverige"
Det är mindre storlek på rinkarna i Finland och därmed fler skott mot målvavakterna.
Det går inte på något sätt att jämföra så som du gör.
Jag kan säga dej att Korhonen är djävligt bra när han är som bäst.
Jag har sett honom kanske i 10 matcher.
Vad baserar du det här på "En räddningsprocent på ca 90 i Finland
motsvarar säkert 88-89 i Sverige"
Det är mindre storlek på rinkarna i Finland och därmed fler skott mot målvavakterna.
Det går inte på något sätt att jämföra så som du gör.
Jag kan säga dej att Korhonen är djävligt bra när han är som bäst.
Jag har sett honom kanske i 10 matcher.
Sv: Asplund
Vet inte om ni redan har skrivit om detta men jag har tyvärr varit borta från datorn i helgen.
Aspen är klar för Nyköping och man får väl önska honom lycka till i AS.
Aspen är klar för Nyköping och man får väl önska honom lycka till i AS.
Länkar:
http://www.nh90.com/
http://www.nh90.com/
Möjlig uppställning 03/04
----------------------------------------
Med Tony Mårtensson som nyförvärv.
----------------------------------------
30, Joakim Lundström
07, Tommy Sjödin
02, Henrik Petré
27, Niklas Anger
24, Tommi Miettinen
09, Henrik Malmström
14, Adam Andersson
05, Mikko Kuparinen
21, Ove Molin
20, Roger Kyrö
11, Nicklas Danielsson
03, Daniel Johansson
33, Veli-Pekka Laitinen
xx, Tony Mårtensson
36, Mikael Lind
10, Jonas Soling
08, Jesper Björck
28, Daniel Casselståhl
23, Björn Danielsson
15, Jakob Johansson
18, Peter Nylander
17, Patrik Rönnqvist
19, Simon Östlund
----------------------------------------
Med Andreas Dackell som nyförvärv.
----------------------------------------
30, Joakim Lundström
07, Tommy Sjödin
02, Henrik Petré
27, Niklas Anger
24, Tommi Miettinen
12, Andreas Dackell
14, Adam Andersson
05, Mikko Kuparinen
21, Ove Molin
20, Roger Kyrö
11, Nicklas Danielsson
03, Daniel Johansson
33, Veli-Pekka Laitinen
09, Henrik Malmström
36, Mikael Lind
10, Jonas Soling
08, Jesper Björck
28, Daniel Casselståhl
23, Björn Danielsson
15, Jakob Johansson
18, Peter Nylander
17, Patrik Rönnqvist
19, Simon Östlund
Med något av dessa nyförvärv plus att Peter Nylander blir kvar
så ser forwardsuppsättningen bra mycket bättre ut än backuppsättningen.
Sedan gäller det att värva en mycket bra målvakt för att undvika
kvalserien. Jag tror Johan Holmqvist skulle vara den bästa
värvningen. Jag tror att han är en minst lika bra målvakt som
Norrena, plus att Brynäs slipper betala en hög övergångssumma
till Frölunda.
Värvar Brynäs Korhonen är det bara att ge upp, då blir det
allsvenskan 04/05. Det räcker med att kolla in hans statistik
för de 3 senaste säsongerna. Senaste säsongen var han 22:a
av 25 målvakter. En räddningsprocent på ca 90 i Finland
motsvarar säkert 88-89 i Sverige.
Johan Asplund är med största sannolikhet en bättre målvakt än
Korhonen men Korhonen skulle säkert få bra mycket högre lön.
Det skulle vara riktigt slöseri med pengar.
Man får inte automatiskt en bättre målvakt bara för att man
betalar honom en högre lön.
Med Tony Mårtensson som nyförvärv.
----------------------------------------
30, Joakim Lundström
07, Tommy Sjödin
02, Henrik Petré
27, Niklas Anger
24, Tommi Miettinen
09, Henrik Malmström
14, Adam Andersson
05, Mikko Kuparinen
21, Ove Molin
20, Roger Kyrö
11, Nicklas Danielsson
03, Daniel Johansson
33, Veli-Pekka Laitinen
xx, Tony Mårtensson
36, Mikael Lind
10, Jonas Soling
08, Jesper Björck
28, Daniel Casselståhl
23, Björn Danielsson
15, Jakob Johansson
18, Peter Nylander
17, Patrik Rönnqvist
19, Simon Östlund
----------------------------------------
Med Andreas Dackell som nyförvärv.
----------------------------------------
30, Joakim Lundström
07, Tommy Sjödin
02, Henrik Petré
27, Niklas Anger
24, Tommi Miettinen
12, Andreas Dackell
14, Adam Andersson
05, Mikko Kuparinen
21, Ove Molin
20, Roger Kyrö
11, Nicklas Danielsson
03, Daniel Johansson
33, Veli-Pekka Laitinen
09, Henrik Malmström
36, Mikael Lind
10, Jonas Soling
08, Jesper Björck
28, Daniel Casselståhl
23, Björn Danielsson
15, Jakob Johansson
18, Peter Nylander
17, Patrik Rönnqvist
19, Simon Östlund
Med något av dessa nyförvärv plus att Peter Nylander blir kvar
så ser forwardsuppsättningen bra mycket bättre ut än backuppsättningen.
Sedan gäller det att värva en mycket bra målvakt för att undvika
kvalserien. Jag tror Johan Holmqvist skulle vara den bästa
värvningen. Jag tror att han är en minst lika bra målvakt som
Norrena, plus att Brynäs slipper betala en hög övergångssumma
till Frölunda.
Värvar Brynäs Korhonen är det bara att ge upp, då blir det
allsvenskan 04/05. Det räcker med att kolla in hans statistik
för de 3 senaste säsongerna. Senaste säsongen var han 22:a
av 25 målvakter. En räddningsprocent på ca 90 i Finland
motsvarar säkert 88-89 i Sverige.
Johan Asplund är med största sannolikhet en bättre målvakt än
Korhonen men Korhonen skulle säkert få bra mycket högre lön.
Det skulle vara riktigt slöseri med pengar.
Man får inte automatiskt en bättre målvakt bara för att man
betalar honom en högre lön.
Sv: Keb är inne här på forumet och läser
Är den här Korhonen redan klar för Brynäs eller??
jag tycker att det pratas en hel del om just han.
jag tycker att det pratas en hel del om just han.
Keb är inne här på forumet och läser
Keb skriver detta i GD 030512.
Det finnas även många Kärpätsupporters som anser att denne Korhonen, som är 28 år och rutinerad, är minst lika bra, om inte bättre. än nämnde Bäckström, som förresten spelat en säsong i AIK.
Hockeyhälsning
från Keb Eriksson
Jag skrev detta 030509
Jag har sett Korhonen spela flera gånger, och personligen och även flera av kärpatfansen tycker att han var/är bättre än Bäckström.
Korhonen har inte nämvärt sämre statt en vad t ex Kapanen och Norrena hade i Finska ligan
Det finnas även många Kärpätsupporters som anser att denne Korhonen, som är 28 år och rutinerad, är minst lika bra, om inte bättre. än nämnde Bäckström, som förresten spelat en säsong i AIK.
Hockeyhälsning
från Keb Eriksson
Jag skrev detta 030509
Jag har sett Korhonen spela flera gånger, och personligen och även flera av kärpatfansen tycker att han var/är bättre än Bäckström.
Korhonen har inte nämvärt sämre statt en vad t ex Kapanen och Norrena hade i Finska ligan
Sv: VM-finalen
Tomas HOCKEY: jooo... hovkryhjärtat har fått utstå en del på sista tiden..
Vitryssland
Finland 5-6
Brynäs
Kanadafinalen
Vitryssland
Finland 5-6
Brynäs
Kanadafinalen
Sv: VM-finalen
Fy fan vad det svider. Skrek ut min smärta när domaren blåste och pekade på mittpunkten
02-03
Sjödin-Laitinen
Danne-Björck
Cassel-Kuparinen
Adam-P3
Miettinen-Anger-Soling
Kyrö-Molin-Nicklas
Lind-Malmström-Björne
Jakob-Rönnqvist-?
Det känns inte mycket bättre än i år. Taskigt för Nylander som jag tycker var i topp 3 bland forwards i Brynäs i år. Han borde vara mde i s f Björne
Danne-Björck
Cassel-Kuparinen
Adam-P3
Miettinen-Anger-Soling
Kyrö-Molin-Nicklas
Lind-Malmström-Björne
Jakob-Rönnqvist-?
Det känns inte mycket bättre än i år. Taskigt för Nylander som jag tycker var i topp 3 bland forwards i Brynäs i år. Han borde vara mde i s f Björne
Sv: Rädda Brynäs !
Bright:
Jämförelsen med Tellan trodde jag var glasklar.....
Bara för att man inte platsar i ett lag betyder inte det att man inte kan lyckas i ett annat.
Jämförelsen med Tellan trodde jag var glasklar.....
Bara för att man inte platsar i ett lag betyder inte det att man inte kan lyckas i ett annat.
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Vad är det som är naivt? Att tycka att Mikael Tellqvist är bra? Eller att vilja se hög klass på Brynäs målvakt??
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Om du vill göra denna irrelevanta och mycket naiva jämförelse så, ja. Tellqvist håller den klass en målvakt i Brynäs borde ha!
Sv: Rädda Brynäs !
Skönt att VM strax är över. Nu kanske det kan bli lite sprätt på klubbhockeyn och värvningskarusellen igen. Fast hos Brynäs är väl truppen i stort sett spikad redan. Men javisst ja, det var det här med stormålvakten som ska bli klar också. Keepern som inte får fortsatt kontrakt i sin nuvarande klubb men som ska bli given förstemålis i Brynäs.
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Jag som såg det live kan intyga att det var snyggt! Jag känner ett litet hopp om en ljusare framtid för BIF nu faktist.
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Han har teknik alltså, bra, har varit mycket snack om nyförvärvens kilon nu ett tag.
Sv: Målvaktsfrågan
Clarence: "Alla vet vi vad du går för - också"
Nåja.....
Jag tror mig ha en ganska hygglig uppfattning om vilka som döljer sig bakom begreppet "alla vi".
Tar därför inte så hårt på kritiken.
"Det finns bara en slutsats att dra av alla dina inlägg både hittills och framöver: Du ser gärna att Brynäs fortsätter vara ett förlorarlag, ett bottenlag. Du gillar läget, liksom."
Som jag ser det, finns det bara en slutsats att dra av DINA analyser av MINA inlägg: Du har läst, men inte förstått....
Kan upplysa om att jag är en dj-gt DÅLIG förlorare dessutom, när jag nu förlorar.
Därmed måste jag ju, som både du och Rodrigues så klokt påpekade, vara en vinnare i längden. :-)
Nåja.....
Jag tror mig ha en ganska hygglig uppfattning om vilka som döljer sig bakom begreppet "alla vi".
Tar därför inte så hårt på kritiken.
"Det finns bara en slutsats att dra av alla dina inlägg både hittills och framöver: Du ser gärna att Brynäs fortsätter vara ett förlorarlag, ett bottenlag. Du gillar läget, liksom."
Som jag ser det, finns det bara en slutsats att dra av DINA analyser av MINA inlägg: Du har läst, men inte förstått....
Kan upplysa om att jag är en dj-gt DÅLIG förlorare dessutom, när jag nu förlorar.
Därmed måste jag ju, som både du och Rodrigues så klokt påpekade, vara en vinnare i längden. :-)
Sv: "GÄVLE - DALAS BÄSTA ELIT LAG&quo
Tuffa tag i innebandygalan
Falu BS tog sin andra seger i Jollygalan ° Finalbesegrade Brynäs efter straffar
Falu BS tog sin andra seger i Jollygalan ° Finalbesegrade Brynäs efter straffar
Sv: Målvaktsfrågan
70 Rodrigues: Var visst en gammal Brynässpelare som sa dessa bevingade ord en gång i ti´n, ja.
Sv: Målvaktsfrågan
Huge: Alla vet vi vad du går för - också. Det finns bara en slutsats att dra av alla dina inlägg både hittills och framöver: Du ser gärna att Brynäs fortsätter vara ett förlorarlag, ett bottenlag. Du gillar läget, liksom. Är du en förlorare själv, kanske??
Sv: Målvaktsfrågan
P J Davydjoos:
Frågan är om det är rätt sätt att hela tiden spy galla och svärta ner allt och alla i BIF. Gå på årsmötet och påverka!!
Frågan är om det är rätt sätt att hela tiden spy galla och svärta ner allt och alla i BIF. Gå på årsmötet och påverka!!
Innebandygalan.
I går kom Brynäs två i innebandygalan i Borlänge och jag´har bara positivt att säga om de nya killarna. Spelar de lika bra hockey som dom var trevliga så får vi ett kanon lag!
Sv: Målvaktsfrågan
Huge: Frågan är då följdaktligen, hur kan alla som inte vänder och vrider på allting till att tillslut låta positivt vara pessimister eller ultrapessimister?
Det handlar väl mer om att inse sanningen och försöka påpeka och påverka till den grad att det tillslut sker krafttag för att se till att skutan vänds och inte enbart blunda och följa med skutan i djupet - det handlar enligt mig mer om att visa missnöje på nått sätt så att man direkt eller indirekt får till positiva förändringar...
Hur f-n ska man kunna vara positiv till det som händer i klubben - om man vill att BIF förblir ett lag i högsta serien med en fungerande verksamhet även utanför isen?
Dom du tycker är pessimister vill nog föreningen, laget och alla runt omkring minst lika väl som du vill...
Det handlar väl mer om att inse sanningen och försöka påpeka och påverka till den grad att det tillslut sker krafttag för att se till att skutan vänds och inte enbart blunda och följa med skutan i djupet - det handlar enligt mig mer om att visa missnöje på nått sätt så att man direkt eller indirekt får till positiva förändringar...
Hur f-n ska man kunna vara positiv till det som händer i klubben - om man vill att BIF förblir ett lag i högsta serien med en fungerande verksamhet även utanför isen?
Dom du tycker är pessimister vill nog föreningen, laget och alla runt omkring minst lika väl som du vill...
Sv: Målvaktsfrågan
Clarence:
"Vi är inte ett elitserielag så länge till heller, min vän..."
Undrade bara vem av alla ultrapessimister som först skulle komma med detta svar.
Du blev först till kvarn, ingen högoddsare direkt...
I min presentation på HS har jag en egen devis.
Du borde också ha en egen sådan, tycker jag.
Jag föreslår en gammal trotjänare:
"I morse steg jag upp, och sedan var den da´n förstörd"
"Vi är inte ett elitserielag så länge till heller, min vän..."
Undrade bara vem av alla ultrapessimister som först skulle komma med detta svar.
Du blev först till kvarn, ingen högoddsare direkt...
I min presentation på HS har jag en egen devis.
Du borde också ha en egen sådan, tycker jag.
Jag föreslår en gammal trotjänare:
"I morse steg jag upp, och sedan var den da´n förstörd"
Sv: Målvaktsfrågan
Clarence: :)
Det är tydligen det som verkar vara så svårt att förstå, vi är på väg utför, vi måste vända trenden, inte gräva graven djupare som nu... Snart är vi inget ES-lag - på långa vägar...
Det är tydligen det som verkar vara så svårt att förstå, vi är på väg utför, vi måste vända trenden, inte gräva graven djupare som nu... Snart är vi inget ES-lag - på långa vägar...
Sv: Brynäs fortsätter jaga målvakt
Att målisar typ Norrena kostar 150-200 papp i månaden är väl ingen nyhet, det måste EK insett från början annars blir jag orolig. Jag tror att toppmålisar tvekar till BIF av andra skäl, för tunt lag typ.
Sv: Brynäs fortsätter jaga målvakt
Hellre än att se Korhonen i Bif - tröja nästa säsong ser jag att man plockar Kent Elfsberg som förstekeeper. Han var ju bra på försäsongen. Han är ju definitivt i Bif:s prisklass. Inte skulle han vara så dyr att lösa från sitt kontrakt heller.
Norrenas lönekrav är inte så j-a hiskeligt. Förstemålvakten ska vara den spelaren som har bäst betalt i laget. Han är trots allt på isen i 60 minuter.
Tycker att varje ES - lag bara skall få ta in tre utländska spelare. Det är alldeles för många utländska spelare i svensk elithockey.
Bright:s inlägg 2003-05-06 21.19.21 var lysande!
"Melker" fightades bara i nödfall. Björck och "Kupan" tar till nävarna betydligt lättare. Måtte GP träna mycket BP med grabbarna inför ES, det lär behövas.
Inflation i "tröjpensionering" ? Wow vad trångt det är i Gavlerinkens tak idag! Hur får de plats med 6 och 26 i taket? De kan verkligen stuva de där vaktmästarna på sätraåsen! Jag ser bara fyra namn ur den omedelbara nutiden som kan få sina tröjor "pensionerade" när de slutar med hockeyn : Larsson (självklar), Djoos, Molin och Sjödin. Ser man till framtiden så ser hockeylivet ut så att spelarna inte stannar så länge i lagen att de gör sig så betydande roller i klubbhistorien att de kan/ska föräras denna hyllning. Därför kan man också se bakåt och "pensionera" fler tröjor i Bif:s historia. Att "Kupan" nu skall ta "Melkers" 5:a som ju redan har blivit nedsmutsad av Pekkala är förkastligt. Nr 5 skall upp i Gavlerinkens tak.
Norrenas lönekrav är inte så j-a hiskeligt. Förstemålvakten ska vara den spelaren som har bäst betalt i laget. Han är trots allt på isen i 60 minuter.
Tycker att varje ES - lag bara skall få ta in tre utländska spelare. Det är alldeles för många utländska spelare i svensk elithockey.
Bright:s inlägg 2003-05-06 21.19.21 var lysande!
"Melker" fightades bara i nödfall. Björck och "Kupan" tar till nävarna betydligt lättare. Måtte GP träna mycket BP med grabbarna inför ES, det lär behövas.
Inflation i "tröjpensionering" ? Wow vad trångt det är i Gavlerinkens tak idag! Hur får de plats med 6 och 26 i taket? De kan verkligen stuva de där vaktmästarna på sätraåsen! Jag ser bara fyra namn ur den omedelbara nutiden som kan få sina tröjor "pensionerade" när de slutar med hockeyn : Larsson (självklar), Djoos, Molin och Sjödin. Ser man till framtiden så ser hockeylivet ut så att spelarna inte stannar så länge i lagen att de gör sig så betydande roller i klubbhistorien att de kan/ska föräras denna hyllning. Därför kan man också se bakåt och "pensionera" fler tröjor i Bif:s historia. Att "Kupan" nu skall ta "Melkers" 5:a som ju redan har blivit nedsmutsad av Pekkala är förkastligt. Nr 5 skall upp i Gavlerinkens tak.
« Föregående · 281774 · Nästa »