« Föregående · 282755 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Bättre eller sämre?
Det är bara att hoppas att målisen är bra annars kanske man inte kan räkna med "öronmärkta" pengar i fortsättningen!
Sv: Bättre eller sämre?
kacken: Hur har du ens mage att säga att vi har givit upp?
Vi älskar laget så till den grad att när vi inser att något är fel, då klagar vi.
Logiskt eller hur?
Vi älskar laget så till den grad att när vi inser att något är fel, då klagar vi.
Logiskt eller hur?
Sv: Bättre eller sämre?
kacken: Ge upp och ge upp. Det är ju inte det den här tråden handlar om. Den handlar om ifall Brynäs är bättre eller sämre än i fjol, och de flesta verkar överens om att de är sämre.
Sv: Bättre eller sämre?
kacken: Vad vi säger är att vi är ett kvallag, kanske ett allsvenskt lag till 04-05.
Sv: Bättre eller sämre?
Till alla er som redan givit upp, byt lag!
Inse att vi får bygga nytt och jobba oss uppåt på sikt.
Ni är totalt orealistiska som tror att vi äns med lite pengar skulle kunna locka sjtärnor, dom har bättre alternativ för tillfället samtidigt som vi har brist på dollar.
Om årsmötet visar ett underskott på 4-5 miljoner för 2002, vad säger ni då?? KÖP ändå!!!!
Inse att vi får bygga nytt och jobba oss uppåt på sikt.
Ni är totalt orealistiska som tror att vi äns med lite pengar skulle kunna locka sjtärnor, dom har bättre alternativ för tillfället samtidigt som vi har brist på dollar.
Om årsmötet visar ett underskott på 4-5 miljoner för 2002, vad säger ni då?? KÖP ändå!!!!
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Brynäs har ersatt Janne Larsson, Kenneth Bergqvist, Daniel Wågström, Mikko Luovi och Kyösti Karjalainen med Micke Lind, Henrik Malmström, Jakob Johansson, Peter Nylander, Patrik Rönnqvist och Nicklas Danielsson. Hur fasen får du det till en förstärkning?
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Men om du låter bli att se på alla yttre faktorer och enbart zoomar in varje nyförvärvs meriter. Tror du då på fullt allvar att dessa spelare, var och en, har de kvalitéer som kan göra Brynäs till ett bra lag igen?
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Hur mycket konstruktivt har du bidragit med?
Kritiserar alla som är oroliga för nästa säsong... Nödvändigt...
Vill du vara en frisk fläkt och vara positiv, så kom med något positivt med substans nog att få oss sk pessimister på andra tankar... Inget du har sagt har ändrat iallafall mina tankar inför nästa säsong...
Kritiserar alla som är oroliga för nästa säsong... Nödvändigt...
Vill du vara en frisk fläkt och vara positiv, så kom med något positivt med substans nog att få oss sk pessimister på andra tankar... Inget du har sagt har ändrat iallafall mina tankar inför nästa säsong...
Sv: Bättre eller sämre?
Lilljanne: Utgångsläget är väl vad jag vet att alla lag börjar från samma läge, dessutom i Elitserien.
LHC visste nog också ganska mycket om sina stjärnor till nyförvärv ifjol.
Fick inget nytt kontrakt=kass spelare som inte är värd att satsas på. Så resonerar man som pessimist. Tänk ett steg till:
Hört talas om att miljöbyte kan göra susen, ny tränare kan göra susen, spelaren kanske inte passade in i det gamla lagets nya satsning etc etc.
Undrar t.ex hur många av Timrås spelare ifjol som inte fick nytt kontrakt av sina gamla klubbar?
LHC visste nog också ganska mycket om sina stjärnor till nyförvärv ifjol.
Fick inget nytt kontrakt=kass spelare som inte är värd att satsas på. Så resonerar man som pessimist. Tänk ett steg till:
Hört talas om att miljöbyte kan göra susen, ny tränare kan göra susen, spelaren kanske inte passade in i det gamla lagets nya satsning etc etc.
Undrar t.ex hur många av Timrås spelare ifjol som inte fick nytt kontrakt av sina gamla klubbar?
Sv: Bättre eller sämre?
Lilljanne: Alla optimister inbillar sig att alla sidsteppade spelare får en ny vår i Brynäs. Kanske dessa önsketänkare istället skulle inse att dessa spelare inte räcker till, inte har kvalitéerna.
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Varför måste jag vänta och se Björck spela i Brynäs innan jag kan såga honom? Jag har sett honom i 5 år och vet vad han kan. Korhonen, Kuparinen, Casselstål, Malmström har sina karriärer dokumenterade. Jag hittar inget som stödjer din bedömning att dom förstärker laget. Jag behöver inte se dom. Om jag trodde på magi kunde jag dela din uppfattning.
Sv: Björnen från Tammerfors
Lilljanne:
Det har aldrig vissat sig att det laget som har värvat dyrast är dom som har värvat bäst....det är inte prislappen som avgör...utan det är massor med andra aspekter som spelar in för att få en bra grupp kemi i laget....att lag mår inte bra av att bara ha massor med dyra stjärnor som kanske råkar ut för prestationsångest.
Men jag medger ju att jag t ex hellre hade sett juha gusstafsson is tället för Björck tex men...läget är så här just nu.
Det har aldrig vissat sig att det laget som har värvat dyrast är dom som har värvat bäst....det är inte prislappen som avgör...utan det är massor med andra aspekter som spelar in för att få en bra grupp kemi i laget....att lag mår inte bra av att bara ha massor med dyra stjärnor som kanske råkar ut för prestationsångest.
Men jag medger ju att jag t ex hellre hade sett juha gusstafsson is tället för Björck tex men...läget är så här just nu.
Sv: Bättre eller sämre?
Bright: Ärligt talat, jag hade inte förväntat mig ngn annan "motivering"....
Sv: Bättre eller sämre?
wesleyjah: Nä, men vi kan nog ge oss på en hyfsad gissning eftersom vi vet utgångsläget (kvalspel) och vet tillräckligt mycket om dom nya spelarna (hälften fick inga nya kontrakt av sina klubbar). Hur man utifrån alla kända fakta kan ifrågasätta alla som är skitskraja inför nästa säsong är obegripligt.
Sv: Bättre eller sämre?
Lilljanne: "Och varför kan man inte bedöma en spelare i förväg som har en tioårig spelarkarriär bakom sej?"
??
Hängde inte med där..
Utveckla, tack.
??
Hängde inte med där..
Utveckla, tack.
Sv: Bättre eller sämre?
Lilljanne:
Bedöma kan man alltid...men svaret får du inte förens i vinter hur mycket du en bedömer i nuläget...
Bedöma kan man alltid...men svaret får du inte förens i vinter hur mycket du en bedömer i nuläget...
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Du kan gärna få en god och enkel motivering: Brynäs spelartrupp är inte tillräckligt bra!
Sv: Bättre eller sämre?
wesleyjah: Om du får välja mellan att ha god ekonomi och köpa dom bästa spelarna och dålig ekonomi och köpa div. 1-spelare, vilket väljer du?
Sv: Bättre eller sämre?
70 Rodrigues: It`s hard to say anything. I was hoping for somebody else, but now it`s going to be Korhonen and that`s it. Hopefully he makes a big success. He is better and cheaper than Ram, but I think that he wasn`t the man we needed.
Sv: Björnen från Tammerfors
wesleyjah: Sanslöst! Du är nöjd med att Brynäs inte kan konkurrera om dom bästa spelarna? Är det en vanlig åsikt uppe i Gävle?
Sv: Bättre eller sämre?
Lilljanne:
Vad är det som säger att bra värvningar måste vara dyra, glöm inte Timrå förra året.
Vad är det som säger att bra värvningar måste vara dyra, glöm inte Timrå förra året.
Sv: Björnen från Tammerfors
Lilljanne:
Med tanke på hur läget är med ekonomin och och att det är så lätt att dra till usa och canada eller resten av dom europeiska ligorna.....så säger jag att jag är nöjd.
Med tanke på hur läget är med ekonomin och och att det är så lätt att dra till usa och canada eller resten av dom europeiska ligorna.....så säger jag att jag är nöjd.
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Att dom värvat bra sett till pengarna är nog ingen större tröst om det blir kvalspel igen. Och varför kan man inte bedöma en spelare i förväg som har en tioårig spelarkarriär bakom sej? Jag törs nog redan nu lova att Foppa kommer att göra en bra säsong nästa år.
Sv: Bättre eller sämre?
70 Rodrigues:He he han kanske inte förstod vad du menar med "Brynäs" och "Korhonen"=)
Sv: Bättre eller sämre?
Bright:
"Huge: Nej, bäste herre, laget har i n t e blivit bättre."
Bra svar, speciellt motiveringen....
"Huge: Nej, bäste herre, laget har i n t e blivit bättre."
Bra svar, speciellt motiveringen....
Sv: Bättre eller sämre?
Lilljanne: Om dom värvat bra vet vi först när vi sett dom i aktion, som ett lag. Spelare för spelare är det ju inga toppnamn, men det är som lag räknat, som det räknas(!)
Alltså: dom har värvat bra, sett till pengarna, tycker jag.
(klart som korvspad) :-)
Alltså: dom har värvat bra, sett till pengarna, tycker jag.
(klart som korvspad) :-)
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Alltså: å ena sidan har Brynäs inga pengar, å andra sidan har dom värvat bra?
Bättre eller sämre?
Gnällspikarna har nu haft symposium här på sidan i 2 dagar, måste säga att så värst mkt konstruktivt har det inte kommit ut av allt Brainstormande...
Från ledningen har man sagt att laget måste "förstärkas på alla platser", samt att man velat ha en toppmålvakt.
Ngn toppmålvakt blev det inte, orsakerna kan man bara spekulera i. Honken missade vi tyvärr precis innan deadline för övergångar i NHL. Skulle man väntat till juli på en hemkomst, dessutom ytterst osäker? Knappast realistiskt...
Norrena har varit på tapeten men måste i så fall lösas ut från VF.
Även om vi haft pengarna att lösa Norrena med, så vad säger att han ändå vill komma hit? Många tycks tro att bara för att vi är intresserade av en målvakt typ Norrena, så skall han automatiskt acceptera att komma hit. Man kan bara spekulera i vad som ligger bakom hans beslut, det troligaste är väl att EK tyckte det blev för dyrt att lösa ut honom.
Vad finns då för övrigt att tillgå i målvaktsväg?
Har det varit några andra uppe till förslag, som dessutom verkat vara villiga till att flytta hit?
Innan man har hela bilden klar för sig är det svårt att bedöma om man gjort rätt eller fel.
Jag är ändå lite orolig vad gäller målvaktsbiten. Inte så mkt för Korhonen, men däremot för Lundström. Även om jag är övertygad om att Korhonen är bättre än Ram, så känns ändå konstellationen Ram/Asplund ngt säkrare än Korhonen/Lundström.
Bara en känsla, hoppas jag har fel.
Jämfört med ifjol har ändå laget blivit förbättrat.
Backsidan har fått mera tyngd, men ändå inte tappat mycket vad gäller "liret".
På forwardssidan ser det klart bättre ut än ifjol.
Soling måste man ju räkna som ett nyförvärv och tillsammans med sin egen kopia, Malmström, har vi 2 stora tekniska killar med målsinne, som går direkt på mål.
Med Anger kvar ser det dessutom ut att bli riktigt roligt på anfallsidan.
Jag hade utgått från att Nylander skulle stanna och att ytterligare 1 fw skulle införskaffas. Nu blir det tydligen Nylander som är denne
"ytterligare" fw, och inget mer. Kanhända att man är ute efter en liknande spelartyp som Nyllet, fast bättre. Bra isf, men hittar man inget bättre så är det ändå ingen katastrof.
Som micke sa tidigare, man har skurit rejält i lönekostnaderna, av förståeliga skäl. Med tanke på detta tycker jag ändå att truppen blivit starkare.
Tyvärr inte lika stark som de flesta nog hade hoppats på.
Har man tagit på sig "Bortsefråndenekonomiskasituationen"-glasögonen, då blir man självklart besviken.
Dags att ta av sig brillorna, kanske?
Från ledningen har man sagt att laget måste "förstärkas på alla platser", samt att man velat ha en toppmålvakt.
Ngn toppmålvakt blev det inte, orsakerna kan man bara spekulera i. Honken missade vi tyvärr precis innan deadline för övergångar i NHL. Skulle man väntat till juli på en hemkomst, dessutom ytterst osäker? Knappast realistiskt...
Norrena har varit på tapeten men måste i så fall lösas ut från VF.
Även om vi haft pengarna att lösa Norrena med, så vad säger att han ändå vill komma hit? Många tycks tro att bara för att vi är intresserade av en målvakt typ Norrena, så skall han automatiskt acceptera att komma hit. Man kan bara spekulera i vad som ligger bakom hans beslut, det troligaste är väl att EK tyckte det blev för dyrt att lösa ut honom.
Vad finns då för övrigt att tillgå i målvaktsväg?
Har det varit några andra uppe till förslag, som dessutom verkat vara villiga till att flytta hit?
Innan man har hela bilden klar för sig är det svårt att bedöma om man gjort rätt eller fel.
Jag är ändå lite orolig vad gäller målvaktsbiten. Inte så mkt för Korhonen, men däremot för Lundström. Även om jag är övertygad om att Korhonen är bättre än Ram, så känns ändå konstellationen Ram/Asplund ngt säkrare än Korhonen/Lundström.
Bara en känsla, hoppas jag har fel.
Jämfört med ifjol har ändå laget blivit förbättrat.
Backsidan har fått mera tyngd, men ändå inte tappat mycket vad gäller "liret".
På forwardssidan ser det klart bättre ut än ifjol.
Soling måste man ju räkna som ett nyförvärv och tillsammans med sin egen kopia, Malmström, har vi 2 stora tekniska killar med målsinne, som går direkt på mål.
Med Anger kvar ser det dessutom ut att bli riktigt roligt på anfallsidan.
Jag hade utgått från att Nylander skulle stanna och att ytterligare 1 fw skulle införskaffas. Nu blir det tydligen Nylander som är denne
"ytterligare" fw, och inget mer. Kanhända att man är ute efter en liknande spelartyp som Nyllet, fast bättre. Bra isf, men hittar man inget bättre så är det ändå ingen katastrof.
Som micke sa tidigare, man har skurit rejält i lönekostnaderna, av förståeliga skäl. Med tanke på detta tycker jag ändå att truppen blivit starkare.
Tyvärr inte lika stark som de flesta nog hade hoppats på.
Har man tagit på sig "Bortsefråndenekonomiskasituationen"-glasögonen, då blir man självklart besviken.
Dags att ta av sig brillorna, kanske?
Sv: Björnen från Tammerfors
wesleyjah: En nyfiken fråga bara. Vad tycker du om Brynäs värvningar så här långt?
Sv: Björnen från Tammerfors
wesleyjah: Det handlar väl ändå inte om att man hatar de nya, spelarna... Jag anser att det handlar om att man kan önska/kräva i en situation som Brynäs i dagsläget befinner sig i, att man förstärker laget på varje position, värvar spelare som med all tydlighet förstärker klubben, inte enbart osäkra kort... Det är ju jättekul när nå'n överraskar, men det kan ju värvas 50% riktigt etablerat och 50% talang(osäkra kort)...
Sv: Björnen från Tammerfors
wesleyjah: Brynäs-publiken vill se bra hockey. Den skulle uppskatta sitt lag om den fick nåt tillbaka. Idag finns inget att jubla åt. Publiken är inte blind!
Sv: Björnen från Tammerfors
prosten:
Precis och om man är ung talang eller etablerad spelare så tror jag att man väljer Leksands publiken som älskar sina spelare i stället för Brynäs publiken som hatar sina nya spelare innan dom har sett splerna spela i sina nya klubb etc.
Precis och om man är ung talang eller etablerad spelare så tror jag att man väljer Leksands publiken som älskar sina spelare i stället för Brynäs publiken som hatar sina nya spelare innan dom har sett splerna spela i sina nya klubb etc.
Sv: Björnen från Tammerfors
prosten: Inte beror det på Brynäs fansen att Westlund o Olsson spelar för Leksand idag!!!! Däremot fruar, stålar o en proffsig organisation!!
Sv: Björnen från Tammerfors
wesleyjah: Håller med dig.
Vilket tror ni är roligast att lira inför, 4.000 tokiga masar i Leksandshallen eller 4.000 tysta Gävlebor i Gavlerinken.
hmmmm.....Westlund......hmm.....Olsson...hmm...
Vilket tror ni är roligast att lira inför, 4.000 tokiga masar i Leksandshallen eller 4.000 tysta Gävlebor i Gavlerinken.
hmmmm.....Westlund......hmm.....Olsson...hmm...
Sv: Björnen från Tammerfors
70 Rodrigues:
Dina meriter var inte så dumma.....
Jag kan säga att jag har liknande som dina dina men något vassare.
Men det var inte det jag ville ha sagt utan att tänk på att bra fans är viktig för att få bra spelare till klubben...Vad skulle ni tycka om att gå till en klubb som ni visste hade 4000 fans som inte vill ha er till klubben för att ni inte är minst lika bra som Foppa eller Patrick Roy osv. Även fast att ni vet att ni skulle kunna göra bra ifrån dej bara du fick rätt stöd osv..
Låt spelarna spela innan ni dissar dom...
Man ska för fan vara stolt över att vara Brynäsare och därmed stolt över spelarna...:-)
Dina meriter var inte så dumma.....
Jag kan säga att jag har liknande som dina dina men något vassare.
Men det var inte det jag ville ha sagt utan att tänk på att bra fans är viktig för att få bra spelare till klubben...Vad skulle ni tycka om att gå till en klubb som ni visste hade 4000 fans som inte vill ha er till klubben för att ni inte är minst lika bra som Foppa eller Patrick Roy osv. Även fast att ni vet att ni skulle kunna göra bra ifrån dej bara du fick rätt stöd osv..
Låt spelarna spela innan ni dissar dom...
Man ska för fan vara stolt över att vara Brynäsare och därmed stolt över spelarna...:-)
Sv: Björnen från Tammerfors
wesleyjah: Har lirat hockey från att jag var 6 år tills jag var 19 då jag var tvungen att sluta pga knäskada, har spelat TV-pucken för Uppland , J18 o J20 för Arlanda Wings fd RA73, Har spelat amerikansk fotboll i Superligan, Själv då, vad har du för meriter???
Sv: Björnen från Tammerfors
70 Rodrigues:
Nu börjar ni bli jobbiga och löjliga. Hur bra är ni på hockey själva igentligen?? Vilka av er som klagar mest har lirat hockey eller lirar och på vilken nivå? Eller håller på med idrott överhuvudtaget.
Det låter som ni är i trotsåldern...ingenting duger...
Nu börjar ni bli jobbiga och löjliga. Hur bra är ni på hockey själva igentligen?? Vilka av er som klagar mest har lirat hockey eller lirar och på vilken nivå? Eller håller på med idrott överhuvudtaget.
Det låter som ni är i trotsåldern...ingenting duger...
Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: Nu ska vi inte vara negativa "medgångssupportrar", vi har ju faktiskt fått kanonlirare som Björck, Kuparinen och Johansson, vi måste ju ge dom en chans....:-)
Sv: Björnen från Tammerfors
70 Rodrigues: Hört att dom har en Bulgar som är lam från midjan och upp på gång.Korvmojen i Sätra går in och sponsrar.
Sv: Björnen från Tammerfors
Clarence: Jag har svårare att förstå ekvationen att dom värvar som dom gör,inte en topplirare så långt ögat når.
« Föregående · 282755 · Nästa »
Den kanske är att komma med förslag, typ:
"Laget är värdelöst, det blir KS" och liknande konstruktiva saker?