« Föregående · 290526 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: En "Ockelbo-värvning" önskvä
Ulf Lindgren: Den ändå som gäller är att "rätta mun efter matsäck". Inga onödiga utgifter, inga nya spelare förutom dom vi nu har. Sticker Anger, får vi plocka upp Jim Engström från J-20 istället för att värva någon ny. Hårdbantning av utgifterna är de som gäller.
Jompe & Huss: insamlingen???
Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Jompe & Huss: insamlingen???
Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Sv: Årsmötet...
Igor: Nej inte någon men jag bor ju en bit ifrån Gävle så jag har ju inte koll på era tidningar å så .....
Sv: En "Ockelbo-värvning" önskvä
Clarence: Dina kunskaper om basket verkar endast sträcka sig till just det, att det handlar om basket.
Basketsporten i Sverige är väl mest ett stort skämt. Lagen byter namn beroende på vilken huvudsponsor man har. Man verkar också gå i konkurs i parti och minut, spelarna får inga löner och utlänningarna flyttar hem till USA.
Med denna Las Vegas-ekonomi i minnet, borde du kanske frågat dig själv hur värvningen gått till.
Ockelbo är väl ett av bottenlagen i serien och ekonomin förmodar jag är därefter. Har man en sund och bra ekonomi så är väl värvningen kanske helt OK. Å andra sidan borde man väl inte ligga i träsket och harva år efter år om nu ekonomin vore så djävla bra.
Förmodligen har man skrapat kistbotten för att få hit ett affischnamn, ungefär som Björklöven gjorde inför förra säsongen.
Vet inte om den där slipstenen du snackar om är så mkt värd efter några veckor, när jänkarn förmodligen flyttar hem och man står där med skägget i brevlådan....
Basketsporten i Sverige är väl mest ett stort skämt. Lagen byter namn beroende på vilken huvudsponsor man har. Man verkar också gå i konkurs i parti och minut, spelarna får inga löner och utlänningarna flyttar hem till USA.
Med denna Las Vegas-ekonomi i minnet, borde du kanske frågat dig själv hur värvningen gått till.
Ockelbo är väl ett av bottenlagen i serien och ekonomin förmodar jag är därefter. Har man en sund och bra ekonomi så är väl värvningen kanske helt OK. Å andra sidan borde man väl inte ligga i träsket och harva år efter år om nu ekonomin vore så djävla bra.
Förmodligen har man skrapat kistbotten för att få hit ett affischnamn, ungefär som Björklöven gjorde inför förra säsongen.
Vet inte om den där slipstenen du snackar om är så mkt värd efter några veckor, när jänkarn förmodligen flyttar hem och man står där med skägget i brevlådan....
Sv: Årsmötet...
Jompe: Sedan kan man hoppas på att dom övriga i styrelsen släller sina platser till förfogande.
Då kan vi börja tro på en riktig ny start.
Då kan vi börja tro på en riktig ny start.
Sv: Årsmötet...
Hugin: Goda nyheter. Du kan mer om de här personerna än jag. Jag gillar idéerna valberedningen kör fram. Det är många saker som sätts på pränt nu och som ges offentlighet och som skrivs in i målsättningar. Inga stora saker, kan man tycka, men det ligger mycket arbete bakom de här förändringarna. Med en ny, tydlig policy och duktiga gubbar i styrelsen kan man börja hoppas att det ska se bättre ut framöver.
Sv: Årsmötet...
LUNDSTRÖM 6: Så du tror inte att man kan sponsra ett lag för att stärka sitt eget varumärke och inte nödvändigtvis för att man älskar laget? Oavsett av vilken anledning man sponsrar så ger en proffsigare organisation, med tydliga mål och visioner ett helt annat intryck och ökar möjligheterna till att det blir fler sponsorer, och att andra sponsrar lite mer än tidigare...
Sv: Årsmötet...
65 Selander: Jag hade för mej att man sponsrar ett lag som man älskar,
inte en styrelse.
inte en styrelse.
Sv: Årsmötet...
Hugin: Visst,allting går ju att skönmåla. Om man är på det humöret. Vad har vi fått för konkret bevis för att "framtiden ser med detta mycket ljus ut"? Det är nog därute på isen den bilden kommer att visa sig, om jag får tro nåt...
Sv: En "Ockelbo-värvning" önskvä
65 Selander: Och sen så slår väl elitlicensen till snart och är det någon därute som vet hur vi ligger till ekonomiskt gentemot kravet för en elitlicens?
Om ett år måste vi ligga på plus för att kvarstå i Elitserien och det ser inte bra ut nu. 2002-2003:s underskott på 6.200.000 kr (ja, det blev så mycket!) gör att vi nu ligger back drygt tre miljoner svenska enkronor! Sportsligt och organisatoriskt ser det riktigt bra ut ...åtminstone jämfört med hur det ser ut ekonomiskt!
Om ett år måste vi ligga på plus för att kvarstå i Elitserien och det ser inte bra ut nu. 2002-2003:s underskott på 6.200.000 kr (ja, det blev så mycket!) gör att vi nu ligger back drygt tre miljoner svenska enkronor! Sportsligt och organisatoriskt ser det riktigt bra ut ...åtminstone jämfört med hur det ser ut ekonomiskt!
Sv: Årsmötet...
Igor:
Det är idel mycket duktiga personer som tar plats i Brynäs styrelse. Detta är det största plus som hänt på länge.
Framtiden ser med detta mycket ljus ut.
Det är idel mycket duktiga personer som tar plats i Brynäs styrelse. Detta är det största plus som hänt på länge.
Framtiden ser med detta mycket ljus ut.
Sv: Mycket talar för att Niklas Anger stanna
65 Selander: Tyvärr tror inte jag Canadiens "glömmer bort" Anger. Han får säkert ett anbud. Det kommer massor av svenskar att få där i början-mitten av juli. Och nu har ju också Nicke i dagens tidningsintervju klart uttalat att han sticker om får ett erbjudande. Så jag gissar att nästa tunga depp kommer lagom till ens semester börjar...
Sv: Årsmötet...
Igor: Nej, åtminstone för mig är de andra okända herrar.Spontant kan man väl tycka att de som omnämns för nyval till styrelsen känns lite åldersstigna. Ett par lite yngre tillgångar bör nog också komma in i ledningen, tycker jag. De mål som sammanfattas på hemsidan känns i alla fall lovvärda.
Sv: Årsmötet...
2 gubbar med Korsnäsanknytning. Borde väl innebära mer sponsorpengar därifrån än tidigare, eller vad säger arvtagare Stenbeck?
Sv: Årsmötet...
Det känns som man äntligen har förstått vad som krävs och hittat folk med både kunskap och kontakter i näringslivet. Wille står för äkta BIF.hjärta och blir en bra länk till Sjödin och grabbarna i kommiten.
Sv: Årsmötet...
Igor: Känner nog inte till fler än vad Du gör. Det viktiga, som jag ser det, är den policymarkering valberedningen gör. Förnyelsearbetet ska fortsättas, verksamheten proffsas till och den tidigare tagna Avsiktsförklaringen ska styra arbetet framgent. Man får utgå ifrån att de som nu nomineras till styrelsen ställer sig bakom valberedningens syn på de här frågorna. Jobbar man med de här frågorna kommer resultaten att komma. Det lär ta tid att vända skutan, men ju snabbare man börjar desto snabbare får man resultat.
Sv: Årsmötet...
Nu ligger valberedningens förslag på styrelsemedlemmar ute på hemsidan. Jag känner till Wille förstås men hur är det med de andra. Nån som känner till dem, kommentarer?
Sv: Silly season!!
70 Rodrigues: Vi kan se det så här att vi har då ingen favoritpress på oss i år. Och låt Expressen skriva som dom vill för det är en tidning som inte jag har någon tillit till
Det har aldrig slagit fel för mig iaf, så fort dom skriver upp mina favvo lag Brynäs och MFF så går det åt h-e. Brynäs ifjol och nu går MFF kräftgång fast dom var tippade som topplag.
Det har aldrig slagit fel för mig iaf, så fort dom skriver upp mina favvo lag Brynäs och MFF så går det åt h-e. Brynäs ifjol och nu går MFF kräftgång fast dom var tippade som topplag.
Silly season!!
Expressen skriver följande: I värvarmatchen mellan elitserielagen känns det som att Leksand o Djurgården är vinnarna så här långt. Djurgården har dammsugit Stockholmsregionen på hungriga lirare medan Leksand nu har ett lag för den övre halvan av serien. Annat är det i Gävle o Luleå. Brynäs och Luleås trupper ser BRÄCKLIGA och BILLIGA ut.KVALSERIESTÄMPEL redan i juni äe aldrig kul.
Sv: Årsmötet...
Tja!
Mindre än en timme tills Årsmöteshandlingar släpps!!!, är upptagen tyvärr då.
Men ska väl upp och hämta pappren på kansliet efter tre, i alla fall.
Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Mindre än en timme tills Årsmöteshandlingar släpps!!!, är upptagen tyvärr då.
Men ska väl upp och hämta pappren på kansliet efter tre, i alla fall.
Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Sv: Mästarcupen.
58 Larsson: Vi kanske skal lägga beslag på 'Leksingarnas också och sedan så hur vi ut till ockerpris!
Sv: Mästarcupen.
65 Selander: Det är tre platser kvar men jag har hört mig för om det tredje rummet , det sk, MoDo rummet. Leksingarna har inte fått tummen ur ars... och bokat sitt rum ännu men de är på G har jag hört.
Sv: Mästarcupen.
58 Larsson: Ang banketten så är ju det en j-a skillnad mot ifjol.
Då får man väl ta och kemtvätta kostymen då!
Tord hur många platser har ni kvar nu, hörde att Micke D hade bokat en plats igår också!
Så ni som inte har bestämt er ännu ang Mästarcupen så gå in till www.brooklyntigers.com och lös medlemsskap och anmäl er till höstens höjdpunkt. Så sparar ni en massa pengar i slutändan :)
Då får man väl ta och kemtvätta kostymen då!
Tord hur många platser har ni kvar nu, hörde att Micke D hade bokat en plats igår också!
Så ni som inte har bestämt er ännu ang Mästarcupen så gå in till www.brooklyntigers.com och lös medlemsskap och anmäl er till höstens höjdpunkt. Så sparar ni en massa pengar i slutändan :)
Sv: Mästarcupen.
Zcootah: Det är klart med kortet och bara de som bor på förläggningen får köpa kortet och angående banketten så får vi också äta med spelarna på hotellet för ynka 125:-.
Mycket talar för att Niklas Anger stanna
Så börjar rubriken i GD's artikel med Anger idag. (se länktips)
Min spontana egoistiska tanke är jag hoppas att Montreal glömmer bort Anger iaf denna säsong! ;)
Min spontana egoistiska tanke är jag hoppas att Montreal glömmer bort Anger iaf denna säsong! ;)
Sv: Mästarcupen.
58 Larsson: är det klart med vad det där kortet kostar nu ? tycker det är synd att dom förstörde det där me banketten....tror nog spelarna hellre ser att fansen är där en massa snobbar i kostym :)
Sv: En "Ockelbo-värvning" önskvä
Clarence: Och sen så slår väl elitlicensen till snart och är det någon därute som vet hur vi ligger till ekonomiskt gentemot kravet för en elitlicens?
Sv: En "Ockelbo-värvning" önskvä
65 Selander: Ja, det här blir ett ödesfyllt årsmöte och det är bara att hoppas på stora förändringar i styrelsen som vet klubbens bästa och förstår vad det innebär att tillhöra eliten år 2003 och framåt!
Sv: En "Ockelbo-värvning" önskvä
Clarence: Problemet är att Gävle har blivit för bortskämda samt att organisationen har inte kunnat sålt ett sånt stark varumärke som Brynäs är. Får se vad som händer nu när eller om en ny styrelse väljs in. Förhoppningsvis så kanske e v den nya styrelsen kan knyta till sig någon/några nya sponsorer
Sv: Årsmötet...
Hugin: Vet du inte att alla HS-medlemmar har veto i samtliga omröstningar ;)
Det där om sponsorer gällande nv styrelsemedlemen så har jag hört det från oberoende källor.
Det där om sponsorer gällande nv styrelsemedlemen så har jag hört det från oberoende källor.
Sv: Årsmötet...
65 Selander:
Vi får väl vänta och se tills dess att listan över den nya styrelsen finns tllhanda. Det är ju onödigt att måla " fan på väggen " innan dess. Enligt Paul Eriksson sker stora förändringar. Det finns ingen anledning att misstro honom på den punkten. Han är ju friare som ordförande i valberedningen sedan Håkan Berg försvann.
Så det gäller nu att vara positiv. Vill man ha förändringar, och är medlem, är det ju bara att gå på årsmötet. Mig veterligt sker inga omröstningar i detta forum.
VAR GLAD
Vi får väl vänta och se tills dess att listan över den nya styrelsen finns tllhanda. Det är ju onödigt att måla " fan på väggen " innan dess. Enligt Paul Eriksson sker stora förändringar. Det finns ingen anledning att misstro honom på den punkten. Han är ju friare som ordförande i valberedningen sedan Håkan Berg försvann.
Så det gäller nu att vara positiv. Vill man ha förändringar, och är medlem, är det ju bara att gå på årsmötet. Mig veterligt sker inga omröstningar i detta forum.
VAR GLAD
Sv: En "Ockelbo-värvning" önskvä
65 Selander: Sen vill jag bara tillägga att jag vet att det i Ockelbos fall handlar om basket. Men det är väl inte förbjudet att ha pengar och värva starkt i hockey heller, vad jag vet. Allraminst för en mångfaldig mästarklubb från en residensstad...
Sv: En "Ockelbo-värvning" önskvä
65 Selander: Nä du, jag menar Ockelbos HERRelitlag. En av elitligans bästa amerikaner, Anthony Jones från konkursklubben M7 i Borås, har skrivit på för Ockelbo. Bra jobbat verkligen av den klubben. Så ska en värvnings-slipsten dras, liksom!
Sv: En "Ockelbo-värvning" önskvä
Clarence: Men så är det inte hockey heller!
Ockelbo är väl stora i Dambasketen om jag nu gissar att det är det du skriver om!
Ockelbo är väl stora i Dambasketen om jag nu gissar att det är det du skriver om!
En "Ockelbo-värvning" önskvä
I residensstaden Gävle och 12-faldiga mästarklubben Brynäs har man inte pengar så man kan göra en Storvärvning. I lilla "byhålan" Ockelbo finns det kosing nog för att köpa en Stjärna som Jones. Världen är bra upp och ned...
« Föregående · 290526 · Nästa »
Har -6,2 MSEK fått dig att bli negativ, Huge...?
Bit ihop och var lite positiv :-)