1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779344 inlägg · 7967 ämnen
« · 285468 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Ingen toppforward
wesleyjah: Håller med! Nyllet kommer att göra en kanonsäsong. Varför klassas Mårten som totalt oumbärlig? Högst medioker säsong förutom några matcher på slutet av säsongen innan han stack till NHL.

Sv: Ingen toppforward
Det här är vad jag tycker.

Nyförvärv: Förluster:

Joakim Lundström......Johan Asplund Bättre
Markus Korhonen.............Jamie Ram Vet ej
Jesper Björck.............Jussi Pekkala Bättre
Mikko Kuparinen..........Henrik Rehnberg Bättre
Henrik Malmström.........Kenneth Bergqvist Nästa lika
Mikael Lind................Janne Larsson Lika
Jakob Johansson............Kyösti Karjalainen Vet ej
Patrik Rönnqvist.......Kristoffer Jobs Vet ej
Nicklas Danielsson......Jonas Floberg Bättre

Jonas Soling (tillbaks efetr skada)....Daniel Wågström, Mikko Luovi
Bättre en båda

Daniel Casselstål.......Pär Djoos Bättre eftesom Djoos har varit skadad

Sv: Ingen toppforward
kacken: Förra säsongens trupp vs kommande säsongs är en OK jämförelse, för man måste kalkylera med att truppen inte kommer att förbli helt skadefri hela säsongen, utan ofta blir någon/några nyckelspelare skadade, likaså någon/några rollspelare... Men att jämföra HELA dagens trupp med den icke-skadade förra säsongens(räknar bort de skadade) är lite felvisande om man vill nå ett bättre eller likvärdigt resultat...

Sv: Ingen toppforward
Huge: Nu talar du emot dig själv:

"Allt resonemang utgår från skadefritt lag, ngt annat vore ganska meningslöst då ingen kan veta vilka som blir skadade eller inte."

Om man då ska jämföra lag, så måste man kolla vilken trupp vi hade förra året, och vilken trupp vi har i år. För i ditt resonemang så är vi ju ett flertal gånger mer skadekänsliga än förra årets trupp, hur lovande är det, tycker du?

Sv: Ingen toppforward
Huge: Skrattar gör jag för jag sett Gif spela en gång i mitt liv (ingen rolig historia) och den gången just med nämnde "Ruppe"s stadiga gnat på Herr Ütterbom :-) Så jag vet hur dåligt siktat det kan bli...

Vad det gäller "Bacon" så får vi väl se, jag är också förvånad hur mycket engagemang Wikegård lade ned för att få honom till Dif...vi får väl se...

Sv: Ingen toppforward
LUNDSTRÖM 6:

Innan Mårtensson stack över pölen så stänkte han bara in 9 mål.
Så Nyllet var faktiskt vassare än den spelaren vissa plötsligt anser vara en målspruta som vi inte bara får missa!!??

Personligen tror jag att Nyllet kommer att lyfta sig ett snäpp, hara han bara bra kondis så. Han är ifall en djävel på att hålla i pucken när han vill...

Och för att det ska lossna för Molin t ex. behövs det någon som leverar till honom så att han kan utnyttja speeden i anfallen (han ska inte behöva driva upp pucken själv för ofta) Förra sässongen var det mest han som fick starta anfallen och då blev han för ensam eftersom inte Kösa och Larsson hängde med.

Sv: Ingen toppforward
Lill-Nyllet har skrivit på ett 1-års kontrakt = truppen spikad !.

Sv: Ingen toppforward
Zerxes: länktips är spelschemat för 2003/2004

Sv: Ingen toppforward
Hoopas nu man är lycklig efter 26 februari 2004......

Sv: Ingen toppforward
Huge: Bara han kan sparka igång sina medspelare,
men det kommer han blir ju äldre och en del gammuvar är borta.
Det är bara att ta försej Nyllet, Vi tror på dej.

Sv: Ingen toppforward
Huge: Jag hoppas att Nyllet får mera speltid i vinter, det skulle nog få tyst på många har på hs.

Nyllet 10 mål
Molin 8 mål

kää

Sv: Ingen toppforward
LUNDSTRÖM 6: Vi har väl Lill-Nyllet som kompensation, i viss mån.
Sitter heller inte lika ofta i syndabåset...

Sv: Ingen toppforward
Huge: Eller dom har ätit selleri.

Sv: Ingen toppforward
Huge: Vad jag saknar Johans härliga kämpainsatser.

Sv: Ingen toppforward
LUNDSTRÖM 6: Deras video måste isf ha låst sig vid uppspelningen. Låst sig på "Fast play".
Förmodligen enda sättet att få fart på Berka...

Sv: Ingen toppforward
58 Larsson: Det är ljusår skillnad på Berka och Lindström.

Sv: Ingen toppforward
LUNDSTRÖM 6: Då gällde det att vara på allerten för han var väl aldrig ordinarie på hela säsongen.

Sv: Ingen toppforward
LUNDSTRÖM 6: Kanske bäst att hålla tand för tunga.
I slutändan skulle det inte förvåna mig om det är vi som står där och gråter.
Dom gick ju på en nit vad gällde Johan Lindström.
Kan blixten verkligen slå ner 2 gånger på samma ställe? :-)

Sv: Ingen toppforward
58 Larsson: Dom har tittat på video...

Sv: Ingen toppforward
Huge: Vi är fler som undrar hur den scoutingen gått till.

Sv: Ingen toppforward
Huge: Där har dom något att gråta över.
Sedan går han på kryckor redan, inte bara i spelet.

Sv: Ingen toppforward
Arthur Dent:
Undrar om du skrattar lika mycket åt detta: Berka som torped. :D

Sv: Ingen toppforward
ruppe: När jag läste om Nylander vs Ytterbom så kom jag att tänka på den gamle Valbosonen Lasse Ytterbom , han är nog en bättre jämförelse med Nyllet. Sliter och kämpar och är en pina att möta. OK han kan försvinna ur matcherna ibland men han förtjänar inte att bli nedsablad på detta forum, nu har vi de spelarna vi har och dem skall vi stötta kommande säsong.

Sv: Ingen toppforward
ruppe: *asg*

Sv: Ingen toppforward
tycker att Nylander är brynäs svar på Ytterbom i gif... nylander åker väldigt mycket skridskor men får inget uträttat! iofs ytterbom springer ytterst lite, men målproduktionen är densamma!

Sv: Ingen toppforward
P J Davydjoos: Allt resonemang utgår från skadefritt lag, ngt annat vore ganska meningslöst då ingen kan veta vilka som blir skadade eller inte.
Frågan är om laget kommer att prestera bättre nästa år.
Min åsikt är att chanserna är mkt goda att så blir fallet.

Vi får en bättre målvakt, enligt min mening.

Mer tyngd i försvaret genom Kupan och Björck.
Laitinen har blivit varm i kläderna efter sitt rookieår, såg mkt bra ut i KS.
Cassel skridskoskicklig back, längesen vi hade en sån.
Dessutom bra humörhöjare.

Får vi behålla Anger, ser det bra ut på forwardssidan.
Skulle vi mot förmodan få Mårtensson är det en stor bonus.

Juniorerna har fått lite mer rutin och fjolårets övriga manskap vill visa att debaclet inte speglade lagets rätta kapacitet.

Sv: Ingen toppforward
Sylf: "" Har du ngt bara förslag hur man skall få en mindre skadekänslig trupp, t.ex?
Gärna ett förslag baserat på hänsyn till nuvarande ekonomi. "

Frågan till P J var av retorisk art, så jag kan väl lika gärna svara själv.
Att träna annorlunda kan iofs hjälpa men är ingen garanti. Det finns bara ett sätt att gardera sig mot sjukan:
Att skaffa sig en mkt bredare trupp.
Problemet i dagsläget är ju att man inte har några pengar.
Trots detta så tjatar de flesta om en breddning och fler toppnamn än de vi nu fått.
Det var dit jag ville komma.

Sv: Ingen toppforward
Huge: Men den reella prestationen är likvärdig enbart om man baserar sitt resonemang på att vi slipper skador helt eller framför allt på Soling, Sjödda, Molin, Lind osv...

Sv: Ingen toppforward
P J Davydjoos:

Jämför man fjolårets lag innan säsongen och före allt strul, med nästa års lag, är det väl ganska uppenbart att fjolårets lag vinner på papperet.
Hur tycker du 1996 års lag står sig i förhållande till årgång -93?
Eller -99 kontra -95?

Diskussionen gäller fjolårets lags reella prestation mot vad man tror nästa års lag kan prestera. Har laget blivit bättre?

Fjolårets reella prestation gjordes utan Luovi, Soling och till största delen även Djoos.
Det spel man presterade utan dessa avbräck tycker jag är utgångspunkten vid en jämförelse med nästa års lag.

Isf kan man säga att det i princip blir en jämförelse mellan Soling och nyförvärven gentemot förlusterna Larsson, Berka och Wågen.
Larsson är isf det tyngsta avbräcket, även om jag tror att Lind med en "nytändning" i Brynäs, kan uppväga till största delen.

Sv: Ingen toppforward
Sylf: L-G Nilsson i all ära, men har du inte hört att hela EK ska spela nästa säsong trots allt? Dom ville hålla det hemligt ett tag till... :)

Sv: Ingen toppforward
Natten: I nutid presterar dom ingenting... Men det är ändå den kvalité som lagbygget förra säsongen var tänkt att stå för, som vi måste upp till i år, men den kvalitén kom vi aldrig upp till, men det var tänkt att vara slutspelskvalité iallafall. Den kvalitén om man tar spelare för spelare som Huge nämde, kommer vi inte upp till i år, på papperet... Utan vi får hoppas fru fortuna har oss längst fram i kön denna säsong...

Sv: Ingen toppforward
Clarence: Lars-Göran Nilsson med nyslipat skulle höja nivån på truppen.

Sv: Ingen toppforward
aphac: Jag vet inte om du minns men i vissa matcher var Mårten rent glimrande under första säsongen (00-01) i BIF. Sen var han ju inte så bra andra säsongen. Så delvis håller jag ju med dig att man inte ska överskatta honom. Men Mårtensson är ju nu det sista möjliga nyförvärvet att hoppas på, så därför måste man väl hålla tummarna för att han kommer. Trots allt skulle han höja nivån på truppen ett litet snäpp. Eller?

Sv: Ingen toppforward
P J Davydjoos: Man kan inte räkna med att spelarna du räknar upp ska vara i den nivå dom var på -99 när dom inte varit det sen dess...man ska inte titta på gamla meriter utan vad man presterar i nutid.

Sv: Ingen toppforward
Clarence: Väldigt vad Mårtensson fått Gurustatus/frälsare sista tiden. Han är inte den målskytt vi skulle behöva.Så jäkla bra var han inte när han åkte, men det är klart att han platsar även om det inte skulle bli så mycket poäng för hans del.

Sv: Ingen toppforward
kacken: Typ Brynäs nästa säsong (förutom Soling förhoppningsvis) :)

Sv: Ingen toppforward
P J Davydjoos: OK, jag förstår vad du menar. Men är det inte rätt att jämföra nuvarande trupp med den som spelade senaste säsongen? Vilka som var med innan förra året började är väl rätt ointressant, eller? Hur många lag i elitserien tål att vara utan spelare som Djoos, Louvi, Soling mfl under en hel säsong utan att ersätta med liknande klass?

Mårs
Jag läste i AB att Mårs ingår i truppen. Hade dom skrivit fel??

Sv: Ingen toppforward
Gust: Wahlberg kommer nog även om det (hemska tanke...) skulle bli Allsvenskan. Dackell ska vi ligga lågt med. Det är nog inte givet att han återvänder nästa år heller, om jag får tippa.

Sv: Ingen toppforward
Clarence: Som jag har sagt förut: Vi MÅSTE vara kvar i ES för att det ska finnas en förutsättning att få hem Wahlberg och Dackell, man får verkligen hoppas att vi är det.

Sv: Ingen toppforward
myra: E väl ingen tröst i år heller att två bra spelare kommer nästa år...

Sv: Ingen toppforward
Nästa år kommer ju Wahlberg och Dackell hem..

Blir väl bra=)

Sv: Ingen toppforward
Sylf: Jo, hoppas måste vi ju göra... Men i dagsläget kan man ju inte tro att det här laget kan uträtta underverk, jag vill mer än gärna motbevisas av grabbarna i laget i vinter, och jag hoppas på dom, men som sagt truppen ser inte ut som en stabil ES-trupp...

Sv: Ingen toppforward
Huge: " Har du ngt bara förslag hur man skall få en mindre skadekänslig trupp, t.ex?
Gärna ett förslag baserat på hänsyn till nuvarande ekonomi. "

Hur gör man en sån beräkning ?
En mindre skadekänslig trupp får man väl om man tränar precis tvärtom mot vad BIF gjort de senaste 2 åren.

Sv: Ingen toppforward
P J Davydjoos: Truppen är inte ett dugg bättre.Vad vi istället får förlita oss på är att slippa skador,plus att nåra,kanske junisarna, lyfter sig enormt.Plus det kanske viktigaste,att Korhonen är den toppkeeper vi inte haft sen -99.Jag tvivlar på det här laget,men va fan ska man göra,man måste ju hoppas.

Sv: NYA MÄSTARCUPEN
Av 22 sängplatser finns det 5st kvar.

Sv: Ingen toppforward
Bright: Det slår mig med förvåning också, man måste blunda för att se truppen som bättre...

Sv: Ingen toppforward
Gust: Instämmer. Säsongen 2003-04 kommer att bli en verklig Ödessäsong för Brynäs. Och det ser på förhand inte ljust ut inför denna Ödessäsong...

Sv: Ingen toppforward
Huge: Om du tänker dig att förra årets trupp var skadefri och spelade på den nivå som det var tänkt när laget formades, alltså att Djoos och Luovi spelade som -99 att Soling spelade bra, att Janne var kung, att Molin lekte runt i arena hela året, att vi gick långt i slutspelet osv...

Att sen vissa spelare var skadade, och vissa spelade under sin förmåga, och andra orsaker som gjorde att det gick som det gick, det säger ju inte att sportkommittén hade förväntat sig det i lagbygget.

Om du jämför spelare individuellt med det läget, att jämföra det som förväntades av förra säsongens trupp, och det som förväntas av spelarna i denna säsongs trupp - har vi då blivit bättre eller sämre?

Jag tycker att man i det synsättet enkelt kan se att lagets förväntningar är mycket lägre, laget på papperet är därmed sämre... T.o.m Minskad bredd på truppen...

Se'n kan jag hålla med om att vi ifall vi har tur och allt slår väl ut, så kan det kanske , kanske gå lite bättre, men att laget ser bättre ut inför nästa säsong, det kan jag inte hålla med om.

Sv: Ingen toppforward
P J Davydjoos: Truppen ä r ju inte bättre än senaste säsongen. Kanske inte sämre heller, men bättre är den definitivt inte. Hur kan nån tycka det?

« · 285468 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)