« Föregående · 278030 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Brynäs 03-04
Bright: Vad pessimistisk du är min vän, det har ju gjorts kanonvärvningar.......:-)
Sv: Brynäs 03-04
"Aldrig mer kvalserien" sa Wille Löfqvist direkt i TV när elitseriekontraktet var säkrat. Jo du, käre Wille. Jag är rädd för att det blir kvalet igen redan nästa år, jag...
Sv: Brynäs 03-04
Magoo70: Du kan ju lungt ställa in dig på att det blir en målvakt, EN back och EN forward utöver se senior-spelare som f.n. är kontrakterade (under förutsättning att ingen försvinner till NHL).
De som tror/hoppas/"kräver" något annat bör nog starta med någon blodtrycksdämpande medicin redan nu.
De som tror/hoppas/"kräver" något annat bör nog starta med någon blodtrycksdämpande medicin redan nu.
Sv: Wall Street
Hong Kong: märklig inställning av en kille med så pass mycket talang ! Kan det verkligen finnas folk som inte gillar hockey?
Sv: Wall Street
Tordan100: Han blev väl petat av Tellqvist och tyckte inte det var roligt att vara båsöppnare. Sen så har han väl aldrig tyckt hockey varit roligt, mer än att stå i mål.
En liten historia från VM för några år sedan när Söderström var förstemålis i 3kr.
Laget hade spelledig dag och skulle åka iväg och titta på en annan match, där lagen som spelade skulle möta Sverige senare i tuneringen. Tommy smyger fram till ledningen och frågar om han får slippa åka med, med motiveringen "jag gillar inte hockey".
En liten historia från VM för några år sedan när Söderström var förstemålis i 3kr.
Laget hade spelledig dag och skulle åka iväg och titta på en annan match, där lagen som spelade skulle möta Sverige senare i tuneringen. Tommy smyger fram till ledningen och frågar om han får slippa åka med, med motiveringen "jag gillar inte hockey".
Sv: varför medlem?
Strozzi: Att beställa biljetter på kansliet fungerar utmärkt. Bara ringa och beställe precis de platser man vill ha och hämta ute en stund före match. Helt perfekt när man bor en bit bort och inte vill chansa att få biljett direkt vid hallen.
Wall Street
Var det inte så att T Söderström lade väl av med hockeyn för att han tyckte att det var roligare (mer lukrativt) att spekulera i aktier och optioner?
Med tanke på de senaste årens kursras,
är det väl tomt i börsen ;-) så det är väl bara att dra på sig benskydden igen och bita ihop eller hur Tommy?
Med tanke på de senaste årens kursras,
är det väl tomt i börsen ;-) så det är väl bara att dra på sig benskydden igen och bita ihop eller hur Tommy?
Sv: Söderström tillbaka!
bradberry: Varför ska man ta Lasse Eriksson när Wille redan finns i klubben =).
Sv: David Nemirovsky
Makkan:
Det stämmer. David Nemirovsky har en svensk flickvän som kommer från Jönköping. I HV kommer han iofs med största sannolikhet aldrig mer att spela i. När han var här senast så gjorde han inte för mycket väsen av sig. Kostade dessutom mycket. Frekventerade även stadens nattliv flitigt. Nå ja hur sm helst så får man väl hoppas, för hans egen skull, att han hamnar i Sverige igen om de nu vill hit.
Det stämmer. David Nemirovsky har en svensk flickvän som kommer från Jönköping. I HV kommer han iofs med största sannolikhet aldrig mer att spela i. När han var här senast så gjorde han inte för mycket väsen av sig. Kostade dessutom mycket. Frekventerade även stadens nattliv flitigt. Nå ja hur sm helst så får man väl hoppas, för hans egen skull, att han hamnar i Sverige igen om de nu vill hit.
Sv: Brynäs 03-04
Gust: Jobbar alla i EK heltid under hela året då? Verkar vara ett ganska säsongsbetonat jobb.
Sv: Söderström tillbaka!
bradberry: Aj fan, ska Söderström också bli materialare?
Bara logiskt isf, ju rikare klubb desto dyrare materialare.
Synd på Söderström, hade varit ett fint kap. Står oftast upp när han fyller på vatten i båset, reaktionssnabb vid skridskoslipen och har bra psyke när han lindar klubbor, kan lätt bli fellindat och därmed missriktade skott. Är alltid välplacerad i båset och täcker bra, så att spelarna har svårt att hitta sin båsplats.
Pettersson är väl en "videovärvning" som vanligt. Hade man haft is i magen kanske vi haft Söderström som klubblindare istället...
Bara logiskt isf, ju rikare klubb desto dyrare materialare.
Synd på Söderström, hade varit ett fint kap. Står oftast upp när han fyller på vatten i båset, reaktionssnabb vid skridskoslipen och har bra psyke när han lindar klubbor, kan lätt bli fellindat och därmed missriktade skott. Är alltid välplacerad i båset och täcker bra, så att spelarna har svårt att hitta sin båsplats.
Pettersson är väl en "videovärvning" som vanligt. Hade man haft is i magen kanske vi haft Söderström som klubblindare istället...
Sv: Brynäs 03-04
Gust: Du har rätt att lönerna för JL och PD är nog ganska höga även om de inte längre spelar. Sedan är det frågan om de är värda dessa löner. Framtiden kommer att ge svaret. Vi kan trösta oss med i alla fall att Eskos lön inte längre betalas ut.
Söderström tillbaka!
Enligt Sportbladet håller Dif en plats öppen i truppen för ev. come backande Tommy Söderström.
Norrena?, Honken? Fan, det löser sig......
Bor inte Lasse Eriksson kvar i Gävle?
Norrena?, Honken? Fan, det löser sig......
Bor inte Lasse Eriksson kvar i Gävle?
Sv: Mattias Petterson tillbaka i Brynäs!
Sjödins första nyförvärv då kan man säga. Kanon.............. Den totalt färglöse "P" som materialförvaltare. Nu gråter jag en skvätt känner jag.
Sv: Brynäs 03-04
Funderar på en sak, vi snackar om att nu ska Brynäs ersätta Djoos och Larsson...Pengar måste ju finnas när dom slutar, men dom är ju fortfarande i tjänst. Frågan är: Tjänar Djoos och Larsson lika mycket nu som när dom var aktiva? I så fall lösgörs ju inga pengar för dom?! Summan av kardemumman är i så fall att vi har en megastörre lönebudget i den så kallade EK än vad vi hade förut....drabbar den i så fall spelarbudgeten??? Reservation för fylledille :)
Sv: Rädda Brynäs !
Exakt, tafattheten är skrämmande.
Jag kräver att Brynäs öppet redovisar ALLA kontakter man har med ev nyförvärv, vilka det är, hur mycket man vill betala osv.
Skandal att man håller detta hemligt, det försvårar ju för andra lag att konkurrera. Alla andra lag redovisar ju öppet, eller hur...?
Jag kräver att Brynäs öppet redovisar ALLA kontakter man har med ev nyförvärv, vilka det är, hur mycket man vill betala osv.
Skandal att man håller detta hemligt, det försvårar ju för andra lag att konkurrera. Alla andra lag redovisar ju öppet, eller hur...?
Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Just det, vilken jävla målis?
Jag ställer frågan till dig.
Har du några bra förslag?
Jag ställer frågan till dig.
Har du några bra förslag?
Sv: Rädda Brynäs !
prosten: Vilken jävla målis? Tror inte dom har en aning om vad fan dom håller på med just nu, det är så det känns i alla fall! Maken till tafathet får man leta efter!
Sv: Brynäs 03-04
aphac: Just nu fattas det 1 Vägg (Målis typ. Norrena, Honken slutspelet, Salo OS-94)
2 Tuulola kopior (backar),
2 galler Sandström typer (Tomas Sandström innan han for till USA)
2 Tuulola kopior (backar),
2 galler Sandström typer (Tomas Sandström innan han for till USA)
Sv: Rädda Brynäs !
Det är fan förjävligt att se hur Brynäs IF sköts sämre än en korpklubb. Nu måste det fan till en åtskillig förbättring, graven är grävd, frågan är när/om laget ska tippas i.
Sv: Rädda Brynäs !
Ställde frågan på detta forum för en tid sedan:
Är det nån som har ett bra förslag på målis?
Noll svar, inte bra verkar som att alla stirrar sig blinda på Norrena.
Är det nån som har ett bra förslag på målis?
Noll svar, inte bra verkar som att alla stirrar sig blinda på Norrena.
Sv: Brynäs 03-04
Nån förståsigpåare har skrivit till Keb´s spalt och sagt att N.Danielsson skrivit på för 2 år.Det är ju glädjande,men varför går inte klubben ut och informerar om sånt ?
Sv: Brynäs 03-04
myra:
Du vet väl att det finns något som heter Myrr. Det utrortar man såna som dig med.
Du vet väl att det finns något som heter Myrr. Det utrortar man såna som dig med.
Sv: Brynäs 03-04
70 Rodrigues: Instämmer. Tror Brynäs att denna tunna trupp ska stå sig i konkurrensen är det skrämmande.
Sv: Brynäs 03-04
Jag har suttit här och funderat över hur det kommer att gå i målvakts frågan. Har kommit fram till några olika mer eller mindre troliga situationerna.
1. Brynäs värvar Norrena.
2. Brynäs värvar Norrena som senare skriver på för Tampa och lämnar Brynäs utan målvakt.
3. Brynäs värvar Norrena som sticker till Tampa, men Honken kommer tillbaka till Brynäs när Norrena försvinner.
4. Norrena tackar nej och Honken kommer hem till Brynäs.
5. Både Honken och Norrena kommer till Brynäs.
6. Varken Honken eller Norrena hamnar i Brynäs och vi får nöja oss med nån halvbra okänd målvakt som spenderat de senaste säsongerna i tyskland eller Italien.
7. Brynäs J-20 blir utan målvakter då både Jocke Lundström och Marcus Surtén blir uppflyttade till A-laget.
8. Tommy Sjödin använder sina kontakter och lyckas skriva ett kontrakt med Patrick Roy. (Ok kanske inte alltför troligt).
Undrar vilket av dessa det blir... Eller om det kanske blir nåt helt annat???
1. Brynäs värvar Norrena.
2. Brynäs värvar Norrena som senare skriver på för Tampa och lämnar Brynäs utan målvakt.
3. Brynäs värvar Norrena som sticker till Tampa, men Honken kommer tillbaka till Brynäs när Norrena försvinner.
4. Norrena tackar nej och Honken kommer hem till Brynäs.
5. Både Honken och Norrena kommer till Brynäs.
6. Varken Honken eller Norrena hamnar i Brynäs och vi får nöja oss med nån halvbra okänd målvakt som spenderat de senaste säsongerna i tyskland eller Italien.
7. Brynäs J-20 blir utan målvakter då både Jocke Lundström och Marcus Surtén blir uppflyttade till A-laget.
8. Tommy Sjödin använder sina kontakter och lyckas skriva ett kontrakt med Patrick Roy. (Ok kanske inte alltför troligt).
Undrar vilket av dessa det blir... Eller om det kanske blir nåt helt annat???
"Trovärdiga" rykten på silly
Verkar som om hockeyligan lägger ut vilka rykten som helst på sin silly season sida.
Citat från Hockeyligan:
"2003-05-03
AHL-backen Ralph Wiggum är nästan klar för Södertälje SK. Det fattas endast lite pappersarbete sedan är han klar. SSK:s sportchef Mats Hallin lärde känna honom när han spelade över i Nordamerika. (Seymour)"
Ralph Wiggum???
Samme Ralph Wiggum som man kan se i den animerade tv-serien "The Simpsons".
Och Seymour... Så heter rektorn i samma serie.
Ok jag kan ha fel... Det kan kanske finnas någon i AHL som råkar heta Ralph Wiggum... Men allvarligt talat hur stor är chansen att det skulle hända?
Själv tycker jag bara att det är löjligt när dom skriver på sidan: "Därefter sorterar redaktören på hockeyligan.se bort de mest otroliga (se rubriken!) ryktena, tar de som har aningens trovärdighet och publicerar under rubriken SILLY SEASON."
Citat från Hockeyligan:
"2003-05-03
AHL-backen Ralph Wiggum är nästan klar för Södertälje SK. Det fattas endast lite pappersarbete sedan är han klar. SSK:s sportchef Mats Hallin lärde känna honom när han spelade över i Nordamerika. (Seymour)"
Ralph Wiggum???
Samme Ralph Wiggum som man kan se i den animerade tv-serien "The Simpsons".
Och Seymour... Så heter rektorn i samma serie.
Ok jag kan ha fel... Det kan kanske finnas någon i AHL som råkar heta Ralph Wiggum... Men allvarligt talat hur stor är chansen att det skulle hända?
Själv tycker jag bara att det är löjligt när dom skriver på sidan: "Därefter sorterar redaktören på hockeyligan.se bort de mest otroliga (se rubriken!) ryktena, tar de som har aningens trovärdighet och publicerar under rubriken SILLY SEASON."
Sv: Brynäs 03-04
Tja!
Kära Brynäsare: vändningen kommer,men de tar tid och vi kommer inte se när den kommer.
Nåra år efter då kommer man kunna se när den kom.
Brynäs IF=hockeykultur,låt den fortsätta leva.Stöd Brynäs IF.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Kära Brynäsare: vändningen kommer,men de tar tid och vi kommer inte se när den kommer.
Nåra år efter då kommer man kunna se när den kom.
Brynäs IF=hockeykultur,låt den fortsätta leva.Stöd Brynäs IF.
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Sv: Brynäs 03-04
Egentligen blir det bara 8 backar. För P3 kan vi inte räkna med före Jul. Så då skulle vi behöva värva 2 backar till.
Sv: Brynäs 03-04
Blir ryktena som står på Hockeymagasinet (dock inte Karmhag) + en bra back värvade så blir jag nöjd. Då blir truppen 2 målvakter, 9 backar inklusive Olle Mattsson 15 forwards inklusive Nyllet, Rönnqvist och Danielsson. Men det stannar nog vid en dröm.
Rykten från HM:
Fredrik Norrena (-73) mv Frölunda
Niklas Karmhag (-76) b Rögle
David Nemirovsky (-76) f Jokerit *
Jarkko Varvio (-72) f Bremerhaven
Rykten från HM:
Fredrik Norrena (-73) mv Frölunda
Niklas Karmhag (-76) b Rögle
David Nemirovsky (-76) f Jokerit *
Jarkko Varvio (-72) f Bremerhaven
Sv: Brynäs 03-04
lindberg: Även med N Danielsson o Rönnqvist i truppen så ser det alldeles för tunt ut, fattas fortfarande 2-3 spelare.
« Föregående · 278030 · Nästa »