« Föregående · 283192 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Bättre eller sämre?
Jag driver ju så in åt helvete med er av en enda jävla anledning.
Ni är fan de största fjollor, alltså ni, supportrarna, som traskat i Gästrikland.
Ni gnäller och dömmer om precis allt.
Ett jävla WHINEANDE!
Väx upp för i helvete.
Ps. Mårtensson är nu klar för Brynäs .ds
Ni är fan de största fjollor, alltså ni, supportrarna, som traskat i Gästrikland.
Ni gnäller och dömmer om precis allt.
Ett jävla WHINEANDE!
Väx upp för i helvete.
Ps. Mårtensson är nu klar för Brynäs .ds
Sv: Bättre eller sämre?
70 Rodrigues:
Jag är en av dom som inte dömmer ut nyförvärven bara genom att titta på vad dom har presterat tidigare.
Jag hoppas ju att EK har den tron/kunskapen att värvningarna ska komplettera samt förstärka laget och inte tvärtom.
Jag är en av dom som inte dömmer ut nyförvärven bara genom att titta på vad dom har presterat tidigare.
Jag hoppas ju att EK har den tron/kunskapen att värvningarna ska komplettera samt förstärka laget och inte tvärtom.
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Den stora skillnaden är att andra lag visar att dom har motivationen, viljan, men inte Brynäs, varför då?
Sv: Bättre eller sämre?
Det finns vissa som inte tycker att vi ska döma dom nya spelarna innan vi sett dom spela. Då är min fråga, hur kan ni veta att dom är förstärkningar?????
Sv: Bättre eller sämre?
70 Rodrigues: "sten i skithus" kanske, med tanke på vad du skrev om hål? ;) Jisses, jag är på riktigt dåligt skämthumör i dag...
Sv: Bättre eller sämre?
gordo: Verkar som alla bygger nya arenor eller bygger om.
vi kommer att vara hästlängder efter ekonomiskt om vi inte hakar på eftersom det bevisligen drar mer folk när man har en ny hall.
Med pengarna så kommer det bättre spelare och med det så får vi sportsliga framgångar *suckar djupt*
vi kommer att vara hästlängder efter ekonomiskt om vi inte hakar på eftersom det bevisligen drar mer folk när man har en ny hall.
Med pengarna så kommer det bättre spelare och med det så får vi sportsliga framgångar *suckar djupt*
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Kasta inte sten i glashus, det är nog du som ska dra upp huvudet ur hålet o titta på verkligheten....:-))
Sv: Bättre eller sämre?
P J Davydjoos: Förut (60 och 70-talet) var vi ett självspelande piano. Visst har man kanske levt lite på gamla lagrar ett tag efter det. Eftersom har man väl insett att vi numera är ett lag i mängden. Därfär ska man enligt mig kanske tona ner förväntningarna en aning och inse att det är en tuff bransch med hård konkurrens på alla plan.
Bara för att man inte lyckas varje gång, eller ens var 5:e gång, så behöver ju inte det betyda att man inte har några ambitioner och visioner. Det skulle ju isf innebära att andra lag, typ Leksand, SSK, HV71, Timrå och MoDo, inte heller har några ambitioner.
Hoppas du sovit gott och vaknat upp och har en lite mer realistisk syn på verkligheten.
Gärna en lite mer optimistisk också.... ;-)
Bara för att man inte lyckas varje gång, eller ens var 5:e gång, så behöver ju inte det betyda att man inte har några ambitioner och visioner. Det skulle ju isf innebära att andra lag, typ Leksand, SSK, HV71, Timrå och MoDo, inte heller har några ambitioner.
Hoppas du sovit gott och vaknat upp och har en lite mer realistisk syn på verkligheten.
Gärna en lite mer optimistisk också.... ;-)
Sv: Bättre eller sämre?
Huge:
Det vore bättre om Gävle kommun vågade sticka ut hakan.
"Röven" är full av skandaler och det klarar vi oss utan...
Var är hakan?
Den sitter på Tigern.
Han måste vara Brynäs största profil genom tiderna, i alla fall har han den största hakan.
Profil.
Mod.
Resultat.
Det vore bättre om Gävle kommun vågade sticka ut hakan.
"Röven" är full av skandaler och det klarar vi oss utan...
Var är hakan?
Den sitter på Tigern.
Han måste vara Brynäs största profil genom tiderna, i alla fall har han den största hakan.
Profil.
Mod.
Resultat.
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Och Brynäs har verkligen visat att det som står i matchprogrammen är det som genomsyrar hela föreningen, från grund och botten de senaste åren? Så du anser inte att det är något som kanske stämde förut, men inte längre stämmer lika bra?
zZzzZzZ!!!
zZzzZzZ!!!
Sv: Bättre eller sämre?
gordo: Det är bara för Gävle Kommun att ta rygg....
"Ingenting är omögligt"
(citat av ostmästare Osten Warnebrie, Mosebacke Monarki.) :-)
"Ingenting är omögligt"
(citat av ostmästare Osten Warnebrie, Mosebacke Monarki.) :-)
Sv: Bättre eller sämre?
70 Rodrigues:
Det skulle chocka mig om Gevalia (Kraft General Foods) och Gävle kommun sade följande, men i Linköping går det:
"...Sprida glädje
- Att det blir Cloetta Fazer vi tecknar namnavtalet med känns väldigt bra, säger Christer Mård, ordförande för LHC. Företaget har stark lokal förankring och är dessutom välkänt nationellt och internationellt. Vårt samarbete med Cloetta Fazer löper långt tillbaka i tiden och att vi tecknar ett avtal på tio år skapar trygghet och stabilitet. Det är ett tecken på långsiktighet från Cloetta Fazers sida. Cloetta Center ger LHC ytterligare möjligheter att etablera sig och bli ett stabilt elitserielag, betonar Christer Mård.
- För oss är det naturligt att stödja den nya evenemangsarenan i Linköping med varumärket Cloetta och på så vis manifestera Cloetta Fazers vilja att sprida glädje. Cloetta Center kommer att stå för mycket; sport-, kultur- och nöjesevenemang. Det skapas en gemensam mötesplats, en glädjespridare – kännetecken som mycket starkt kan associeras med just Cloetta, menar Karsten Slotte, koncernchef för Cloetta Fazer.
- Att ge evenemangsarenan namnet Cloetta Center vitaliserar vårt varumärke Cloetta och ger oss samtidigt en ökad nationell exponering, menar Karsten Slotte. Han betonar vidare den lokala förankringen genom Cloetta Fazers fabriker i Ljungsbro och Norrköping.
- Efter utnämningen till Årets Tillväxtkommun 2003 ses detta projekt som ett strategiskt initiativ i den fortsatta expansionen. En tillväxtregion som vår behöver en evenemangsarena av den här storleken, avslutar kommunalrådet Mats Johansson."
(Källa LHC:s hemsida)
En stenhård tackling i Scott Stevens-klass mitt på banan.
Det skulle chocka mig om Gevalia (Kraft General Foods) och Gävle kommun sade följande, men i Linköping går det:
"...Sprida glädje
- Att det blir Cloetta Fazer vi tecknar namnavtalet med känns väldigt bra, säger Christer Mård, ordförande för LHC. Företaget har stark lokal förankring och är dessutom välkänt nationellt och internationellt. Vårt samarbete med Cloetta Fazer löper långt tillbaka i tiden och att vi tecknar ett avtal på tio år skapar trygghet och stabilitet. Det är ett tecken på långsiktighet från Cloetta Fazers sida. Cloetta Center ger LHC ytterligare möjligheter att etablera sig och bli ett stabilt elitserielag, betonar Christer Mård.
- För oss är det naturligt att stödja den nya evenemangsarenan i Linköping med varumärket Cloetta och på så vis manifestera Cloetta Fazers vilja att sprida glädje. Cloetta Center kommer att stå för mycket; sport-, kultur- och nöjesevenemang. Det skapas en gemensam mötesplats, en glädjespridare – kännetecken som mycket starkt kan associeras med just Cloetta, menar Karsten Slotte, koncernchef för Cloetta Fazer.
- Att ge evenemangsarenan namnet Cloetta Center vitaliserar vårt varumärke Cloetta och ger oss samtidigt en ökad nationell exponering, menar Karsten Slotte. Han betonar vidare den lokala förankringen genom Cloetta Fazers fabriker i Ljungsbro och Norrköping.
- Efter utnämningen till Årets Tillväxtkommun 2003 ses detta projekt som ett strategiskt initiativ i den fortsatta expansionen. En tillväxtregion som vår behöver en evenemangsarena av den här storleken, avslutar kommunalrådet Mats Johansson."
(Källa LHC:s hemsida)
En stenhård tackling i Scott Stevens-klass mitt på banan.
Sv: Bättre eller sämre?
70 Rodrigues:
OK, och? Vi borde väl ha en Gevalia-hall..
Tycker mycket av snacket här enbart fokuserar på spelarnas inviduella färdigheter och handleder, minst lika viktigt är att kunna bygga ett lag med rätt personligheter som tillsammans kan höja sig ett snäpp. Se på Ryssland i hockey, som jag vågar påstå har världens bästa spelare inviduellt- hur gick det för dem i VM??
OK, och? Vi borde väl ha en Gevalia-hall..
Tycker mycket av snacket här enbart fokuserar på spelarnas inviduella färdigheter och handleder, minst lika viktigt är att kunna bygga ett lag med rätt personligheter som tillsammans kan höja sig ett snäpp. Se på Ryssland i hockey, som jag vågar påstå har världens bästa spelare inviduellt- hur gick det för dem i VM??
Sv: Bättre eller sämre?
P J Davydjoos: Om du tänker efter så inser du nog också att du själv, liksom många andra verkar det som, har missuppfattat Henning å det grövsta. Alternativet är att man valt att misstolka honom medvetet, pga att man själv ser pessimistiskt på det mesta.
Det Henning ger uttryck för är ju bara en realistisk bild av hur det ser ut i nuläget. Ett läge som det absolut går att ändra på, bara det att det görs inte på en kafferast.
"vi ska försöka med våra yttersta krafter och vår kompetens och med hjälp av våra välvilliga sponsorer att inom en snar framtid tllhöra toppen i landen och på sikt även vara tillbaka i ledande position inom svensk ishockey"...
Är det inte ngt liknande det står i alla matchprogram?
Vore väl ganska dumt att ha 2 helt motsatta budskap att gå ut med till allmänhet och sponsorer.
Att tro att sponsorerna tolkar Hennings uttalande som att föreningen gett upp, istället för en realistisk analys av läget ett tag framöver, tycker jag är att underskatta sponsorernas förmåga
till eget tänkande.
Det Henning ger uttryck för är ju bara en realistisk bild av hur det ser ut i nuläget. Ett läge som det absolut går att ändra på, bara det att det görs inte på en kafferast.
"vi ska försöka med våra yttersta krafter och vår kompetens och med hjälp av våra välvilliga sponsorer att inom en snar framtid tllhöra toppen i landen och på sikt även vara tillbaka i ledande position inom svensk ishockey"...
Är det inte ngt liknande det står i alla matchprogram?
Vore väl ganska dumt att ha 2 helt motsatta budskap att gå ut med till allmänhet och sponsorer.
Att tro att sponsorerna tolkar Hennings uttalande som att föreningen gett upp, istället för en realistisk analys av läget ett tag framöver, tycker jag är att underskatta sponsorernas förmåga
till eget tänkande.
Sv: Bättre eller sämre?
Linköpings HC har skrivit ett 10-årigt sponsorsavtal med Cloetta och nya hallen ska heta Cloetta Center.
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Ganska rätt, men jag skulle säga:
"För att få ett starkt lag behövs en bra organisation och starka sponsorer.
För att få starka sponsorer bör man ha ett starkt lag och bra organisation."
Alltså bör vi börja med organisationen...
Men vad får sponsorerna tillbaka nu i förhållande det dom satsat?
Dom får höra nått i stil med att vi inte inom överskådlig framtid kommer att höra till toppen i landet...
Tänk om dom fått höra något i stil med -"vi ska försöka med våra yttersta krafter och vår kompetens och med hjälp av våra välvilliga sponsorer att inom en snar framtid tllhöra toppen i landen och på sikt även vara tillbaka i ledande position inom svensk ishockey"...
Om du var sponsor, och vill att ditt varumärke får så mycket reklam som möjligt, vilken förening skulle du satsa på, den som säger att vi inte har nån framtid, eller den förening som säger att vi ska tillhöra toppen?
"För att få ett starkt lag behövs en bra organisation och starka sponsorer.
För att få starka sponsorer bör man ha ett starkt lag och bra organisation."
Alltså bör vi börja med organisationen...
Men vad får sponsorerna tillbaka nu i förhållande det dom satsat?
Dom får höra nått i stil med att vi inte inom överskådlig framtid kommer att höra till toppen i landet...
Tänk om dom fått höra något i stil med -"vi ska försöka med våra yttersta krafter och vår kompetens och med hjälp av våra välvilliga sponsorer att inom en snar framtid tllhöra toppen i landen och på sikt även vara tillbaka i ledande position inom svensk ishockey"...
Om du var sponsor, och vill att ditt varumärke får så mycket reklam som möjligt, vilken förening skulle du satsa på, den som säger att vi inte har nån framtid, eller den förening som säger att vi ska tillhöra toppen?
Sv: Bättre eller sämre?
rådbjer: Kapanen fick det ju att stämma så gott som hela förra året. Vad säger att Korhonen inte kan få till det likadant?
Det logiska är väl isf att Kapanen kommer att bli "normal" ett tag framöver.
Kanske dags att börja våndas däruppe istället? ;-)
Det logiska är väl isf att Kapanen kommer att bli "normal" ett tag framöver.
Kanske dags att börja våndas däruppe istället? ;-)
Sv: Bättre eller sämre?
P J Davydjoos:
Kommentar på Huge-vis: (mkt enkelt sätt att åskådliggöra vad det är man svarar på, betydligt enklare än att behöva leta upp inlägget man svarar på, 18 inlägg längre ner...)
"Dom ger inte så mycket dom kan, inte de vettiga iallafall, men vad dom vill, ja... Varför vill inte fler bli sponsorer, eller de som redan är sponsorer, varför vill inte de bli större sponsorer och ge mer?"
Du har ingen aning om hur de sponsoransvariga i klubben arbetar, och heller ingen aning om hur sponsorerna resonerar och hur mycket dom är villiga att bidra med. Ändå vet du med säkerhet att klubben gör ett dåligt jobb och att sponsorerna bara väntar på att få vräka in pengar i föreningen.
Jag önskar också att vi hade en jättesponsor som skrev ut en check in blanco, bara för att man säger sig vilja bli ett topplag och har visioner. Det är ju ett givande och tagande från båda parter, så att båda känner sig nöjda.
Du har ännu inte kommit med ngt förslag på nya kvastar och på hur man bör göra för att få in ännu mer pengar.
JAG utgår från att de nuvarande jobbar hårt på detta, i en tuff verklighet på sponsorsmarknaden. Därför är jag heller inte snar att
spy galla, trots att man knappt tillträtt.
Varför man inte vill bli större sponsorer och ge mer?
Ja, varför inte ringa och fråga.
Skulle tro att det vanligaste och inte speciellt överraskande svaret skule bli: "Vi satsar det vi tycker är lämpligt med hänsyn till hur stor sponsringsbudget vi har och hur mkt vi får tillbaka för pengarna vi satsat"
Ett lätt Moment22-läge infinner sig alltid:
För att få ett starkt lag och bra organisation behövs starka sponsorer.
För att få starka sponsorer bör man ha ett starkt lag och bra organisation.
Enkelt, eller hur?
Kommentar på Huge-vis: (mkt enkelt sätt att åskådliggöra vad det är man svarar på, betydligt enklare än att behöva leta upp inlägget man svarar på, 18 inlägg längre ner...)
"Dom ger inte så mycket dom kan, inte de vettiga iallafall, men vad dom vill, ja... Varför vill inte fler bli sponsorer, eller de som redan är sponsorer, varför vill inte de bli större sponsorer och ge mer?"
Du har ingen aning om hur de sponsoransvariga i klubben arbetar, och heller ingen aning om hur sponsorerna resonerar och hur mycket dom är villiga att bidra med. Ändå vet du med säkerhet att klubben gör ett dåligt jobb och att sponsorerna bara väntar på att få vräka in pengar i föreningen.
Jag önskar också att vi hade en jättesponsor som skrev ut en check in blanco, bara för att man säger sig vilja bli ett topplag och har visioner. Det är ju ett givande och tagande från båda parter, så att båda känner sig nöjda.
Du har ännu inte kommit med ngt förslag på nya kvastar och på hur man bör göra för att få in ännu mer pengar.
JAG utgår från att de nuvarande jobbar hårt på detta, i en tuff verklighet på sponsorsmarknaden. Därför är jag heller inte snar att
spy galla, trots att man knappt tillträtt.
Varför man inte vill bli större sponsorer och ge mer?
Ja, varför inte ringa och fråga.
Skulle tro att det vanligaste och inte speciellt överraskande svaret skule bli: "Vi satsar det vi tycker är lämpligt med hänsyn till hur stor sponsringsbudget vi har och hur mkt vi får tillbaka för pengarna vi satsat"
Ett lätt Moment22-läge infinner sig alltid:
För att få ett starkt lag och bra organisation behövs starka sponsorer.
För att få starka sponsorer bör man ha ett starkt lag och bra organisation.
Enkelt, eller hur?
Sv: Bättre eller sämre?
Angående er nya målvakt Korhonen, så läser jag i Tidningen Ångermanland följande:
" Enligt journalisten Jouko Vuorijoki på lokaltidningen Kaleva Sanomalehti i Uleåborg är Korhonen en duktig målvakt när allt stämmer."
..."en duktig målvakt när allt stämmer"???
Om det inte stämmer då? Eller är inte alla målvakter duktiga när allt stämmer?
Frågor frågor, ni kommer nog fortsätta att våndas ett tag till :))
" Enligt journalisten Jouko Vuorijoki på lokaltidningen Kaleva Sanomalehti i Uleåborg är Korhonen en duktig målvakt när allt stämmer."
..."en duktig målvakt när allt stämmer"???
Om det inte stämmer då? Eller är inte alla målvakter duktiga när allt stämmer?
Frågor frågor, ni kommer nog fortsätta att våndas ett tag till :))
Sv: Överleva...
gordo: Pust....
Det var en rejäl drapa och många kloka ord.
Eftersom jag ju är Huge, så har jag ändå några kommentarer.
Jag tror du överdriver lite grann vad gäller spelares aversion mot att gå till Brynäs.
I första hand är det nog ändå pengarna man tittar på, det kan man inte sticka under stol med. Man väger nog också in bitar som:
vilken roll får man i laget, vilket spelsätt har man osv.
Om lönen vore ungefär samma som ett annat lag kan erbjuda, tror jag inte att Brynäs skulle komma mer i andra hand än några andra.
Vi har väl alltid varit bra på att få ihop lag med rätt spelartyper och bra sammanhållning, trots mindre resurser.
Att bra sponorer spelar en stor roll visar väl just ditt exempel med
Skansen.
Trots tuff konkurrens om åskådare tack vare andra aktiviteter i Stockholm så lyckas man ändå att få ihop mkt bra lag år efter år.
Samma gäller Frölunda.
Vad gäller Janne Larsson och Djoos håller jag med, speciellt när det gäller deras inverkan som ledare i laget.
Du kan inte ha sett Malmströms uppvisning mot oss i kvarten för 2 år sedan. Stor och snabb, javisst, men också teknisk.
Även Soling besitter denna egenskap, även om han inte håller Nylander-klass. (Stor-Nyllet, kanske bäst att tillägga ) :-)
Förmågan att täcka pucken bra och komma ut med densamma ur sargdueller vittnar om bra teknik, tycker jag...
Det var en rejäl drapa och många kloka ord.
Eftersom jag ju är Huge, så har jag ändå några kommentarer.
Jag tror du överdriver lite grann vad gäller spelares aversion mot att gå till Brynäs.
I första hand är det nog ändå pengarna man tittar på, det kan man inte sticka under stol med. Man väger nog också in bitar som:
vilken roll får man i laget, vilket spelsätt har man osv.
Om lönen vore ungefär samma som ett annat lag kan erbjuda, tror jag inte att Brynäs skulle komma mer i andra hand än några andra.
Vi har väl alltid varit bra på att få ihop lag med rätt spelartyper och bra sammanhållning, trots mindre resurser.
Att bra sponorer spelar en stor roll visar väl just ditt exempel med
Skansen.
Trots tuff konkurrens om åskådare tack vare andra aktiviteter i Stockholm så lyckas man ändå att få ihop mkt bra lag år efter år.
Samma gäller Frölunda.
Vad gäller Janne Larsson och Djoos håller jag med, speciellt när det gäller deras inverkan som ledare i laget.
Du kan inte ha sett Malmströms uppvisning mot oss i kvarten för 2 år sedan. Stor och snabb, javisst, men också teknisk.
Även Soling besitter denna egenskap, även om han inte håller Nylander-klass. (Stor-Nyllet, kanske bäst att tillägga ) :-)
Förmågan att täcka pucken bra och komma ut med densamma ur sargdueller vittnar om bra teknik, tycker jag...
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: För att kommentera på Huge-vis...
"Du har aldrig tänkt tanken att sponsorerna kanske ger så mycket som dom kan och vill?"
Dom ger inte så mycket dom kan, inte de vettiga iallafall, men vad dom vill, ja... Varför vill inte fler bli sponsorer, eller de som redan är sponsorer, varför vill inte de bli större sponsorer och ge mer?
Gordo skrev ett alldeles utmärkt inlägg som kan ses som svar på det nu nedan... Känns onödigt att skriva om det här, läs Gordos svar och du får svaret på varför jag anser att oavsett vilka som jobbar med sponsorbiten, så är det inte det som är avgörande för en sponsor, utan föreningens framtoning och vilja att uttvecklas, bli bättre osv.
Säger Henning att han inte ser någon ljusning, vad tror du sponsorerna gör då? Öpnnar hela kassan och säger -"ta hur mycket ni vill ha"?
Nä - rejäla förändringar krävs... Synd bara att vissa inte inser det innan det är försent, en del sitter/har suttit i styrelsen, vi är många som vill föreingen bättre och vill hindra det som snart verkar vara ett faktum... Tycker vi liknar mer VIK än TIK(t.o.m. kanske med Nylander som gemensam nämnare)...
"Du har aldrig tänkt tanken att sponsorerna kanske ger så mycket som dom kan och vill?"
Dom ger inte så mycket dom kan, inte de vettiga iallafall, men vad dom vill, ja... Varför vill inte fler bli sponsorer, eller de som redan är sponsorer, varför vill inte de bli större sponsorer och ge mer?
Gordo skrev ett alldeles utmärkt inlägg som kan ses som svar på det nu nedan... Känns onödigt att skriva om det här, läs Gordos svar och du får svaret på varför jag anser att oavsett vilka som jobbar med sponsorbiten, så är det inte det som är avgörande för en sponsor, utan föreningens framtoning och vilja att uttvecklas, bli bättre osv.
Säger Henning att han inte ser någon ljusning, vad tror du sponsorerna gör då? Öpnnar hela kassan och säger -"ta hur mycket ni vill ha"?
Nä - rejäla förändringar krävs... Synd bara att vissa inte inser det innan det är försent, en del sitter/har suttit i styrelsen, vi är många som vill föreingen bättre och vill hindra det som snart verkar vara ett faktum... Tycker vi liknar mer VIK än TIK(t.o.m. kanske med Nylander som gemensam nämnare)...
Sv: Bättre eller sämre?
P J Davydjoos: Och vad är det som säger att sponsorerna per automatik vill vara ngn mjölkkossa att ösa ur, bara för att Brynäs är ett klassiskt lag?
Du har aldrig tänkt tanken att sponsorerna kanske ger så mycket som dom kan och vill?
Nu är det ju nytt folk som jobbar med denna bit. Har du tagit reda på hur de nya sponsorsraggarna arbetar, i förhållande till de gamla, t.ex? Vilka tycker du annars skulle vara mer lämpade än de som du anser inte håller måtet?
Om jag hade fått ett svar på dessa frågor, då skulle du få mitt erkännande för ett exemplariskt konstruktivt svar.
Nu blev det tyvärr mest ett sammelsurium av självklarheter blandat med det vanliga gnället.
Redan innan KS vill jag minnas att man hävdade att det redan ser bättre ut vad gäller intäktsprognoser från sponsorer för nästa år, än vad det gjorde vid samma tidpunkt förra året.
Trots att du inte hört ngt om ökade sponsorsintäkter, tar du för givet att man inte jobbar på denna bit.
Uttalandet innan KS tycker iaf jag tyder på motsatsen.
Nu har man gjort förändringar i organisationen för att det skall bli bättre, man har valt folk som man tror på. Det är bara att se hur det faller ut. Inte märkvärdigare än när man går och röstar på Persson eller Alf Svensson...
Du har aldrig tänkt tanken att sponsorerna kanske ger så mycket som dom kan och vill?
Nu är det ju nytt folk som jobbar med denna bit. Har du tagit reda på hur de nya sponsorsraggarna arbetar, i förhållande till de gamla, t.ex? Vilka tycker du annars skulle vara mer lämpade än de som du anser inte håller måtet?
Om jag hade fått ett svar på dessa frågor, då skulle du få mitt erkännande för ett exemplariskt konstruktivt svar.
Nu blev det tyvärr mest ett sammelsurium av självklarheter blandat med det vanliga gnället.
Redan innan KS vill jag minnas att man hävdade att det redan ser bättre ut vad gäller intäktsprognoser från sponsorer för nästa år, än vad det gjorde vid samma tidpunkt förra året.
Trots att du inte hört ngt om ökade sponsorsintäkter, tar du för givet att man inte jobbar på denna bit.
Uttalandet innan KS tycker iaf jag tyder på motsatsen.
Nu har man gjort förändringar i organisationen för att det skall bli bättre, man har valt folk som man tror på. Det är bara att se hur det faller ut. Inte märkvärdigare än när man går och röstar på Persson eller Alf Svensson...
Överleva...
Det skrivs kommentarer i alla riktningar i detta forum och det är skitbra. Tänk om engagemanget var lika stort i andra grupperingar runt Brynäs (tex kommunen, invånarna, sponsorerna)!
Men nu handlar det om överlevnad denna säsong till att börja med. Det är rejäl motvind.
Snart offentliggörs det ekonomiska resultatet för 20020501--20030430. Inga trevliga siffror att läsa.
Det handlar om att bromsa upp föreningens fall!
Den "dynamiska duon" Berg & Olsson har lyckats med den enastående bedriften att avveckla Brynäsandan i föreningen under de senaste 5-6 åren.
Föreningen har förvaltats tillbaka till stenåldern och en krympande ekonomi och en stagnerande sportslig utveckling.
Föreningen kommer att fortsätta falla denna säsong!
Utgångspunkterna för den bedömningen är åtminstone de tre föregående säsongernas sportsliga resultat och åtminstone de två sista säsongernas ekonomiska resultat (inkl redovisningsfadäsen i samband med förra årsmötet). Inför förra säsongen försämrades resultatet med (om jag kommer ihåg rätt i hastigheten) 6 miljoner från året före. Från 4 MSEK i vinst 2000/2001 till 2,5 MSEK i förlust 2001/2002.
Dessutom kommer det att bli stora förändringar i styrelsen.
Sportkommittén är utbytt med allt vad det innebär av brist på kontinuitet och felbedömningar i strategier och värvningar m.m.
Spelare som skall byta förening har i och med detta Brynäs långt ner på listan över intressanta föreningar. De spelare som kan lyfta spelet och föreningen väljer i första hand andra hetare föreningar.
Detta innebär att den nedåtgående spiralen fortsätter, om än i mindre takt.
De strategiska beslut som måste till är oerhört viktiga.
Men det räcker inte.
Det behövs trovärdighet på alla nivåer.
Trovärdighet är inget man hittar på vägen till ICA.
Trovärdighet kommer av en föreningsidé som genomsyrar föreningen och dess aktörer.
Trovärdighet kommer från en övertygelse på gränsen till fanatism i kombination kompetens och en ödmjuk attityd att "vi" och "vår" förening har en bra föreningsidé, spelidé, sponsorrelationer, publikrelationer, mediarelationer och kunskapsöverföring till/från andra föreningar (läs om Skansens satsning!) osv.
Tydlighet!
Tålamod!
Resultat.
I det perspektivet är det extra jobbigt att konstatera att ingen spelare som värvats hittills till den kommande säsongen kan ersätta Janne Larsson i hans roll och hans betydelse för laget på isen. Likaså saknas en Djoosspelare på OCH sidan av isen.
Lind är en lättviktare i de här sammanhangen.
Miettinen viker ned sig i motvind.
Kyrö saknar de offensiva egenskaperna för att efterträda Larsson.
Jakob J är orutinerad och står på tillväxt.
Björck kanske sjunger bra men han ersätter inte Djoos, kanske Rehnberg.
Kuparinen ersätter inte heller Djoos, kanske Pekkala.
De som i detta forum beskriver Soling och Malmström som tekniska skall nog tänka efter lite till.
Bra fart på rören, ja visst. Skjuter ofta och hårt, ja visst. Men det krävs mer för att kallas tekniker. Se på Anger, han är förmodligen släkt med Dala Dahlkvist på långt håll och har fått hans träben i handlederna, men fort går det och avslut blir det. Men tekniker...
Please.
Som tur är finns det plats för många olika typer av spelare i ett lag. Ja, det skall vara alla utom Nylander då... :-)
Överlevnad.
Korhonen.
Bromsa.
Men nu handlar det om överlevnad denna säsong till att börja med. Det är rejäl motvind.
Snart offentliggörs det ekonomiska resultatet för 20020501--20030430. Inga trevliga siffror att läsa.
Det handlar om att bromsa upp föreningens fall!
Den "dynamiska duon" Berg & Olsson har lyckats med den enastående bedriften att avveckla Brynäsandan i föreningen under de senaste 5-6 åren.
Föreningen har förvaltats tillbaka till stenåldern och en krympande ekonomi och en stagnerande sportslig utveckling.
Föreningen kommer att fortsätta falla denna säsong!
Utgångspunkterna för den bedömningen är åtminstone de tre föregående säsongernas sportsliga resultat och åtminstone de två sista säsongernas ekonomiska resultat (inkl redovisningsfadäsen i samband med förra årsmötet). Inför förra säsongen försämrades resultatet med (om jag kommer ihåg rätt i hastigheten) 6 miljoner från året före. Från 4 MSEK i vinst 2000/2001 till 2,5 MSEK i förlust 2001/2002.
Dessutom kommer det att bli stora förändringar i styrelsen.
Sportkommittén är utbytt med allt vad det innebär av brist på kontinuitet och felbedömningar i strategier och värvningar m.m.
Spelare som skall byta förening har i och med detta Brynäs långt ner på listan över intressanta föreningar. De spelare som kan lyfta spelet och föreningen väljer i första hand andra hetare föreningar.
Detta innebär att den nedåtgående spiralen fortsätter, om än i mindre takt.
De strategiska beslut som måste till är oerhört viktiga.
Men det räcker inte.
Det behövs trovärdighet på alla nivåer.
Trovärdighet är inget man hittar på vägen till ICA.
Trovärdighet kommer av en föreningsidé som genomsyrar föreningen och dess aktörer.
Trovärdighet kommer från en övertygelse på gränsen till fanatism i kombination kompetens och en ödmjuk attityd att "vi" och "vår" förening har en bra föreningsidé, spelidé, sponsorrelationer, publikrelationer, mediarelationer och kunskapsöverföring till/från andra föreningar (läs om Skansens satsning!) osv.
Tydlighet!
Tålamod!
Resultat.
I det perspektivet är det extra jobbigt att konstatera att ingen spelare som värvats hittills till den kommande säsongen kan ersätta Janne Larsson i hans roll och hans betydelse för laget på isen. Likaså saknas en Djoosspelare på OCH sidan av isen.
Lind är en lättviktare i de här sammanhangen.
Miettinen viker ned sig i motvind.
Kyrö saknar de offensiva egenskaperna för att efterträda Larsson.
Jakob J är orutinerad och står på tillväxt.
Björck kanske sjunger bra men han ersätter inte Djoos, kanske Rehnberg.
Kuparinen ersätter inte heller Djoos, kanske Pekkala.
De som i detta forum beskriver Soling och Malmström som tekniska skall nog tänka efter lite till.
Bra fart på rören, ja visst. Skjuter ofta och hårt, ja visst. Men det krävs mer för att kallas tekniker. Se på Anger, han är förmodligen släkt med Dala Dahlkvist på långt håll och har fått hans träben i handlederna, men fort går det och avslut blir det. Men tekniker...
Please.
Som tur är finns det plats för många olika typer av spelare i ett lag. Ja, det skall vara alla utom Nylander då... :-)
Överlevnad.
Korhonen.
Bromsa.
Sv: Bättre eller sämre?
Mats GBG: Kollade om Mårtensson i Östgöta tidningen han kommer aldrig tillbaka till Brynäs tyvärr. Är det nån som vet nåt om Jarko Varvio som finns som rykte på HM???? Annars är det nog bara att be till högre makter denna säsong och hålla tummarna så de blir vita:-)
Sv: Bättre eller sämre?
Makkan: artikel om Tony Mårtensson i Östgöta Correspondenten (Linköping). Se länktips.
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Hur länge kommer Soling att hålla? 2 matcher? 10 matcher? Kan hålla med om att det ev. ser bättre ut men är rädd för att Brynäs är minst lika skadekänsligt som tidigare dvs tror vi konstant kommer att ha en halv femma borta.
Sv: Bättre eller sämre?
ruppe: Öronmärkta pengar för att få bättre målisar än Ram o Asplund borde väl vara lätt att fixa
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Bra idé. Skulle passa bra att presentera vinnaren på Brynäsdagen, om man någon gång tänker göra något seriöst av den.
Sv: Rädda Brynäs !
Årets supporter!
Kunde det va ett pris att instifta för klubben?
Något att locka med för att t.ex. få igång läktarkulturen lite bättre.
Alla medlemmar kan föreslå namn på pristagare.
X har varit på alla bortamatcher.
X har på egen hand fixat detta tifo.
X har sett till att Foppa nobbar Modo för Brynäs.
etc.etc.
En jury bestående av t.ex. Ordföranden, sportchefen och medlemmar ur spelarrådet kan sen avgöra vem som på årsmötet får utmärkelsen och något symboliskt pris (t.ex. matchtröja med samtliga spelares autografer).
Töntigt?
Uppmuntrande?
Ett bra sätt för klubben att kommunicera med fansen?
Tyck till!
Kunde det va ett pris att instifta för klubben?
Något att locka med för att t.ex. få igång läktarkulturen lite bättre.
Alla medlemmar kan föreslå namn på pristagare.
X har varit på alla bortamatcher.
X har på egen hand fixat detta tifo.
X har sett till att Foppa nobbar Modo för Brynäs.
etc.etc.
En jury bestående av t.ex. Ordföranden, sportchefen och medlemmar ur spelarrådet kan sen avgöra vem som på årsmötet får utmärkelsen och något symboliskt pris (t.ex. matchtröja med samtliga spelares autografer).
Töntigt?
Uppmuntrande?
Ett bra sätt för klubben att kommunicera med fansen?
Tyck till!
Sv: Bättre eller sämre?
Jag har efter drygt 35 år som brynäsare lärt mig att inte brusa upp alltför mycket när nyförvärven presenteras, med några undantag har det sällan eller aldrig varit "stora" namn - det är bara att hoppas att lagbygget blir bra, det är ju trots allt detta som räknas och betyder något. Största problemet i mina ögon är inte dom uteblivna stora namnen utan att vi åter en säsong är väldigt skadekänsliga och saknar ekonomi för sätta in första hjälpen vid behov!
Det känns lite tråkigt med den här onyanserade pajkastningen, är det tävling om fetaste invektiven, eller? Men det är klart, vi har alla olika sätt att visa vårt engagemang.
P J Davydjoos: STOR oro känner jag däremot, liksom du, vad gäller pengabiten och därmed är jag inne på sponsorsidan igen. Varför jobbar Janne Larsson bara 50% på marknadssidan, skall Brynäs någonsin komma i närheten av sin "vision" så måste väl marknadschefen jobba 100+ % med detta, annars borde han bytas ut - det känns som om man medvetet tar en stor risk, spelar "rysk roulett" med Brynäs framtid med denna lösning och hoppas att det skall lösa sig ändå. Kanske väntar man på en omvänd berg-effekt vad gäller sponsorer, men det finns ju fortfarande fyra från bergfalangen kvar i styrelsen (vad jag förstår: dom fyra längst till höger i matchprogrammets presentation) som måste rensas ut för att få tillbaka en del av förtroendkapitalet. Årets årsmöte blir ju därför en fingervisning om hur framtiden kommer att se ut långsiktigt, om det (på sina håll) megadissade laget bara kan behålla ES-status!
65 Selander: Akta dig för Cipramil - botar en depression men skapar ev en ny, kan nämligen resultera i ett kraftigt försämrat sexliv!!!
Det känns lite tråkigt med den här onyanserade pajkastningen, är det tävling om fetaste invektiven, eller? Men det är klart, vi har alla olika sätt att visa vårt engagemang.
P J Davydjoos: STOR oro känner jag däremot, liksom du, vad gäller pengabiten och därmed är jag inne på sponsorsidan igen. Varför jobbar Janne Larsson bara 50% på marknadssidan, skall Brynäs någonsin komma i närheten av sin "vision" så måste väl marknadschefen jobba 100+ % med detta, annars borde han bytas ut - det känns som om man medvetet tar en stor risk, spelar "rysk roulett" med Brynäs framtid med denna lösning och hoppas att det skall lösa sig ändå. Kanske väntar man på en omvänd berg-effekt vad gäller sponsorer, men det finns ju fortfarande fyra från bergfalangen kvar i styrelsen (vad jag förstår: dom fyra längst till höger i matchprogrammets presentation) som måste rensas ut för att få tillbaka en del av förtroendkapitalet. Årets årsmöte blir ju därför en fingervisning om hur framtiden kommer att se ut långsiktigt, om det (på sina håll) megadissade laget bara kan behålla ES-status!
65 Selander: Akta dig för Cipramil - botar en depression men skapar ev en ny, kan nämligen resultera i ett kraftigt försämrat sexliv!!!
Sv: Bättre eller sämre?
Det finns även en intervju med Korhonen i GD. Han ska bli elitseriens bästa finska målvakt säger hans agent. Men vad ska han annars säga.
Länkar:
http://www.gd.se/
http://www.gd.se/
Sv: Bättre eller sämre?
Mårtensson säger till GD att han vill hem men han får inte bestämma själv. Anaheim bestämmer det. Brynäs vill ha både Mårtensson och Lill-Nyllet. LHC har också ett finger med i spelet.
Länkar:
http://www.gd.se/
http://www.gd.se/
Sv: Bättre eller sämre?
Keb är visst lite puppig på alla negativa insändare till Fråga Keb.
Det kanske är lika bra han vänjer sig.
Det kanske är lika bra han vänjer sig.
Sv: Bättre eller sämre?
Lunkan: Konstruktivitet :)
Men, sponsorstödet borde ju i detta läge med en duglig ledning vara extra stort då alla borde vilja vara med om det goodwill det ger att rädda ett sånt klassiskt lag som Brynäs, och därmed borde man kunna införskaffa lite dyrare spelare, som man vet lite mer om, utan att för den skull hamna i större skuld...
Men förutom dom öronmärkta pengarna för en stormålvakt, har vi hört något positivt om ökade sponsorintäkter? njae, inte jag iallafall...
Det är väl det som måste ändras, se till att Brynäs leds av personer som ser till att det stöd som borde finnas för laget kommer klubben tillgodo genom att visa sponsorerna att man vill något med klubben, och vill något sportsligt stort i framtiden, att man har visioner...
Huge: Oavsett om du håller med eller inte, är detta konstruktivt eller inte?
Men, sponsorstödet borde ju i detta läge med en duglig ledning vara extra stort då alla borde vilja vara med om det goodwill det ger att rädda ett sånt klassiskt lag som Brynäs, och därmed borde man kunna införskaffa lite dyrare spelare, som man vet lite mer om, utan att för den skull hamna i större skuld...
Men förutom dom öronmärkta pengarna för en stormålvakt, har vi hört något positivt om ökade sponsorintäkter? njae, inte jag iallafall...
Det är väl det som måste ändras, se till att Brynäs leds av personer som ser till att det stöd som borde finnas för laget kommer klubben tillgodo genom att visa sponsorerna att man vill något med klubben, och vill något sportsligt stort i framtiden, att man har visioner...
Huge: Oavsett om du håller med eller inte, är detta konstruktivt eller inte?
Sv: Bättre eller sämre?
Jag kommer ihåg att vissa här beklagade sig och sa att varför kan inte BIF värva när tex Björklöven kan!
Bättre eller sämre ??
BIF är kvar i elitserien
Björklöven är nära ruinens brant och har ökat sina skulder från 3 till 6,5 miljoner spelar om man överlever i allsvenskan.....bättre eller sämre!?
BIF måste göra allt för att trygga och förbättra ekonomin och i ett par år sikta för att klara sig kvar för att sedan på sikt nå toppen igen OCH INTE göra en Björklöven dvs köpa in för dyra spelare.
Bättre eller sämre ??
BIF är kvar i elitserien
Björklöven är nära ruinens brant och har ökat sina skulder från 3 till 6,5 miljoner spelar om man överlever i allsvenskan.....bättre eller sämre!?
BIF måste göra allt för att trygga och förbättra ekonomin och i ett par år sikta för att klara sig kvar för att sedan på sikt nå toppen igen OCH INTE göra en Björklöven dvs köpa in för dyra spelare.
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: OK, konstruktivitet, det var ju du som sa att det inte hade kommit något speciellt konstruktivt dom 2 senaste dagarna, vad säger att du är mer konstruktiv än alla andra som har andra åsikter än dig? Varför är våra resonemang inte konstruktiva? Den kritik vi skriver har en grund, som vi pekar på och oftast motiverar, och vi visar att vi vill se förbättringar på vissa fronter, då är ju kritiken konstruktiv, iallafall enligt mitt sätt att se på det...
Men tänk om vi dras med skador på Miettinen, Lind, Sjödda, Laitinen och Soling då, då ligger vi ganska risigt till, eller hur?
Du bortser vilka spelare vi hade på skadelistan, Djoos och Luovi bl.a. Ska man ersätta ska det vara alla spelare, hela som skadade... Helst förstärka när det har gått dåligt också...
Vi har ingen aning om hur skadeläget kommer att vara, men att tro att alla kommer att vara skadefria, att inga nyckelspelare kommer att vara skadade kommande säsong, då har man inte lärt sig av misstagen... Då är man lite naiv tycker jag... T.ex. håller Solings knä verkligen. osv.osv.
Håller med om att det bästa, förutom om Lind får vara skadefri, är Solings comeback(om han slipper skador) och N.Danielsson och Rönnqvist...
Men, summa summarum, i mina, och flera andras ögon, set det inte alls bättre ut... Förra säsongen såg bra mycket bättre ut från början än vad denna gör i samma läge...
Men vi skulle alla bli glada om vi når sportsliga resultat över KS-plats, men skillnaden är att vissa av oss inser att chanserna är stora att vi hamnar i KS, det tycker jag inte är pessimistiskt, utan enbart realistiskt, eftersom vi vill laget bättre än så...
Men tänk om vi dras med skador på Miettinen, Lind, Sjödda, Laitinen och Soling då, då ligger vi ganska risigt till, eller hur?
Du bortser vilka spelare vi hade på skadelistan, Djoos och Luovi bl.a. Ska man ersätta ska det vara alla spelare, hela som skadade... Helst förstärka när det har gått dåligt också...
Vi har ingen aning om hur skadeläget kommer att vara, men att tro att alla kommer att vara skadefria, att inga nyckelspelare kommer att vara skadade kommande säsong, då har man inte lärt sig av misstagen... Då är man lite naiv tycker jag... T.ex. håller Solings knä verkligen. osv.osv.
Håller med om att det bästa, förutom om Lind får vara skadefri, är Solings comeback(om han slipper skador) och N.Danielsson och Rönnqvist...
Men, summa summarum, i mina, och flera andras ögon, set det inte alls bättre ut... Förra säsongen såg bra mycket bättre ut från början än vad denna gör i samma läge...
Men vi skulle alla bli glada om vi når sportsliga resultat över KS-plats, men skillnaden är att vissa av oss inser att chanserna är stora att vi hamnar i KS, det tycker jag inte är pessimistiskt, utan enbart realistiskt, eftersom vi vill laget bättre än så...
Nytt är bra
Korhonen är bättre än Ram
Björck är bättre än pekkala
Kuparinen är bättre än en skadad djoos
Cassel är bättre än Renberg
Malmström är bättre än Kösa
Johansson =Wågström
Rönnqvist är bättre än Jobs
Nicklas bättre än Floberg
Lind=Larsson
Soling är bättre än en skadad Luovi
Aspen är kanske bättre än Lundström men det är enda minuset vad jag kan se. Och så blir vi av med en ojämn Berka
Sen räcker det ju inte i alla fall men det är lite bättre
Björck är bättre än pekkala
Kuparinen är bättre än en skadad djoos
Cassel är bättre än Renberg
Malmström är bättre än Kösa
Johansson =Wågström
Rönnqvist är bättre än Jobs
Nicklas bättre än Floberg
Lind=Larsson
Soling är bättre än en skadad Luovi
Aspen är kanske bättre än Lundström men det är enda minuset vad jag kan se. Och så blir vi av med en ojämn Berka
Sen räcker det ju inte i alla fall men det är lite bättre
Sv: Bättre eller sämre?
Clarence: Du är alltid snar att hugga på vad om är fel. Kanske du är den nya ledande personen som har kraften och kunnandet?
Bara för att Henning för tillfället ser verkligheten som den är, så är allt kört, eller hur?
Bara för att Henning för tillfället ser verkligheten som den är, så är allt kört, eller hur?
Mårtensson
Släpp det där med Tony nu. han kommer inte och ingen annan heller. Det blir Nylander och sen är det stopp. Om Anger sticker så får vi nån med artistlön och det lär dröja dit.
Brynäs trupp är spikad. Jag hoppas att vi slipper skador i år.
Brynäs trupp är spikad. Jag hoppas att vi slipper skador i år.
Spännande
Rodrigues & aphac:
Som ni vet köpte jag en svart piké-tröja på Brynäsdagen och idag ville jag vara finklädd så jag hade den på mig när jag gick in på ett café i Sigtuna. Då kommer en av tjejerna som jobbar där fram och säger:
"Vilken fin tröja du har."
"Javisst, underbar." svarar jag stolt.
Då säger hon: "Min kille har spelat i Brynäs."
Naturligtvis blir jag nyfiken och frågar vad han heter, då svarar hon: "Tony Mårtensson". Vilken överraskning, det här verkar spännande... Jag börjar pumpa henne på information om vad som händer. "Ja, det är klart - han ska komma hem" säger hon. "Vänta nu... är det klart att Tony ska komma hem och spela i Brynäs?", säger jag då. Då ändrar hon sig: "Nja, han ska nog spela ett år till därborta , sen får vi se. Du är inte den ende som undrar, Gefle Dagblad ringer och frågar mig flera gånger i veckan."
Har jag fått veta något eller inte? undrar jag för mig själv. Då kommer ägaren förbi som har hört oss prata: "Du kan nog sluta hoppas - om Tony kommer hem så lär han inte spela i Brynäs. Hon trivdes inte i Gävle och vill inte flytta tillbaka dit."
Mystiken tätnar: Var det Tonys tjej jag pratade med? Ja, jag tror det: Hon verkade avspänd, öppen och ärlig och hennes chef verkade helt införstådd med det. Men, om det är Tonys flickvän, varför är inte hon i Amerika?
Som ni vet köpte jag en svart piké-tröja på Brynäsdagen och idag ville jag vara finklädd så jag hade den på mig när jag gick in på ett café i Sigtuna. Då kommer en av tjejerna som jobbar där fram och säger:
"Vilken fin tröja du har."
"Javisst, underbar." svarar jag stolt.
Då säger hon: "Min kille har spelat i Brynäs."
Naturligtvis blir jag nyfiken och frågar vad han heter, då svarar hon: "Tony Mårtensson". Vilken överraskning, det här verkar spännande... Jag börjar pumpa henne på information om vad som händer. "Ja, det är klart - han ska komma hem" säger hon. "Vänta nu... är det klart att Tony ska komma hem och spela i Brynäs?", säger jag då. Då ändrar hon sig: "Nja, han ska nog spela ett år till därborta , sen får vi se. Du är inte den ende som undrar, Gefle Dagblad ringer och frågar mig flera gånger i veckan."
Har jag fått veta något eller inte? undrar jag för mig själv. Då kommer ägaren förbi som har hört oss prata: "Du kan nog sluta hoppas - om Tony kommer hem så lär han inte spela i Brynäs. Hon trivdes inte i Gävle och vill inte flytta tillbaka dit."
Mystiken tätnar: Var det Tonys tjej jag pratade med? Ja, jag tror det: Hon verkade avspänd, öppen och ärlig och hennes chef verkade helt införstådd med det. Men, om det är Tonys flickvän, varför är inte hon i Amerika?
Sv: Bättre eller sämre?
Tha Bear: Mkt enkelt, här kommer en motivering (konstruktivitet....hörde du P J)
Bedömningarna är gjorda på resp spelares prognosticerade utveckling och kapacitet.
Janne har sagt sig vara omotiverad, blir ett år äldre, har även tappat lite av det målsinne han tidigare alltid haft.
Lind ser jag som en fullgod ersättare. Bra tekare, bra skott.
Bergqvist har fått många chanser men det har blivit varken hackat eller malet.
Malmström kommer att bli en klar förbättring jämfört med Berka.
Stor och teknisk, med fart på rören, powerforward.
Jakob Johansson mot Wågen är lite mer svårbedömt.
Rönnquist och Danielsson ger nytt blod, det behövs.
Dessutom kommer Östlund tillbaka, blir intressant att se.
Soling måste också betraktas som ett nyförvärv.
Sammantaget tycker jag det ser bättre ut än i fjol.
På backsidan tycker jag skillnaden är ännu större än vad gäller forwards.
Bedömningarna är gjorda på resp spelares prognosticerade utveckling och kapacitet.
Janne har sagt sig vara omotiverad, blir ett år äldre, har även tappat lite av det målsinne han tidigare alltid haft.
Lind ser jag som en fullgod ersättare. Bra tekare, bra skott.
Bergqvist har fått många chanser men det har blivit varken hackat eller malet.
Malmström kommer att bli en klar förbättring jämfört med Berka.
Stor och teknisk, med fart på rören, powerforward.
Jakob Johansson mot Wågen är lite mer svårbedömt.
Rönnquist och Danielsson ger nytt blod, det behövs.
Dessutom kommer Östlund tillbaka, blir intressant att se.
Soling måste också betraktas som ett nyförvärv.
Sammantaget tycker jag det ser bättre ut än i fjol.
På backsidan tycker jag skillnaden är ännu större än vad gäller forwards.
Sv: så här blir det
Sjödda gör en supersäsong till.
Lind dominerar i 1:a kedjan
Soling öser in mål
Anger öser in mål
Korhonen gör en Kapanen
Nylander får kontrakt och visar sig vara precis den som behövs i Brynäs lagbygge anno 03-04
Brynäs kommer fyra i serien och slår ut självaste mästarna i semi.
Final mot Djurgårn! Och nytt SM-guld.
Folk går runt på Gävles gator och sjunger KU-PA-RI-NEN och
Say oh ah Jesper Björck say oh ah Jesper Björck.
Behåll alla spelarna kräver vi här på HS.
Lind dominerar i 1:a kedjan
Soling öser in mål
Anger öser in mål
Korhonen gör en Kapanen
Nylander får kontrakt och visar sig vara precis den som behövs i Brynäs lagbygge anno 03-04
Brynäs kommer fyra i serien och slår ut självaste mästarna i semi.
Final mot Djurgårn! Och nytt SM-guld.
Folk går runt på Gävles gator och sjunger KU-PA-RI-NEN och
Say oh ah Jesper Björck say oh ah Jesper Björck.
Behåll alla spelarna kräver vi här på HS.
Sv: Bättre eller sämre?
Huge: Och vad skulle i så fall dessa förslag vara värda och göra för verkan, tror du. Det är de styrande i Brynäs som borde ha klart för sig och veta hur man ska göra för att äntligen befria Brynäs från fattighuset och förvandla klubben till en rik och välmående tillvaro. Men åren går, det ena efter det andra, utan att nån ledande person verkar ha kraft eller kunnande att skapa en scenförändring. Det enda man kommer med är dessa ständiga ursäkter att inga ekonomiska resurser finns att göra en storsatsning. När t o m ordföranden Roland Henning utesluter nämnvärda framgångar flera år framåt i tiden, då finns det naturligtvis inte mycket att hoppas på.
« Föregående · 283192 · Nästa »