Värvningar inför 15/16
Så du menar att man ska få göra vad som helst på en rink, bara för att det handlar om ishockey och det har skett inom ramen för ett regelverk där ett visst mått av våld är tillåtet då det ingår i spelet?
Eller var tycker du annars att gränsen ska gå, när man ska polisanmäla elller inte?
GW Persson sa visst nåt om att en åklagare inte hade lyft ögonbrynen om det hänt under match, nu hände det INNAN matchstart och då kommer saken i ett annat läge och det blir än mer komplicerat.
Kan inte se nån som helst förmildrande omständighet där det går att hänvisa till spelets regler, provokation innan händelsen eller i övrigt nåt som får tilltaget att framstå som begripligt eller acceptabelt.
Helt rätt att polisanmäla idioten, har för mig att spelare tidigare har blivit dömda för liknande saker så jag kan inte se nåt konstigt i att den här idioten också blivit anmäld.
En klassisk "goddag yxskaft-motfråga" som alltid kommer, så fort man utifrån omständigheterna och förutsättningarna råkar vara nöjd men även tycker att det kan bli bättre?
I ditt fall är det tyvärr så att det spelar ingen roll hur bra det går, du kommer ändå att fråga: "Är du nöjd med guld, glömde jag också att fråga?"
Brynäsgubbe:
"Bill Sweatt, forward
- Det kommer bli kul att flytta norrut till Luleå även om det kanske kommer bli lite kallare. Av det jag sett under mina två år i SHL så verkar det vara en bra stad med en fin arena och röststarka fans.
- Utifrån allt jag hört och hur angelägna Luleå Hockeys representanter varit så känns det som att vi kommer få ihop ett starkt lag som skall kunna gå långt i slutspelet och utmana om guld i både Sverige och Europa."
Det som saknas är en stabil back gärna rejält elak.
+En PP back värd namnet.
+En C som kan teka och leda laget
+En riktig gris som kan ta försig och äga slottet.
Det som INTE behövs är:
-En tidigare lovande spelare (=tillbakas efter flera svåra skador)
-En rörlig back (=1,50 cm 57 kg)
-En klok Center (= gliidande dass lex Hutten)
"– Vår ambition är att försöka vara färdiga tidigt. Det ger stabilitet och tydlighet. Vi ska försöka vara så tidiga som möjligt, säger Lars "Osten" Bergström under presskonferensen."
Lite tvärt emot Bengtzen och Brynäs värvningsstrategi. Fast med pengar på fickan är det såklart lättare att locka till sig bra spelare och spika truppen.
Vad menar du nu? Skybaren är ju en succé! Går under namnet publikmagneten i folkmun. :)
Såg du ingen förbättring som kan ge en strimma hopp inför nästa säsong. Eller är allt becksvart som vanligt?
Att slipsnissarna är viktiga sponsorer verkar han helt bortse ifrån.
Istf att gapa på ståplats så kunde väl alla som gnäller om slipsnissar i Skybaren ta sig dit och bidra till ökad omsättning, om man nu anser sig vara "bättre" och mer "äkta" supportrar bara för att man håller till på ståplats.
Hemska tanke...
Skybaren har inte varit välbesökt av någon. Sponsorerna och slipsnissarna håller ju av förklarliga skäl till i logerna och i stora resturangendelen. Tanken med Skybaren var förmodligen att försöka locka tillbaka vanliga supportrar som hellre sitter på Olearys och ser matcherna. Än så länge har det väl gått si så där med den visionen.
Du gör ju inget annat härinne, så fort det handlar om försök till sakliga debatter som är lite intressant så ser man dig aldrig delta.
Varför det? Har du inget att säga förutom att konstant gnälla på allt eller fråga: "Hur tror ni det går ikväll??"
Fyfan vad vidrigt. Jag är äcklad. Noll intresse för nästa säsong just nu. Händer ingenting positivt.
Tack för den, Sweatt. Kul.
Sen är du inte en alibisupporter sett till hur mkt pengar du lägger ner på att se matcher, stämpeln är mer baserad på ditt eviga skitkastande och pissande på laget så fort det går tungt.
När kommer "Lätt att vara kaxig bakom en datorskärm!!!!!!!!!", månntro....
Faller sig ju naturligt.
Annars är ju skybarens uteblivna succé en gåta. Jag menar 299kr för biljetten och 60kr för en Sofiero i plastmugg måste ju vara alla öl och hockeyälskares våta dröm.
Visst, jäkligt trist att han lämnar, men helt oersättlig är han definitivt inte. Tycker vi ska se hur Bengtzén ersätter honom, innan vi gråtrunkar oss harmynta...
Gråtrunka...fantastiskt ord.
Johan Norrström: Du kan nog se Skybaren som ett sista försök av Brynäs att få gävleborna att bidra med någon krona till det där guldet som alla kräver. Fansens värvning är ännu ett exempel på hur föreningen värderas i byn.
Om dom inte försöker är allt åt helvete, om dom försöker är allt åt helvete.
Man kanske kan börja visa bortamatcher och sälja förfriskningar?
Nåt måste man göra åt det svaga publikintresset i alla fall. Ett par riktiga publikmagneter i namnkunniga spelare brukar vara ett populärt argument. Men jag tror det bara skulle frälsa de redan frälsta så att säga.
Nåt måste i alla fall hända.
Problemet är väl att meningarna om vad en stjärnvärvning är går så brett isär...
Redigerad kommentar