1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779101 inlägg · 7967 ämnen
« · 282375 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Björnen från Tammerfors
Mälarmasen: Tror nog att det Sean som tackade nej till Brynäs!

Sv: Björnen från Tammerfors
Ja, ni brynäsare. Tror att ni gjorde bort er rejält när ni tacka nej till Sean Gauthier och istället valde denna Korhonen. Det man har hört än så länge låter ju inte direkt skräckinjagande för de andra ES lagen, men jag ska inte säga för mycket för det får man bara äta upp senare.

Tycker ändå att eran ledning resonerar lite konstigt.

Sv: Björnen från Tammerfors
Markus Korhonen är en målvakt som absolut håller elitserieklass. Markus vann nästan ensam kvartsfinalerna mot Jokerit säsongen 2000-2001. Han har varit lite i skuggan av Bäckström i Kärpät denna säsong, men ni ska absolut inte tänka på honom som en nödlösning.

Sv: Björnen från Tammerfors
Huss: Jag tror fan att jag håller med till 110 procent

Sv: Björnen från Tammerfors
Huss: Mycket bra inlägg håller med till 100%.

Sv: Björnen från Tammerfors
65 Selander: Blek, blekare, brynäs…
Vad skall man säga post-Korhonen ?

Har alltid varit positiv a la Huge men trots att det är dåliga tider och flera andra klubbar tycks stå inför samma problem som vi ser det magert ut.
Finns det något av de förvärven som skulle kunna tänkas locka ny publik, nya sponsorer ?
Nääee, knappast va ? Snarast chansar man på att alla dessa osäkra kort skall gå hem, samtidigt som man verkar förutsätta att:
Sjödin håller samma klass som ifjol, AA får sitt stora genombrott, Daniel Johansson äntligen visar varför han en gång var Sveriges kanske mest lovande back, VPL återigen visar finsk landslagsklass, Molin/Kyrö visar –99 form, Miettinen lika bra i med- som motgång, Soling/P3’s knän håller, Anger inte sticker till NHL, Björn Danielsson visar måltakter motsvarande hans tid i AIK, Lundström plötsligt blir elitseriemässig m.m.
Förutom detta så kommer uppenbarligen Fru Fortuna gå in i och förklara Brynäs skadefritt nästa säsong i ren sympati då truppen ser tunn och ihålig ut.

Har full förståelse för att Brynäs inte har råd/möjlighet att konkurrera om ett SM-guld med lag av FBK och HVs kaliber men om EK väl insett detta varför bygger man inte ett lag för framtiden ? Jämtin, Magnusson, Kollar, de namnen bland andra borde varit måltavlorna och inte spelare som Casselståhl, Nylander och några finländska halvchansningar.

Sv: Björnen från Tammerfors
Gust:

Var inte ledsen.. Jocke kommer att blomma ut och bli förste målis.

Sv: Björnen från Tammerfors
Lunkan: Hemska tanke. Det sista vi behöver är en målvakt som sprider otrygghet.

Sv: Björnen från Tammerfors
Gust:

M.K påminner oroväcknde mycket om Asplund iaf detta uttalande!

"- Han kan vara helt grym, men tyvärr har han vissa kvällar då inget funkar för honom, säger Vuorijoky."


EK hoppas ni vet vad ni gör.

Sv: Björnen från Tammerfors
65 Selander: Det känns inte bra att först bli besviken på att det inte blev den "stjärnmålis" man hoppas. Sen som pricken över i läser man att sista forwardsplatsen förmodligen kommer fyllas av NYLLET!! Jag vet att klubben har lite pengar men vi var faktiskt i kvalserien förra säsongen...HALLÅ...vill vi dit igen??

Sv: Björnen från Tammerfors
Gust: Ja vad säger man, suck och åter suck.

Har vi tur alá TIK så kan dom skrälla våra nyförvärv men då gäller det att vårat Box play fungerar eftersom vi har två st smidiga backar i laget i år och min uppfattning är att dom slår först och tänker sedan ;)

Sv: Björnen från Tammerfors
"- Skönt. Vi fick den vi ville ha, säger Janne Larsson, ordförande i elitkommittén. " Arbetarbladet

Sv: Björnen från Tammerfors
Fyfan vad oroväckande läsning i GD: "Från Brynäs sida meddelas nu att det bara fattas en forward innan truppen är komplett. Den spelaren kan vara Peter Nylander som Janne Larsson hoppas kunna skriva nytt kontrakt med inom kort.

Sv: Björnen från Tammerfors
Ford Prefect: Tomatsås ?? blir ju som sardiner :-((

Sv: Björnen från Tammerfors
Frella:

Det räcker inte med 1 st.

Sv: Björnen från Tammerfors
Puffen: Tur det !

Sv: Björnen från Tammerfors
Vad säger man i Gävle, då? Är uppslutningen total kring hockeylaget? Pågår insamlingar på gator och torg? Står företag och organisationer i kö för att få bidra till överlevnaden för kommunens största varumärke? Eller säger man som den gävlebo jag sprang på härom månaden: Vem fan bryr sej - hoppas dom åker ur! Efter årets "storsatsning" på målvaktssidan är det glasklart: Ska laget överleva sin hundraårsdag måste klubben flytta från Gävle!

Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: Närå. Makrill i tomatsås är gott på macka.
(Nåt positivt måste vi ju prata om...)

Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: ja tycker ni gnäller för mycket ge honom en chans....det e skillnad på Sverige å Finland.....

Sv: Markus Korhonen
Ford Prefect: Låååååång tid kommer det att ta, var så säker!!!

Sv: Björnen från Tammerfors
danoj: Bara om den är rökt.

Sv: Markus Korhonen
wesleyjah: Det kan också vara så att de värvar den enda som vill komma hit.
Men vi får ta oss till tåls. Jag dömer inte ut Korhonen, även om jag nog tänker kalla honom Horkona istället om det börjar gå dåligt.
Vi får nog acceptera att det blir ett hundår och att förändringar tar tid.

Sv: Björnen från Tammerfors
Det här tycks vara vår nye målis främsta merit:

Second All-Star Team (I divisioona 99-00)

Andra Allstarlaget i division 1 för fyra säsonger sen. "Norrena reservmålvakt - alltså är han lika bra."

Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: Så även makrill :)

Sv: Markus Korhonen
65 Selander:

Kärpat kom 2:a i Finska ligan, och vi värvar deras andra målis som dock gjorde ett 20 tal matcher..
Inte är en sån målis urkass. (som jag har skrivit tidigare har jag sett honom flera gånger och han är bra, och jag lovar att jag är inte lätt impad när det gäller hockeyspelare)

Det fanns en del som ville att vi skulle värva t ex Hirsch som inte heller har varit någon riktig första målis!!??

Det kan vara så att dom värvar Korhonen lite billigare för att få pengar över till Honken efter 1 juli...vem vet?

Sv: Björnen från Tammerfors
danoj: Gevalia är ju skitgott.

Sv: Björnen från Tammerfors
Lilljanne: Nej,det var det verkligen inte.Det var vad jag vet minst 3 stora företag.Få se nu,torgtombolan,majblommekillarna och arnes grill.Nädå,skämt å sido, dom kanske drog öronen åt sig när det sprack med den ena efter den andra,Honken,Lasak,Norrena....

Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: Säger du det, han kanske hoppade er då pga taskigt kaffe? ;)

Sv: Björnen från Tammerfors
prosten: Visst behöver vi stora starka backar. Men det känns lite som att man letat efter ett par killar med gott om utvisningsminuter, istället för att scouta efter någon som spelar hårt och schysst.
Spelande backar... Vet inte om AA räknas dit. Men visst, det kanske räcker med Sjödda, Cassel och Johansson. Johansson är ju för övrigt den som måste axla Djoos mantel. Indianarna vet han redan hur man slår - nu vill vi se 40-metersmackor också. ;)

Sv: Björnen från Tammerfors
danoj: Han hör hemma i Finland.I VF är han för att dom pröjsar mest,inte för att han gillar taskiga skämt och makrill.

Sv: Björnen från Tammerfors
Sylf: Hur var det med dom här storsponsorerna? Var det korvmojen vid stationen och nån femteklass som slantade upp?

Sv: Björnen från Tammerfors
Lilljanne: Du har förstått helt rätt.

Sv: Björnen från Tammerfors
Lilljanne: Skönt att ni gjort klart med ny målis, nu stananr han hos oss där han hör hemma mo nu inte tampa rycker i han :)

Sv: Björnen från Tammerfors
Har jag fatta det här rätt? Åtta värvade spelare. Fyra fick foten från sitt lag (Björck, Kuparinen, Malmström, Korhonen) + en junior (Rönnquist). Återstår tre spelare som var intressanta för nåt annat lag, varav två hade ambitionen att avsluta sin karriär i hembygden. Visst, det kan bli bra. Men det kan bli jävligt dåligt också!

Norrena jmf med Korhonen? Norrena har landslagsmeriter!

Sv: Björnen från Tammerfors
Ford Prefect: Där håller jag med om att det är nuvarande form som skall räknas!

Nej nu åker jag hem från jobbet och hoppas få se lite gladare
tongångar när jag har kommit hem!

Yrvädret :)

Sv: Björnen från Tammerfors
Ford Prefect: Kupan ska ju vara en erkänt duktig skridskoåkare vad jag har hört så lite hopp finns det väl.....

Fler spelande backar tycker jag definitivt inte att vi behöver, Adam, Cassel, Daniel o Sjödda ska väl sköta detta eller?

Hur många ggr har jag inte läst på detta forum under året att vi saknar stora kraftfulla backar som kan hålla rent framför mål, nå här är dom nu.

Kanon med lite nya krigare :-)

Vill inte Brünäs leka med oss andra...?
Jag trodde faktiskt att det skulle vaskas fram nån "riktig" målvaktshjälte för dom öronmärkta pengar, som så stort och ståtligt fanns att tillgå i värvandet av målvakt.

Jag avundas inte er supportrar som dras med en, till synes, inkompetent sportchef/sportkommité (minns inte riktigt hur det blev med den saken). Att tvingas kvala sig kvar i ES borde rimligtvis varit en väckarklocka, väl?

Jaja... det blir iaf 1 säsong med härliga derbyn... hoppas dock på fler!

Sv: Björnen från Tammerfors
Clarence: Absolut. Men jag jämför Lind nu med Larsson nu. För det är dagens Larsson som ska ersättas och då tycker jag Lind är bättre. Att jämföra med gamla meriter blir liksom fel det också.

Sv: Björnen från Tammerfors
Ford Prefect: Inte för att jag har nåt emot Lind, det tror jag var en klart godkänd värvning. Men att tycka att han håller Janne Larsson-klass, det ställer jag inte upp på. Och då menar jag den jämförelse som känns riktig att göra mellan dessa två, nämligen hur bra Micke Lind är nu och hur bra Janne var i samma ålder. Då finner man nog att meriterna haltar en aning, trots allt...

Sv: Björnen från Tammerfors
Frella: Janne Larsson mot Micke Lind. Javisst, det är ok för mig. Jag håller inte med skeptikerna där.
Kenneth Bergqvist mot Henrik Malmström. Japp, båda två har kört fast och mår nog bra av klubbyte och kan blomma ut.
Men sen då?
Casselståhl. Ok, skridskoskicklig, har varit med ett tag, rätt stabil och lugn vad jag har sett.
Jakob Johansson. Blir väl en sån där fjärdecenter som inte får spela. Som Wågström och Daniel Olsson. Frågan är om han ens får chansen att visa vad han går för.
Och så då Kupan och Björck. Vad ska man säga? Det är inte såna backar vi behöver. Vi behöver spelande backar med fart. Stora, stillastående backar hinner inte tackla...
Och så pratet om Norrena, Honken, VM-målis, slovakisk målis... Det blev en finsk andremålvakt.

"Det bidde ingen kappa."
"Vad bidde det då?"

Ja, vad bidde det?

Sv: Björnen från Tammerfors
Makkan: Ett spelgeni till center har ni ju redan fått i Micke Lind, men vi tar gärna tillbaka honom.

Sv: Björnen från Tammerfors
Makkan: Och intet av detta får vi...

Sv: Björnen från Tammerfors
Nu behöver vi bara en förste målvakt av yppersta klass.
Nu behöver vi bara en riktigt bra spelande back.
Nu behöver vi bara ett spelgeni till center.
Nu behöver vi bara 2 st målsprutor.
Sen kan vi spika truppen och se fram mot hösten.

Sv: Björnen från Tammerfors
prosten: Annars så är även jag jävligt positiv men tyvärr så är det inte så när det gäller Brynäs av någon konstig anledning, själv så snortar jag.....:-)))

Sv: Vår nye Forward
70 Rodrigues: Det går lika bra med selleri.

Sv: Björnen från Tammerfors
70 Rodrigues: DU får nog använda dig av Du när du skriver till mig, ni vet jag inget om.
Att ha en positiv inställning lättar upp tycker jag..:)
även om man ibland får ta till svampar å sånt.

Sv: Björnen från Tammerfors
70 Rodrigues:

Jo, det går hand i hand.
Hur man än vänder sig har man arslet bak.

Sv: Björnen från Tammerfors
Makkan: Att vikingarna inte blev så gamla berodde på att dom blev ihjälslagna av folk som tyckte att dom blev för positiva av allt jävla svamptuggande......:-)

Sv: Björnen från Tammerfors
70 Rodrigues:

Cipramil räcker länge!

Sv: Björnen från Tammerfors
70 Rodrigues: Nä, det är ju talande. Om inte den högste företrädaren ens tror på nån stor framgång i modern tid, ja då känns loppet kört liksom...

« · 282375 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)