Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
mattias - 74: Tyvärr säger dessa låtnamn mig ingenting då jag bara hört 2 låtar av dem. Och en som jag kommer ihåg namnet på då. Så det var väl den bättre av de 2 skulle jag tro.
Finner däremot den låten ganska skön och gillar gunget lite. Så man kanske måste försöka få tag på någon låt till och lyssna på.
mattias - 74: Tror mig ha hört detta band någon gång. Kan Iron Force eller något vara ett verk av dem?
Metal Guru: De där Centrum mot rasism verkar ju vara ett intressant gäng. Gång på gång levererar man det ena halsbrytande pressmeddelandet efter det andra. Funderar på om man har firmafest väldigt ofta på det där stället, eller om det finns krav på att man måste synas i media ett visst antal gånger för att få bidrag.
Senaste måltavlan är Kolmården och deras beslut att hyra in några massajer under ett par sommarveckor.
" - Dessa fem massajer bland djuren på Kolmården skapar en bild av afrikaner som något primitivt, vilket bidrar till afrofobi. Tankarna går till kolonialtiden då svarta ställdes ut på museer och på kringvandrande cirkusar, säger CMR:s verksamhetschef Mkyabela Sabuni."
Det var tyvärr alltför länge sen vi såg de underbara klippen på apelsin.nu. Många klassiker, men även en del uppdateringar. Vi börjar med den här.
We call him "the Jack Nicholson impersonator"...
"Och så dyker han (?) då upp, den svenska yetin, snömannen, Bigfoot, Saskatch…kalla honom vad du vill, men det är i alla fall en åttameters ludenapa med vildsvinstryne, och han är på ett taskigt humör."
Ambroo:
Jag trodde annars att den där science-fiction-kalkonen från 1960 nånting, skulle ligga bra till för en sån titel. Vad hette den nu, Rymdinvasion i Lappland...
Älg-graffiti.
"När du vistas ute i Norrlands avkrokar upptäcker du snart att det är en allvarlig brist på stora, grå, graffitivänliga betongväggar, så du måste hitta ett alternativ.
Alternativet blir uppenbarat då du inser att det må vara brist på betong, men inte på älgar..."
mattias - 74:
haha,
scrolla lite på mattias länk, och hitta godbitar av Janne Stark från SRF (det har ni säkert länkat för, men men... :0)
ÅRETS MISSADE KOMMENTAR: När journalisten från P4 frågade Mötley Crüe vad de förväntade sig av kvällen och Mick Mars svarade "A foursome", borde ju det självklara svaret ha varit "Oh, I didn't know you were a gay band?".
ÅRETS UNDERLIGASTE PAR: Min kollega berättade om ett par som stod framför henne. Påverkade av något var de i alla fall. De började plötsligt bråka och slåss. Hon grät och de puttades och stod i. Ställde sig en bit ifrån varandra. En stund senare stod de rygg mot rygg, på en meters avstånd, pratade med varandra i sina mobiltelefoner och undrade vart den andre tagit vägen. De vände sig till slut om och upptäckte den andre på knappa meterns avstånd men fortsatte pratad en stund till innan de insåg att de inte behövde telefonerna för att kommunicera.
Deas:
Som avslutningsord till er alla innan jag i laglig mak åker ut på kulturäventyr under dagen är att hög-puls-faktorn skulle vara betydligt lägre i sommarsverige, om fler bemödade sig med att läsa hela artikeln istället för att bara orka ögna igenom löpet (eller rubriken i html-världen).