1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779407 inlägg · 7967 ämnen
« · 287959 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Heja Brynäs
Dahlén flyttar hem.

Var snabba och gör ett klipp Brynäs. Plocka Dahlén så blir jag nöjd. Han kanske inte blir så dyr. Det vore väl något.

Heja Brynäs
Jag såg Vello och Danne på stan. Häftigt va?

Vad hände med insammlingen???
Någon som vet vad som hände med den utlovade insammlingen till Brynäs?

”Råsundafettot”
Vi kan ju hålla med om att detta är ett problem,
även bland oss på HS.

Sv: Brynäs 03-04
Huge:
Stringent stämmer, och man måste inte alltid vara överens...
Du menar att det här är ett lobbyfritt forum?
Kunde jag aldrig tro :-)

Sv: Brynäs 03-04
gordo: Kul att du iaf uppskattar att jag är noggrann och kan föra följdriktiga konsekventa resonemang, eftersom detta väl är innebörden av att vara stringent.
Att vi kanske inte är ense i allting är en annan sak. :-)

Angående eventuella lobbyister i detta forum, misstänker jag att vi nog är ganska ense: Inte en enda.

Sv: Brynäs 03-04
gojoh:
Håkan, ta inte illa upp nu. Jag mötte dig med bilen igår. Såg du inte att jag vinkade?

Sv: Brynäs 03-04
Huge:
Du är så stringent i dina inlägg :-)
Fritidspolitiker?

Poängen med bostadsorten är att om man finns i närheten av föreningen, dess ledare, dess spelare, media, sponsorer m.m. så finns det större möjligheter till interaktion jämfört med om man sitter i Trelleborg eller Haparanda. Sedan kan man alltid tycka till, men då kanske uitfrån andra fakta kunskaper.
Tokpositiv eller megadepressiv kan man alltid vara om man bara reagerar på det som har hänt. För att påverka skeendet eller försöka jobba konstruktivt krävs fysisk (eller elektronisk) närvaro och inte bara massa åsikter oavsett om de är positiva eller negativa.
Jag undrar hur många i detta forum som faktiskt kommunicerar med medlemmar i Styrelsen eller valberedningen för att påverka föreningens utveckling.
Hur många är det som odlar den typen av relationer.
Lobbying.
Vad tror du, Huge?

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6:
Se föregående svar till Lilljanne.

Sv: Brynäs 03-04
Lilljanne:
Är det någon skillnad mot hur en AIK:are eller Djurgårdare eller Hammarbyare resonerar i Stockhom, om man är IFK:are, Gaisare eller håller på Sällskapet i Göteborg jämfört med läget i Gävle, tror du?

Du, det är många som glädjer sig över Brynäs dekadens!
Och det är kopplat till Godtemplarnas och Rallarbos förfall. Avundsjuka.

Har du koll på vilka som går på årsmötet? Nästan alla av de ca 100 som brukar bevista mötet har en position i Brynäs i någon form.
Då är det smidigt att följa med strömmen...
Förra årsmötet höll Thoresson och Kent-Åke Eriksson två brandtal i ärendet med brister i redovisningen och vad jag vet är de inte positionerade i Brynäs IF. Några andra gjorde sig ej besväret.
Jag tror inte att det blir någon skillnad den 12 juni...

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6: "Det stora slarvet med redovisningarna på förra årsmötet." - Nåja, låter mer som en rubrik i en kvällsblaska.

"Vad hände." - Kansliet missade att kopiera upp materialet till årsmötet. Klantigt och urdåligt, helt klart.

"Westlund blev omvald på 2 år. Varför kan sånt hända?" - En anledning kan ju vara att det var en kanslimiss vilket ju också Börje Olsson direkt sa.

Och nej gordo, jag känner inte Westlund så jag inte framföra dina hälsningar.
Och jag såg inte heller Berg med pistol i ryggen på Olsson tvinga honom ta på sig missen.

Sv: Brynäs 03-04
gordo: Eftersom du otaliga gånger här på HS har predikat så "insiktsfullt" om Bergs och dom flesta andra ledare inom Brynäs alla svagheter/egenheter så får man väl förmoda att du känner personerna rätt väl? Därför föreslår jag att du själv hälsar till Berg nästa gång DU träffar honom.

Om du dessutom inbillar dig att jag känner/träffar Berg så är du inte bara en större knäppgök än du tidigare visat utan också tycks lida av förföljelsemani.

Sv: Besviken
westerlind: Så våran gemensamma vän Frisco är en dålig förlorare. Hm, det visste jag inte. Man kanske skulle följa med till Ö-vik, bara för att få reta han...

Sv: Besviken
Ulf Lindgren: Det är klart att jag kommer. Men holmgång tror jag inte så mycket på - efter krossningen i Kempis 30 december gick alla modoiter hem och deppade. Jag bodde hos Frisco och han ville inte ens ta emot en öl.

Sv: Besviken
poffa: Om inte westerlind kan komma så kommer det nog några andra. Vi har ju MoDo–Brynäs två lördagar. 4 oktober och 13 december.

Sv: Brynäs 03-04
gordo: Du vet väl att ju längre från problemet man befinner sig, desto lättare är det att se klart.
Nåja, halvklart i alla fall... :-)

Här på sidan verkar de flesta vara totalt negativa till styrelse och ledning. Ingenting sköts ordentligt enligt många.
Jag har svårt att tro på detta scenario, likadant som jag heller inte tror att allt är frid och fröjd. En bra regel i dessa lägen är nog att ta alla svarmålares/skönmålares åsikter och minska ner det negativa/positiva snacket med hälften.
Då tror jag man kommer sanningen ganska nära.

Om nu bosättningsorten skulle vara ngt kriterium på hur mkt man har koll, och att även många svartmålare bor i Stockholm eller annorstädes, måste väl det betyda att även dessa inte har en aning om vad som händer däruppe, eller nere... :-)

Sv: Besviken
Skulle någon av er kunna berätta lite mer ingående om era nyförvärv? Jag har inte följt med riktigt och efter att ha läst era känslor här så verkar det som om ni inriktar er på ytterligare en säsong i bottenskiktet.

Jag menar, det vore ju hemskt om inte westerlind skulle kunna komma upp till Övik för en rejäl holmgång i Kempis och en matbit på O'Learys.

Sv: NY STYRELSE I BIF
gordo: Detta är den sittande styrelsens styrka.
Det stora slarvet med redovisningarna på förra årsmötet.

Vad hände.

Westlund blev omvald på 2 år.

Varför kan sånt hända?

Och det blir nog lika i år för det inte kommer några medlemmar,
som ställer styrelsen mot väggen och kräver ändringar.

Sedan det viktigaste ha namn på personer som man vill ha i styrelsen.

Sv: Besviken
Ford Prefect: Jag tror du är lika missnöjd och förbannad som jag. Vi behöver andra spelare än dom vi köpt i år. Ingen seriös bedömare kan tycka annorlunda. Men när man ser vilken kalkonekonomisk verklighet Brynäs lever i är det en bragd att vi fortfarande lirar i högsta serien. Så länge vi är Elitseriens u-land kommer jag att vara skitglad så länge vi kan kvala oss kvar. Men nöjd? Knappast!

Sv: Besviken
Ford Prefect o Lilljanne: JAG ÄR JÄTTE NÖJD!!!!

Sv: Besviken
Lilljanne: *skrattar* Vi kan ju sitta här och gissa varandras känslor i all evighet utan att komma nån vart. :)

Sv: Besviken
Ford Prefect: Nej, verkar jag?

Sv: Besviken
Lilljanne: Verkar jag nöjd?

Sv: Besviken
Ford Prefect: Nej, är du?

Sv: Besviken
Lilljanne: Och det är du nöjd med?

Sv: Brynäs 03-04
gordo: Din beskrivning av styrelsearbete och ledamöternas positionering är allmängiltig. Förekommer förresten överallt där människor umgås i grupp. Inget unikt för Brynäs. Det unika skulle i så fall vara att så många utomstående medlemmar sett vart det barkat och ändå inte agerat. Varför har jag en bestämd känsla av att dom personer du nämner har en helt annan uppfattning av verkligheten? Varför ska jag tro att din version är riktig? Vem är du? Vem är jag? Levande charader!

Det jag inte känner igen är att så många innevånare i stan skulle njuta av att det går dåligt för det lokala storlaget. Låter inte friskt. Utgör nu dom här två "fientliga" fraktionerna en stor del av gävleborna är det inte konstigt att sponsorsintäkterna är små. Men hur många supportrar kan två div. 3 lag ha. 20, 40 stycken? Och jag kan inte tänka mej att du beskriver vuxna människors reaktion på Brynäs framgångar. I annat fall har Gävle betydligt större problem att brottas med än ett hockeylags förfall.

Sv: Besviken
Ford Prefect: Ta del av Expressens redovisning av elitserielagens ekonomiska status så får du hela förklaringen till årets värvningar. Mot den bakgrunden är jag nu helnöjd med att vi fick ta över andra elitlags ratade spelare. Vi håller på att etablera oss som ett lag i nivån mellan Allsvenskan och Elitserien.

Sv: Besviken
Ford Prefect: En enda ytterforward har signats. Visserligen tror jag på Henrik Malmström - det är en av två, tre värvningar som jag tycker är bra - men en enda ytterforward till ett lag som behövde fyra...

Besviken
Hur ska man sammanfatta Brynäs värvningar? Ett ord: Besvikelse. Det pratades om Norrena, Honken, vm-målisar, slovaker, Lasak... Det blev Horkona.
Det pratades om Jämtin, Mårtensson, Nemirovsky... Det blev Björn Danielsson och Peter Nylander.
Det pratades om Odyua, Fredrik Svensson och Gud vet vilka backar. Det blev Björck och Kupan.
Återigen blir det bara nödlösningar, enkla utvägar, fegspel. Istället för att värva nytt så binder man upp det gamla på ännu längre tid och laget kan bara bli sämre och sämre...

VAR DET INTE MER ÄN SÅ HÄR?
Är silly season alltså över för Brynäs del? Inga saftiga spelarrykten, inga spektakulära nyförvärv. Besviken är bara förnamnet..... (se gordo, två raka)

Sv: NY STYRELSE I BIF
gordo: Fan.....Sex raka inlägg. (utan respons dessutom) Du kan inte ha haft en särskilt rolig lördagsmorgon.....

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6:
Tord och Stig har gjort sitt. De har tagit mer skit än många andra under tuffa tider för Brynäs och fått lite credit för det.
De finns med i bakgrunden och påverkar. Låt det räcka med det.
Det är nya tider och andra förutsättningar nu. Sikta framåt med nya Lundström och Salming i organisationen!

Sv: Rädda Brynäs !
prosten:
Påverka valberedningen att välja in rätt människor av rätt anledning. Berätta för valberedningen vad du anser skall hända i Brynäs. Ge förslag på namn till styrelsen. Gå på årsmötet och gör din röst hörd!
Det är en räddningsoperation i sig...
År det inte så alla medlemmar borde tänka?

Sv: Brynäs 03-04
Huge:
Kan det vara för att du sitter i Stockholm och inte har en jävla aning om vad som händer i Gävle och Brynäs :-)

Sv: Brynäs 03-04
gojoh:
Den enda jag inte tar all heder och ära av är du gojoh.
Jag gillar dina insiktsfulla kommentarer i detta forum. De visar att du har koll på läget och följer den interna utvecklingen på nära håll och med stort intresse. Hälsa Håkan, förresten när du träffar honom nästa gång...

Sv: Brynäs 03-04
Lilljanne:
Sampan är smeknamnet på en viss T Sandlin. Proffsgråtaren.

Du vet väl att det i Gävle finns tre läger. Brynäsare, Godtemplare och Rallarboare.
Säg så här: det finns många som njuter när det går dåligt för Brynäs.
Det har säkert att göra med att Brynäs betraktas som uppkomling och det lag som slog ut storheterna GGIK och Strömsbro från hockeysocieteten.
Brynäs spelar i Elitserien.
Strömsbro och GGIK i gamla div 3.
Hoppsan.
Därför finns det också företagare som aldrig i sitt liv skulle kunna tänka sig att sponsra Brynäs. Man gör inte det om man är Godisare eller Rallarboare.

När det gäller Stalin och tystnad så finns det väl ett antal mekanismer som är generella.
Att vara med i Brynäs betyder status. Vissa är jävligt kåta på status. Då sitter man i första hand med för sin egen skull och sitter hellre kvar än riskerar att åka ur styrelsen på grund av oppositionella tendenser. Det är inget ovanligt. Se på allehanda bolagsstyrelser där man väljer in trogna jasägare för att minska motståndet mot "den rätta vägen".
Stalin, ja. Det var en konsekevent herre. Likaså Hitler. Varför kommer sådana människor till makten. Rädsla? Brist på civilkurage? Definitivt är det så att många ser chansen att vara med i något som skulle kunna kalla gemenskap hur sjukt det nu än verkar. Du vet som att vara chef över koncentrationsläger osv. Hur kan det gå så? "-Jag lydde bara order" brukar man ju höra.
För att bli av med såna som Schicklgruber (Hitler) och Josef krävs det att många oppositionella huvuden rullar. Men förr eller senare ger det resultat.
I Brynäs fall (!) var det till slut sponsorerna som ställde ultimatum.
Skall vi sponsra Brynäs skall Berg (utan jämförelse med tidigare nämnda personer naturligtvis!) bort! Och bort åkte Berg.
Hurra!

Ja, men det är ju bara en förening...
Eller?
Självklart finns det en klan som styr Brynäs. Fd sportkommittén hade i stora delar samma bakgrund. Sarg ut-spelarna från 80-talet var inte bara representerade i SK utan också i styrelsen genom Tunong. Valberedningen innehöll under en tid SK-medlemmen Peter Eriksson.
Vem tror du under dessa förhållanden kliver upp och kräver räfst och rättarting om man samtidigt finns på en position i föreningen?
Några har gjort det. Några har blivit utfysta av det.
Håkan Berg är duktig på det. Fråga Stenbäck. Fråga Heselius. Båda har suttit i styrelsen och fått skit för egna åsikter. Bara en sådan sak.
En annan sak är att valberedningens tre medlemmar är kompisar med människorna i styrelsen och umgås med dem på fritiden förutom att de är ledare i Brynäs ungdomslag.
Stor chans till integritet och egna åsikter då om man vill hålla det sociala livet i gång i Gävle?

En något ostrukterat inlägg blev det men kanske med någon nytta.

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6:
Om du kikar på det aktuella inlägget hittar du honom under Westlund med W. Oavsett om han stavar med W eller V borde han med tanke på slarvet med redovisningen på förra årsmötet självkritikiskt pensionera sig på heltid!

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: Fast han är ju iofs född uming och började sin karriär i Lycksele så han är nästan mer norrbottning än Gävlig. Hur som helst håller jag med om att han är en trevlig kille. Dessutom har hans unge bra smak när det gäller hockey om man bortser från de första svordomarna ungen uttalade. Ett tag innan Tella lånades in från Boden pga Bodens taskiga ekonomi var Tella med familj och kollade en LHF-match och satt bland oss. Barnet skrek först alla möjliga konstiga saker. Typ "Heja Boden", "Heja Leksand" och "Heja Jyyyrgårn", men insåg snart att det bara var ett alternativ som var det rätta och skrek därefter "Heja Lule" oavbrutet genom hela matchen.

Sv: NY STYRELSE I BIF
P J Davydjoos: Vi får också se till att man tar till vara på våra stora hjältar. Tord och Stig ex. av dom gamla sedan har vi oaaaoaaa M
inte att glömma.

Sv: Rädda Brynäs !
Verkar vara dags att återupprepa denna tråds första inlägg från Januari månad.

"Börjar det bli dags att formulera någon sorts räddningsoperation för vårt kära Hockeylag ?"

Nå ?

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6: Just ja, så var det, börjar bli trött...


Bra - Lassgård & Ledin. Man kanske kan lägga till Sjödda, Djoos och Wille? En bra samling i marknadsföringssyfte - eller?

Sv: NY STYRELSE I BIF
P J Davydjoos: Ahlgren ville inte bli VD för Brynäs, han kunde ställa upp som ordförande.

Rolf Lassgård och Tomas Ledin det skulle vara ett radar par
dom båda älskar Brynäs.

Sv: Brynäs 03-04
Huge: "Lita blint, sa strutsen som gömde huvudet i sanden."
Om inte det ordspråket fanns så myntades det väl nu...

Sv: NY STYRELSE I BIF
Huge: Valberedningen har utsetts av föregående årsmöte som HB styrde, dom har ju före slagit den sittande styrelsen vad skulle få dom att byta ut sina vänner?

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6: Rolf Lassgård 4 president(Ordförande) - när vi ändå snackade Lottas närbutik (bor ju bredvid).

njae, absolut inte, men jag gillar Lassgård, står alltid i korvkön i Gavlerinken :)

Han kanske skulle kunna användas i marknadsföringssyfte, a'la Leksand, dom gjorde ju nått nu med Bergqvist och Masken... Dom inser iallafall att dom måste synas för att hålla uppe intresset kring sin förening... Han skulle nog inte tacka nej att vara ett ansikte i en lite större kampanj...


OK, apropå Ahlgren, vad var det för uppdrag han sa att han inte kunde tänka sig då? Har för mig att han sa att det var något han inte kunde tänka sig...

Sv: NY STYRELSE I BIF
P J Davydjoos: Stämmer han är styrelseproffs sitter i många tunga bolagsstyrelser, hela styrelsen arbetar idéellt.

Sv: Brynäs 03-04
P J Davydjoos:

"Som många har sagt, börja från grunden, tillsätt rätt personer i styrelsen, folk som är för förnyelse, vill något och har hjärta för föreningen, "

Utgår från att du har några namn som skulle passa, namn som du dessutom vet är villiga och dessutom har kompetensen.

Jag för min del litar på att valberedningen gör ett bra jobb och lyckas hitta de rätta förslagen till kandidater.

Undrar varför jag helt plötsligt började tänka på ordspråket:
"Tomma tunnor skramlar mest" ?

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6: Approå Algren, eller Ahlgren, eller hur det nu stavas.. Hade inte han andra uppdrag, och kunde enbart tänka sig uppdrag som var idéella och kunde delas med med hans övriga sysslor, alltså mindre tidskrävande, typ... Eller minns jag fel?

Sv: NY STYRELSE I BIF
LUNDSTRÖM 6: Dom är snart ett minne blott. Fy fan vad bra vi kommer att bli! Se upp röFlunda! Bara vi haft vårt årsmöte!

Sv: NY STYRELSE I BIF
P J Davydjoos: Man kan bli yr av att tänka på vår nuvarande styrelse.

« · 287959 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)