1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779202 inlägg · 7967 ämnen
« · 283505 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Rädda Brynäs !
QP: Är det finrummet? Att år efter år hänga kvar i ES genom KS? Njae, högre krav på ambitioner måste man väl ha på ett ES-lag?

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues:

Ett tillägg taget ur dagens AB:

GÄVLE
Polisen har utökat misstankarna mot Brynäs-spelaren Jonas Soling som körde in i en taxi för en månad sedan.
- Han är misstänkt för rattfylleri, smitning och vårdslöshet i trafik, säger åklagaren Jan Wengle.

Så frågan är blir det något spel för Soling...

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: För fan grabbar.... om ni spelar varligt med ert lag hela hösten så kanske dom flesta är friska till kvalserien, så vinner ni den, o vips är ni kvar i finrummet även till nästa säsong!
(det finns ljus även i ett mörkt rum)

Sv: Rädda Brynäs !
Aftonbladet kommenterar Brynäs värvningar på följande sätt: Har städat i fjolåretstrupp och hittils värvat 7 nya spelare-men det luktar ändå lite budget om Brynäs. av dom nya namnen är det, på pappret bara Timrås center Mikael Lind som kommer att tillföra något.De övriga nytillskotten sätter vi ett stort frågetecken efter. Bästa nyförvärvet är kanske comebackande Jonas Soling. Förlusterna av spelgeniet Janne Larsson och backeleganten Pär Djoos kommer garanteras att märkas.Kan också tappa målkungen Niklas anger till Montreal i sommar.

Sv: Rädda Brynäs !
74050: När skadorna på nyckelspelarna kommer, och vi harvar i botten så behövs det väl artistkontraktsspelare, kanske insamlingen kan användas för att möjliggöra ersättning av skadade spelare eller breddning av truppen i oktober eller så...

Sv: Rädda Brynäs !
Huss: Jo, det där med insamlingen...

Det känns som om vi värvat klart för i år. Läsare av detta forum har ju kunnat följa utvecklingen från ide till, ja vaddå?

Finns det nåt pg att betala in på?

Kommer stålarna i så fall användas till, ja vaddå?

Undrande

Sv: Återvändande proffs?
Ingeberg:Mårtensson och Rudslätt har ingen lojalitet med BIF. Det behöver dom inte ha heller, då de har varit här för kort tid. Dom är stockholmare och kommer så att vara.

Bergqvist har fått så många chanser i BIF och han har inte utvecklats ett dugg.Ingen förlust anser jag.

Westlund hade tydligen myror i pungen när han spelade här sist ,sen har " regeringen" sagt ifrån om Gävle.

Vi måste skilja på hemvändare och hemvändare. Naturliga som är kvar att försöka knyta upp är väl: Dackell, Wahlberg(artikel i dagens GD, kommer nästa år) Honken Homqvist,Niklas Wallin(kanske).
Tror inte Modin,Samuelsson och ev. några som jag glömt kan räknas som brynäsare, alltså inga vi kan räkna med i framtiden.

Både Wahlberg och Dackell i BIF nästa år OM!!! vi fortfarande spelar i ES alltså??!!

Russinprojektet
Från Swehockey.se
"15/5 Torgny Bendelin har nu tillträtt sin tjänst hos Svenska Ishockeyförbundet. Torgny Bendelin kommer att arbeta som huvudcoach för Juniorkronorna/Team 20.
Han arbetar för tillfället med Russinprojektet med sikte på OS 2006 som drivs av Sveriges Olympiska Kommitté ihop med Svenska Ishockeyförbundet. I detta projekt samlas 30 talanger som utbildas under ett antal lägersamlingar. Talangerna är i åldrarna 15-19 år uppdelade på en grupp om 10 stycken födda 1984 och 1985, 10 stycken födda 1986 och 10 stycken födda 1987.
Torgny Bendelin kommer även att arbeta med spelarutbildning i samband med Svenska Ishockeyförbundets elitläger samt regionala läger."

Ulfs kommentar: Russinprojektet för 15-19-åringar? Russinprojektet borde väl vara att ta hand om dem som siktade på OL i Oslo 1952 eller något... :-)

Sv: Återvändande proffs?
Ingeberg: Bergkvist tongivande?? Skämtar du eller?

Sv: Återvändande proffs?
Ingeberg: Problemet är väl att dessa spelare inte är Brynäsare från början utan hitvärvade spelare med rötterna på andra orter. Den som kan kallas hemvändare är väl Dackell och han lär inte gå till Linköping eller Leksand. Westlund fick inte spela i Brynäs för tanten.

Återvändande proffs?
Verkar inte Brynäs ha väldigt svårt att locka tillbaka spelare som en gång spelat i klubben, men som sedan provat på proffslir i någon av de utländska ligorna?

Eller är det så att klubben inte är intresserade av dem?

Vad jag förstår så kommer både Westlund och Mårtensson hem till nästa säsong och de skall till Leksand respektive Linköping.

Och de borde väl vara spelare Brynäs skulle vara intresserade av?

Även att behålla lovande eller tongivande elitseriespelare verkar vara svårt, istället för att tappa dem till en annan elitserieklubb, typ Rudan och Bergkvist? Om spelare lämnar för ett proffsäventyr eller om klubben åker ur får man förstå, men inte skall vi väl behöva tappa spelare till andra elitserieklubbar, eller?

Dock härligt att se spelare som lägger skridskorna på hyllan stannar i klubben för administrativa uppgifter. Det tror jag kommer att bli värdefullt i fortsättningen!

Sv: Rädda Brynäs !
visst kan vår målis göra mål

17:30 FC Inter TPS 0-2 (0-0)
0-1 M. Casagrande (76)
0-2 M. Korhonen (87)

Sv: Kungen i baren
Nummer 1 på ryggen i Brynäs nästa år har...................Markus Korhonen.

Sv: Kungen i baren
Ulf Lindgren: Det var tung gitarr och hög volym när Östman for omkring som en lottokula i Coloradon. Dansa disco var en snäll beskrivning. Pogo dancin Östman.

Sv: Kungen i baren
63 Anneli: Kan och kan — frågan är om man bör dansa disco i en minibuss på väg från Norrtälje? Jag har hört alltför många gånger om den legendariska återfärden från Roslagens Pärla. Antar att Vägverket och polisens trafikenhet har något att anmärka på i det fallet. Tur för Herr Östman att det inte var någon publikvärd ombord...

Sv: Rädda Brynäs !
Huss: "varför man inte är ständig medlem upphör aldrig att förvåna mig, är tanken att man kanske vill gå med i SSK nästa år eller...."

Har tanken aldrig slagit dig att vissa inte har råd att punga ut med flera tusen för ett medlemsskap? Jag studerar och har knappt råd med mat på bordet. Skitnöjd om jag får ihop 225 kronor!

Sv: Kungen i baren
67Noden: Ingen och jag vill poängtera ingen, kan ta den titeln ifrån Herr Östman!! Hans magdans skulle få vilken Indiska som helst att kasta sig i väggen!!! För att inte tala om Åretåget! Vad är väl ett disco på ett tåg, då man kan dansa disco i en minibuss på väg från Norrtälje???

Sv: Rädda Brynäs !
Glömde en sak:

Ni är oroliga för att Jocke inte håller måttet,jag kan lugna er:enligt bedömare i Brynäs är ett han ett löfte som Brynäs inte sett maken till förut på målvaktssidan.

Då har dom lite att gemföra med: Honken,Sundlöv,Wille Löfqvist.

Jag såg Jocke ett antal gånger i J-20 den gånga säsongen,hans lugna är imponerade och han var faktiskt reserv på hemmaplan under de gånga JVM:et i Canada.

Är faktiskt lite förundrad på GP och Sundlöv: att han inte fick chans i att göra debut i någon ESmatch eller KSmatch under säsongen som varit.

Jocke har bara ett kontrakt på 1+1 år med Brynäs nu,förlänge de redan nu!!!

Jocke var också utlånad till Professorns lag,Tierp i Divsion 1. som Sandlin basar över. Han gjorde inte bort sig!!!

Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

En sak till: Den fullständiga hängivenheten för Brynäs här på HS som ni visar,måste kunna används i Brynäs förändringsarbete.

Bli medlem,skit vad de kostar!!!
STÄLL UPP FÖR Brynäs IF

Länge leve hockeykulturen!!!

Vill ni att de ska fortsätta leva?,stöd Brynäs IF!!!

Sv: Rädda Brynäs !
Ulf Lindgren: Du har rätt om ser saken ur de perspektivet,men...
Brynäs IF har inte mycket cash kvar i kassan,då för väl dom som är RIKTIGA Brynäsare "offra" lite stålar.
De går ju till en bra sak i alla fall...

Dom som offra lite stålar,får sitt namn ingraverat i ett monument utanför Gavlerinken,ett bra förslag...? eller vad ser ni andra?

Tony Mårtensson vill inte till Brynäs,VAD ÄR DE SOM HÄNDER???!!!
Ingen vill komma tillbaka och Thure Wickberg sitter uppe i himlen och ser sitt livsverk gå fullständigt åt helvete med!!!
Ursäkta språket.

Årets Brynäsfan: ett jävligt bra förslag och vinnaren är lika självklar som att Brynäs har tolv SM-Guld: Tommy Lindström ska ha priset!!!
De är en ÄKTA Brynäsare!!!

Brynäs IF var DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Jompe: insamlingen när offentligörs den?

Sv: Rädda Brynäs !
Huss: Därför att Bryäs inte ger sina medlemmar någonting för medlemspengarna. Inga rabatter, inga övriga förmåner, ingen exklusiv information (okay, nyhetsbrevet är en bra start...), inga inbjudningar till upptaktsträffar. Kort sagt: avsaknad av medlemsvård!

Sv: Rädda Brynäs !
Ulf Lindgren: Varför skulle vi medlemmar säga nej till höjningen på 75 ynka kronor som skulle tillfalla en förening i ekonomisk kris?
Ponera att 4000 årsmedlemmar (varför man inte är ständig medlem upphör aldrig att förvåna mig, är tanken att man kanske vill gå med i SSK nästa år eller....) betalar 75 kr extra så har klubben snabbt gjort 300'. Många bäckar små....

Kungen i baren
Vilka vågar utmana 70 Östman om titeln "Kung i baren" under årets upplaga av Mästarcupen ? ? ?

Sv: Överleva...
67 Nodén och 70 Östman: Skönt att man har några vänner i Sätra...

Sv: Bättre eller sämre?
Fatboy:
Jag är det.

Sv: Bättre eller sämre?
74050: Det var min dotter som vann en heldag med brynäs A-lag. Hon är 13 år och hur lycklig som helst. Kan nog påstå att jag är lite avundsjuk.

Sv: Bättre eller sämre?
P J Davydjoos: Du ska inte fästa dig vid sistasidan utan istället njuta av de fantastiska unika statistiska sammanställningarna som finns inne i grundprogrammet!

Sv: Överleva...
Ulf Lindgren:
Jag håller med dig Lindgren.

Sv: Överleva...
Ulf Lindgren: Kan inte låta bli att utropa ett hurra för Ulf som har så rätt angående Börje Olsson

Sv: Överleva...
gordo: Den "dynamiska duon" Berg & Olsson... Bunta inte ihop Håkan Erik Berg med Alf Börje Olsson. Börje ville inte ställa upp på det som Berg och Tony "Glenn Miller" Falkenström höll på med och lämnade verksamheten. Ingen skugga falla över Börje.

Sv: Bättre eller sämre?
Tha Bear: Var nu lite generös och erkänn att Cloetta Center är ett oerhört smart namn. Sen säger jag bar: trägen vinner. Det lyckades inte i första satsningen men jag tror de kommer att lyckas ta ett SM-guld inom låt oss säga 6 år i alla fall. Bättre satsa, om man nu har resurserna, än att inte göra det!

Sorry, vi kommer att missa slutspel
Jag brukar alltid tänka positivt när det gäller Brynäs men inte iår.
Nyförvärven har varit allderes för dåliga. Casselståhl och co. är bra men vi behöver spelare som sticker av från mängden, stjärnor, spelare som kan avgöra matcher, spelare av landslagsklass. Spelare som Janne Larsson,Tom Bissett och Pär Djoos var för några år sedan. Och vi behöver en stjärnmålvakt. Det såg bra ut bara för någon veckan sen, då trodde jag att vi antingen skulle få norrena eller Holmqvist men sen kom den där "idiot-värvningen".
Janne Larsson sa till GD att han bara tänker värva en forward till och jag hoppas för deras och våran skull att det är en bättre spelare än Mikael Lind, varför inte locka hem Andreas Dackell!?

Sv: Rädda Brynäs !
Prosten: Brooklyn Tigers har haft "Månadens supporter" där 65 Selander tog den första inteckningen augusti 2001. Min blygsamhet förbjuder mig att berätta vem som tog den andra. Efter den första säsongen tog de initiativrika supportrarna slut.
Men det är klart att det är värt att skänka bort en matchtröja (f-n det är värt hela garderoben på 2x31 original game worn jerseys!) om en supporter lyckas få världens bäste ishockeyspelare att byta en årslön på SEK 100.000.000 för att lira för Brynäs. (Ja, jag förstår att ditt exempel var hypotetiskt och utopiskt.)
Förslaget är allt annat än töntigt. Kommunicera med fansen måste tvärgatuföreningen bli mycket bättre på. Har ni förresten sett att de ska/vill chockhöja medlemsavgiften med 50%? Från 150 till 225. Säg "NEJ!" till detta på årsmötet!

Sv: Bättre eller sämre?
Bright: Äh, Linköping är en fjantförening. Visst, dom har sponsorer så det räcker och blir över, men så länge dom inte kan värva ihop ett riktigt lag så har det ju ingen betydelse. Dessutom låter Cloetta Center som ett skämt.

Sv: Bättre eller sämre?
Linköpings HC har tecknat ett 10-årsavtal med Cloetta. Det är sånt som stavas framtidstro. Tänk om man fick läsa en sådan nyhet om Brynäs IF ändå...

Sv: Bättre eller sämre?
Bright: Enligt dagens GD ska Nylander träffa BIF igen och då ska det bli klart.SCHEISSE!!!!!!!!!!!!!!!.
Renodlade målgörare:Anger, Lill-Danielsson och Soling.
Kan väl göra några:Molin, Miettinen,Sjödin,Lind
Slumpmålgörare:Resten av backarna,Kyrö,B.Danielsson,Nylander.

Sv: Bättre eller sämre?
aphac: Instämmer i det sista. Det finns alldeles för få naturliga målgörare i laget. Det såg man rakt igenom hela säsongen som gick. Anger var den enda att lita på. Skulle han försvinna är det katastrof. Solings återkomst kan betyda en del, men det räcker inte. Målskyttet är ju A och O för framgång.

Sv: Bättre eller sämre?
Bright: Känn på dom här alternativen: Antingen Mårtensson eller Nylander. Nylander är inget nyförvärv, hans knappa kunnande vet alla om.Det hjälper inte att ha ett fighterhjärta när det inte händer nått.Nej, ut med karl in med nån lika billig men en annan spelartyp.
Vem ska göra mål för BIF kommande säsong? Räknar man efter så finns det inte många som vet var målet är.

Sv: Bättre eller sämre?
Tony Mårtensson vill redan efter ett år tillbaka till Sverige. Förstod att det skulle bli så. OK, han fick ett lockande pro-erbjudande i somras. Jag tycker ändå han hade för bråttom över. Chansen hade nog kommit i alla fall. Senare. Nu blir det väl Linköping, antar jag. Gå tillbaka till Brynäs verkar ju "förbjudet" bland alla som lämnat klubben.

Sv: Bättre eller sämre?
70 Rodrigues: Är knäskada en merit???!!

Då har vi ett starkt lag!

Sv: Vilen laguppställning:
mannenra: Soling skall nog helst spela med Anger, då har vi en giftig förstaline

Sv: Bättre eller sämre?
74050: Saxat från hemsidan. Har tydligen varit ett jippo extravaganza på Brynässhopen.

Intressant förstapris. Hänga med A-truppen en heldag. Nr 93 kan känna sig lycklig.

Undrar när? Jag menar, kommer truppen vara samlade en heldag för att ge vinnaren sitt pris?

Dragningslista Lotteri Brynäsdagen

Lotteri Röd
1:a pris
nr 93
Heldag med Brynäs A-lag

2:a pris
nr 102
Matchtröja replika vit

3:e pris
nr 160
Brynäs keps svart

Lotteri Blå
1:a pris
nr 71
Matchtröja orginal

2:a pris
nr 125
Matchtröja replika vit

3:e pris
nr 3
Brynäs keps svart

Sv: Bättre eller sämre?
miksu: Budgetbrynäs / Lågpristigrar

I KRISTALLKULAN:
BRYNÄS SKADELÄGE 4/10-03:

Soling= Broskbildningar i knät, Lind= Inflammation i ljumskarna, Molin= Kronisk migrän, Kyrö= Meniskskada, Sjödin= Ögonskadad, Björk= Spelförbud efter 4:e hjärnskakningen, Kuparinen= Avstängd fyra månader för en spearing i ansiktet på Bulan Berglund, Miettinen= Axelskadad, Korhonen= Handledsfraktur, Malmström= Axelskadad, Casselståhl= Dålig urinledare, Petré= Knäskadad (Såklart).........

.........sen blir allt svart.....

Sv: Vilen laguppställning:
mannenra: Tror du får byta Molin till Mårtenssons plats och Peter Nylander till Molins plats.

Sen är Guldtruppen spikad!!! ;)

Sv: Bättre eller sämre?
Är det inte klent med 13 forwards i en komplett spelartrupp?? Det är ju tolv klara nu, och så ska det till en till. Det låter ju livsfarligt med tanke på de skador/sjukdomar Brynäsare brukar råka ut för...

Vilen laguppställning:
--------------------
MV:
1.Markus Korhonen(30.Joakim Lundström)

--------------------

1a:
7.Tommy Sjödin-2.Henrik Petré
27.Niklas Anger-24.Tommi Miettinen-9.Henrik Malmström

--------------------

2a:
3.Daniel Johansson-33.Veli-Pekka Laitinen
21.Ove Molin-20.Roger Kyrö-11.Nicklas Danielsson

--------------------

3e:
14.Adam Andersson-5.Mikko Kurparinen
18.Tony Mårtensson-36.Mikael Lind-10.Jonas Soling

--------------------

4e:
8.Jesper Björck-28.Daniel Casselståhl
17.Patrik Rönnqvist-15.Jacob Johansson-23.Björn Danielsson

.........................

Sv: Bättre eller sämre?
P J Davydjoos: Jag tror det är utgångspunkten. Är ganska säker på att man inte har värvat dom för att laget ska bli sämre...

Hur sen utfallet blir får vi väl se, det är ju liksom därför det ska spelas 50 omgångar +slutspel/kvalspel :-)

Sv: Bättre eller sämre?
gojoh: Min hockeykarriär tog slut pga en knäskada. Vad har du själv för hockeymeriter? Det är lätt att vara kaxig bakom en skärm!

Sv: Bättre eller sämre?
gojoh: Men kan man då kalla spelarna för förstärkningar i detta läge?

Sv: Bättre eller sämre?
70 Rodrigues: "Det finns vissa som inte tycker att vi ska döma dom nya spelarna innan vi sett dom spela..."
Är det för mycket begärt tycker du ?

Inte underligt om din egen "hockey-karriär" blev så kort som den blev om du hade samma inställning till lagbygge då som du visar här på HS.

« · 283505 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)