1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779398 inlägg · 7967 ämnen
« · 288851 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Tony Mårtensson
65 Selander: Låt säga så här, tycker du truppen är tillräckligt bred?
Eftersom Janne säger att det är slutvärvat om inte Tony Mårtensson skriver på, trots brist på bredd i truppen, så är det ju självklart att han är välkommen i truppen då, om det nu mot förmodan skulle bli så, trots att han inte är en utpräglad målskytt, som egentligen hade behövts...

Sv: Tony Mårtensson
Anneli S: Förstår heller inte varför alla är så k-a på Tony, kan ju bero på att det är ytterligare en Brynäsare som inte kommer hem.

Sv: Tony Mårtensson
65 Selander: Tjejer är bättre på att ta smarta beslut helt enkelt. Tänk om tex. jag hade suttit i Brynäs styrelse. Då hade det vart ordning på skutan.*ler*Men med det vill jag inte säga att Tony M. tjej , om Lindköpnings ryktet är sant, har rätt. I och för sig kan jag inte förstå varför Tony M helt plötsligt blommat upp som en räddare för Brynäs heller. Så bra var han inte tycker jag. Men i brist på bättre kunde han ju duga.

Om klubbmärken
På hockeligan så har dom skrivit en liten halvintressant artikel om klubbarnas klubbmärken.

Sv: Tony Mårtensson
westerlind: Det är klart det finns en sån krog.
Ger mig fan på att det finns en i Gävle också.

Sv: Tony Mårtensson
bobbe: Vete f-n tror nog att det är "pay checken" som lockar mer än choklad och det sportsliga men så är det nu tyvärr rakt över lag.

Sv: Tony Mårtensson
65 Selander: Hon kanske gillar choklad? Tjejer brukar göra det. ;)

Sv: Tony Mårtensson
westerlind: Att vara proffsigare än Brynäs är väl inte så svårt...:-)

Sv: Tony Mårtensson
LUNDSTRÖM 6: Ja vad säger man, dom gnäller på att tjejerna aldrig får bestämma, först Tommy som hålla till i en förort till Insjön och sedan Mårtensson som kommer att få slava på Cloetta Center som Plopp försäljare när pengarna tar slut i "Cluben" ;)

Sv: Tony Mårtensson
westerlind:
Det finns väll inga krogar i Linköping.
Bara syltor.

Sv: Tony Mårtensson
JensaN: Häromdagen träffade jag Tonys flickvän igen. Hon berättade att han kommer att lämna besked om nästa säsong när Anaheim spelat klart. "Bara ni inte hamnar i Linköping", sa jag. "Varför det?, Linköping är en trevlig stad", säger hon då med glimten i ögat. "Visst, de har en massa pengar, men de ser ut att köpa spelare helt planlöst. Det verkar helt enkelt finnas mer pengar än kunnande i klubben", svarar jag. "Hmm, av det jag har sett så har Linköping varit mycket proffsigare än Brynäs" säger hon då.

Oroande. Då¨försökte jag en ny vinkel: "Men om du inte gillar Gävle så kan du väl ändå inte flytta till Linköping? Du kan ju jobba i Uppsala - där finns det säkert en krog som vill anställa dig". " Nja, det är lite långt att pendla" tyckte hon.

Hmm, min manliga intuition säger mig att det verkar luta åt Linköping.

Sv: Tony Mårtensson
P J Davydjoos: Det är det man är osäker på, som svar på din fråga. Nu tror ju jag förstås att det till syvende och sist är Brynäs självt och dess ledning som är boven i dramat när det gäller den svaga sponsor-tillslutningen. Jag tror helt enkelt att det jobbas för dåligt och oproffsigt från klubbens sida när det gäller att sälja och marknadsföra sig inför potentiella sponsorer. Med de dåliga resultaten de sista årena är det förstås också ännu svårare att blidka sponsorer. Brynäs har blivit en för blek reklampelare liksom.

Sv: Sämsta klacken
KungMartin: Vist talat!

Sv: Tony Mårtensson
Enaranger: Men väljer Micke Samuelsson att flytta hem, så blir det till Sportklubben, ingen annanstans.

Dock ska man inte överskatta Samme eller för den delen Mårtensson, båda två är givetvis vassa förstärkningar men trots allt rollspelare som knappast är värda det dom kräver i lön som troligtvis är väldigt,väldigt mycket.

Sv: Tony Mårtensson
Clarence: Det är mycket av just det, det ekonomiska, som resonemanget om att Brynäs inte skulle ta sig upp igen handlar om. Skulle varkligen sponsorerna sponsra i tillräcklig utsträckning för att vi skulle ha rätt ekonomiska förutsättningar för att skapa rätt sportsliga förutsättningar för att ta oss tillbaks isåfall?

Sv: Tony Mårtensson
70 Rodrigues: För en gångs skull håller jag inte med dej - och inte andra heller som tror att "Allsvenskan skulle vara slutet för Brynäs IF". Varför det, undrar jag? Varför skulle klubben bara dö för att man inte spelar i högsta serien? Visst håller jag med om att det kommer att bli svårt att komma upp igen om man faller ur, men jag köper inte att det skulle vara omöjligt att gå upp igen. Inte om den rätta viljan och de rätta visionerna finns i klubben. Men det är väl det som är det oroande när det gäller just Brynäs IF som förening. Det finns ingen optimism, ingen proffsighet och framåtanda i klubben. Och ,vad det verkar, ingen strategi och kompetens för att skaffa sig den nödvändiga ekonomiska status som är helt nödvändig för en elitklubb av idag. Alla måste inse och medge att Brynäs IF just nu inte är elitseriemässigt finansiellt sett och snart, om denna situation inte förändras snabbt, sportsligt sett.

Sv: Sämsta klacken
Bry er inte om alla säger. Vi Brynäsare har väl överlevt betydligt värre saker än att en liten SM-guld lös grabb har klagat på vår hemma plan. För är det inte så att det bästa Timrå någonsin presterat i ett SM-slutspel är tvåa. Kom ihåg att dom man möter på vägen upp ska man möta igen på vägen ner.

Sv: Tony Mårtensson
kacken: Frågan är till vilket pris? En nedflyttning till Allsvenskan skulle vara slutet för Brynäs IF(hemska tanke)!!!

Sv: Tony Mårtensson
70 Rodrigues: Där håller jag med dig och jag hoppas att årsmötet ser till att nytt blod kommer in. Men det gäller ju att överleva för stunden också.

Sv: Tony Mårtensson
kacken: Det bästa vore ju om det fanns follk i föreningen som visste något om profilering/marknadsföring, den biten sköts ju som på korpnivå.En så stor o anrik förening ska inte behöva vända på varenda krona för att det ska gå ihop, eller vad tycker du?

Sv: Rädda Brynäs !
MAStermind: Scaniarinken är mitt tips på kallaste ladan, utan bedövning.

Sv: Tony Mårtensson
70 Rodrigues: Ska vi låna pengar tycker du?, sedan sitter vi i samma båt som Björklöven. Det handlar om att rätta mun efter matsäcken.

Sv: Heja Brynäs
Tordan100:

TACK !

Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Nä, den ligger fanimej i Ånge.

Husk... :)

Sv: Rädda Brynäs !
Brrrrrr...Sala, Sveriges kallaste islada.

Sv: Heja Brynäs
Makkan: Ring Intersport i Sala, dom brukar ha biljetter

Sv: Sämsta klacken
Anneli S: Det finns många som vill Brynäs illa. Det får vi leva med. Hoppas killarna i laget kommer att ta detta på rätt sätt kommande säsong, alltså ser det som en utmaning och sporre. Säsongen som gick verkade Brynäsarna enbart hämmas av skadeglädjen.

Sv: Sämsta klacken
fanzin: Jag minns säsongen 2001-2002 när ett visst Timrå med nöd och näppe höll sig kvar i elitserien. Jag hörde aldrig en Brynäsare uttala sig skadeglatt och önskade att Tik skulle åka ur då! Men vad mötte man i vintras i Timrå? Jo ett gäng skadeglada mindre ödmjuka människor, som tom. kastade saker på våra spelare när de satt i båset!! Och om jag inte minns fel så var inte isladan i Timrå av den högsta kvalteèn den heller!! De fick använda vissa delar av ishallen på dispans från hockeyförbundet, pga av stora brister. Så att ni fick en ny hall var väl på tiden, och det är jättekul för er. Det har ju vi att se fram emot. Dessutom kan ju ett lag vara riktigt bra oavsett arenan. Eller hur?

Sv: Sämsta klacken
fanzin: Hade du skrivit råtthål om Gavlerinken också om TIK inte hade bygt om sin lada också eller?

Fast du kanske är en sådandär medgångssupporter ;)

Sv: Sämsta klacken
fanzin: SUCK

Sv: Sämsta klacken
fanzin:Hålet du snackar om är väl hålet i en av Gevalias kaffebönor?

Sämsta klacken
OK, ta inte illa upp, men brynäs måste ha den sämsta klacken i elitserien. Det är ju endast drag när BSKV kommer till gavleriknken. Fast det gör inget då timråklacken pressar sig in i det lilla råtthålet, gavleriken

Sv: Heja Brynäs
58 Larsson:

Okay.

Sv: Heja Brynäs
Makkan: Kontakta Brynäs kansli så kanske de kan ordna fram något telefon nummer till Sala där du kan beställa din biljett.

Sv: Heja Brynäs
Jag tänkte jag skulle åka upp och se första träningsmatchen 14 Augusti mot LHC i Sala. Är det någon som vet var man kan köpa biljetter någonstans ?

Sv: Tony Mårtensson
KungMartin: Gäller nog inte Westlund...

Sv: Tony Mårtensson
KungMartin: Det stämmer bra det, om LHC värvar Mårtensson får Brynäs nånstans runt 200 000:- har jag för mig. Utbildningsbidraget gäller tre säsonger bakåt, med minskande ersättning för varje år som spelaren varit utomlands.

Sv: Tony Mårtensson
KungMartin: just ja, :)

Sv: Tony Mårtensson
t0rre: Tommy Westlund.

Sv: Tony Mårtensson
KungMartin: varför Leksand?

Sv: Tony Mårtensson
Vet nån hur det är med utbildningsbidraget för spelare som kommer tillbaka till Sverige?
Förra sommaren var det väl så att DIF fick betala en summa till Brynäs när man plock in Johan Lindström från Ryssland.
I så fall har ju Brynäs pengar att vänta från både Leksand och LHC (om Tony nu hamnar där).

Sv: Tony Mårtensson
70 Rodrigues: Nej, pengar vet väl snart inte Brynäs vad det är. Eller betyder. Nämligen överlevnad.

Sv: Tony Mårtensson
70 Rodrigues: ...men det har ju Tor Karlström lösningen på: ni har ju hockeykultur! ;)

Ta detta för det skämt det är, inget annat.

Sv: Tony Mårtensson
Enaranger: Såklart att han väljer LHC, för vad har Brynäs IF att erbjuda, ett lag som kommer att få slåss om sin fortsatta existens i elitserien.Mårtensson har större krav på en förening än det Brynäs kan erbjuda honom och där ingår givetvis pengar ,något som inte Brynäs har!!!

Sv: VAKNA, FÖR H-VETE, GÄVLE!
Vi borde ha som målsättning att Brynäs skall ha 10 000 medlemmar till elitseriestarten i september.
Det borde ju ge en liten hjälp när man skall skaffa sponsorer att kunna säga att man kommer att sponsra Sveriges mest populära och största ishockeyförening. Det borde ju också få folket i Gävle att vakna med en sådan kampanj eftersom 80 % av alla medlemmar verkar bo utanför Gävle.

Om alla medlemmar försöker värva en eller två nya medlemmar och folket i Gävle i alla fall försöker få in hälften så många medlemmar som finns utanför Gävle så borde det lyckas.

Det kanske inte ger så mycket ekonomiskt, vad gäller medlemsavgifter, men det borde ju ge en positiv publicitet i alla fall.

Tony Mårtensson
Det ser nu ut som det är klart att Tony Mårtensson kommer att spela i LHC när han blir fri från sitt kontrakt med Anaheim.
Allt enligt en artikel i Östgöta Correspondenten.
Det finns en länk till artikeln i LHC:s gästbok.

Men jag antar att Brynäs var mer eller mindre chanslöst redan när LHC blev intresserade av Tony Mårtensson. För även om Brynäs skulle ha haft råd att matcha den lön LHC erbjuder så skulle det säkert innebära att Tony Mårtensson blev Brynäs klart bäst betalde spelare. Det vore kanske inte så bra för lagandan om en spelare hade t.ex. 50 000 kr mer i månaden än den näst bäst betalde svenske spelaren. För jag antar att LHC erbjuder en bit över 100 000 kr i månaden.

Man kan i alla fall konstatera att det svänger fort. Han var den spelare som utan att tveka, bland de första, skrev på inför den senaste säsongen.

I och med att Brynäs egentligen inte ersatte Tony Mårtensson den senaste säsongen och inte har gjort det den kommande heller så hade han ju faktiskt varit den perfekte ersättaren till sig själv.

Att Roger Melin blev tränare för LHC var nog det sämsta som kunde hända för Brynäs. Om t.ex. Niclas Wallin, Mikael Samuelsson och hemska tanke Johan Holmqvist bestämmer sig för att flytta hem inom de närmaste säsongerna så kommer nog LHC att erbjuda dem kontraktsförslag som gör det omöjligt för dem att spela i Brynäs.

Sv: Heja Brynäs
Makkan: Hmmm. Det kommer att rocka fett n säsong.

Sv: Heja Brynäs
Makkan: Om man ska följa hans uttalande via aftonbladet så är han inget att satsa på:

"– Om jag känner suget efter hockeyn om en månad så spelar jag en månad till i elitserien. Känner jag inget sug så slutar jag, säger Dahlén"

En månad i elitserien, vem vill ha en spelare som bara spelar en månad? :)

Tryckfelsnisse har varit aktiv iallafall...

Sv: Heja Brynäs
Statistik om A-laget. Snittlängd, Snittvikt och Snittålder.



Målvakter
185.5 cm---(2003)----------183 cm---(2002)
84 kg---(2003)--------------83.5 kg---(2002)
23.5 år---(2003)------------26.5 år---(2002)

Backar
183.7 cm---(2003)----------183.8 cm---(2002)
88.3 kg---(2003)------------86.7 kg---(2002)
27.8 år---(2003)-------------27.5 år---(2002)

Forwards
182.1 cm---(2003)------------181.5 cm---(2002)
85.7 kg---(2003)--------------85 kg---(2002)
25.6 år---(2003)--------------25.6 år---(2002)

Totalt
183 cm---(2003)--------------182.3 cm---(2002)
86.5 kg---(2003)--------------85.4 kg---(2002)
26.2 år---(2003)---------------26.2 år---(2002)

Sv: Heja Brynäs
svedas: mmm, exceptionellt...

« · 288851 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)