1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778962 inlägg · 7967 ämnen
« · 276734 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah:

Tack !

Sv: Spelarnytt
LUNDSTRÖM 6:

Vilken källa har uppget det?

Sv: Brynäs 03-04
Nyförvärven har visst fått sina nummer.

8 Jesper Björck
28 Daniel Casselståhl
9 Henrik Malmström
15 Jacob Johansson
36 Mikael Lind

Sv: Micke Samuelsson
Makkan:

Hehehe! F'låt... Jag lovar att aldrig mer göra det.

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah:

Det finns bara EN ! Melker.

Snälla nämn aldrig dom två på samma dag någon mer gång.

Sv: Spelarnytt
Asplund till Rögle vilket lyft för dom...

Sv: Micke Samuelsson
Huge:

Själv sitter jag nu och jobbar i Sverige, men om jag vänder mig om och kollar genom fönstret så ser jag brasorna i Finland :-)

Sv: Micke Samuelsson
Huge:

Du har helt rätt.

Malmström fick en nytändning i HV71 när han blev utlånad. Och bara för det så blev Bäckman och Johansson skraja i brallan och tog hem Malmström igen och satte honom i frysboxen.

Lind och Cassel vill visa gävle att dom har blivit mycket bättre sedan förra tiden i Brynäs, och därför kommer dom höja sig ännu ett snäpp i vinter.

Björck är det svårt att säga något om, jag har aldrig sett honom spela, men vissa jag har hört efter med säger att han är bra på skridskorna och vissa precis tvärtom, men han kanske kan bli en ny Melker...vem vet.

Jakob kan jag inte utala mej om, men jag tycker att det ser okey ut...med tanke på att det kommer in nya hungriga spelare i stället för trötta och bittra och småskadade.

Någon jag skulle vilja ha sett i Brynäs i år var faktiskt Johan Forsander från Skansen. Brynäs behöver gubbar som kan åka skridskor.

Sv: Micke Samuelsson
Dags att gå till Riddarholmen och titta på majbrasan....
16 grader plus ute.
Midsommarafton?

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah: Iofs är det alltid kul med SS och alla rykten, men det är ganska lustigt(?) att se hur man på en del håll lägger så mkt vikt vid desamma. Om en spelare ryktas till Brynäs och därefter ploppar upp som rykte hos ngn annan klubb så blir det genast liv i luckan. Obetalbart....
Skulle vara intressant att lista alla övergångar hittills och se hur många rykten som varit rätt.

För övrigt tror jag att åtminstone Malmström och Lind kommer att tillföra en viktig sak som vi saknat: målskytte.
Båda är måltjuvar och har ett bra skott, det senare gäller även Björck, även om han inte visat det i målprotokollet så mycket hittills. Dags att det lossnar i Brynäströjan månne?

Sv: Micke Samuelsson
Huge:

Inte hockeyligans i alla fall :-)

Sv: Micke Samuelsson
När jag pratar om byte som menar jag att man byter rakt av, inte en enskild spelare mot en annan, utan hela värvarpaketet.

Sv: Micke Samuelsson
wesleyjah: Ibland kollar man inte ens ryktena.... :-)

Sv: Micke Samuelsson
Huge:

Det är precis som Huge skriver, de flesta som gnäller om nyförvärven kollar inte vilka som ÄR värvade av klubbarna, utan de flesta kollar på rykterna.

Vilka här skulle i dagsläget vilja byta våra nyförvärv med t ex Timrå, Skansen, Luleå. FBK, MIF, Frölunda, Finnköping...flåt jag menar Linköping, SSK och MODO.
Det enda lag jag skulle tänka mig byta nyförvärv med är Leksand i dagsläget..

Sv: Micke Samuelsson
Bright:

"Alla klubbar utom Brynäs verkar ligga bra till i spelar-förhandlingar. Gääsp, vad trött man blir mitt på blanka Valborgs-eftermiddan..."

Fullt förståeligt att du är trött. Måste väl bero på att du hela dagen ringt runt till alla ES-klubbar och fått information om hur dom ligger till i sina förhandlingar.
Kan vi få lite info möjligtvis?

För du har väl inte baserat ditt antagande på Silly Seasonrykten?
Nej, jag tänkte väl det.....

Sv: Brynäs 03-04
LUNDSTRÖM 6: Precis, hårda nyper är ju inte hans adelsmärke direkt.

Sv: Brynäs 03-04
kacken: Roger Melin är ju inte berömd för agera i båset, man trodde han hade somnat under matcherna förra sesongen.

Sv: Brynäs 03-04
Ser att Norrena fortfarande är aktuell, undrar om inte Honken är ännu hetare. I senaste matchen blev han utbytt inför tredje perioden. Utbytt i farmalaget och har dessutom 2!!! kanon målvakter före sig i Wilds. Borde vara sugen att flytta på sig.
Många tittar på LHC och undrar hur dom har råd, sanningen kommer alltid ifatt, dessutom är det inte namnet på ryggen som avgör vad spelarna presterar. Känner på mig att Roger Melin kommer att ställas inför problem när stjärnorna börjar dra åt olika håll.

Sv: Micke Samuelsson
Magoo70:

Jag kommer själv från Strängnäs/Marifred och tror mej...Ingen längtar dit eller till S-tälje om man är normal, oavsett om man har släkt och vänner kvar där. :-)
SSK ska istället lyfta upp junisen som lämnade Brynäs..Linus Videll

Sv: Brynäs 03-04
Tor Karlström: ...därför att det känns sååå mycket skönare att spöa Leksingar, 08:or, Penningstinna och överbetalda divor(nämner absolut inga lag vid namn;-)), Renhållare från norrland samt Malmö...(kan inte komma på någon bra anledning just nu:-0)....För att inte tala om lyckan man känner när "experter" "förståsigpåare" och Bosse Berglund (går inte under någon av redan nämnda kategorier) försöker med sina bortförklaringar om HUR Brynäs kunde vinna...

DETTA är varför vi lideroch för att inte låta "kammen växa" ...killarna är inte mer än människor och kan omöjligen vinna jämt. Inte ens Fbk med sina slantar och stjärnor grejar det.

Sv: Micke Samuelsson
Bright: Njae, men Lind och Casselståhl valde ju det sociala före det sportsliga(!?) så varför inte Samuelsson (!?). Detta kan man ju tolka hur som helst men nu är det dags för valborgsfirande. =)

Sv: Brynäs 03-04
Tja!
Enligt dagens pappersupplaga av Expressen,så för Norrena fortfarande diskussioner med Brynäs om ett eventuellt kontrakt,enligt samma artikel så vill Frölunda behålla Norrena.

En bra sak man diskuterar fortfarande,en dålig sak Frölunda kommer begära en dyrt pris för Norrena.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Ödetslott Brynäsare ska lida,VARFÖR???!!!

Sv: Micke Samuelsson
Magoo70: Alla klubbar utom Brynäs verkar ligga bra till i spelar-förhandlingar. Gääsp, vad trött man blir mitt på blanka Valborgs-eftermiddan...

Sv: Brynäs 03-04
Magoo70: Sorry, mitt förra skulle vart under denna rubrik.

Sv: Micke Samuelsson
Magoo70:

Tillåt mig gissa: Du har hört det från en jättesäker källa!

;-))

Sv: Brynäs 03-04
bobbe: Ja vad vet jag om hur mycket man betalar Bendelin och spelare som knappt platsar i LHC, troligen mer än Percy Barneviks fallskärmar av det verkar.

Ha det gött! ;-)

Sv: Brynäs 03-04
Magoo70: Jo säkert hörrö. Det blir ett såll i mål, en vindögd back och en forward med taskigt lokalsinne. Sen är pengarna slut.

Sv: Micke Samuelsson
Bright: Micke har ju familj, släkt och kompisarna i Mariefred och Södertälje så det är väl klart att SSK ligger bra till i förhandlingarna.

Sv: Brynäs 03-04
bobbe: Oops, glömde Hemlin i listningen... men men, detaljer! :)

Nu ska jag vara människa och fira valborg! Ha det! ;)

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Tjenare, tjenare... ;) Kanske skulle sagt "spelarbudgeten" iofs, men ändå:

Lämnar: Ahxner, Hurtig, Saarama, Vasiliev, Kreü, Gästrin, Pettersson, Woodcroft, Andersson, Felsner, Ytfeldt, Bendelin, Weiderstål, Czarnecki. 11 spelare, 2 tränare, 1 assisterande tränare.

Tillkommer: Tarvainen, Välivaara, Karlsson, Peltola, Tirkkonen, Davis, Sundin, Melin. 7 spelare, 1 tränare, 1 assisterande tränare.

You do the maths... ;)

Betänk även att vi denna säsong slipper betala massa "utbildningsbidrag" till andra klubbar. Norrena och Mårtensson kan du knappast ta som givna i LHC? Möjligtvis Mårtensson, men i så fall för att täcka upp för von der Geests och Fredrik Johanssons skador.

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Mårtensson och Norrema till LHC?? ja tjena, snart så signar de för BIF.

Sv: Brynäs 03-04
bobbe: Jo tjena!

Du menar att Tarvainen, Välivaara, Karlsson, Peltola, Tirkkonen, Melin & Ev. Mårtesson & Norrena spelar för samma löner som Ahxner, Hurtig, Saarama, Vasiliev, Kreü, Gästrin, Pettersson, Bendelin & ev Sandberg.

Vad har ni för metoder för att få spelarna att komma till er i så fall? Förekommer hot om trakasserier mot familjemedlemmar t.ex.?

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: Kanske i Mårtenssons fall eftersom han mycket riktigt hade kontrakt. Hade han inte haft det däremot så hade han fortfarande tillhört Brynäs enligt de gamla reglerna, men inte enligt nuvarande. Om jag har fattat det rätt. Jag är medveten om att jag skjuter från höften här.

Sv: Micke Samuelsson
Kessler: Ex-brynäsare kommer aldrig tillbaka, vet du väl. F-n va´ dåligt man mår över Brynäs situation...

Micke Samuelsson
förhandlar tydligen med SSK enligt hockeysnacks silly season-sida. vore också något för bif eller hur?

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Tror inte LHC-ledningen är dummare än att man har koll på det ekonmiska läget, så de verkar ha råd med sitt fortsatta storsatsande. Det ser ju ut som hur mycket pengar som helst pumpas in i den föreningen. Visst kan LHC´s strategi vara ett vågspel men jag tycker Brynäs-modellen i så fall är lika äventyrlig den på andra kanten. OK, lågbudget-policyn kanske räddar elitlicensen - men detta kan ske på bekostnad av en elitserieplats nästa säsong. Tycker Brynässtyret att det är värt det priset så kör för det då. Spel i näst högsta serien kanske har sin tjusning det också?

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Dina beräkningar verkar inte direkt stämma med verkligheten. Lönebudgeten är lika stor som förra säsongen, då truppen var väldigt stor och dessutom avlönade två huvudtränare...

Sv: Brynäs 03-04
Clarence: Hur fan har dom råd? Jag kollade lite på deras värvningar. De höjer säkert lönekostnaderna med 6-7 mille mot förra året och redan då var deras trupp inte billig. Blir det konken om ett år?

Sv: Brynäs 03-04
Linköping kommer att stjäla våra sista strimmor av hopp inför nästa säsong. Tony Mårtensson och Fredrik Norrena...

Sv: Brynäs 03-04
Makkan: Ja nu jävlar vänder det!

Sv: Brynäs 03-04
Nu är vi på G.!

Sv: Brynäs 03-04
Makkan: Wow! ;-)

Sv: Brynäs 03-04
Dom börjar klatscha till det på hemsidan. På spelartruppen så är det ett rött kors bakom P3´s namn pga knäoperationen.

SE länk.

Sv: Brynäs 03-04
Enligt Keb så var det tryckfel på GD´s hemsida. Nyllet är inte en klar förlust för Brynäs. Han förhandlar fortfarande.

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Defenitionen borde ju vara på att det är den senaste klubben man hade kontrakt med och då borde det ju bli en hacka till Brynäsom han nu går till LHC.

Sv: Brynäs 03-04
65 Selander: För några år sen var det ju så att man tillhörde den klubb man senast spelat för. Men det ändrades. Kan det vara därför man skriver moderklubb istället?

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Jo men med gällande kontrakt blir det ju Brynäs!
fast hur dom definerar moderklubb det vete f-n

Sv: Brynäs 03-04
Enaranger: Och vilken är Mårtenssons moderklubb då? Inte är det då Brynäs...

Lind o Cassel
saxat från Timrås Hockeysnack:

"Efter att ha läst lite bland kommentarerna på Brynäs del av hockeysnack så undrar jag om vilka som är mest missnöjda med att Micke Lind och Casselståhl spelar i BIF. Vi eller Brynässupportrarna? "

Tror mer o mer på dessa herrar!

Sv: Brynäs 03-04
Jag läste följande mening i:
"Information utbildningsersättning 2002/2003",
som finns på swehockey.se:

"Hemvändande proffs som lämnat klubben med gällande kontrakt,
tillhör moderklubben under kontraktstiden".

Vet någon om detta också gäller för spelare som gått till NHL?

För i så fall får väl LHC betala utbildningsersättning för Mårtensson
eftersom han skrev på ett 2-årskontrakt inför senaste säsongen
och därmed "tillhör" Brynäs även den kommande säsongen.

« · 276734 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)