« Föregående · 286154 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Brynäs 03-04
Lulekickan:
Jag är inte lika insatt i Lule hockey som du. Men jag har fått den uppfattningen att Lule har tappat bättre spelare än man har värvat.
Jag tycker inte någon av dom 5 som Lule har tappat är något bottennapp. Nu är i och för sig är nyförvärven väldigt unga så slår dom igenom så kan jag ha (lite) fel.
God Natt.
Jag är inte lika insatt i Lule hockey som du. Men jag har fått den uppfattningen att Lule har tappat bättre spelare än man har värvat.
Jag tycker inte någon av dom 5 som Lule har tappat är något bottennapp. Nu är i och för sig är nyförvärven väldigt unga så slår dom igenom så kan jag ha (lite) fel.
God Natt.
Sv: Brynäs 03-04
Makkan: Vilka av de spelare vi skeppat anser du har ersatts av sämre spelare? Utveckla gärna tankegångarna eftersom jag själv anser att vi till och med ligger lite plus när vi ersatt gnuggare med skojsigare spelare.
Sv: Brynäs 03-04
Huge:
Risken är stor att det går åt helvete för Luleå. Jag tycker det är ett jävla tjat om Timrå ifjol. Hur ofta är det ett lag som gör vad Timrå gjorde ifjol. Inte speciellt ofta. Jag kan inte erinnra mig att ett lag som har tippats 12:a har hamnat topp 3. Det kommer förmodligen aldrig att hända igen.
Värva dyrt och framgångar går inte hand i hand, det har jag aldrig påstått. Men det måste in klass-spelare och inte bara breddspelare för att nå framgångar.
För mig är det katastrof om Brynäs missar slutspel. En sån klassisk klubb ska inte vara nöjda att bli 9-12:a. Slutspel minst har jag som krav varje säsong, så även nästa säsong.
Risken är stor att det går åt helvete för Luleå. Jag tycker det är ett jävla tjat om Timrå ifjol. Hur ofta är det ett lag som gör vad Timrå gjorde ifjol. Inte speciellt ofta. Jag kan inte erinnra mig att ett lag som har tippats 12:a har hamnat topp 3. Det kommer förmodligen aldrig att hända igen.
Värva dyrt och framgångar går inte hand i hand, det har jag aldrig påstått. Men det måste in klass-spelare och inte bara breddspelare för att nå framgångar.
För mig är det katastrof om Brynäs missar slutspel. En sån klassisk klubb ska inte vara nöjda att bli 9-12:a. Slutspel minst har jag som krav varje säsong, så även nästa säsong.
Sv: Brynäs 03-04
Arthur Dent: Ingen hade blivit gladare än jag om Micke kommit hit. Nog har han förmodligen varit med i diskussionerna, hur allvarligt vet jag dock inte. Att det är en kostnadsfråga, bland annat, är väl ingen dum gissning. Landslagsman + utbildningsbidrag är ingen bra kombination när man har begränsad ekonomi, om mna säger så.
Skulle tro att Björck och Kuparinen går jämnt ut med Magnussons driftskostnader, inklusive övergångssumma.
Skulle tro att karln har många lukrativa anbud att välja mellan, utlandet verkar väl mest troligt...
Skulle tro att Björck och Kuparinen går jämnt ut med Magnussons driftskostnader, inklusive övergångssumma.
Skulle tro att karln har många lukrativa anbud att välja mellan, utlandet verkar väl mest troligt...
Sv: Brynäs 03-04
Huge: En fråga till er Brynäsare är just varför inte det visats intresse för våran förre detta lirare Magnusson?? En tuff spelare men som dessutom äger en hel del känsla för spelet...
Låter tyngre det än en halvdan SSK:are =)
Låter tyngre det än en halvdan SSK:are =)
Sv: Brynäs 03-04
Makkan: "Det verkar inte bara vara Brynäs som har dåligt med fläsk.
Även Luleå har buget-värvat i år. Deras trupp är spikad. Men det behöver ju inte betyda att det kommer att gå dåligt för dom."
Det kommer att gå åt helvete med Luleå nästa år, begriper du väl.
Titta hur det gick för Timrå ifjol, när dom "budgetvärvade".
Katastrof....
Och titta på LHC, som värvade dyrt.
Succe.....
Även Luleå har buget-värvat i år. Deras trupp är spikad. Men det behöver ju inte betyda att det kommer att gå dåligt för dom."
Det kommer att gå åt helvete med Luleå nästa år, begriper du väl.
Titta hur det gick för Timrå ifjol, när dom "budgetvärvade".
Katastrof....
Och titta på LHC, som värvade dyrt.
Succe.....
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues: Vill man se tabeller kan man gå till Matchtipssidan.
Själv tycker jag det är ungefär lika intressant att läsa andras tabeller, som att titta på när målarfärg torkar.
Säg så här:
Jag tror att vi kommer att få slåss om 2 slutspelsplatser med Luleå, SSK, Timrå, MoDo och Malmö.
Kan vi knipa 1 av dessa 2 platser, är jag mer än nöjd.
Hoppas dock att vi kan bli nästa års "Timrå".
Ingen lär ju tro på oss iaf, varken några dystergökar här eller några utomstående....
Själv tycker jag det är ungefär lika intressant att läsa andras tabeller, som att titta på när målarfärg torkar.
Säg så här:
Jag tror att vi kommer att få slåss om 2 slutspelsplatser med Luleå, SSK, Timrå, MoDo och Malmö.
Kan vi knipa 1 av dessa 2 platser, är jag mer än nöjd.
Hoppas dock att vi kan bli nästa års "Timrå".
Ingen lär ju tro på oss iaf, varken några dystergökar här eller några utomstående....
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues: Min tabell får du i alla fall:
1) Djurgården
2) HV
3) Färjestad
4) Frölunda
5) Linköping
6) Södertälje
7) Timrå
8) Luleå
9) Modo
10) Leksand
11) Malmö
12) Brynäs (tyvärr, trots allt...)
1) Djurgården
2) HV
3) Färjestad
4) Frölunda
5) Linköping
6) Södertälje
7) Timrå
8) Luleå
9) Modo
10) Leksand
11) Malmö
12) Brynäs (tyvärr, trots allt...)
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues:
Jag tror nog LHC får det jävligt kämpigt att ta sig till sluspel. Men det kan gå beroende på att det finns förmodligen 4 sämre lag nästa säsong.
Jag tror nog LHC får det jävligt kämpigt att ta sig till sluspel. Men det kan gå beroende på att det finns förmodligen 4 sämre lag nästa säsong.
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues:
1.Färjestad
2.Frölunda
3.HV71
4.Djurgårn
5.Linköping
6.Leksand
7.Modo
8.Luleå
---------------
9.Södertälje
10.Malmö
---------------
11.Brynäs
12.Timrå
Brynäs kan kanske vara med och slåss om åttonde platsen om laget får vara fritt från skador och nyförvärven överaskar.
Timrå kommer få världens baksmälla, sanna mina ord.
1.Färjestad
2.Frölunda
3.HV71
4.Djurgårn
5.Linköping
6.Leksand
7.Modo
8.Luleå
---------------
9.Södertälje
10.Malmö
---------------
11.Brynäs
12.Timrå
Brynäs kan kanske vara med och slåss om åttonde platsen om laget får vara fritt från skador och nyförvärven överaskar.
Timrå kommer få världens baksmälla, sanna mina ord.
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues:
Byt också plats på Linköping och Leksand så tror jag du är närmare sanningen.
Byt också plats på Linköping och Leksand så tror jag du är närmare sanningen.
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues: Så här blir den.
1.FBK
2.VF
3.DIF.
4.BIF
5.LHC
6.HV.
7.SSK
8.TIK
9.MIF
10.Modo
11.LIF
12.Luleå
Med "lite" flyt.
1.FBK
2.VF
3.DIF.
4.BIF
5.LHC
6.HV.
7.SSK
8.TIK
9.MIF
10.Modo
11.LIF
12.Luleå
Med "lite" flyt.
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues:
Jag tror faktiskt att vi kan gnaga oss förbi Luleå också. Men sen är det nog stopp.
Jag tror faktiskt att vi kan gnaga oss förbi Luleå också. Men sen är det nog stopp.
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues: Vore en lättnad för Brynäs del med denna sluttabell. Den ser mycket rimlig ut, faktiskt!
Sv: Brynäs 03-04
SLUTTABELL 03/04
1.Frölunda Indians
2.Färjestads BK
3.Djurgårdens IF
4.HV71
5.Linköpings HC
6.Södertälje SK
7.Leksands IF
8.Timrå IK
---------------------
9.Luleå HF
10.BRYNÄS IF(Med lite flyt)
---------------------
11.Modo Hockey
12.MIF Redhawks
1.Frölunda Indians
2.Färjestads BK
3.Djurgårdens IF
4.HV71
5.Linköpings HC
6.Södertälje SK
7.Leksands IF
8.Timrå IK
---------------------
9.Luleå HF
10.BRYNÄS IF(Med lite flyt)
---------------------
11.Modo Hockey
12.MIF Redhawks
Sv: Ingen toppforward
P J Davydjoos: Ett mycket bra inlägg från dej vid pass kvart över 2 i natt (sitter du verkligen uppe mitt i natten och bryr dej kring Brynäs-problemen? Svårt att sova över situationen, kanske??)! Det där med hur Brynäs förfar med värvningarna var utmärkt. Precis som jag tycker att man alltid börjar i fel ända när man värvar numera. Bravo skrivet!
Sv: Brynäs 03-04
Det verkar inte bara vara Brynäs som har dåligt med fläsk.
Även Luleå har buget-värvat i år. Deras trupp är spikad. Men det behöver ju inte betyda att det kommer att gå dåligt för dom.
Tuukka Mäntylä (-81) b Tappara
Jonas Johansson (-82) b Piteå
Karl Fabricius (-82) f Piteå
Jonas Nordquist (-82) f Rögle
Även Luleå har buget-värvat i år. Deras trupp är spikad. Men det behöver ju inte betyda att det kommer att gå dåligt för dom.
Tuukka Mäntylä (-81) b Tappara
Jonas Johansson (-82) b Piteå
Karl Fabricius (-82) f Piteå
Jonas Nordquist (-82) f Rögle
Sv: Ingen toppforward
micke: 140.000:- Vart har du fått den siffran ifrån? Tycker man hör olika summor varje gång någon nämner Rams lön. Vad tjänade karln?
Sv: Brynäs 03-04
Hoppsan!!!
Glömde målvakterna: Markus Korhonen och Joakim Lundström som andre keeper.
Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Glömde målvakterna: Markus Korhonen och Joakim Lundström som andre keeper.
Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Sv: Brynäs 03-04
Tja!
Min laguppställning:
Första femman:
Höger back: Tommy Sjödin, vänster back: Veli-Pekka Laitinen, höger forward: Jonas Soling, center: Mikael Lind, vänster forward: Ove Molin.
Andra femman:
Höger back: Daniel Johansson, vänster back: Mikko Kuparinen, höger forward: Henrik Malmström, center: Tommi Miettinen, vänster forward: Niklas Anger.
Tredje femman:
Höger back: Adam Andersson, vänster back: Jesper Björck, Höger forward: Niklas Danielsson, center: Roger Kyrö, vänster forward: Björn Danielsson.
Fjärde femman:
Höger back: Olle Mattson (tills P3 är tillbaka), vänster back: Daniel Casselståhl, höger forward: Patrik Rönnqvist, center: Jacob Johansson, vänster forward: Peter Nylander.
Vad tycker ni?
Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Min laguppställning:
Första femman:
Höger back: Tommy Sjödin, vänster back: Veli-Pekka Laitinen, höger forward: Jonas Soling, center: Mikael Lind, vänster forward: Ove Molin.
Andra femman:
Höger back: Daniel Johansson, vänster back: Mikko Kuparinen, höger forward: Henrik Malmström, center: Tommi Miettinen, vänster forward: Niklas Anger.
Tredje femman:
Höger back: Adam Andersson, vänster back: Jesper Björck, Höger forward: Niklas Danielsson, center: Roger Kyrö, vänster forward: Björn Danielsson.
Fjärde femman:
Höger back: Olle Mattson (tills P3 är tillbaka), vänster back: Daniel Casselståhl, höger forward: Patrik Rönnqvist, center: Jacob Johansson, vänster forward: Peter Nylander.
Vad tycker ni?
Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Sv: Ingen toppforward
Makkan:
Jag har för mig att jag hört om ett lag som var rätt dominerande under ca två decennier och var kända för att vara jävligt gnälliga mot allt och alla. Det sägs också, har jag hört, att detta arv har förvaltats av en känd spelare med födelseort i Mora som nyligen avslutade sin aktiva karriär...
Jag har för mig att jag hört om ett lag som var rätt dominerande under ca två decennier och var kända för att vara jävligt gnälliga mot allt och alla. Det sägs också, har jag hört, att detta arv har förvaltats av en känd spelare med födelseort i Mora som nyligen avslutade sin aktiva karriär...
Sv: Ingen toppforward
gordo:
Nej.
Gnälliga Färjestadspelare och ledare är jag trött på.
Så fort det går emot lite så gnälls det.
Framför allt gnälls det från Jönnsson, Rhodin och Kulon.
Att han får gruppen med sig är väl för att alla i stort sett är lika gnälliga.
Det var t.o.m en insändare i Värmlands Folkblad från en Färjestadssupporter som var trött på allt gnäll från sin egna klubb.
Nej.
Gnälliga Färjestadspelare och ledare är jag trött på.
Så fort det går emot lite så gnälls det.
Framför allt gnälls det från Jönnsson, Rhodin och Kulon.
Att han får gruppen med sig är väl för att alla i stort sett är lika gnälliga.
Det var t.o.m en insändare i Värmlands Folkblad från en Färjestadssupporter som var trött på allt gnäll från sin egna klubb.
Sv: Ingen toppforward
Makkan:
Du har inte haft samkväm med honom hör jag...
En rolig jävel helt enkelt, som har stor förmåga att få gruppen med sig. Då är söndagsskolestuket helt naturligt. Vi mot dem, du vet.
Du har inte haft samkväm med honom hör jag...
En rolig jävel helt enkelt, som har stor förmåga att få gruppen med sig. Då är söndagsskolestuket helt naturligt. Vi mot dem, du vet.
Sv: Ingen toppforward
70 Rodrigues:
Det är nog mer: "Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv..."
Det är lite andra villkor nu för tiden.
Det är nog mer: "Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv..."
Det är lite andra villkor nu för tiden.
Sv: Ingen toppforward
micke:
Jag sitter inte med kontrakten i handen och kan jämföra, men uppskattar mellan tummen och pekfingret att "the going rate" för förstemålvakter från utlandet i svenska klubbar ligger på den nivån...
Det är förmodligen även intressantare att se kvaliteten på hockeykunskaperna relativt lönen.
Ram lyckads inte leva upp till de dyra förväntningarna.
Vi får väl se vad Korhonen kan prestera...
Jag sitter inte med kontrakten i handen och kan jämföra, men uppskattar mellan tummen och pekfingret att "the going rate" för förstemålvakter från utlandet i svenska klubbar ligger på den nivån...
Det är förmodligen även intressantare att se kvaliteten på hockeykunskaperna relativt lönen.
Ram lyckads inte leva upp till de dyra förväntningarna.
Vi får väl se vad Korhonen kan prestera...
Sv: Ingen toppforward
Lunkan:
Håller med dig i den diskussionen. Men det är inte något snack om saken att de vågar ta en egen väg i svensk hockey.
Vilken väg tar Brynäs numer?
Håller med dig i den diskussionen. Men det är inte något snack om saken att de vågar ta en egen väg i svensk hockey.
Vilken väg tar Brynäs numer?
Sv: Ingen toppforward
Huge: Jag tycker mest ni svamlar båda två, herrar Huge och Davydjoos...Coachens betydelse? Träningsupplägg, lagbygge är saker som också det kan ha viss betydelse när det kommer till framgången i en klubb. Vi kan inte handla spelare och tro att det löser allt, vilket ingen av er heller påstår. Det gäller att få de spelare man nu har att lyfta sig 3 nivåer- se på Timrå- detta ådstakommer vi inte genom gnäll på de spelare vi nu har till förfogande...snarare tvärtom.
Sv: Ingen toppforward
P J Davydjoos: Återigen en massa snömos och floskler.
Som lök på laxen dessutom rena felaktigheter.
"Huge - hur skulle du vilja att ekonomin såg ut? Hur ska man få bättre ekonomi? Spara och förvalta? Hur ska man förhålla sig till sponsorer? Hur anser du själv att man bygger ett slagkraftigt lag?"
Jag skulle vilja att ekonomin såg bättre ut än vad den gör nu.
Konstigt, eller hur?
Bättre ekonomi får man genom att dels spara och förvalta, dels ha ett bra förhållande till sponsorer.
Också konstigt, eller hur?
Skillnaden är att jag överlåter detta till de som jobbar med saken.
Tror att dom har bättre koll än vad jag har. Arbetet är komplicerat och tar tid. Omorganisationen kommer förhoppningsvis att ge förbättringar på alla plan.
Eftersom du inte verkar vara nöjd med ngt som man uträttar så blir det intressant att nu få höra dina förslag till förbättringar.
Dina felaktigheter ligger i lagfrågan.
Vi har behållit Larsson, Djoos, Sjödin, Molin samt Kyrö genom många år. Iom att dom stannat visar väl detta att man haft en genomtänkt strategi att behålla nyckelspelare.
Vilka är de nyckelspelare man blivit av med, som du talar om?
Larsson och Djoos slutar inför nästa säsong. Dessa fall är de enda jag kan komma på just nu iaf.
Att man kanske inte ersatt dessa med toppkrafter nästa år behöver väl inte betyda att man inte har ambitionen. Pengar och tillgång måste också räknas in.
När vi ändå är inne på ämnet pengar, kanske jag nu kan få ett svar från dig hur ditt "slagkraftiga lag" skall formeras, med tanke på nuvarande ekonomiska läge?
Nuvarande upplägg verkar ju inte falla i god jord...
Som lök på laxen dessutom rena felaktigheter.
"Huge - hur skulle du vilja att ekonomin såg ut? Hur ska man få bättre ekonomi? Spara och förvalta? Hur ska man förhålla sig till sponsorer? Hur anser du själv att man bygger ett slagkraftigt lag?"
Jag skulle vilja att ekonomin såg bättre ut än vad den gör nu.
Konstigt, eller hur?
Bättre ekonomi får man genom att dels spara och förvalta, dels ha ett bra förhållande till sponsorer.
Också konstigt, eller hur?
Skillnaden är att jag överlåter detta till de som jobbar med saken.
Tror att dom har bättre koll än vad jag har. Arbetet är komplicerat och tar tid. Omorganisationen kommer förhoppningsvis att ge förbättringar på alla plan.
Eftersom du inte verkar vara nöjd med ngt som man uträttar så blir det intressant att nu få höra dina förslag till förbättringar.
Dina felaktigheter ligger i lagfrågan.
Vi har behållit Larsson, Djoos, Sjödin, Molin samt Kyrö genom många år. Iom att dom stannat visar väl detta att man haft en genomtänkt strategi att behålla nyckelspelare.
Vilka är de nyckelspelare man blivit av med, som du talar om?
Larsson och Djoos slutar inför nästa säsong. Dessa fall är de enda jag kan komma på just nu iaf.
Att man kanske inte ersatt dessa med toppkrafter nästa år behöver väl inte betyda att man inte har ambitionen. Pengar och tillgång måste också räknas in.
När vi ändå är inne på ämnet pengar, kanske jag nu kan få ett svar från dig hur ditt "slagkraftiga lag" skall formeras, med tanke på nuvarande ekonomiska läge?
Nuvarande upplägg verkar ju inte falla i god jord...
Sv: Ingen toppforward
Anneli S: Så rätt du har, ledningen hoppas och tror på turen, för någon handlingskraft värd namnet får vi leta efter. "Vi fortsätter med en tunn och skadekänslig trupp, för vi har ju hankat oss fram så här långt!"
I samma anda har man väl tänkt fixa ekonomin via lotto eller binglotto? Hur kan man i detta, milt uttryckt, utsatta läge ha en marknadschef på bara 50% (om dessutom din kommentar om hans karisma är exvis tilltänkta sponsorers åsikt = katastrof) - man fortsätter att, som jag påpekat tidigare, spela rysk roulett med Brynäs framtid!!
Ekonomin, ekonomin och åter ekonomin är nyckeln till Brynäs överlevnad. "Vi har värvat dom spelare vi vill ha" - naturligtvis måste EK säga så, allt annat vore tjänstefel modell grövre, och vi supportrar får blåhålla våra tummar, skrika oss hesa och hoppas på ovan nämnda Fru Fortuna -
- men få mig inte att tro att värvningarna och laget sett som det gör, med en sund ekonomi innebärande ett stort eget kapital och en välskött sponsorverksamhet!
Fán, ursäkta språket, men h berg och hans medlöpare borde ställas ekonomiskt ansvariga och återbetalningsskyldiga för det ekonomiska kapital dom "svindlat" bort, vad gäller förtroendekapitalet som dom också svindlat bort, så måste det till en stor och medveten satsning på att bygga upp det, och därför min undring om 50% - tjänsten enl ovan!
I samma anda har man väl tänkt fixa ekonomin via lotto eller binglotto? Hur kan man i detta, milt uttryckt, utsatta läge ha en marknadschef på bara 50% (om dessutom din kommentar om hans karisma är exvis tilltänkta sponsorers åsikt = katastrof) - man fortsätter att, som jag påpekat tidigare, spela rysk roulett med Brynäs framtid!!
Ekonomin, ekonomin och åter ekonomin är nyckeln till Brynäs överlevnad. "Vi har värvat dom spelare vi vill ha" - naturligtvis måste EK säga så, allt annat vore tjänstefel modell grövre, och vi supportrar får blåhålla våra tummar, skrika oss hesa och hoppas på ovan nämnda Fru Fortuna -
- men få mig inte att tro att värvningarna och laget sett som det gör, med en sund ekonomi innebärande ett stort eget kapital och en välskött sponsorverksamhet!
Fán, ursäkta språket, men h berg och hans medlöpare borde ställas ekonomiskt ansvariga och återbetalningsskyldiga för det ekonomiska kapital dom "svindlat" bort, vad gäller förtroendekapitalet som dom också svindlat bort, så måste det till en stor och medveten satsning på att bygga upp det, och därför min undring om 50% - tjänsten enl ovan!
Sv: Ingen toppforward
gordo:
Att Kulon är en go jävel kan jag inte direkt hålla med om.
Jag tycker det är en gnällig tjur-gubbe som bara har söndagsskolebarn i sitt lag som aldrig gör något fel.
Det ska bli skönt att slippa se honom i rutan.
Att Kulon är en go jävel kan jag inte direkt hålla med om.
Jag tycker det är en gnällig tjur-gubbe som bara har söndagsskolebarn i sitt lag som aldrig gör något fel.
Det ska bli skönt att slippa se honom i rutan.
Sv: Ingen toppforward
gordo: Ram tjänade nästan 140.000/månaden. Inte en chans i världen att Korhonen kommer i närheten av det ens...
Sv: Ingen toppforward
gordo: Skulle vara roligt (tråkigt) att se hur svensk hockey skulle se ut om 15 år om samtliga stora klubbar tog bort sin juniorverksamhet. Ingen vidare framtid är jag rädd! FBK med flest utländska spelare av alla es lag skall inte vara ett föredömme.
Kortsiktigt tänkande enligt mig.
Kortsiktigt tänkande enligt mig.
Sv: Ingen toppforward
Magoo70:
Han är lika mycket andremålvakt som Ram så det innebär väl samma lön då...
De som tror att Lundström blir mycket billigare än Asplund kan glömma det. Inte många tusenlappar i skillnad där inte. Det innebär att Aspen varit underbetald.
Det är en gåta varför inte människan inte sagt tack och adjö till Brynäs för länge sedan...
Det börjar bli en tradition att värva andremålvakter till Brynäs.
Ingen bra tradition i en gammal mästarförening.
Han är lika mycket andremålvakt som Ram så det innebär väl samma lön då...
De som tror att Lundström blir mycket billigare än Asplund kan glömma det. Inte många tusenlappar i skillnad där inte. Det innebär att Aspen varit underbetald.
Det är en gåta varför inte människan inte sagt tack och adjö till Brynäs för länge sedan...
Det börjar bli en tradition att värva andremålvakter till Brynäs.
Ingen bra tradition i en gammal mästarförening.
Sv: Ingen toppforward
Makkan:
Dessutom gör de något ingen annan gör. Jag tänker på samarbetet med tex Bofors och Skåre. Kulon hade ansvar för kontakten med Bofors för några år sedan och är förmodligen rätt man på den platsen. Kulon är en go jävel. FBK har insett att Bofors (och Skåre) måste ha ett eget liv om de skall överleva som föreningar och vara en långsiktiga partners till FBK.
Bort med J20-laget och ut och spela seniorhockey i stället.
Kallas sticka ut hakan.
Var är "Tigern" Johansson.
Det är det närmaste Brynäs kommer haka...
I Brynäs är det öskaret som gäller.
Det läcker.
Dessutom gör de något ingen annan gör. Jag tänker på samarbetet med tex Bofors och Skåre. Kulon hade ansvar för kontakten med Bofors för några år sedan och är förmodligen rätt man på den platsen. Kulon är en go jävel. FBK har insett att Bofors (och Skåre) måste ha ett eget liv om de skall överleva som föreningar och vara en långsiktiga partners till FBK.
Bort med J20-laget och ut och spela seniorhockey i stället.
Kallas sticka ut hakan.
Var är "Tigern" Johansson.
Det är det närmaste Brynäs kommer haka...
I Brynäs är det öskaret som gäller.
Det läcker.
« Föregående · 286154 · Nästa »
Tror nog inte att Luleå kommer att gå mkt sämre än de övriga 5 jag räknade upp.
Om du tror att man är nöjda med 9-12:a så tror du nog fel.
Jag tror nog att även spelarna har slutspel som krav varje säsong.