1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779495 inlägg · 7967 ämnen
« · 297132 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Lunkan: Kul att höra att det verkar vara harmoni i laget.
Själv får jag vänta på att få se laget när dom splera borta mot Luleå.
Tyvärr har det inte gått så bra i dom matcherna för BIF.
Men vi får hoppas att det vänder nu.

Det verkar som att 3:e femman skulle vara ruskigt bra om dom fick in puckarna lite oftare. Det förvånar mej att BD helt har tappat målsinnet sedan tiden i AIK.

Malmström har jag alltid gillat, han är teknisk och och speedig när han har sina bästa stunder.

Korhonen har jag sett i många matcher när han spleade i Kärpat, såjag var inte ett dug orolig för att han inte skulle vara bra.

Hur är det igentligen med "Kupan" det är många bud om han.
Vissa dissar honom totalt och några höjer honom till skyarna mer än vad knark skulle göra hehehe!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Hong Kong: Exakt. Det verkar som om Cassel och Lind har tagit med sig lite av Timrås framfusighet från ifjol. Mkt nyttigt...

Lunkan: Bra att du plussade för Kyrö. Glömde bort honom i hastigheten.
Får väl skylla på euforin efter matchen.. :-))

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Lite av Janne Larsson i stilen, fast ännu inte riktigt i samma klass. Men det kommer, var så säker, det tar nog lite tid. Allt går ju lite fortare i ES jämfört med AS.
Ser mkt bra ut tycker jag, verkar ha bra målsinne och är iaf bättre på rören än Janne.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Nyss hemkommen från scaniarinken håller med förgående referat av matchen till 100% måste bara göra ett tillägg nämligen #7 Sjödin var mycket bra och spelade väldigt mycket.

Ett stort + till J.J fortsätt så!

Lind otroligt nyttig Malmström även han mycket bra. Har inte sett sån glöd i BIF som det var mellan minut 3 och 13 i 2a på många år. Dom var först på varenda puck. 3e femman är härliga att se 23 vilken kämpe likaså 28 men det bästa av allt 20 verkar bättre än på länge.

Mycket superlativ men vafan man måste passa på att vara lycklig medan man kan

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Huge: Just nu så njuter man av våra lågbudgetvärvningar...

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Huge: Jag är lite nyfiken på JJ, vad är han för typ av spelare, typ vad är han bäst på? Är han snabb på rören eller sävlig osv.? Är han klen eller inte?

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Räckte inte så långt?
Nåja, vi vann ju bara guld det året... ;-)

Jag förstår vad du menar.
Nu vilade ju Molin idag och JJ gick in med den äran.
Angenämt huvudbry för GP, minst sagt.

Annars är livet bra (o)lustigt ibland för en del.
AA var ju given i fjol, men får för tillfället stå vid sidan av och titta på.
Där har vi ytterligare ett sparkapital...

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Huge:

Jag tycker det är ganska bra att första femman inte har dominerat målmässigt ännu, utan att 2:a och 3:e har fått producera och därmed fått självförtroende. Jag glömmer inte 98/99 när MBL dominerade totalt, men när det låste sig för dom så gjorde övriga femmor på sin höjd en eller 2 baljor, det räckte inte så långt så då torskade vi matcherna.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Wesley: Ändå finns det mer att ta av vad gäller förstafemman.
Det är f.ö bara att konstatera att vi faktiskt har 3 bra femmor, ngt som inte alla verkar ha snappat riktigt ännu.
Träffade Angers farsa i pausen och vi var rörande överens om detta :-)

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect:

Jag hittade det här på SSK's forum också......


"Går väl tyvärr inte att bortse ifrån att Brynäs förstafemma kommer att dominera många matcher i vinter.Både tyngd och speed. Laget spelade lite som man förväntade sig att våra egna skulle spela."

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Matchrapport på SSK:s hemsida. Mycket bra skriven, nyanserad och objektiv, och ganska rolig. Se länk.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Vad nöjd man är...missade allt, både på nätet och radion..måste se till att jag inte jobbar kvällar när det är match. Men efter att läst det som skrivits om matchen så kommer man somna gott i kväll. Fortsätter dom i den här stilen så får det bli vatten och bröd resten av säsongen. 5 mål+3 poäng=80 kr till Brynäskontot.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Huge: Härligt att höra!!!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Ford Prefect och Huge:

Tack för matchrapporterna.
Nu kan man sussa gott.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
65Selander: Tik - frölunda du menar ?? , Blev ju inte direkt någon sudden -- Nollornas kamp, snarare kampen om tabell toppen.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Hemkommen från Scaniarinken med ett brett flin på läpparna. Härlig insats av grabbarna idag. Läste just matchrapporten på SSK:s hemsida och man kan iaf inte beskylla rapportören att var objektiv direkt.
De s.k bjudningarna från hemmaförsvaret var nog mer frukten av vår aggressivitet högt upp i banan. 3:efemman med Kyrö-Björne-Nyllet gav inte motståndarna ngn ro alls och gjorde ett mkt bra jobb.
JJ verkar bli vår nye Larsson om han fortsätter på detta vis. Klokt spel och smart defensiv. 2 baljor dessutom, den i PP en riktig delikatess.
Brynässpelet strax innan 4-3 och 5-3 var underbart att se. Soling var het som en järnspis och kunde gjort ett par till med lite tur. Malmström underbar droppass till 5-3.
SSK hade en jättepress i 2 min när Danne mkt underligt åkte ut för en holding. Precis när Danne kommer in gör dom 4-5 på en styrning från nära håll. På ngt konstigt sätt kände man sig ändå inte orolig, deras farligheter kom oftast just i samband med utvisningar, annars var det ganska lugnt tycker jag. Kupan tog visserligen ett par 2:or men det får man nog räkna med mot lag som SSK, han var i övrigt stabil och rensade när det behövdes. Deras NHL-kille Robertsson försökte i slutet att dra igång ngt men det hade han inget för. Som tur var fick våra killar tag i Kupan, han såg lite skogstokig ut i det läget. Nu fick båda kyla ner sig i 2 minuter. Korhonen mkt bra, kunde inte göra mkt på målen. Först ett diagonalpass till en fristående Bemström, sedan en studspuck som letade sig in i röran framför mål. Nästa ett 2 mot 1läge där det blev tomt mål. Sista en styrning framför mål.
På näthinnan har man en jättechans då en av deras backar får ett diagonalpass från sarghörnet och nyper till direkt. Bara det att Mackan
hade läst passet och flyttade sig över och när killen drog till var det totalstängt för säsongen.
Fortsätter vi i den här stilen behöver man inte vara orolig, det är ett som är säkert.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Käcken: Molin spelade från start, men inte mer än ett par byten. J. Johansson och N. Danielsson bildade fjärde forwardpar och spelade några byten i första. Nåt måste ha hänt med Molin för han satt inte ens i båset de andra två perioderna och J. Johansson tog hans plats redan i första perioden. Följaktligen bänkades N. Danielsson. Svårt att kritisera det beslutet när Johansson pyttsade två gånger om och var Brynäs bäste spelare. Hans 3-2 i power-play var en delikatess: När ingen visade sig för passning åkte han mer eller mindre baklänges upp från position bakom mål och hängde in den själv.

En underhållande match mellan två lag som ville framåt och slarvade bakåt. Det smällde ganska duktigt längs sargerna. Soling åkte på en propp i första bytet. Stort misstag av SSK där, för sen gick han ut och körde över allt som rörde sig. ´

J. Johansson bäst i laget enligt min mening. Soling också bra tillsammans med Miettinen. Anger däremot måste kunna bättre. Orkade jag gå från Grusåsen till Scaniarinken, vilket tar en timme, så ska han orka från utvisningsbåset och hjälpa till på SSK:s 2-2 också.
Lind och Malmström också bra, och tredjelinen stod för en gedigen kämpainsats. Fortsätter det så här måste jag snart ändra uppfattning om B. Danielsson.

På backsidan ser det lite taffligt ut emellanåt. Ingen som var riktigt dålig men heller ingen som övertygade. Korhonen tar skotten, släpper inte särskilt mycket returer men var mycket ute och dribblade. Mitt stackars hjärta orkar inte med en ny Ram.

Roligt att se Casselståhl. För sju år sedan lämnade han Brynäs som knappt ordinarie. Nu går han runt i båset och peppar och dunkar rygg efter varenda byte. Härliga ledartakter. Sånt behövs.

Skönt med 3 poäng. Brynäs borde ha kunnat avgöra med 6-3 i andra då SSK blev väldigt stirriga. Istället svarade hemmalaget för en stark slutforcering och en kvittering hade inte varit orättvis.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Var Molin med från start, eller blev han skadad eftersom Jakob spelade med lind och Malmström??

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Nu kommer man sova gott inatt !

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Så här vill man att tabellen ser ut i februari också!!! Eller ännu hellre BRYNÄS IF i topp!!!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
65Selander: Samma hemsida visade matchsekvenser i pauserna från träningsmatcherna i Scaniarinken.
Vi har en bit kvar, va?

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Lilljanne:
Undrar när Brynäs kommer att skapa sådana här rapporter och sedan inom samma dygn som matchen också!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Nu finns ett referat från matchen på ssk:s hemsida. "De månghövdade BIF-supportrarna".

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Lilljanne: Särskilt om vi drar på oss utvisningar också hela tiden. Värst är nog om vi får en långvarigskada och sedan har 4:e femma som knapp kommer ihåg hur det är att spela hockey

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Lilljanne: Halleluja!!!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
65Selander: Hur fan tänker GP när han inte låter Danielsson spela, en sån kille tröttnar till slut och sticker!!!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
65Selander: Tungt i längden att köra på tre. Jakob J. blir svår att sidsteppa med två mål ikväll. Persson måste våga spela in Danielsson och Rönnqvist snart.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Det är som man gråter en skvätt!

Lilljanne: Hörde faktiskt ingenting om Danielsson. Tror nog att dom matchade 3 femmor ikväll.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
65Selander: Här kommer tabellen!

1.Färjestads BK
2.HV 71
3.Timrå IK
4.BRYNÄS IF
5.Linköpings HC
6.Södertälje SK
7.Frölunda Indians
8.MIF Redhawks
----------------------
9.Luleå HF
10.MoDo Hockey
----------------------
11.Leksands IF
12.Djurgårdens IF

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Nån som hörde om Nicklas Danielsson lirade? Och varför är Molin med i laguppställningen om han inte spelade? Och vad står dollarn i?

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Gusten: Verkar som dom har blivit inkastade innan matchen.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Westlund fick inte ens lägga en straff!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Prosten: Se nu för f-n till att Brynäs fortsätter skrika i omklädningsrummet inför matcherna - själv körde jag givetvis skräckinjagande Rodrigues-vrål i badrummet inför varje period.

Känns alltid bra att man hjälpa till.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Haha sa han: en Foppa-straff ala OS-24??

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
65Selander: Hehe riktigt roligt att höra på kommentatorerna....Synd bara att LIF tog extrapoängen

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Gusten: Hörde det :))

Lagena verkar vara lika bra som Brynäs att slå straffar också!
Berka missar öppet mål :))

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Herregud!!! kommentatorn i Globen vet inte hur poängen fördelas när det blir sudden och straffar!!!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Finns det liv finns det hopp! 6 sköna pinnar för Brynäs i tabellen efter omgång 3. Fint är ordet!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Prosten: Chansen att spöa FBK ligger nog på att vi ligger tätt intill dom och stör hela tiden. Då vinner vi!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Och hur fan bra ska vi inte bli när vi fått ihop pengar!?

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Nu ska det verkligen bli kul att kolla på matchen mot FBK.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
westerlind: Japp
Liket lever.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
65Selander: HÄRLIGT BRYNÄS!

Segertåget över världen fortsätter...

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Lilljanne: Nu switchar man över till "nollornas kamp" sudden pågår!

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Åhhh så där ja 3p till...Sånt grymt botten gäng vi har

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Lallalalla lallalalallala

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
38-35 i skott. På radion lät det som utskåpning i sista! Fy fan vad vi är bra! Nästan seriefinal på torsdag.

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
Härligt! Fan det var svettigt att lyssna på "live" sändningen. TACK BRYNÄS

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
ahh va viktigt...fan vilken puls

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

Fan va skönt!

-HF

« · 297132 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)