Historik
Föregående · 41 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: jag tror Modo låtit bli att värva den där centern till förstalinan för att den positionen redan är tagen av en comebackande Foppa.
Tror han fortfarande skulle dominera poängligan i Modo även om han enbart skulle lira hemmamatcher o period 1 o 3.
Tror han fortfarande skulle dominera poängligan i Modo även om han enbart skulle lira hemmamatcher o period 1 o 3.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Från Hörnefors: Jag måste hålla med. Vi behöver en poäng-center för 1a eller 2a formationen. En som är en härförare i PP och en man kan lita på vid tuffa tider i egen zon.
Problemet är bara att sådana spelare inte direkt vill till HA.
Vi får nog vara nöjda om vi hittar någon som är en OK 2a center.
Sen får vi inte glömma bort att vi faktiskt har ett helt gäng med unga utvecklingsbara spelare.
Jag är ingen som direkt gillar Kristian Jakobsson, men när man tänker på att han bara är 22år, så blir man förvånad över hur mycket han hunnit med.
Nu är jag dålig på att följa juniorer, men vi har som sagt en hel del av dem.
Och många har hunnit med en hel del fastän de är så pass unga.
Ska detta vara året då någon slår igenom med buller och brak?
Kristian Jakobsson 22år
Tim Whalgren 20år
Anton Karlström 20år
Kalle Jellvert 22år
Oscar Öhman 20år
Tobias Åhström 19år
Oskar Pettersson 18år
Victor Öhman 22år
Problemet är bara att sådana spelare inte direkt vill till HA.
Vi får nog vara nöjda om vi hittar någon som är en OK 2a center.
Sen får vi inte glömma bort att vi faktiskt har ett helt gäng med unga utvecklingsbara spelare.
Jag är ingen som direkt gillar Kristian Jakobsson, men när man tänker på att han bara är 22år, så blir man förvånad över hur mycket han hunnit med.
Nu är jag dålig på att följa juniorer, men vi har som sagt en hel del av dem.
Och många har hunnit med en hel del fastän de är så pass unga.
Ska detta vara året då någon slår igenom med buller och brak?
Kristian Jakobsson 22år
Tim Whalgren 20år
Anton Karlström 20år
Kalle Jellvert 22år
Oscar Öhman 20år
Tobias Åhström 19år
Oskar Pettersson 18år
Victor Öhman 22år
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: ja där ser man.
Det som gör mig lite orolig är att jag knappt ser nå landhockey , skott mot garagedörr och väldigt lite hockey på kvarters-isen.
Men kanske bara bor på fel ställe. Eller så sker allt på stora Rinkar och inomhus.
Det som gör mig lite orolig är att jag knappt ser nå landhockey , skott mot garagedörr och väldigt lite hockey på kvarters-isen.
Men kanske bara bor på fel ställe. Eller så sker allt på stora Rinkar och inomhus.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Där kan man snacka om krokig väg och överraskning. Hur många lär ha trott att han skulle studsa upp och göra nära på 1p/match
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: Har för mig att en del förklarades väldigt bra av en stand up komiker.
Om hur de alltid fått höra att de är speciella och bättre än alla andra (Fastän bevisen säger annat).
Hur de konstant fick pris för att ha "Varit med" osv.
Men jag kan inte komma på vem det var.
Men här kan man läsa lite om millennium generationen.
time.com/247/millennials-the-me-me-me-generation/
Om hur de alltid fått höra att de är speciella och bättre än alla andra (Fastän bevisen säger annat).
Hur de konstant fick pris för att ha "Varit med" osv.
Men jag kan inte komma på vem det var.
Men här kan man läsa lite om millennium generationen.
time.com/247/millennials-the-me-me-me-generation/
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Visst är det så.
Vi har (skulle jag vilja säga) inte haft spelare som passat in i den spelstil som vår tränare beslutat ska gälla.
Redan där har vi förlorat en mängd matcher.
Som du säger så fick alla i Timrå en boost då de trodde på upplägget och helt överlämnade sig i den roll de blivit tilldelad.
Skulle vilja säga att Timrå inte vart i SHL utan Dahlén. Men de var väldigt väldrillade och det är faktiskt möjligt att de skulle ha ordnat det ändå.
De hade inte många som producerade. Nu har jag inte tittat, men om jag inte minns fel så låg Timrå på den lägre halvan gällande mål, men var överlägsna när det gäller insläppta mål.
Tycker det är riktigt lovande att varenda en som värvats har kopplingar till Hellkvist.
Det borde verkligen betyda att han vet att de klarar av det spel han vill använda.
Säger inte att vi kommer bli ett nytt Timrå. Men att ha rätt typer av spelare är en start i alla fall.
Sen så gillar jag att vi får in en ung tränare. Spelet har förändrats och vore intressant att se hur ny hockeyfilosofi ser ut.
Vi har (skulle jag vilja säga) inte haft spelare som passat in i den spelstil som vår tränare beslutat ska gälla.
Redan där har vi förlorat en mängd matcher.
Som du säger så fick alla i Timrå en boost då de trodde på upplägget och helt överlämnade sig i den roll de blivit tilldelad.
Skulle vilja säga att Timrå inte vart i SHL utan Dahlén. Men de var väldigt väldrillade och det är faktiskt möjligt att de skulle ha ordnat det ändå.
De hade inte många som producerade. Nu har jag inte tittat, men om jag inte minns fel så låg Timrå på den lägre halvan gällande mål, men var överlägsna när det gäller insläppta mål.
Tycker det är riktigt lovande att varenda en som värvats har kopplingar till Hellkvist.
Det borde verkligen betyda att han vet att de klarar av det spel han vill använda.
Säger inte att vi kommer bli ett nytt Timrå. Men att ha rätt typer av spelare är en start i alla fall.
Sen så gillar jag att vi får in en ung tränare. Spelet har förändrats och vore intressant att se hur ny hockeyfilosofi ser ut.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gusse: Måste erkänna att jag inte kommer ihåg denna kille från någon match förra säsongen. Ändå så såg jag alltid MoDo's match + någon till om möjligt.
Jag hade förväntat mig mer. Trodde nog på en som på papperet skulle vara numero uno. Eller en som slogs om första platsen. Just nu känns det dock som att Johnson är nummer 1.
Men även denna har Hellkvist haft koll på. Kanske MoDo kommit undan med lite billigare kontrakt/spelare som presterar bättre än väntat då han kommer passa in i systemet.
I fjol var jag som en hackande skiva och nämnde vår svaga centerlinje om och om igen. Detta då ingen förutom Molin hade producerat mer än 15p de senaste tre säsongerna.
Även denna säsong går vi in med en centerlinje som inte är van att skapa poäng.
Johnson 39, 20, 23
Jellvert 17 , 4, 8
Tim 14, 5, 2
Vöhm 10,15,8
Men den här säsongen så har vi satt tilltro till de yngre spelarna i stället för åldrarande spelare
Blir till att några bevisar att de vill spela för modo och att vi får fler formationer som passar ihop.
Jag hade förväntat mig mer. Trodde nog på en som på papperet skulle vara numero uno. Eller en som slogs om första platsen. Just nu känns det dock som att Johnson är nummer 1.
Men även denna har Hellkvist haft koll på. Kanske MoDo kommit undan med lite billigare kontrakt/spelare som presterar bättre än väntat då han kommer passa in i systemet.
I fjol var jag som en hackande skiva och nämnde vår svaga centerlinje om och om igen. Detta då ingen förutom Molin hade producerat mer än 15p de senaste tre säsongerna.
Även denna säsong går vi in med en centerlinje som inte är van att skapa poäng.
Johnson 39, 20, 23
Jellvert 17 , 4, 8
Tim 14, 5, 2
Vöhm 10,15,8
Men den här säsongen så har vi satt tilltro till de yngre spelarna i stället för åldrarande spelare
Blir till att några bevisar att de vill spela för modo och att vi får fler formationer som passar ihop.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Aha. Fick informationen muntligt via kollega så domaren blåser väl i pipan snart och säger "Hörsägen".
Trodde de ville ha en Skandinav för att inte få 1 person som talar annat språk, eller som kan otrivas i den skandinaviska miljön.
Men säger man så, borde Finland ändå kunna vara ett alternativ.
Friesen vore ett bra förvärv. Vet redan i förväg att han klarar av serien.
Trodde de ville ha en Skandinav för att inte få 1 person som talar annat språk, eller som kan otrivas i den skandinaviska miljön.
Men säger man så, borde Finland ändå kunna vara ett alternativ.
Friesen vore ett bra förvärv. Vet redan i förväg att han klarar av serien.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Visst skulle jag önska mig det om det fanns chans att bli så.
Men jag tror de så här i starten vill kolla båda Wahlgren och Öhman.
Så: Ny - Johnson - Wahlgren - V.Öhman
Alt: Johnson - Ny - Wahlgren - V.Öhman
Där Tim får börja högre upp då han bör ha mer poäng i sig än Öhman.
Men när det gäller "Ny" så skulle jag önska att han har mer rutin än Johnson. Men fortfarande fart i benen.
Sen så bör våra 2 första formationer ha ungefär samma slagstyrka. Och vem som får leda 1a eller 2a får de lista ut på försäsongen.
Kanske:
Karla - Ny - Jacke
Eriksson - Johnson - Hagelin
Björka - Wahlgren - Sylwander
Men vad kan det finnas för skandinaver som är bra nog för att leda 1a eller 2a?
Ser ganska tunt ut.
Men jag tror de så här i starten vill kolla båda Wahlgren och Öhman.
Så: Ny - Johnson - Wahlgren - V.Öhman
Alt: Johnson - Ny - Wahlgren - V.Öhman
Där Tim får börja högre upp då han bör ha mer poäng i sig än Öhman.
Men när det gäller "Ny" så skulle jag önska att han har mer rutin än Johnson. Men fortfarande fart i benen.
Sen så bör våra 2 första formationer ha ungefär samma slagstyrka. Och vem som får leda 1a eller 2a får de lista ut på försäsongen.
Kanske:
Karla - Ny - Jacke
Eriksson - Johnson - Hagelin
Björka - Wahlgren - Sylwander
Men vad kan det finnas för skandinaver som är bra nog för att leda 1a eller 2a?
Ser ganska tunt ut.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Precis. Men ska bli intressant att se vars det slutar.
En center av klass behövs.
En center av klass behövs.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Du kan ha rätt där.
Varit med i juniorlandslagen, spelat i högsta ligan och gjort 46p på 56matcher där för att sen misslyckats i KHL och sen börja dala i produktion i Liiga.
Går dock inte klaga på hans produktion i Mestis.
Varit med i juniorlandslagen, spelat i högsta ligan och gjort 46p på 56matcher där för att sen misslyckats i KHL och sen börja dala i produktion i Liiga.
Går dock inte klaga på hans produktion i Mestis.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{7814}:
Behöver inte ta så lång tid. Ba att värva denna lirare: www.eliteprospects.com/player.php?player=9271
Nu har jag ingen aning om var Mestis ligger i jämförelse med HA.
Nu är han ju inte Skandinav utan från Norden. Så det är troligast ingen de ens tittat på då da.
Men att ha 1 assist / match
får mig att drömma om forna dagar med spelgenier i olika form.
Behöver inte ta så lång tid. Ba att värva denna lirare: www.eliteprospects.com/player.php?player=9271
Nu har jag ingen aning om var Mestis ligger i jämförelse med HA.
Nu är han ju inte Skandinav utan från Norden. Så det är troligast ingen de ens tittat på då da.
Men att ha 1 assist / match
får mig att drömma om forna dagar med spelgenier i olika form.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Ja han kanske är den spelare som ska gå rakt på mål och öppna upp för andra? Och är han värvad för det. Ja då tycker jag att det kanske inte var så tokigt ändå.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Just det du nämner gällande NHL-spelare summerar det hela.
Sen är jag nog orolig över att SHL spelare kostar för mycket. Men även där har jag ingen form av bevis utan bara en känsla.
Just i fallet Hägga o Röymark så blev denna känsla att vi har våra dyraste spelare i linje 3 eller 4. Och det måste bara vara fel spenderade pengar.
Sen när det gäller Sylwander så bör det vara en bättre koll. Då han väl faktiskt tränat o haft han i laget sedan förut. Och det låter omöjligt att Hellkvist inte fått ha del i det hela när det gäller spelare han tidigare haft.
Sen är jag nog orolig över att SHL spelare kostar för mycket. Men även där har jag ingen form av bevis utan bara en känsla.
Just i fallet Hägga o Röymark så blev denna känsla att vi har våra dyraste spelare i linje 3 eller 4. Och det måste bara vara fel spenderade pengar.
Sen när det gäller Sylwander så bör det vara en bättre koll. Då han väl faktiskt tränat o haft han i laget sedan förut. Och det låter omöjligt att Hellkvist inte fått ha del i det hela när det gäller spelare han tidigare haft.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Nej det kan vi nog vara överens om. Hellkvist bör ha mycket bättre koll.
Men tänk va tråkigt detta forum vore om vi helt blint sa att killarna som leder MoDo har stenkoll o de gör alltid rätt.
Marklund var en riktigt bra värvning av MoDo och som du antyder så var det en klart bättre värvning än Farley. Men Marklund hade redan visat att han fungerar i HA.
Sen må jag ha överdrivit det hela lite. Kanske tom en hel del. Men det är mest för att få igång en diskussion.
Men tänk va tråkigt detta forum vore om vi helt blint sa att killarna som leder MoDo har stenkoll o de gör alltid rätt.
Marklund var en riktigt bra värvning av MoDo och som du antyder så var det en klart bättre värvning än Farley. Men Marklund hade redan visat att han fungerar i HA.
Sen må jag ha överdrivit det hela lite. Kanske tom en hel del. Men det är mest för att få igång en diskussion.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
En mening från Sportchefen i Öa.
"– Vi har några fler spelare på kontrakt än vad du vet, men vi kommer att söka spelare lite högre upp i hierarkin nu."
www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/hedman-och-jakobsson-tva-viktiga-pusselbitar-for-modo-vi-har-fler-spelare-klara
Det får en att hoppas på något gott. Ja så länge "Högre upp i Hierarkin" betyder producerande spelare och inte enbart från en högre serie.
Sen fortsätter det med att det söks efter spelare som har fart och vågar gå rakt fram.
Skulle vilja säga att vi hade en sådan i Marklund, men ville han ha för mycket pengar så är det rätt att inget kontrakt skrevs.
"– Vi har några fler spelare på kontrakt än vad du vet, men vi kommer att söka spelare lite högre upp i hierarkin nu."
www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/hedman-och-jakobsson-tva-viktiga-pusselbitar-for-modo-vi-har-fler-spelare-klara
Det får en att hoppas på något gott. Ja så länge "Högre upp i Hierarkin" betyder producerande spelare och inte enbart från en högre serie.
Sen fortsätter det med att det söks efter spelare som har fart och vågar gå rakt fram.
Skulle vilja säga att vi hade en sådan i Marklund, men ville han ha för mycket pengar så är det rätt att inget kontrakt skrevs.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon:
Det första som jag börjar tänka på är: Har vi inte nog med forna SHL spelare som inte kommer göra annat än gnugga o kosta pengar. Vi har provat backar o forvards o
Har de en roll som en gnuggare så är risken väldigt hög att det är vad vi får se.
Jag varnade i fjol för att 3 av 4 centrar inte gjort mer än 20p de 3 senaste säsongerna. Så jag säger tack o hej leverpastej.
Tar hellre ECHL eller HA spelare som vet hur man producerar.
När det gäller att MoDo redan ska ha kontrakterade spelare men som man väntar med att gå ut med, så låter ju det intressant.
Vad kan det tänkas vara för något? Enström?
Kan det vara så att det är vår tränares önskan att Sylwander ska hit? Vet han att han kan forma killen efter sin taktik?
Men jag är ytterst skeptisk. Hoppas dock att jag har fel känsla och att vi faktiskt får spelare som är anspassade för den taktik tränaren önskar.
Det första som jag börjar tänka på är: Har vi inte nog med forna SHL spelare som inte kommer göra annat än gnugga o kosta pengar. Vi har provat backar o forvards o
Har de en roll som en gnuggare så är risken väldigt hög att det är vad vi får se.
Jag varnade i fjol för att 3 av 4 centrar inte gjort mer än 20p de 3 senaste säsongerna. Så jag säger tack o hej leverpastej.
Tar hellre ECHL eller HA spelare som vet hur man producerar.
När det gäller att MoDo redan ska ha kontrakterade spelare men som man väntar med att gå ut med, så låter ju det intressant.
Vad kan det tänkas vara för något? Enström?
Kan det vara så att det är vår tränares önskan att Sylwander ska hit? Vet han att han kan forma killen efter sin taktik?
Men jag är ytterst skeptisk. Hoppas dock att jag har fel känsla och att vi faktiskt får spelare som är anspassade för den taktik tränaren önskar.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Nucky: verkar som khk har stora skälvan.
Sen får man Leksand vibbar om Timrå.
Tror Timrå tar det här. Man har knappt sett nervositet hos dem
Sen får man Leksand vibbar om Timrå.
Tror Timrå tar det här. Man har knappt sett nervositet hos dem
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Millennium: visst, man kan peka på att det är två lag från HA som gått igenom rekonstruktion.
Det är två lag som dopats lokalt osv. Men att LIF dopats av en privatperson, ja det ska man väl bara säga grattis åt.
Det är ju sådant flertalet hoppas sedinarna ska göra.
Och även Modo mjölkar kommunen.
Så även om Modo ligger jämnt eller lägre/högre så ska vi inte skrika allt för mycket.
Det är två lag som dopats lokalt osv. Men att LIF dopats av en privatperson, ja det ska man väl bara säga grattis åt.
Det är ju sådant flertalet hoppas sedinarna ska göra.
Och även Modo mjölkar kommunen.
Så även om Modo ligger jämnt eller lägre/högre så ska vi inte skrika allt för mycket.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{8384}: om Mora är så här nervis vid 3-1. Ja då kan man fundera på om khk kommer vara än värre i morgon.
Inte alls klart på något sätt o vis.
Inte alls klart på något sätt o vis.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Har Mora-spelarna ätit svamp?
Hur många gånger har de totalt misslyckats lägga ut pucken
Hur många gånger har de totalt misslyckats lägga ut pucken
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dundee: ser via cmore stream till chromecast. Irriterande när man är 1-2min efter. Gick in för att kolla skotten på swehockey efter mitt inlägg o såg 1-1 innan streamen kommit dit.
Så bör nog hålla mig härifrån också.
Dahlén är ruskigt bra. Undra om det blir AHL, NHL, SHL eller HA nästa sesse.
HA känns ute, men blir intressant att följa han framöver.
O ännu ett timråmål. Blir nog så att de tjuvar denna match
Så bör nog hålla mig härifrån också.
Dahlén är ruskigt bra. Undra om det blir AHL, NHL, SHL eller HA nästa sesse.
HA känns ute, men blir intressant att följa han framöver.
O ännu ett timråmål. Blir nog så att de tjuvar denna match
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: sa han 24-5 i skott där vid halvtid?
Galen Modo- Leksand vibbar. Tror Timrå vinner.
Hur många skott hade KHK när Timrå-spelaren dömde ut dem?
Iofs lite mer accepterat om HA laget kör köttmur o kontringar
Galen Modo- Leksand vibbar. Tror Timrå vinner.
Hur många skott hade KHK när Timrå-spelaren dömde ut dem?
Iofs lite mer accepterat om HA laget kör köttmur o kontringar
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: tyckt timrå-matcherna varit roligare så här långt. Men den här är nog topp av alla
MoDo Hockey > Sv: Silly season
modomille: långsiktig lösning! Har inte alla senaste tiden varit det. Sen har vi haft sparkade o optionsår och annat som gjort att vi betalat för tränare som inte e kvar.
Något helt annat. Leksand måste ha det mest namnkunniga HA-laget sedan team boro
Något helt annat. Leksand måste ha det mest namnkunniga HA-laget sedan team boro
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Precis.
Nu minns jag inte vars gränsvärdet låg för dåtida förmögenhetsskatt och hur många procent den var. Men även där har jag förståelse. Om man ska betala 1,5% skatt på allt som är över 1 miljon så blir det en hel del för herrarna som spelat utan lönetak.
Med tanke på alla gånger modo blivit räddad av anonyma så är jag ganska säker att varenda NHL-Modoit hjälpt till med mer än de behöver (Mitt sätt att se).
Men visst. Några gånger lär det varit Tore också.
Jag är glad för de som kommer åter och den hjälp de ger, oavsett om det är reklam, kontakter eller pengar de ger.
Nu minns jag inte vars gränsvärdet låg för dåtida förmögenhetsskatt och hur många procent den var. Men även där har jag förståelse. Om man ska betala 1,5% skatt på allt som är över 1 miljon så blir det en hel del för herrarna som spelat utan lönetak.
Med tanke på alla gånger modo blivit räddad av anonyma så är jag ganska säker att varenda NHL-Modoit hjälpt till med mer än de behöver (Mitt sätt att se).
Men visst. Några gånger lär det varit Tore också.
Jag är glad för de som kommer åter och den hjälp de ger, oavsett om det är reklam, kontakter eller pengar de ger.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
puffe: Det lär nog inte hända. Från början var det "självklart", sen blev det "kanske" och därefter "Mjä, skulle vilja vinna cupen" för att sedan avslutas med "Vi är inte direkt ung längre och barnen har sina vänner och huset behöver målas på denna sida sjön".
Tråkigt säger jag, men samtidigt så förstår man ju att det är lätt att lova när man är 22år och miljonerna trillar in. Sen så skapas det familj som fått leva med en halvt frånvarande pappa. Och någon gång kanske man ska tänka på familjen.
Men om de inte kan finna motivation att spela för modo så är det tråkigt. Men sånt är livet. Dock kunde man försökt lura hit dem under premissen att de enbart behöver spela hemmamatcher. :)
Men det är nog egentligen inte en så bra lösning.
Tråkigt säger jag, men samtidigt så förstår man ju att det är lätt att lova när man är 22år och miljonerna trillar in. Sen så skapas det familj som fått leva med en halvt frånvarande pappa. Och någon gång kanske man ska tänka på familjen.
Men om de inte kan finna motivation att spela för modo så är det tråkigt. Men sånt är livet. Dock kunde man försökt lura hit dem under premissen att de enbart behöver spela hemmamatcher. :)
Men det är nog egentligen inte en så bra lösning.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Timrå 4/3
Rytter: 3 svåraste målen i HA denna säsong?
Eller ska man säga 3 bästa målvaktsingripande i HA denna säsong?
Eller ska man säga 3 bästa målvaktsingripande i HA denna säsong?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7814}: Ja det är väl värsta scenariot.
Tycker SHL-lagen i botten verkligen suger. Men suger de nog för att något lag ska gå upp?
Ja blir det något lag som går upp så tror jag det blir Timrå.
Och som du skriver så skulle det verkligen sabotera för modo. Mindre "Derbyn" och allt vad de ger. Lätt för ungdomar att flytta till Timrå o få utvecklas hos ett SHL lag.
Plus då att det skulle skära lite extra att just Timrå var laget som går upp just innan miljonregnet.
Inte kollat, men vore det inte värre om TIK o Löven gick upp än TIK o LIF?
Äh, du har säkert kollat.
Men än ska vi väl inte kasta in handuken. Det lag som förlorar mötet mellan 1an o 2an brukar ju få det jobbigt. Så vi siktar in oss på att nita dem då da.
Tycker SHL-lagen i botten verkligen suger. Men suger de nog för att något lag ska gå upp?
Ja blir det något lag som går upp så tror jag det blir Timrå.
Och som du skriver så skulle det verkligen sabotera för modo. Mindre "Derbyn" och allt vad de ger. Lätt för ungdomar att flytta till Timrå o få utvecklas hos ett SHL lag.
Plus då att det skulle skära lite extra att just Timrå var laget som går upp just innan miljonregnet.
Inte kollat, men vore det inte värre om TIK o Löven gick upp än TIK o LIF?
Äh, du har säkert kollat.
Men än ska vi väl inte kasta in handuken. Det lag som förlorar mötet mellan 1an o 2an brukar ju få det jobbigt. Så vi siktar in oss på att nita dem då da.
MoDo Hockey > Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
Tarasov: samtidigt så kan man säga att just det här är matcher vi kan förlora emot. Detta då de inte lär slåss om samma placeringar som oss.
Men det kräver förståss att vi vinner mot de som gör det.
Men det kräver förståss att vi vinner mot de som gör det.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Västervik 18/12
Robin Ztorken L: Jag vill minnas att man sagt inom en 3 år.
Men det jobbiga med att försöka gå upp, är att man samtidigt som de högavlönade ska vara dominanta, så måste man ha tur med ett antal Junisar/okända för att ha en möjlighet.
För om man misslyckas så är risken stor att för många försvinner.
Jag tycker det är lite jobbigt att både Röymark och Häggström inte klarat av att komma in i HA's spelstil. De är ruskigt iskalla i alla zoner. Sen kanske de blir guld värd när vi möter lag från SHL. Men först ska vi komma dit.
Läser ju nu Öa's betygsättning på spelarna.
Svårt att hålla med om att både Hedman o Sellgren ska ha en 4a.
Men jag håller med om att Hägga och Röymark ska ligga lågt. Och det är en stor del i att vi inte ligger i topp.
Ja det och att vi hade en galen brunkande centeruppsättning. Gillar Ekarv, men väldigt osäker på om han skulle klara SHL motstånd.
Men det jobbiga med att försöka gå upp, är att man samtidigt som de högavlönade ska vara dominanta, så måste man ha tur med ett antal Junisar/okända för att ha en möjlighet.
För om man misslyckas så är risken stor att för många försvinner.
Jag tycker det är lite jobbigt att både Röymark och Häggström inte klarat av att komma in i HA's spelstil. De är ruskigt iskalla i alla zoner. Sen kanske de blir guld värd när vi möter lag från SHL. Men först ska vi komma dit.
Läser ju nu Öa's betygsättning på spelarna.
Svårt att hålla med om att både Hedman o Sellgren ska ha en 4a.
Men jag håller med om att Hägga och Röymark ska ligga lågt. Och det är en stor del i att vi inte ligger i topp.
Ja det och att vi hade en galen brunkande centeruppsättning. Gillar Ekarv, men väldigt osäker på om han skulle klara SHL motstånd.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - Västervik 18/12
Dundee: vet inte om det tagits upp.
Men då vi klagar på färgade kommentatorer så tycker jag han lovordar Modo väl mycket.
Men då vi klagar på färgade kommentatorer så tycker jag han lovordar Modo väl mycket.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - AIK 13/12
{8384}: Jodå, modo behöver nog förbättra defensiven/dipparna och behålla sitt offensiva spel om man ska ha någon chans. Alltså för att ha någon chans att få spela kval.
Väl i kvalet så vet jag inte vad jag ska tro. Många säger igelkottsförsvar o tråka ut moståndarna. Men känns inte direkt som modo skulle bli så säker i defensiven så vi skulle lyckas med det.
Andra säger, spela som ni gör mot HA lagen. Och det är nog helt OK framåt. Men de här 2-1, 3-2 lägena vi släpper till nu, lär verkligen vara något som SHL lagen gillar.
Ser ingen riktigt klar taktik som låter bra.
Så i stället säger jag att vi nog behöver den taktik Leksand använde.
Dvs Lite på att turen är med dem minst 4 matcher.
Väl i kvalet så vet jag inte vad jag ska tro. Många säger igelkottsförsvar o tråka ut moståndarna. Men känns inte direkt som modo skulle bli så säker i defensiven så vi skulle lyckas med det.
Andra säger, spela som ni gör mot HA lagen. Och det är nog helt OK framåt. Men de här 2-1, 3-2 lägena vi släpper till nu, lär verkligen vara något som SHL lagen gillar.
Ser ingen riktigt klar taktik som låter bra.
Så i stället säger jag att vi nog behöver den taktik Leksand använde.
Dvs Lite på att turen är med dem minst 4 matcher.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo - AIK 13/12
Gavelo: Jag håller med till fullo när det gäller att våra backar får problem så fort lagen checkar högt o hårt.
Det händer några gånger per match att vi spelar fast oss själva samt att det händer en hel del gånger att backsidans pass till spelare med fart inte träffar rätt och hela spelet går i stå.
Modo har dock visat att de ibland kan klara detta och när de gör så spelar vi otroligt mycket enklare och även offensiven får fart.
Sen tycker jag de defensivt kunniga forwards vi har inte alls varit så kunniga.
Mestadels kanske det beror på att det är ett helt nytt spel i HA. Det tutas o kör lite mer. Men då får vi lära Hägga o Röymark mfl hur man är defensivt kunnig i HA.
Sen om det skulle bli SHL kval. Ja då kan de gå åter till SHL's spelstil.
Det händer några gånger per match att vi spelar fast oss själva samt att det händer en hel del gånger att backsidans pass till spelare med fart inte träffar rätt och hela spelet går i stå.
Modo har dock visat att de ibland kan klara detta och när de gör så spelar vi otroligt mycket enklare och även offensiven får fart.
Sen tycker jag de defensivt kunniga forwards vi har inte alls varit så kunniga.
Mestadels kanske det beror på att det är ett helt nytt spel i HA. Det tutas o kör lite mer. Men då får vi lära Hägga o Röymark mfl hur man är defensivt kunnig i HA.
Sen om det skulle bli SHL kval. Ja då kan de gå åter till SHL's spelstil.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Modo - AIK 13/12
NuMo: skiter man i att titta på ribban o tittar på armens vinkel så såg det ut som att han skulle hälsa på en mindre omtyckt tysk herre. Så solklart bortdömt.
Men Modo är inte alls med nu. Kämpa o gör inte allt så omständigt
Men Modo är inte alls med nu. Kämpa o gör inte allt så omständigt
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Modo - AIK 13/12
NuMo: ja, såg verkligen ut som att han försökte dra ut den lite i smyg
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: väldigt rättvist. Har för mig att kommunen krävde mer pengar till damerna för ökad hjälp till herrarna.
Nu tror jag denna värvning såklart platsar, men tydligen hade hon lagt skridskorna på hyllan efter förra säsongen.
Nu tror jag denna värvning såklart platsar, men tydligen hade hon lagt skridskorna på hyllan efter förra säsongen.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Känns som 90% av alla gånger Modo blir tillbakapressade, så har Modo själv satt sig i den sitsen
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo - Vita Hästen 5/12
Nucky: Första 2 matcherna så måste jag säga att Jakobsson gjorde det riktigt bra och bröt in mot mål samt utmanade 1 mot 1 osv.
Men han blir mer o mer som förut. Skenade lok framåt och endera tvärstanna o passa alt ända ner i hörnet och fastna.
Ekarv var jag ytterst skeptisk til, men där får man bita i det sura äpplet.
Bra känsla som plockade in en som var för dålig för AIK och få han att producera.
Skulle nu bara behöva en till molin och en till Carnestad så kommer vi gå som tåget.
Men han blir mer o mer som förut. Skenade lok framåt och endera tvärstanna o passa alt ända ner i hörnet och fastna.
Ekarv var jag ytterst skeptisk til, men där får man bita i det sura äpplet.
Bra känsla som plockade in en som var för dålig för AIK och få han att producera.
Skulle nu bara behöva en till molin och en till Carnestad så kommer vi gå som tåget.
+ 6
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse: Jobbigt läge om man tappar förtroendet för tränaren när man är på 4e plats.
Bevisligen så kan det knappast vara att man inte tror på hans spelplan.
Bevisligen så kan det knappast vara att man inte tror på hans spelplan.
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 22/11
NuMo: f*** två mål på 1/2 målchans.
Nu blir det kanalbyte. Vågar inte se
Nu blir det kanalbyte. Vågar inte se
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 22/11
Monno: visst var det Gråhns som gjorde något ruskigt fult o blev avstängd en längre tid?
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 22/11
{8384}: galet bra o skönt. Men nu börjar nervositeten komma. Vid 1-1 hade man ju ställt in sig på hedersam förlust.
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 22/11
{7639}: skönt. Några till nu tack.
Kändes dock som att karla borde fått 2p i stället för att dela poängen med Ekarv
Kändes dock som att karla borde fått 2p i stället för att dela poängen med Ekarv
MoDo Hockey > Sv: Modo - SSK 22/11
atomragnar: Felet Modo gjort i år är att värva Häggström o Röymark. Det kan surras om att de alltid går till jobbet och är bra föredömen vid träning osv. Men likväl så kommer man inte ifrån att om man alltid går till jobbet, men väl där gör fel. Så förbättrar man knappast situationen. Tror vi spenderade alldeles för mycket pengar på den typ av spelare de är. Gnuggare med inställning ska man finna billigt.
Nej men allvarligt. Vi har en hel del bra snipers i laget, men saknar centrar för att nyttja dem. Sen så hade vi övertro på backsidan och när man ändå håller på så förlänger man med en spelare som varit skadad en som fått någon form av kultstatus efter att ha varit bästa back de första 7 matcherna förra säsongen.
Jag trodde själv en hel del på vår backsida, men tycker inte alls de gjort rätt för sig.
Modo skulle fått börja om och lägga pengarna på en centrallinje. Sen kan man låta utvecklingsbara spelare spela på sidorna och lära.
Nej men allvarligt. Vi har en hel del bra snipers i laget, men saknar centrar för att nyttja dem. Sen så hade vi övertro på backsidan och när man ändå håller på så förlänger man med en spelare som varit skadad en som fått någon form av kultstatus efter att ha varit bästa back de första 7 matcherna förra säsongen.
Jag trodde själv en hel del på vår backsida, men tycker inte alls de gjort rätt för sig.
Modo skulle fått börja om och lägga pengarna på en centrallinje. Sen kan man låta utvecklingsbara spelare spela på sidorna och lära.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Modo inkomster 2016
Från Hörnefors: Är det inte så också att många spelare lägger undan i Pension och då visas inte detta? Eller försvann detta iom Pension förändringen nyligen?
Sen så vet man ju inte heller om de har bisysslor på sidan om som kanske också drar in pengar. Kåberg var väl en som alltid hamnade långt upp i dessa listor, men då ägde han en stor fet bondgård som drog in rejält.
Men en sak kan jag i alla fall säga och det är att om vi "låssas" att detta är för denna säsong och inga andra intressen hjälpt till, så har vi en hel del spelare som inte gör rätt för den lön de har.
Skulle vara intressant tex att se Timrå's dito.
Står fortfarande kvar i min åsikt att Timrå (nu räknar jag inte med deras förvärv under säsongen) inte har någon spelare som känns riktigt sexig.
Inte heller känns det som att deras spelare man mot man i en depth chart skulle knuffa bort speciellt många.
Likväl så spelar de riktigt bra och leder serien. Och nu toppad med nyförvärv så ser det ruskigt bra ut.
Sen så vet man ju inte heller om de har bisysslor på sidan om som kanske också drar in pengar. Kåberg var väl en som alltid hamnade långt upp i dessa listor, men då ägde han en stor fet bondgård som drog in rejält.
Men en sak kan jag i alla fall säga och det är att om vi "låssas" att detta är för denna säsong och inga andra intressen hjälpt till, så har vi en hel del spelare som inte gör rätt för den lön de har.
Skulle vara intressant tex att se Timrå's dito.
Står fortfarande kvar i min åsikt att Timrå (nu räknar jag inte med deras förvärv under säsongen) inte har någon spelare som känns riktigt sexig.
Inte heller känns det som att deras spelare man mot man i en depth chart skulle knuffa bort speciellt många.
Likväl så spelar de riktigt bra och leder serien. Och nu toppad med nyförvärv så ser det ruskigt bra ut.
MoDo Hockey > Sv: Modo - Leksand 11/11
Ben Perrault: Modo visar hur man absolut inte ska göra i PP. Men nu när jag ska iväg så lär Modo styra upp allt igen
MoDo Hockey > Sv: Modo - Leksand 11/11
Ritola först ut 2min för kneeing och sen 2+2 hög klubba. Börjar tro att han vill skada Modospelarna.
Föregående · 41 · Nästa
Sen vill jag faktiskt att det inte ska gå igång innan vi har en ny center på papperet.
Står fast i att MoDo gör precis samma fel som förra säsongen. Multum med bra avslutare, men ingen som kan lägga passen.