1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779519 inlägg · 7967 ämnen
« · 299549 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: 3:e Femman
HF: Det är det jag alltid har sagt: Björn Danielsson är kung! ;)

Sv: 3:e Femman
Prosten: Måste säga att Björn Danielsson har växt otroligt till denna säsong, han och de andra i 3:e kedjan kommer att bli otroligt nyttiga i år.

-HF

3:e Femman
Kyrö-Nyllet-Björne gjorde sin bästa match i Brynäsdressen denna afton, vilken inställning!

1:a perioden var bland det svettigaste man sett i Gavlerinken....folk stod å fånstirrande rätt ut i tomma intet med ett stort flin på läpparna i pausen mellan 1:a o 2:a.
Man trodde fan knappt att det var sant.

Tack Brynäs för den uppvisningen.

Till er som valde att sitta framför datorn denna kväll: Moaoahahhahahaa!

Sv: BIF-FBK
HF: ooooooooooooops, den var lite större än jag tänkt, nån moderator i närheten som kan plocka bort den då man inte kan editera själv?

-HF

Sv: BIF-FBK
HF: Hmm, det blev vistt fel ;) Nu då? [bild]192.168.5.2/foton/fullsize/33eda640a1a107ad585b0cae9d527635.jpg[/bild]

Sv: BIF-FBK
65Selander: poppis att klistra in bilder idag? Slänger in en ego bild ;) [bild=www.fyllefemman.com/foton/fullsize/33eda640a1a107ad585b0cae9d527635.jpg]


Publiksnitt
Är det någon som vet vad det har budgeteras med för publiksnitt i år??

Sv: BIF-FBK
Måste berätta om att jag har syndat...jag stod i "Timråklacken" i kväll...dvs. 15 pers, varav två med Timråtröjor. Ingen sa ett ljud under hela matchen, bara klappade händerna när slutsignalen gick....=)

Blir bättre drag på bortastå i Malmö nästa torsdag..

Sv: BIF-FBK
Mickis: Japp, underbar seger och underbar stämning faktiskt. Bra att klacke skanderade åt disco-nissen som sköter ljudet att sluta spela :)

-HF

Sv: BIF-FBK
jalla: Ja händer samma sak nästa gång så är det nog bara att fortsätta att gå.

Sv: BIF-FBK
Mickis: Grattis till sergern....Det är bara tta kämpa...

Sv: BIF-FBK
Hong Kong: Det svider riktigt ordentligt för tv-4 sporten när dom måste nominera en Brynäsare.

Sv: BIF-FBK
Huge: Man fick en känsla av sin ungdom..Fjortisdisco där man skulle visa vem som var störst , bäst och vilkens pappa som hade största traktorn. Nä en riktig skitmatch..men det är ju alltid roligt att se Malmö förlora....=)

Lill Nyllet nominerad som veckans målskytt på hockeykväll!!??!!

Sv: BIF-FBK
HF: Skönt med seger iaf och att det var ett härligt tryck i hallen, tom surgubbarna som satt vid mig hade riktigt kul. Sån stämning har det inte varit på flera år. Det är väl Brynäsandan...

Sv: BIF-FBK
Mickis: Japp, samma känsla fick jag. Det såg ut som om han åkte och letade Brynäsutvisningar.

-HF

Sv: BIF-FBK
HF: Jo där är det direkt svagt att inte ta Nordström. Linjemannen borde ha kunnat styra upp den situationen. Fick en känsla av att han hellre tog spelare från Brynäs än FBK till botbänken.

Sv: BIF-FBK
micke: Passar bättre med en mörk bakgrund men vacker var den.

-HF


Sv: BIF-FBK
Mickis: Jo, Rönnmark hade inte många rätt, missade ett flertal cross-checkingar från färjestad och ett av målen var ju solklar spark. Sen gick han ju på en del grova filmningar från tex Fröken Nordström, kan man inte stå upp som en man kan man lägga av med hockey. Bara kärringar lägger sig ner och bölar efter en närkamp. Jag syftar alltså på Kupans fina tackling som han surnade till över och gav en eftersläng på, när Kuparinen slog tillbaka lde sig Nordström ner och började böla.

-HF

Sv: BIF-FBK
Tänk att 10 mils hemresa kan kännas som 10 meter, underbart.
Första perioden gav finalkänsla ala 99 :-))

Sv: BIF-FBK
[f] Brynäs IF [/f]

Sv: BIF-FBK
HF: Men visst var domaren dålig? Jag tyckte att han missade flera första moment för att sedan ta i andra.

Sv: BIF-FBK
Vilken match, första perioden är det bästa jag sett Brynäs prestera på ett par år. Färjestad var otroligt stirriga. Det var rätt så förståeligt att tempot skulle bedarra i andra perioden, men Brynäs stod upp rätt bra och Karhu räddade verkligen matchen. Sen var dagens hjälte otrolig, inte nog med att han gjorde 2+1 han spelade samtidigt minst lika bra defensivt och kämpade upp flera färjestadsspelare i sargen. Tyvärr inleddes tredje av ett mycket tidigt mål, nerverna hamnade utanpå vissa spelare och misstag gjordes. Särskilt backarna var riktigt spaka, Sjödein/Casselstål undantagna. Färjestad var mycket griniga och odiciplinerade igenom hela matchen, se bara på Nordströms utvisning och Hyvännens. Dessutom så började en viss Jörgen Jönnson käfta med underteckand under matchen :) Inte särskilt rutinerat.

Vill bara tacka Brynäs för en mycket spännade match och en skön seger. Godnatt och glöm inte att surfa in på [url=www.fyllefemman.com]www.fyllefemman.com[/url] :)

-HF

Sv: BIF-FBK
Kan berätta att Anger var riktigt dålig hela matchen. Och dessvärre för min del, jag var utan bil idag och tog därför en promenad från mitt hem på Brynäs till G-rinken. Och eftersom jag är vidskeplig så får jag fortsätta att gå till dom matcherna jag ska se:(

Sv: BIF-FBK
Hong Kong: 107 utvisningsminuter hörde jag.
Lite underhållning måste det väl isf ändå ha varit... ;-)

Sv: BIF-FBK
Ska äntligen få se lite ordentlig hockey på fyran nu. Fy f.n vilken dålig matcha jag såg på idag. Mif-Timrå..tur man slapp betala för att se den. Men man hade ett öga på tavlan hela tiden..skönt med seger och tätkänning.

Sv: BIF-FBK
Lilljanne: Jag tycker det ser ut som om Nordström missar skottet en aning och ställer Karhu lite grand.
I övrigt skulle det vara intressant att höra från ngn hur GP matchade femmorna mot deras formationer. Där kan man nog utläsa en del om varför 1:a och 2:a var lite anonyma idag.

Sv: Tabellen!
65Selander: Jomen jag är ju född med ett fyrklöver runt halsen. Och vi hade väl dubbelröta både du och jag ikväll dårå ;)

Nu; sova ZZZZzzzZZZZZZZZzzzzZZZZZ - ner i hörnsoffan snabbt som attan nu, men först lite teveunderhållning.

Sv: BIF-FBK
Fbk:s första mål såg billigt ut. Det får Karhu ta på sej. Vid tvåan och trean var det markeringsspel á la 02/03. Men desto bättre avslut framåt. I år kan tycks vi ha råd att spela taffligt emellanåt i egen zon.

Sv: Tabellen!
Portello: Dom får sändningstid oavsett om matchen visas på C+ eller ej!

Sv: Tabellen!
mike: Skall du snacka om tur som drog in stålar på din trippel ;)

Sv: Tabellen!
westerlind: Vad kul att se dig förvånad. Det verkar även som om MoDo har haft lika tur ikväll som er - man slutar aldrig att förvånas.

Timrå IK är dom bästa heja heja Brynäs och MoDo!

Sv: Tabellen!
70 Rodrigues: Idag var det väl inte så konnstigt att dom visade DIF-matchen?
Den sändes ju på C+.

Sv: Tabellen!
westerlind: Vad f-n säger man. Snyft!

Linds mål var för j-a snyggt, drömpassning från Sjödda och pang i mål.

Nylander fick pris för matchens lirare!

Skall bli kul att se vad Tv4 hittar på att säga om Brynäs

Sv: Tabellen!
westerlind: Det är helt otroligt, undrar om Djurgården betalar SVT pengar för att deras matcher alltid ska visas på sporten??

Sv: Tabellen!
micke: Vet inte - jag är lika förvånad själv. Timrå-effekten?

Sv: Tabellen!
65Selander: Dom ska visa Brynäs-Färjestad på TV-sporten, OTROLIGT!!

Sv: BIF-FBK
Så ett grattis till Timrå-effektlaget!

Sv: Tabellen!
westerlind: Hur fanken får du glödlampor där?

Sv: Tabellen!
[bild]www.frisco.se/hs/lamp.jpg[/bild]
westerlind: Vad du leker med lamporna.

Sv: Tabellen!
65Selander: Ja klandrar inte Hyvönen, han gjorde ju faktiskt 2 poäng!
Ni har hittat en strålande målis i form av korhonen.
Ser fram emot returmötet den 13:e november i LLA.

På återseende =)


Sv: BIF-FBK
aphac: seger för brynäs mot fbk härligt verkar som ni har haft en otrolig målvakt ikväll hade nog nästan velat varit där och sett..längtar tills ni kommer upp hit..

Sv: BIF-FBK
aphac: Vad var det egentligen som hände i 2:a o 3:e perioden, hur kunde FBK ta över så markant??

Sv: Tabellen!
Sibbe: Tackar! hade inte Hyvönen klantat sig så vete f-n hur det hade gått!

Det som är bra är att vi får lite andrum om vi skulle torska någon match eftersom Brynäs har jobbat ihop en liten buffert mot streckena, vilket i sin tur medför att dom inte känner sig lika stressade.

Sv: BIF-FBK
Vid 4-0 är matchen normalt sett slut, om vi bara lyckas hålla tätt de första 5 min i sista. Nu fick dom 4-1 redan efter 29sek, precis vad som behövdes. Sen drar väl Soling på sig 2+2 och dom får ytterligare luft under vingarna. 3:an kommer av bara farten. Vi möter Sveriges förmodligen bästa lag och lyckas ändå hålla undan till slut. Det bevisar att det finns bra moral och tåga i laget.
Dom som börjar yra om dålig kondis och att det skulle sitta i huvet vet inte vad dom talar om. Forecheckingen och urladdningen i de 2 första sätter naturligtvis spår, det skulle det göra på vilket lag som helst.
Hade vi haft fjolårets lag inför sista, då hade man varit riktigt orolig.
Att det till slut blev jämnt idag hade dock helt logiska förklaringar....

Kul f.ö att höra Skalman efter matchen. Med ett stänk av besvikelse i rösten konstaterade han att FBK inte riktigt hann ikapp.

Sv: BIF-FBK
Lilljanne: Anger är hopplöst dålig för tillfället! Ikväll hade BIF en FANTOMMÅLIS!!!!!!!. Kolla in BIF:s avslut på 4:an, dessa har man inte sett på år o dar.

Sv: Tabellen!
70 Rodrigues: det ser ju trevligt ut =)
Trots dagens förlust!

Grattis förresten, ert ryck i början räckte!

Sv: BIF-FBK
Får hoppas ny att dom inte har bränt allt krut nu så att dom kan stå upp mot Fjällrävarna.

Rubrik i Aftonbladets nätupplaga på lördagkväll Fjällrävarna-Taxarna 2-6

« · 299549 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)