MorganaLefaey

7548 inlägg · 30612 besäkare

Historik

· 35 ·
MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 2019-12-20
jonsson: hedman börjar bli riktigt seg.

MoDo Hockey > Sv: Timrå - Modo 2019-12-20
Eller: Han förklarar det fint på tv Helber.

Sen kan man fråga när det blev tillåtet att brotta ner någon o lägga sig i halvguard för att sedan ta sideguard o vänta att någon ska klappa i isen o räkna till 10.
Men vi får väl va glad att det inte slutade med ett rear naked choke

MoDo Hockey > Sv: Modo - Mora 2019-12-11
Steken84: Tyvärr så beror mycket på att modo helt tappat sin fart iom att våra backar pinkar på sig så fort de får lite press emot sig.
Det i kombination att man inte ser samma jobb över hela banan som förut gör att vi
inte plockar nå poäng.

Tråkigt men jag börjar inse att jag på ålderns höst blivit något av en underhållningssupporter. En vinst är inte längre gott nog utan ska vara underhållande också.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
{6870}: För länge länge sedan i en stad långt långt bort. Fanns ett lag som tog i och vann matcher. Spelade en fröjdig hockey o gjorde det mesta rätt. Men detta inlägg handlar inte om det laget. Det handlar om modo.

Urk vad dåliga vi är. Jag tror vår vinstrad var det sämsta som kunde hända oss.
För många såg poängen rulla in fastän spelet ibland inte borde betytt poäng.
Nu åker de omkring o tror allt ska lösa sig utan att ta i.
Dags att väcka laget nu.
Kan nog inte bli sämre om 5 spelare får stå över och ta in 5 junisar som dessutom får öppna matchen. Kanske inte ändå, får hoppas de vaknar iom derby.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
Chivaz: så du menar att tur inte finns?
Att faktorer som mindre bra dag för domare inte finns?
Inte heller att enstaka misstag kan leda till mål bakåt som avgör en match där man varit bättre resterande tid.
Jag såg 1a perioden enbart, så talar generellt.

Ta tex short track åkaren från australien som vann guld i OS. Genom att ha varit mer eller mindre varvad i varje omgång men då de duktiga haka ihop o vurpa i varje lopp så han han kunde glida in.
Var han den bättre åkaren för dagen?
Nope, han var inte bra nog för att dras med i fallet.

Nej i sport som i mycket så behöver inte den bästa vinna.
Men snackar vi 7-0 så vette tusan. 40-20 i skott behöver inte betyda något.

Så kontentan är att bäst lag vinner inte alltid.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
jonsson: Du menar släppa ner en hårtork i badkaret och hoppas få samma effekt som en hjärtstartare?

MoDo Hockey > Sv: Modo - Västervik 2019-12-04
{5647}: är det 6e eller 7e matchen på rak modo släpper in ett billigt mål tidigt och sätter sig mer själv i underläge än att det är motståndarna.

Känns verkligen som att de tror att de inte behöver ta i lika hårt som motståndarna

MoDo Hockey > Sv: Modo - Tingsryd
{8879}: Haha. Tänkte själv att han lovordar Modo lite väl mycket.
Hade det varit tvärt om hade jag slagit av ljudet.

MoDo Hockey > Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Joel Wahlgren är vår extraspelare i kväll. Skulle tro att han tänker att Sylwander kanske kan väcka laget med lite tacklingar eller något. För annars bör han bytt ja.

MoDo Hockey > Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
puffe: Där tycker jag ändå du har lite fel.
Mot hästen tog man ut målvakten med 3min kvar av 2a perioden.
Nog vågar de prova på och spåna runt lite.
Men åkte de inte ner utan extraspelare?
I så fall svårt hitta någon att ta sylwanders plats

MoDo Hockey > Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Rytter: Men det är ju klart det var värdelöst. Men behöver (som vi bevisat förut) inte betyda att hela matcher kommer va värdelös. Knepigt nog är jag i ett sådant filter så jag tror det fortfarande är större chans att vi vinner matchen än Almtuna.

Sen kan man väl hålla med om att man inte kan vinna alla och då vi har många spelare som spelar på gränsen så kan det hända att bara 1% för lite inställning betyder att saker kan sluta gå sin väg.

MoDo Hockey > Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Djuunaz: Våra backar gör det inte enkelt för oss.
Så jävla inställningsproblem. Men vi vinner väl tillslut ändå.

MoDo Hockey > Sv: Almtuna - Modo 2019-11-26
Heyerdal: Börjar bli lite irriterad på att vi flera matcher i rad nu släppt in mål första 2min. Nog för att vi tagit vinster ändå, men va sjutton lite fokus grabbar.

MoDo Hockey > Sv: Karlskrona - Modo 2019-11-24
{5647}: Tänkte på det jag också. Sen kan det bli farligt bakåt om man kör ut sig i anfallszon. Tappar man pucken efter ett byte på över minuten. Då är man inte het på benen hemåt.

Nog om det.
Tycker vi ändå fått en ganska OK uppsättning nu.
Jag gillar att Björka fått lite förtroennde med Olofsson. Och som du skrev så ser det ut som att From steppat upp lite.
Den enda formationen som man nästan kan missat att de varit inne är väl den med Jellvert. Även om de ibland kan vara luriga så är den formationen, hur ska jag säga.
Anonyma linje.
Men det kan ju bara på att vi har 3 andra formationer som enda är grymma framåt eller kör skiten ur motståndarna.
Vet inte var man borde sätta in Rosdahl när han är tillbaka-.

MoDo Hockey > Sv: Karlskrona - Modo 2019-11-24
henkeiskogen: Vore drömmen, men tycker faktiskt att han de 2 senaste matcherna sett loj ut. Gjort lite felpass och annat som gör att frågan om magsjukan satt sina spår eller om han föll lite mer (då han har högre normal nivå).

Men ja, tänkt om man hade 3 tobbe.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: Så är det nog. Och nog svårt att få fram siffror på inkomstbortfall.

Men tycker i alla fall att de skyldiga borde få betala bötern så tifogruppen mfl slapp samla från andra,

MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2019-11-22
{8384}: Är lite skillnad på hur lagen plockar poäng.
Vi har gjort 50% mer mål än löven i 5 mot 5
och vi har gjort 100% mer mål än TIK i 5 mot 5.
Lite förmånligt avrundat i vår favör då da.

Men så har löven gjort 100% mer mål än oss i 5 mot 4.
Och Timrå gjort 50% mer mål än oss i 5 mot 4.
Dock väldigt förmånligt räknat för dem.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2019-11-22
Gavelo: Timrå kvitterar med 53s kvar och får 2pp lägen i förlägningen och avgör.
Löven lyckas efter 14 ganska dåliga straffar avgöra med enda målet i straffar.
Men vi kan se det som så. Vi kniper 1p mer än dem och dessutom så bjuder laget på hockeygodis som bör medföra mer publik framöver.
Ser gött ut må jag säga.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Aik 2019-11-22
jonsson: Den här matchen skulle vara stängd för länge sedan.
Och där kommer 4-2. Den tackar vi för.
Faller dock tillbaka i lite Hästen spel nu och då.
Och där kommer 5-2. Världens längsta tid att skriva detta meddelande.
Kanske ska dra ner och fira mer så kommer kanske 6-2 också.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Kan man bevisa vem det var så kan de säkert få en räkning på posten.
Sen vet jag inte om det går att kravföra den räkningen. Men med tanke på vilken skada de gjort, så vore det inte helt orättvist.

Ser verkligen fram emot derby mot timrå och hel hall utan flaggor.
Det enda som kan göra det bättra är att de i stället för flaggor erbjuder klappor vid entren.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Kik 2019-11-15
{5647}: Skulle inte säga att det handlar om att Kissa på sig när man fryser.
Vi kissar ju på oss i vetskapen att det finns någon annan som har kunskap och sikte nog för att fortsätta hålla oss varm när vår blåsa är tom.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
S-vikaren: Tim Vesterberg som spelat för Modo har förlovat sig med Flora Ogilvy och därmed gifter in sig i brittiska kungafamiljen.
Men som barnbarn till drottningens syster så lär hon vara långt ned i listan på vem som har rätt till kronan.
Men bör ha tillräckligt med cash för att personligen sponsra Modo. :)

MoDo Hockey > Sv: Modo - Björklöven
{5647}: Jag tror det beror på att det vi hyllar i vanliga fall (det otroliga självförtroendet) helt enkelt gjorde så att våra backar trodde de hade den tid som övriga lag gett oss.
Vi började väl serien med att tappa poäng mot löven och Timrå som då hade mer fart på rören och som checkade högt.
Ska man nita oss så är det nog vägen att gå.
Men så klart, alla kanske inte ha spelare för det eller tränare smart nog att
inse det.

Men svårt att finna backar i HA som vet precis när man ska växla från kreativitet till sarg ut. Sådana spelar i SHL, eller på väg dit.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Snipan: De extra 9 millarna var ett systemfel, eller SBT.
Dvs det har aldrig funnits 11 miljoner på kontot.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: Tycker vi har ett ganska avvägt lag och osäker på vilka positioner jag faktiskt skulle vilja byta ut.
Så shoot, vilka positioner och spelar-rokader skulle ni önska om modo hade en plånbok (inte 11millar, men säg någon mille som var öronmärkt) som skulle kunna ge 1-2 bra HA spelare inför slutet på serien?

Tycker det är ruskigt svårt.
Visst skulle det kännas ”Lite” bättre med en klarare spelare på sidanom Olofsson. Men vi har ändå en hel del val där.
Linus för lite trolleri, From för lite fart,Hagelin för buffel och lite känsla samt Sylvander för buffel o båg.
4e formationen finns inte så mycket att säga om. Javisst Björka kanske borde få bättre händer runt sig, Hägga kan kännas ha
Betonghänder i bland, men när man sätter de 2 tillsammans med J-Fop. Då har man en riktigt jobbig formation att möta.
Sedan Forsbergs nedflyttning känns de bara gedigna.

Är väl 3e som ibland kan kännas lite som ett felbygge. Men som i fallet med 2a formationen så finns det en hel del
konstellationer man kan sätta ihop beroende på vilka man möter och vilka som är heta.

Inget lag i serien har den bredd vi har. Men samtidigt så finns chansen att vi faktiskt avslutar säsongen mot ett lag som inte är ifrån denna serie.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Sådan tur ni har då da att poängen inte räknas utifrån 5 mot 5.

Självklart är det inte så bra att ha problem 5 mot 5. Men jag tar för givet att ni kommer liga på övre delen när serien är slut.
Kvarstår problematiken några matcher till så bli det väl lån eller förvärv (Får ni låna fler?). Alt att Freddan får går, som ni verkar hoppas på. Men då måste det väl komma klagomål från spelarna. För ni har en hel del poäng att tappa innan det faktiskt blir panik.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Södertälje 2019-11-03
{5647}: Ja det var den. I dubbel bemärkelse.
Tveksam att det skulle varit straff och tveksamt ingripande av Tambu på själva straffen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: Ok. Så de började spela när jag bytte kanal. Ska jag nu inte våga se modo i någon match framöver?
Ush. Denna tunga börda....

Vi kanske ska låta bli att ta några utvisningar. Vi är ligger ganska bra till i 5 mot 5.
Man ser också hur mycket Timrå behöver sitt PP.
Uppladdat:

500x0-5mot5png.png


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Det är bara en sådan match.
Alla har ju lepra. Så bara byta kanal och se något annat och hoppas man på något vis är anledningen till att förtrollningen bryts.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Heyerdal: Ja. Helt klart så saknas det 4-5% skärpa.
Studs och strul och inte den fart vi haft. Men känns som vi möter gegga och sumobrottare i mittzon.
Men periodpaus och lite taggande så löser vi det här.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: får väl se vad som händer när tamburinen kommer åter.
Karla-JJ-Tambo
Rosdahl-Olofsson-Hagelin
Linus-Jellvert .... Blir ju inte så enkelt att välja.
Betonghänder med muskler? Betonghänder och Fart? Betonghänder och defensiv?
Vem ska dit liksom?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey: svarar mig själv. Gissar 6 mot 5 kan kallas som PP. 5-5 Nu med 2 kvar

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Intressant med VH ledning 6min kvar.
Kommer VH ta en utv till o ge TIK mål.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Karlskoga 2019-10-25
Monno: Hjärtat i halsgropen flertalet gånger här i 3e.
Överkyliga backar o dubbel i onödiga utvisningar sista 7.
Skulle säga att vi bestämde allt i matchen, tyvärr lite synd att vi skulle bestämma att det skulle bli oroligt och vimsigt och målsugna modoiter som försöker göra mål i stället för att lägga ut pucken o säkra.
Skönt med en vinst.
Bra gjort grabbar ,

MoDo Hockey > Sv: Modo - Karlskoga 2019-10-25
Rytter: Harald säger ändrat i formationerna för att väcka laget.
Men va sjutton vi börjar ju 3e med 5st vurpor och liggandes o vänta på väckarklockan.

MoDo Hockey > Sv: Modo - Karlskoga 2019-10-25
Trilske: Säger som så. Innan man dödat matchen så kanske man ska fokusera på göra mål i stället för att vara kylig i egen zon.
Lirat en hel del i egen zon enbart för att man ska spexa lite.
Så, då har jag varit den sura gubben i logen i mupparna.

Otroligt va vi spelar bra just nu. Vi borde verkligen leda den här matchen.
Men som du säger, skitmål. 1a är ju totalt daltande och polio hos hela formationen.
Men ser 2a o 3e ut så här, ska vi ta det någorlunda enkelt

MoDo Hockey > Sv: Modo - Karlskoga 2019-10-25
{7814}: Var inte BIK ett av lagen som redan lånat 3 spelare?
Var väl 3 utespelare och 1 målvakt där enbart målvakten o 1 utespelare får möjlighet att hoppa fram och tillbaka flera ggr?

MoDo Hockey > Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Nucky: 5 senaste 22-3

Har vi styrt upp och verkligen blivit så bra?
Gör vi moståndarna så dåliga att 22-3 faktiskt är rättvist?
Missar vi kurvan i rodel och inser att det inte blir så bra när vi landar?
Har vi bara haft tur och mött lag som är i svackor?
Jag vet faktiskt inte.
Men tittar vi på matcherna så har det inte varit många man varit riktigt orolig i.
Nu jinxar jag oss säkert, men det ser rejält bra ut.

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo
jonsson: Ingen aning hur de kommer fram till sina beslut. Hur gick det med den där kopieringen av NHL där de lägger ut bild och visar med pilar och förklarar vad som händer och vilka orsakerna var att beslutet hamnade där det hamnade?

Jag hade köpt 1 extra match så 2 totalt. Men det kanske redan finns bestämda nivåer och så. Fanns ju i alla fall bestämda nivåer på bötern de får.
Och när börjar man omvandla en del av straffet till match + böter? Är det om man får fler än 3? Vill minnas att så är fallet

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
puffe: Tyckte själv inför säsongsstart att Lundin skulle bli 1a kommande säsong.
Men det är väl bara jag. Tyckte backarna kändes säkrare när han var på isen.

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo
S-vikaren: Så var det ja.

MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo
modomille: Var det denna kommentator som refererade modo's bortamatch mot Frölunda där vår kära VD tyckte han använt hånande antydningar?

Tänkte bara på hur det vore att vara AIK'are o se på det här.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jadu, hans självförtroende lär ha fått en ståplats i nybroviken.
Eller ja han kanske har för mycket självförtroende och sedan skiter det sig.
Hur som helst. Något är på väg till botten i nybroviken.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Jo jag vill minnas att man lyckats få till en mellandagsmatch.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
KB: När jag studerade i Umeå så gick jag faktiskt och såg några matcher som inte ens var mot Modo. Men då man är född i den där staden så finns det väl lite löv inombords.
Och iom ett större universitet så bör löven alltid ha lite bortafans som bidrar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Jag vill minnas att modo inte hade några Jul-Nyårsmatcher hemma.
Samt minimalt med helgmatcher. Medans vissa lag fick många många fler matcher på helgen.
Men ingen aning om hur det slutat efter modo's försök att byta och flytta.
Får i alla fall hoppas vi får några stycken. Har inga sifffror men skulle tro att lördagar är bäst för att sedan vara ganska jämnt skägg på fredagar o söndagar.
Tänkte Fylleklack, men arbetsdag mot Ledig dag och utan fylleklack och gospelsjungare.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nucky: Även om vår ledning säger att de ligger i fas med budget när det gäller publiksidan, så tycker jag det känns en aning lågt med 2800pers.
Vi har väl legat på topptrioplats tidigare år? Men går vi igenom de som ligger före oss, så finns en hel del framgång föder åskådare och större städer än övik.
Så för att få tillbaka lite hopp så har jag nedan skrivit ner ursäkter på varför nedan lag ligger före oss publikmässigt.

Men iofs så har Löven ett riktigt bra lag. Och som visat en hel del känsla när
de plockat in en ECHL målis som spelat på huve. Framgång föder åskådare.


Timrå har lyckats ha fingertoppskänsla delux med Albin Lundin som legat under 20p tidigare HA säsonger. Vilket han nu alltså gått förbi på 9st matcher.
Samtidigt så har han blivit lite äldre, testat på SHL och så vidare. Men grym känsla ändå.

Sen har Timrå också haft max utdelning i PP (Var det 38% nu?)
Vilket lär vara svårt att hålla hela säsongen. Men gör man mål på vart 3e så genererar det nog en hel del extra pinnar. Extra pinnar föder åskådare.

Sen lite stora områden som Västerås, Stockholm och Södertälje.
Stora städer/områden genererar fler åskådare.

Sedan en ganska trogen publikskara i Mora. Skoj och mycket folk föder fler åskådare.

Tjohopp.
Och här ligger vi.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ja det var nog lite fel att skriva "Riktigt" framför "Bra".
För nog bör man ha över 80% i BP och runt 20% i PP.

Men likväl så vore det intressant att se hur det sett ut bland SM-vinnarna.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hockey_21: Vad är det man brukar säga. 100% är riktigt bra.
Skulle vara intressant att se var de senaste årens SM vinnare legat på detta.
Med mätning enbart från start av slutspelet.
Typ se om de som vinner är de som fått till detta bäst.
Känslan säger att det inte är så. Men jag har ingen aning

MoDo Hockey > Sv: Kristianstad - Modo 11-10-19
{5647}: men det kanske är så. Han behöver kaos för att frodas o göra poäng. :)

· 35 ·
Om MorganaLefaey
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från bullerbyn