1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778963 inlägg · 7967 ämnen
« · 276527 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Jesper Björck
Jef: Du verkar ha samma gamla nattmössa på dig fortfarande, den du var iklädd senast du var här inne och yrade....

Sv: Brynäs 03-04
Makkan: Självklart så är det Mårtensson!!!

Sv: Lill-Nyllet
Bright: Håller med dig att Micke Lind inte går in som 1:a center i alla lag. Dock var han vår 2:a center i TIK och vi klarade ju oss som bekant helt ok ;-)

Håller även med Jimmy, att har man 3 centrar bättre än Lind då luktar det guld. Så man får väl gratulera BIF till minst en finalplats i år då Lind bara platsar som 4:e center!!

(osså klagar ni på ert lag.. det måste ju var gryyyymt;)

Sv: Brynäs 03-04
"Är det färdigvärvat nu?
— Nja. Det kan bli en forward till."

Säger Mike Helber till Östgöta Correspondenten.
Kan det möjligen vara Tony Mårtensson som han tänker på ?

Sv: Jesper Björck
Jef: det är väl ungefär det som majoriteten av inläggen här på HS har handlat om senaste dagarna...nja snarare året...de senaste åren....

Jesper Björck
Att värva Jesper ¨Jeppe¨Björck är att skriva sitt eget testamente Brynäs IF,
Ledsen ...men han var Ssk:s siste man på ¨dom som fick spela¨-rankingen förra året.
Vart är gamla fina Brynäs på väg!!
Tigern träd fram och tala ut!!

Sv: "sommarhockeyskola"
mastigers: Ja va fan du får välan ha lite pli på pöjkera! :D

Sv: "sommarhockeyskola"
65 Selander: Det är inte klart än vilka A-lagsspelare som blir instruktörer.

Sv: "sommarhockeyskola"
Ford Prefect: Får jag bestämma så går han via Brynäs till Dallas/Detroit för att sedan på ålderns höst återkomma till Brynäs. Han blir en "trendbrytare" på hemvändare. Som sagt, det är bara en dröm!

Sv: "sommarhockeyskola"
mastigers: Aldrig för sent att skola om sig, du kanske får rabatt om han gör det. Är Djoos instruktör på skolan också?

Sv: "sommarhockeyskola"
65 Selander: Han är högerforward!

Sv: "sommarhockeyskola"
mastigers: Möjligen. Om han inte blir tillräckligt bra för andra elitserielag eller allsvenska lag. Men det är väl det han ska lära sig nu, hur man slår indianare, dribblar sig ner i sarghörnet och slår icing? :D

Sv: "sommarhockeyskola"
mastigers: Se då till att skola han till en back ;)

Sv: "sommarhockeyskola"
Tomas HOCKEY: Det vore väl en dröm som gick i uppfyllelse i så fall. Min grabb i Brynäs. Man får ju drömma iaf!

Sv: "sommarhockeyskola"
mastigers: Håller tummarna :)

"sommarhockeyskola"
Betalade 3000 kr precis över internetbanken. "Grabben" skall gå på Brynäs sommar hockey skola vecka 30. Han fyller 13 år i år! Månne vi se han i Brynäsdräkten någon gång i framtiden.

Sv: Lämnar er åt ert ångestfyllda öde :)
Tomten: Berka tillhör nu Farmen (DIF)

Sv: Lämnar er åt ert ångestfyllda öde :)
Bergkvist på väg bort? Stämmer det.

Sv: Lämnar er åt ert ångestfyllda öde :)
Sylf: Hoppas att du skojjar nu. Kanada har ett rätt bra lag. Kanske ingen direkt superstjärna men välsdigt bra spelare.
Comrie,Heatly,Carter,Draper,Maltby är alla bra hockeyspelare.

Sv: Lämnar er åt ert ångestfyllda öde :)
Sylf: Nu kan vi väl ändå inte säga att detta Kanadensiska lag är dåligt? Jag skulle vilja säga tvärtom! En perfekt blandning.. En stomme utav hårt slitande tunga tvåvägsspelare toppat med Carter och Heatley.. Tillsammans med Finland är dom favoriter..

Sv: Lämnar er åt ert ångestfyllda öde :)
Återigen har Hardy skitlag visat vad man går för.Ett stjärnspäckat lag får stryk av ett D-betonat Canada.va fan har den snubben gjort på 3 år ? mer än bedriften att torska mot Vitryssland.

Sv: Lill-Nyllet
stenberg29: man vet ju aldrig.. hur skulle jag veta att du visste d innan?

Sv: Lill-Nyllet
Strozzi: joho! tog de där från arbetarbladet bara, om de stör dig ? tror du inte jag visste att Björck va klar eller ?

Sv: Lämnar er åt ert ångestfyllda öde :)
Ford Prefect: Har du prövat med "Cipramil" ;)

Lämnar er åt ert ångestfyllda öde :)
Nu lämnar jag er åt ert öde för att se på hockey. Efter de oerhört imponerande segrarna mot svårt motstånd som Lettland och Vitryssland (som förövrigt slogs tillbaka med handbollssiffrorna 2-1) lär korpnationen Canada bli fullständigt överkörda av vårt fantastiska landslag. Eller... näe. *vinkar*

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Jag tror inte vi får se Mårtensson i nått lag i elitserien nästa år. Han vore dum om han gav upp drömmen att spela i nhl redan, speciellt som det går så bra i ahl.

Sv: Brynäs 03-04
prosten: Jag tycker också det får vara måtta på galenskaperna, det är därför jag snart inte orkar engagera mig i Brynäs längre.

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Har en viss känsla att Jeppe Björck kommer att tokrocka i Brynäs. Up with the fist - Make them suffer.

Sv: Brynäs 03-04
Sylf: Ja just ja. Då kanske jag skulle börja uppskatta Tre Kronor också istället för att skadeglatt se dem misslyckas.
Eller så får det bli Timrå, och Danmark. Alltid rött, alltid rätt, eller hur är det de brukar skriva i Timrås gästbok? :D

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Skärpning...hålla på jurgårn...nån måtta får det väl ändå vara på galenskaperna.
Nej det där snacket håller inte Fooorrrden, ränderna går aldrig ur det vet du väl. ;-)

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Halva DIF är ju dessutom folk med Gävleanknytning.Plus att alla i laget kommer att figurera i 3kr.

Sv: Brynäs 03-04
Sylf: Bli inte förvånad om jag står och skanderar "Timrå, Timrå" nånstans bara. Eller Djurgården för den delen vore ju praktiskt med tanke på att jag ändå tänkte bli bosatt i Fjollträsk framöver och när de dessutom säkert tänker vinna en och annan match i höst. :)

Sv: Brynäs 03-04
Ford Prefect: Det är synd att man aldrig får veta varför dom inte kommer tillbaka.Det enda dom går ut och säger är " han är inte intressant längre" Säg varför för i helvete !!!

Hålla på Timrå ?! Näe ! Beckomberga IF rules !

Sv: Brynäs 03-04
Nu står inte Mårtensson kvar som rykte på hockeymagasinet. Inte för att det behöver betyda så mycket, men ändå. Däremot står han som rykte för Linköping. Han som var första spelare förra säsongen att säga "jag vill stanna kvar". Att han sen blev erbjuden att åka över Stora Pölen hade han nog knappast tagit med i beräkningarna. Men kan man inte få tillbaka en spelare som verkligen ville vara kvar, utan han hamnar i Linköping istället, då ger jag fan upp. Då kan de ta sitt lag och åka ner i Allsvenskan. Jag orkar inte hålla på ett lag som bara ger mig huvudvärk och inte visar ambitioner. Jag kan hålla på Timrå lika gärna. :(

Sv: Brynäs 03-04
Tittar man rent allmänt på elitserielagens spelaraffärer så hår långt in på Silly Season så tycker jag rätt många lag värvat ganska beskedligt och inte direkt förstärkt sina trupper. Hittills inte bara Brynäs alltså som ser rätt blekt ut inför höstens äventyr.

Sv: Lill-Nyllet
stenberg29: nähä? =)

Sv: Lill-Nyllet
Idag fick Brynäs klart med sitt andra backförvärv inför nästa säsong när man skrev 2-årskontrakt med Jesper Björck, som närmast kommer från Södertälje.

28-åringen var även aktuell för TPS Åbo och har spelat elitseriehockey i Södertälje de två senaste säsongerna och har spelat samtliga matcher för SSK under de två säsongerna.
Den gångna säsongen blev det 2 mål och 5 assist - debutsäsongen gjorde han 4+8.

Björck kommer ursprungligen från Stockholmsklubben Boo, men kom upp via Hammarbys juniorsystem och gjorde fem A-lagssäsonger där innan han flyttade till SSK 1998.

Sex juniorlandskamper finns på Björcks meritlista.

Sv: Brynäs 03-04
Igor: Lite irriterande faktiskt att dom inte fått N.Danielsson och Rönnkvist att skriva på.Va fan väntar dom på ?

Sv: För framtida segrar
Tordan100: mm..

Sv: Lill-Nyllet
Igor: "Cassel" har tveklöst många positiva egenskaper. Vad jag menar med mitt förra inlägg är följande. När han inte hittar passningsvägar o drar iväg själv så blir det gärna stora luckor bakom. Har han en def.back bredvid sig som har förstånd att täcka upp så går det bra. Ja du kommer att se själv när serien är igång.
Skulle helst sett att både Micke o Cassel varit kvar i Timrå o finge jag bestämma så skulle vi inte ha Varvio heller.
Tror mig förstå mycket av Brynäs problem o hoppas verkligen att ni kan hjälpa till o lösa dem. Brynäs är en riktigt klassisk klubb och behövs i ES.

Sv: Lill-Nyllet
Olgas furir: En bra defensiv back ja, hmm... få se nu... vem ska vi ta, vem ska vi ta...

Ni kunde inte ha slängt med en i köpet.

Vi skickar Sverker på er för att ni så ansvarslöst säljer livsfarliga spelare.

;-)

Sv: Lill-Nyllet
aphac: Vänta o se innan du har några invändningar. När ett par omgångar spelats så håller du med mig. Enda nackdelen kan vara att han tas mycket hårt av alla lag för att på så sätt försöka neutralisera. Därav också en relativ hög skaderisk. Håller han sig hel hela säsongen så har ni en matchvinnare där.
Däremot "Cassel" kan vara ett frågetecken. Han måste ha en bra def.back bredvid sig.

Sv: Brynäs IF Hemsida
Monty: Ja du va ska man säga. Vårt korplag sköts bättre...

Sv: Jarkko Varvio
Om man väljer mellan Mårtensson och Varvio
så måste väl valet vara självklart, Mårtensson.

Mårtensson var väl en av de första spelarna Brynäs
förnyade kontraktet med inför säsongen 02/03,
eftersom han var en av Brynäs bästa spelare,
tillsammans med Soling, i kvartsfinalmatcherna mot FBK.

Varvio ser inte ut att ha haft någon riktigt lyckad
säsong sedan 92/93, eller efter en misslyckad
vända i NHL.

Förmodligen får man betala högre lön till Varvio än till Mårtensson.

Mitt val skulle vara Mårtensson.

Jag skulle inte bli deprimerad om Varvio går till Timrå.

Sv: Brynäs IF Hemsida
Igor:

Fredde G var projektanställd av Brynäs större delar av säsongen och bättre informationshantering av Brynäs IF har vi aldrig sett varken förr eller senare. Nu har Fredde fått jobb på annat jobb och Hemsidan sköts återigen av folk på fritiden (utanför jobb och studier) vilket direkt märks.

Bara att hoppas att föreningen inser vilket bra jobb Fredde gjorde och att det är på den vägen man måste ha det i framtiden. Någon som är anställd på kansliet måste se till att informationen går ut på hemsidan, helst innan den når övriga medier.

Sv: Brynäs 03-04
Varför meddelas inte att N. Danielsson har skrivit på? De har väl förhandlat med honom i en månad snart. Tappar man bort honom också är allt hopp ute för det här laget.

Sv: Brynäs 03-04
Tja!
Brynäs IF är en anrik förening med tolv SM-Guld,då är kraven MED rätta höga.Vi fans nöjer oss inte med "budgetvärvningar",vi vill ha högklassiga lirare till laget.
Ekonomi är begränsad,då måste man värva billigt och smart. Men vi klarade ES-platsen med "nöd och näppe",då måste Brynäs värva dyrt och högklassigt. Annars blir de KS igen och då är jag inte så säker att vi klarar oss kvar.
Så säger hjärtat.

Hjärnan säger: kosta vad de kosta vill,Brynäs måste värva dyrt och högklassigt. Annars är Elitserien "good bye" inom nåra år.

Brynäs IF melodi har alltid varit,värva billigt och smart och sen utveckla killarna till landslagsspelare.
Jag tror att Brynäs IF ska fortsätta med den melodin värva billigt och smart,utveckla spelarna sen.
Där någonstans ligger problemet Brynäs har värvat fel,man har värvat habila 25 åringar så redan är utbildade och snart nåt sin pik.
Men även om gör det så ska man självklart försöka behålla såna killarna som nåt landslagsklass,om dom drar ska dom givetvis INTE utpekas som svikare. Elitidrott är "money talks" dom som förnekar detta faktum är hycklare inget annat. När attraktiva killar vill ha bättre betalt, dom får Brynäs försöka hänga med och bjuda till. Sen när kvalites-exBrynäsare blir kontraktslösa på transfermarknaden,så ska man försöka värva tillbaks dessa,inte värva dom med "armbåge in" alltså: vill gärna ha dig,men de vill väl inte du? och tar du inte detta lönbudet,är dörren ut där.

De Brynäs IF behöver MER än någonsin är villiga sponsorer,men är Janne Larsson rätt person som marknadschef?,nästan ingen erfarenhet bara en "misslyckad" sejour som marknadschef förut i Brynäs,eller har jag fel...?
Per Dahlström är han rätt person som medhjälpare till Janne?

Frågorna är många,svaren tyvärr färre.

Får Brynäs sponsorer som är villiga att satsa "kör på då! och värva högklassigt och dyrt",men glöm inte den gammla filosofin värva billigt och smart,utveckla sen.
Man måste kunna köra både och.

Men visst är de inte roligare att värva en okänd lovande kille i 19-20 års åldern,som utvecklas till en fullfjärdrad landslagsspelare än att värva högklassigt och dyrt?
De handlar om tränarna är tillräkligt bra gällande utbildningen av unga spelare? och vågar tränarna släppa fram såna killar?

Nu blev de mycket,är tacksam för synpunkter.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Sv: Brynäs IF Hemsida
Makkan: Jag håller helt med dig. Jag har mailat till dom och påpekat när dom skriver t.ex, fel namn på spelare. Fredde verkade ju ha bra koll på hemsidan ett tag i höstas men nu tycks han ha fått andra arbetsuppgifter. Taffligheten med hemsidan förstärker verkligen bilden av Brynäs som en förening på dekis.

För framtida segrar
Johannes Salomonsson från Almtuna, förmodligen talangfullare än någon annan 86:a i landet. lirade i deras 1:a line under gången säsong, med bra resultat. Honom skall vi ha.

Är dessutom rörande överens med Gordo, Almtuna bör vara vår "farmarklubb" Det är bara för Henning att slå 018-...........

Sv: Truppen
aphac: Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro ifjol om värvningarna. Tyckte nog att Brynäs hade behövt värva fler, men var nog ändå ganska tillfreds med de spelare som kom. Tyvärr var det väl sen bara Anger som infriade förhoppningarna fullt ut. På papperet tycker jag nog Brynäs hittills i år värvat sämre än ifjol. Men, dum och fåfäng som man är, hoppas man väl än på bättre kap. Även om inte mycket talar för det.

« · 276527 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)