1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779228 inlägg · 7967 ämnen
« · 283889 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Jaha!!
Kahn:
Att BIF under år varit undermåliga i kontakt med sponsorer är vida känt. Det är lätt att hamna i dålig dager, men det TAR OHYGGLIG TID att få tillbaka anseendet. Det kommer att krävas hårt arbete. En 50%-ig marknadschef är absolut inte vad BIF behöver.

Det är bara att konstatera. Det behövs FÖRNYELSE i styrelsen. Människor med förmåga att se till vad som behövs för att utveckla föreningen. Dagens styrelse har, i sin helhet, gjort sitt. MEN det ska också sägas, några gamla nostalgiker behövs absolut inte. De har inga svar på framtidens frågor - de har bara ändan vänd mot framtiden.

Sv: Jaha!!
En av anledningarna till att Bif inte får in de nödvändiga riksdalerna var/är deras totalt oprofessionella sponsorraggning.

Min farbror äger en revisorsfirma här i stan och han har sponsrat Bif i flera säsonger. Nu har han tydligen tröttnat. Bif bokade ett möte med honom om eventuell sponsring. Efteråt berättade han att han hade haft svårt att hålla sig för skratt hur pinsamt dåligt Bif:s material som de presenterade hade varit, vad de hade att erbjuda just hans företag. Nu blir det tyvärr så att han kommer att satsa sina sponsorpengar på den lokala "moderatbandyn" istället.

Ett av de större flyttbolagen här i stan skall också sluta sponsra Bif. Detta sedan ägaren upprepade gånger har "glömts" bort av Bif att bli kallad på sponsorträffar.

Man kan bara hoppas på en rejäl uppryckning på sponsorraggningssidan. Men med en marknadschef som bara jobbar 50% så är det inte allt för troligt.

Sköttes bara detta riktigt så skulle vi vara uppe på FBK - klass, troligen högre!

Om inte Korhonen håller så tar Lundström över. Han är en grym talang, större än "Honken" och Asplund.

Korhonen (Lundström)

Sjödin, Björk
Anger, Miettinen, N.Danielsson

D.Johansson, VPL
Malmström, Kyrö, Soling

Kuparinen, AA
Molin, J.Johansson, Rönnqvist

M.Karlsson, Casselståhl
Östlund, Lind, B.Danielsson

Avb. P.Nylander

Sv: Jaha!!
micke: Måste säga emot dig. Sanningen är att det i n t e finns några bra spelare kvar ens i oktober-november, allraminst fram i januari. I år har Brynäs värvat snabbt, det ska sägas. Men det betyder inte att de värvat bra (som helhet alltså). Det är bara att konstatera att klubben skaffat sig några stress-värvningar, som tyvärr inte kommer att tillföra speciellt mycket positivt. Ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel i detta, men jag kommer tyvärr inte att ha fel.

Sv: Jaha!!
RavenLord: Ja fy bövelen inte Nisse Pisse i BIF.

Sv: Jaha!!
micke: Något motsägelsefullt: å ena sidan har Brynäs ont om pengar, å andra sidan kan vi se fram emot en sen MikeHardervärvning?

Bristen på pengar är orsaken till Brynäs förfall. Värvningarna är ett resultat av den taskiga ekonomin. Inte av EK:s dåliga omdöme. Självklart säger man att den spelare man valt är bäst. Budgetvärvningar behöver inte bli katastrof i år men på längre sikt kan det givetvis inte hålla. Särskilt när lag med ekonomisk potential (=från städer med starka företag) som vik, aik, bajen och några till börjar satsa målmedvetet.

Vi kan knappast lasta Brynäsledningen för att Gävles företagare inte vill sponsra klubben som företagen i Karlstad, Övik mfl gör med sina lag. Snacket om att Brynäs måste ha något att erbjuda köper inte jag. Du sponsrar för att du gillar hockey och Brynäs. Åtminstone funkar det så i resten av Sverige. Kan Linköping och Sötälje plöja ner tiotals miljoner på sina lag borde Gävle hosta upp det tiodubbla. Antingen handlar det om ovilja eller att stan faktiskt är utfattig. Sen är jag osäker på vilket folkligt stöd som finns i stan. Publiksiffrorna är helt ok men hur många (förutom jag) kommer från södra Sverige för att se laget?

Kliver inte några stora sponsorer fram inom dom närmsta åren blir Brynäs ett ständigt lindansargäng. Jag tycker klubben förtjänar nåt bättre. Upp på bana nu Gävle innan det går åt h-vete!

Sv: Jaha!!
Peter72: Helt onödigt med miniräknare. Ngt segersnack hade ni aldrig behövt bekymra er om att utforma.

"Hade dom kunnat spela?"

Vi har väl iaf haft ett par Guldlag mer än er sedan 1965. Kunskaperna om hur man formar ett vinnande lag, är väl det vi levt på i mångt och mycket när de ekonomiska resurserna har varit lite annorlunda än vissa andras. (era egna t.ex)

Ni har ju tidigare haft pengarna men dåligt med kunskap. Måste ha varit mkt frustrerande för er Göteborgare, men äntligen fick ni ert välförtjänta Guld.
Er bäste spelare (förutom målvakten) är ju Brynäsare, så vi får väl känna oss lite delaktiga iaf....

Sv: Jaha!!
micke: Så du skriver att Korhonen är hälften så billig som Ram. Fråga: Är "hlften så billig" detsamma som "dubbelt så dyr"?

Sv: Jaha!!
Huge: BIF hade Korhonen som 1:a val inte sponsorerna. Jag tror knappast att BIF fick extrapengar för att värva honom.Då blev det bara en ekonomisk fråga och den löste man med sänkning av kvalitet på målisen(självklart).
Kuparinen/Björck, OK med en.Men varför båda?

Micke:Har du sett nån match iår? P3-AA tillsammans! för h-e vakna!!! Rena katastrofen ihop.
Backparen enligt mig:
Sjödin-Kuparinen
Johansson-Laitinen
Adam-Casselståhl
P3-Björck
Tänkbar anledning till Malmströmvärningen: Billig=Ketolavarning.
Lite Ketolastuk på Soling åxå verkar det som.

Sv: Jaha!!
RavenLord: Du tror alltså på att BIF värvar spelare enbart genom vad man sett på video eller hört ryktesvägen? Det är sorgligt att fans kan vara så enfaldiga och korkade...



Personligen hade jag hoppats mycket och sett fram emot denna säsongs silly season. Jag har hittils blivit gruvligt besviken. Jag vet att ekonomin inte är den bästa, därav budgetvärvningarna.

Jag har inget emot beslutet att köpa in Björk, Kuparinen, Lind, Cassel, eller Korhonen. Det är ganska smarta köp trots allt. Visst, de kostar i transfersumma men är billiga i lön, och har det som som BIF har saknat - dvs tyngd! Korhonen blir en succé, hälften så billig som Ram dessutom! Kan det bli bättre?

Vad jag dock inte förstår är Malmström???? Varför i hela friden värvade man honom? Bara utbildningsersättningen gick på 400.000 kr. Var hade man tänkt att han skulle spela? Jag fattar nada....


Lägg till ett par ytterforwards så ser det OK ut trots allt. Vi får icke förglömma att många spelare underpresterade förra säsongen, vi får tillbaks Soling, vi har några lovande ungdomar och ekonomin är inte så illa som det är hos vissa...


Mitt lag:

Korhonen (Lundström)

NY FORWARD-Miettinen-Anger
Laitinen-Sjödda

Soling-Lind-Molin
Kuparinen-Johansson

Nylander-Kyrö-B.Danielsson
Björk-Cassel

N. Danielsson-Johansson Jr-Malmström
P3- AA




Jag föstrår f.ö inte varför man bytte åt Wågen mot Johansson JR. Wågen har potential att bli en bra ES-Center. Johansson vet jag inte mycket mer om än han: aldrig spelat i en högsta serie, är för gammal för att räknas som talang, aldrig har dominerat i den näst högsta divisionen... Ett nerköp!

Sv: Jaha!!
micke: Nä de är snabba i sina Video och hörsägens värvningar.....får hoppas de har nå pengar att erbjuda dessa spelare då som spelar klubbarna mot varandra...utom Nisse Ekman den lilla fega skiten skulle jag inte vela se i BIF

Sv: Jaha!!
RavenLord: Du kan väl för guds skull inte klaga på att BIF är sena i sena värvningar. Herregud, vi är ju först ut av alla och har värvat mest av alla på kortast möjligaste tid. Med det tempo BIF har haft i sina värvningar denna säsong trodde jag att man åtminstone skulle slippa inlägg som dina. Förra året höll ju vissa här på att dö av nerver pga att BIF inte hade spikat sin trupp innan midsommar. Nu är det maj och samma visa börjar låta. Vad tror du alla andra ES-lags fans säger då (förutom HV som tydligen värvat klart)? Speciellt de lag som saknar minst 3-4 spelare?

"Hmmm vad finns de för atraktiva spelare kvar om några månader och specielt 31:a januari 2004 ??? " Det tåls ju inte ens att kommentera. Mången spelare som har visat sig varit succé har låtit sig vänta långt in i sensommaren innan de bestämt sig. Det är ju ganska naturligt iofs. Spelaren och agenten drar sig in i det längsta och spelar klubbarna mot varandra allt för att tjäna så mkt som möjligt.

Den totalt odugliga sopan Mike Harder värvades i början av januari vill jag minnas. Inte fan vill ngn av Brynäsfansen ha tillbaks en sådan sopa? NHL´s trainingscamps brukar väl ta slut i augusti-septmber. Det är då ratade NHL-spelare väljer klubbar i Europa istället för att harva i AHL.
Men vad ska vi med sopor som Nisse Ekman, Tony Mårtnensson, Frank Banham, Samme, osv till???????

Sv: Jaha!!
Huge: Vilket lag ja. men hade dom kunnat spela??? Skaffa en räknare så får vi se vilket som hade blivit mest värt. erat gnäll eller vårat segersnack.

Sv: Jaha!!
Tänk om Brynäs fått 1 krona för varje gnällinlägg.
Vilket lag vi hade haft.....

Frölunda och FBK?
Blahblaha....

Sv: Jaha!!
RavenLord: Rent krass så går det att starta sämre, vi kan förlora dom inledande matcherna ;)

Sv: Jaha!!
micke: Hmmm vad finns de för atraktiva spelare kvar om några månader och specielt 31:a januari 2004 ??? Hmm tänkte säga att då finns bara bottenskrapet kvar som övriga ej vill ha men dom har ju BIF redan grävt upp och med vissa förlängt

Men de ska bli en kul Säsong då vi slår ur rejält underläge och varje 3 poängare kommer firas som aldrig tidigare och när vi är vid grundseriens slut får Challe i hockey-kväll stå och bortförklara och hitta på ursäkter varför BIF ej kom på 12fte plats som han tipat utan knep 8ånde och sista slutspelplatsen.....och i slutspelet lossnar allt och det blir final och SM-Guld och en jävla fest på torget i Gävle *hick* oj nu vaknade man upp till den bistra verkligheten..ja de e bara att förbereda sig för en kamp att hålla sig ovan det nedersta strecket........(men går de att få en sämre start på säsongen än den som var ??)

Sv: Jaha!!
aphac: Nu får du ju vässa dig. "Nu är alla rykten på de 4 spelare som jag sa att ingen kommer till BIF borta från HM.Snacka om att genomskåda BIF och deras"första val"."

För det första, hur ofta brukar Brynäs IF nyförvärv stå på HM:s rykteslista? Svar; så gott som aldrig. T.ex kan jag säga dig att Nemirovskyryktet var en enda stor "ryktesanka". Ngn skrev det på hockeyligans tramsgästbok, ni började diskutera det här, ngn frågade Keb om saken och vips stod det på HM:s lista. Inte långt därefter tog såklart de finska motsvarigheterna efter och satt upp honom. Jag har snackat med grabbar i BIF och han har aldrig varit ett namn man diskuterat.


BIF har helt enkelt skurit ned spelarbudgeten med lika mycket man höjde den med förra säsongen. Man MÅSTE helt enkelt ha en balanserad ekonomi för att klara elitlicensen. Dels har säsongen gått sämre än förväntat (främst mindre sponsorpengar än förväntat) men dessutom har Hockeyligan minskat sitt bidrag till ES-klubbarna med 700.000 pga försämrade reklamförsäljningar. Pengar som BIF hade räknat med i förra årets budget.

Det finns dock ändå utrymme för ett par forwards till. Men det är ingen brådska, deadlinen är inte först den 31:a januari 2004...

Sv: Sorry, vi kommer att missa slutspel
ForzaBrynäs: Tycker du att Micke Lind var en dålig värvning?

Sv: Jaha!!
Clarence: Om du tror att det ändå aldrig kommer att förbättras på det ekonomiska planet, varför vill du då att man skall ha in nytt bättre folk i ledningen som skall sköta dessa saker?

Sv: Rädda Brynäs !
QP: Hehe, ja den där "tjopp tjopp"-varianten har man väl i princip kört med i bl.a USA ganska länge. Tyvärr verkar den inte ha ngn effekt på brottstatistiken.

"Öga för öga"-principen som man väl annars mest förknippar med muslimska länder, tycker jag iofs skulle kunna appliceras i vissa fall, speciellt vad gäller klotter och vandalism.

Om ngn klottrar ner som fan, åk hem till förövaren och klottra ner hans hus och hem från golv till tak, rubbet.

Samma med ngn som vandaliserat: slå sönder allt han har (bil, stereo, TV, video, dator, rubbet.

Låter väldigt drastiskt, men förmodligen djävligt effektivt.... :-)

Sv: Jaha!!
Huge: Javisst ja, dem ska jag ta av mej och kasta för evigt. Pengar lär ju klubben aldrig ha/få. Nånsin...

Sv: Jaha!!
Clarence: Du glömde ytterligare en sak:
Att ta av dig dom där "glömbortattviharontompengar"-brillorna....

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Njaaae, jag är skeptisk till lagstiftare som tror att dom tänkt på allt men missat hälften! De va bättre förr, tjopp tjopp bara;>)
Men som sagt, det blev ett litet avbrott i den andra verkligheten!

Sv: Jaha!!
aphac: Jo, jag glömde ju en munter sak till... Nicke Anger lär försvinna också.Bara för att göra oss ännu lyckligare, alltså...

Sv: Jaha!!
aphac: "Den dan" är bara en eller annan dag borta. Nylander kommer att skriva på, sen är truppen klar. Det har ledningen fastslagit. Så det är lika bra du hissar/halar flaggan halvvägs. Det finns ändå inga fler nytillskott att hoppas på längre...

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Mina bedömningar har hela tiden utgått från att Anger blir kvar. Isf anser jag att laget nu ser starkare ut än fjolårets, särskilt med tanke på att Soling är tillbaka.

Även om Anger skulle sticka så kan man säga att Soling då blir hans "ersättare". En "riktig" ersättare för Anger måste ju isf införskaffas. Med Angerpengarna och eget kapital bör det bli en hygglig sådan.

Hur man än vrider på det så tycker iaf jag att det ser bättre ut än ifjol. Man skall heller inte glömma bort att de som är kvar säkert är djävligt revanschsugna. Vi får även slå ur underläge nästa år, ej att förakta på ngt vis.

Sv: Jaha!!
aphac: Vet inte om jag förstått dig rätt.
Har man alltså uttryckligen gått ut och sagt att de 4 ryktena du talar om, skulle vara deras förstaval?

Mig veterligt så var det väl bara just det som uttrycket betyder:
Rykten....

Det enda jag hört om "första val" är väl Sjödda som Sportchef och Korhonen.

Sv: Rädda Brynäs !
QP: Visst kan han ta en "rövare" och plocka med åtalspunkter som han inte är säker på går igenom. GSG som man säger...
(Går det Så Går det)

Att Sverige är fantastiskt kan jag nog hålla med om, fast om du i detta fall menar att Lindomefallet och Halmstadsdito skulle vara bevis på ngt "ruttet", då håller jag inte helt med.
Principen hellre fria än fälla måste gälla i alla lägen, där det inte går att avgöra om ngn utom allt tvivel är skyldig. Hellre fria en skyldig än döma en oskyldig. Det är tyvärr priset man får betala för att man har en rättstat som skall fungera tillfredställande.

Nu har man väl iofs ändrat lite i paragraferna efter Lindomefallet, och man kan väl bli dömd för medhjälp, trots att det inte går att bevisa ngt annat.
Normalt sett i ett fall av Lindometypen, där man skyller på varandra, brukar det ju gå att fastställa händelseförloppet ganska precist med annan bevisning, främst teknisk sådan.
I Lindomefallet gick det väl otroligt nog inte att hitta ngn som helst annan bevisning än att de båda var på brottsplatsen vid mordet. Då kan det tyvärr bli så att man friar båda, trots att båda
kanske kommit överens om att skylla på varandra.
Jag lutar mer åt att det var 2 fyllbultar som faktiskt inte hade en aning om vem som gjort vad. Att försöka komma överens om en historia, och sedan hålla sig till exakt samma version genom alla förhör som de ytterst skickliga förhörsledarna iscensätter, är näst intill omöjligt.

Halmstadsfallet är jag inte så bekant med, men vid en första anblick ser det ut som att ngn helt enkelt erkänt ett mord.
Ett erkännande enbart räcker väl inte vad jag vet, det finns många knäppgökar som tar på sig både det ena och det andra.
Det måste väl även till teknisk bevisning i dessa fall.

Det blev väl lite väl mycket av "Lagens änglar" ett tag här på sidan, skönt med lite avkoppling från gnället.... ;-)

Jaha!!
Yepp!! Nu är alla rykten på de 4 spelare som jag sa att ingen kommer till BIF borta från HM.Snacka om att genomskåda BIF och deras"första val".

Alla nyförvärv har varit första val enligt Larsson. Konstigt, men den enda som kunnat vara det hos andra lag är Lind. Resten är sånt som det knappast varit nån budgivning på, det kanske är det på Nylander. Därför dröjer dödsstöten i forwards/målgörarfrågan.

Den dan dom spikar truppen och det inte kommit nått bättre än en nysigning av Nylander, då åker flaggan på halvstång.

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Som åklagare bör man ta med alla åtalspunkter, att det sedan troligen faller under rättegången p g a avsaknad av teknisk bevisning är en annan sak.

Du har Lindomefallet (bägge förnekar o blir frikända och får skadestånd fast någon av dem bevisligen har utfört mordet).

Sen Halmstadsmordet senast där man har ett erkännande men inte ens det räcker utan det blir bara "brott mot griftefriden"
(styckningen). Sverige är fantastiskt!

Så nån form av förvaring för Soling är knappast tänkbar så vitt jag kan se!

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Men utan Anger har vi ändå ett starkare lag än förra säsongen. Eller hur??

Sv: Rädda Brynäs !
P J Davydjoos: Så riktigt, så riktigt.

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: När hjärtat klappar så starkt för Brynäs fanns inget annat att göra än att flytta hit :-)

Ja ledaregenskaperna är definitivt nått man kommer sakna från Janne, om Lind kan axla manteln...ja vi får verkligen hoppas det annars ser det tunnt ut på den fronten.En Kyrö i gammalt gott slag är ett alternativ men sen han skrev sitt långtidskontrakt så har det ju bara gått utför,där behövs en uppryckning!
Fattar inte hur ledningen resonerar när man skriver kontrakt på 4-5 år med vissa spelare!

Sv: Rädda Brynäs !
Sakna Larssons ledaregenskaper ?? har ej sett en mer oengagerad Lagkapten glida omkring på isen och se loj och oberörd ut som han i år

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Måste vara en omöjlighet att åtala Soling för fylla, utan det är nog snarare ett åtal för smitning som väntar honom, om det blir ett åtal överhuvudtaget.....vilket som kan ge 2 år som maxstraff......men han kommer ju undan med ett svidande belopp i böter i hans fall

Sv: Rädda Brynäs !
67Noden: Ok, tack för det. Läste väl lite slarvigt.
Isf kan jag inte tänka mig att det blir ngt åtal, iaf inte för rattfylleri.

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: En liten rättelse till ditt inlägg, åklagaren har INTE väckt åtal än, han ska titta på fallet och väcka åtal, om han anser att det håller inom en månad

Sv: Rädda Brynäs !
Huge: Då blir han svår för motståndarna att flytta på framför målet iallafall. Alla returer till Soling!!

Sv: Rädda Brynäs !
QP: Eftersom åklagaren väckt åtal för bl.a rattfylleri, borde han ha bra på fötterna för att styrka detta. Undrar isf om det räcker med ett vittne som påstår sig ha känt spritlukt?
Möjligt att man lyckats spåra taxichaffisen som körde Soling efteråt. Han är dock oskyldig tills motsatsen bevisas.
Oavsett hur det går, tror jag nog att han spelar till hösten.
Vill det sig riktigt illa kanske vi får se Soling i fotboja på Gavlerinkens is. En så´n där stor tung svart järnklump med en rejäl kätting runt vristen.
Läge isf att döpa hans femma till "Björnligan" kanske? :-)

Sv: Rädda Brynäs !
Clarence: Jo, men det är Brynäs IF i ett nötskal, dom hoppas att det blir bra, det visar sig gå käpprakt åt helv-te och sedan fixa en nödlösning, illa, men det mest troliga scenariot...

Sv: Återvändande proffs?
aphac: Det är intressant det här med att man ofta förväntar sig att återvändare ska komma tillbaka till klubben de lämnade. Jag skulle vilja jämföra det med att vara student, många pluggar på en annan ort än vad man kommer ifrån för att sedan hamna hemåt när man har läst klart, även om man trivts bra i staden där man pluggade. Hockeyspelare verkar dessutom vara ett släkte som bildar familj tidigt och därmed fler som berörs av valet av stad.

Men det finns ju givetvis undantag, Mårtensson tex kommer väl från Märsta, norr om Stockholm om han nu kan tänka sig att flytta till Linköping borde han väl lika gärna kunna bo i Gävle..

De som väljer klubb med hjärtat måste vara ett försvinnnande litet antal....

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker: Vad gör du i Gävle?
Trodde du bodde kvar på Saltkråkan.... :-)

Förlusten av Janne och Djoos kommer nog inte att gå obemärkt förbi, mht att båda väl har varit ledare i laget, både på och utanför isen.
Det är väl isf just ledaregenskaperna man kommer att sakna, dags för ngn annan att ta över.
På backsidan har vi ju Sjödda, ingen fara på taket där.
Vem ersätter Janne som fältherre?
Kan Lind axla manteln?

Även om Anger har bra självinsikt så tror jag tyvärr att äventyrslockelsen blir för stark, om NHL kastar ut ett bete.
Med tanke på hans eget uttalande: "Jag sticker om jag får chansen", så är risken tyvärr stor att han nappar på vilket bete som helst...

Sv: Rädda Brynäs !
P J Davydjoos: Allt vad artistkontraktsspelare heter står mej snart upp i halsen. Hur vore det att istället bredda truppen och värva såpass många spelare i n n a n säsongen startar, så man slapp ta till dessa nödlösningar under seriens gång om det kniper med folk eller om laget spelar för dåligt? Mycket bättre och klokare, tycker jag!

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker:

Om P J. Axelsson med sina kyckling ben kan lira i NHL borde Anger också det hehehe!

Sv: Rädda Brynäs !
QP: :)

Sv: Rädda Brynäs !
64Waern: Noterar med förvåning att finns någon som tror på det svenska sk rättsystemet. Mig veterligen har inte alcotest utförts på Soling så rattfylleriet går inte att göra något åt (tyvärr). Kvarstår obehörigt avvikande (smitning) samt vårdslösheten (ev grov). Det renderar i normalfallet endast saftiga böter, så visst spelar Soling!

Så kommer det en resignerad vinkling:
Jag menar, kan man mörda och stycka en människa (erkänt brott)= 2år, då ska enl rättsystemet, Soling egentligen ha skadestånd av staten för att det finns bilar som står i vägen när han är ute o kör!

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker: Vad säger hans uttalande angående NHL-erbjudande i stil med -"får jag chansen så tar jag den"?

Sv: Rädda Brynäs !
Makkan: Visst är det så att många har tagit en chans och stuckit över, hoppas och tror dock att både Anger och Montreal inser att han är för vek för att passa där borta.

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker:

Det är inte säkert att vi får behålla Anger. Det är finns många sämre spelare än Anger som har provat på lyckan i staterna. Dock inte alltid lyckats, men det är en annan sak.

Sv: Rädda Brynäs !
Farbror Melker: Hoppas att du får rätt!!!

Sv: Rädda Brynäs !
70 Rodrigues: Visst är det budget värvningar så det skriker om det men vi kommer knappast märka av förlusten av Janne och Djoosen som AB antyder, hade de hållit samma standard som 99 hade det varit en helt annan femma men nu ska vi nog vara tacksamma att de lagt rören på hyllan.
Vad Anger beträffar så kan vi nog vara rätt lugna tror jag, han inser nog själv att han inte räcker till i NHL.

« · 283889 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)