Historik
Föregående · 46 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly season
locken: Äntligen lite rykten.
Lite nyare tappning än von arx. Men desto troligare att det stämmer. :)
Lite nyare tappning än von arx. Men desto troligare att det stämmer. :)
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Dags att det dyker upp något på sillyfronten. Annars så måste jag in på avgiftning.
Men i brist på någon riktig silly-nyhet så lägger jag här in ett gammal klassiker.
Hört att Reto Von Arx är på G.
Men i brist på någon riktig silly-nyhet så lägger jag här in ett gammal klassiker.
Hört att Reto Von Arx är på G.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Jag lägger inte någon tonvikt i det hela. Personligen så tror jag att de försökte vara lustiga utan att ha någon bakomliggande agenda. Men vem vet.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8198}: I stort så gick kollegan fram och sa: Ni börjar få ihop truppen. Och enligt mig ser den bra ut. --> Säckens svar "Ja, men jag ska få de jäkla spelarna att spela också." i vilket Sundlöv lägger till "Vi ska i alla fall vinna fler hemmamatcher än i fjol."
Så jag läser det hela som lite nu ska vi vara roliga svar alt arrrggghhh ännu ett fan som vill surra hockey svar. Det som sunlöv lovar är inte speciellt svårt att nå om man har en ok säsong. Och säcken kan ju omöjligt veta hur kemin och kunskapen är på isen innan de ens börjat där.
Så jag läser det hela som lite nu ska vi vara roliga svar alt arrrggghhh ännu ett fan som vill surra hockey svar. Det som sunlöv lovar är inte speciellt svårt att nå om man har en ok säsong. Och säcken kan ju omöjligt veta hur kemin och kunskapen är på isen innan de ens börjat där.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Monno: En kollega sprang in i Säcken och Sundlöv på kebaben igår. Så jag tänkte att jag skulle delge 2 citat från herrarna.
Säcken: "Ja men jag ska få de jäkla spelarna att spela också."
Sundlöv: "Vi ska i alla fall vinna fler hemmamatcher än i fjol."
Säcken: "Ja men jag ska få de jäkla spelarna att spela också."
Sundlöv: "Vi ska i alla fall vinna fler hemmamatcher än i fjol."
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Confusius: Ja. För kommer inte de altid tillsammans med någon släkting?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
JobbaPuck: Tack Tack. Så länge han är jobbig som sjutton att möta så blire nog ok.Har inga stora förväntningar, utan hoppas mest på rak mot mål och våga tackla.
Sen om han står framför mål och skymmer alt får in några puckar så "Fine by me".
Sen om han står framför mål och skymmer alt får in några puckar så "Fine by me".
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
El Maco: Tack för info. Låter på inläggen här som att man inte skall förvänta sig allt för mycket. Men samtidigt så finns det delar som skulle kunna medföra att han gör bra ifrån sig. Ja så länge han är glad då da.
Som ovan Hockeyallsvensk supporter så säger jag: Det kanske är så att man får leva med ett antal sådan spelare då man nu spelar i HA.
Tycker det är lite av charmen med HA. Med så mycket unga och så många börja om från början spelare så är det alltid några lag som shockar och några som faller fritt.
Som ovan Hockeyallsvensk supporter så säger jag: Det kanske är så att man får leva med ett antal sådan spelare då man nu spelar i HA.
Tycker det är lite av charmen med HA. Med så mycket unga och så många börja om från början spelare så är det alltid några lag som shockar och några som faller fritt.
+ 2
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
lungan: Låter som vi modoiter får hoppas på att det tunga året i SHL fått han att tänka om och är redo för omprogrammering.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
lungan: Får hoppas det ändrats lite i så fall. För tror inte vi har råd med spelare som bara jobbar åt ett håll.
Spelade han vinge eller center hos er?
Spelade han vinge eller center hos er?
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Herminator: Sådant irriterar mig och med han o lill-werner i laget så kommer vi nog i så fall få en del. Förhoppningsvis så ordnar säcken det. Annars får vi väl kastrera honom då borde hans aggresiva sida lugna ner sig lite.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Ygge83: Haha. Jag läste "Någon som har koll på var han har spelat de senaste säsongernas?". Därför jag la in länken.
Nej jag har ingen koll på position de senaste säsongerna. Men det ordnar sig nog.
Nej jag har ingen koll på position de senaste säsongerna. Men det ordnar sig nog.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Kongo: Blandat + och - då alltså. Men med lite tur så får man någon som vågar stå framför mål i PP. Och i övrigt kanske inte gör bort sig.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Puckat: Där ser man. Jag som tycker Jakobsson bara åker fort och sen tar det stopp. Vinner inga närkamper eller bryter mot mål. Var inte den åsikt jag hoppats på. Men man f´år väl se.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Tänkte kolla vad ni anser om Sam Marklund. Vad tyckte ni om han när han lirade för er? Jag har fått för mig att vi gått plus på bytet Jakobsson vs Marklund. Men vore roligt att läsa era åsikter om han.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
jeensen: Ja men då tror jag inte alls att det är så tokigt val. Han kan hoppa in som center om det behövs och annars så får vi en smågrisig spelare med lite "Här ska jag fram" stil. Dessutom så kan han göra en del poäng också.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Smurfen: Nu lyssnar/ser jag inte på sändningen, men jag blir faktiskt riktigt orolig om Sam ska vara vår 1a center.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Dagens pt kommer handla om att man lägger ner herrlaget denna säsong och hoppar in igen nästa. Detta så man får dubbla tv-pengar och kan utmana orderntligt när det gäller kvalspelet.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hanzon: Sen var han inne på att när man har lite tyngd på sig o dåligt självförtroende så är det troligare det som trollar än att det ligger i fysiken.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Kongo: Tittade lite där, men finner att den bilden är en aning intetsägande. Ser ut som klubbarna i HA ligger mellan 72000 o 2mille. Men ser inget som tar hänsyn till storlek, extra utrymmen och annat man får med på köpet som man kan tjäna pengar på. En arena utan loger är ju inte lika attraktiv och inkomstbringande.
Men nog om det. 4miljoner låter ju i alla fall väldigt högt efter att ha tittat på den där bilden. Kanske är så att den blev dyrare då de var tvingad att köpa stället. Men var i alla fall lite intressant att se den där.
Men nog om det. 4miljoner låter ju i alla fall väldigt högt efter att ha tittat på den där bilden. Kanske är så att den blev dyrare då de var tvingad att köpa stället. Men var i alla fall lite intressant att se den där.
Timrå IK > Sv: Silly Season 2017/2018
Kulltorp: Ja de där 5.5millarna tillsammans med en nedsatt hyra på 4.5 mille eller vad det var borde verkligen sätta er på rätt kurs igen.
Är dock lite i avundsjukans namn frågande till att de satt hyran fel med 4.5 millar.
Undra vad för lada de jämförde med när de satte den nya hyran. Men ni Timråiter bör vara glada. För det hela bör nog se till så ni får rejält med vind i seglen.
Själv får man nog hoppas på att något mirakel ska ske så vi slipper kostnaden för den svindyra arenan. Men men... .
Är dock lite i avundsjukans namn frågande till att de satt hyran fel med 4.5 millar.
Undra vad för lada de jämförde med när de satte den nya hyran. Men ni Timråiter bör vara glada. För det hela bör nog se till så ni får rejält med vind i seglen.
Själv får man nog hoppas på att något mirakel ska ske så vi slipper kostnaden för den svindyra arenan. Men men... .
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
MorganaLefaey: Eller hur är det nu.... Får man pengar för spelare som går från KHL? Vore tråkigt om vi inte får något.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Vi får in lite extra pengar nu när Mario skrivit kontrakt. 25% är i alla fall mer än 0. :)
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Såg en länk i Timrå's bok om vilka som kommit in på hockeygym.
hfboards.hockeysfuture.com/showthread.php?t=2077643
Började då fundera lite på den olika mängd spelare som tagits in. Hur fungerar det där egentligen? Går man för att ha 1 lag och om någon sticker i förväg så fyller man på med 1 extra? Eller har man en jämn ström oavsett om någon blir knyckt av annat lag / skola?
hfboards.hockeysfuture.com/showthread.php?t=2077643
Började då fundera lite på den olika mängd spelare som tagits in. Hur fungerar det där egentligen? Går man för att ha 1 lag och om någon sticker i förväg så fyller man på med 1 extra? Eller har man en jämn ström oavsett om någon blir knyckt av annat lag / skola?
MoDo Hockey > Sv: Silly season
WarEvryPractice: Vilken skräll om vår toppcenter kom från Asian league.
Ingen aning hur dessa herrar skulle stå sig. Men tror inte modo's tentakler spretar åt det hållet.
Men visst vore det lite små coolt om vi tog in en SydKorean.
Ingen aning hur dessa herrar skulle stå sig. Men tror inte modo's tentakler spretar åt det hållet.
Men visst vore det lite små coolt om vi tog in en SydKorean.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Om jag får välja. Så väljer jag ingen.
Men Larsson är nog ett bättre val.
Men Larsson är nog ett bättre val.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Monno: Jo visst är det nog så. Tror han faktiskt ville vara kvar och därav det låga krav han ställde. Men nu när det inte verkar bli något så är det nog en hel del som hugger på killen.
Så jag håller med. Priset kommer nog stegras en del. Sen vet jag inte hur mycket en spelare med 1 bra säsong kan begära. Detta då han också är 27år och pysslade på i även lägre divisioner för en stund sen.
Så jag håller med. Priset kommer nog stegras en del. Sen vet jag inte hur mycket en spelare med 1 bra säsong kan begära. Detta då han också är 27år och pysslade på i även lägre divisioner för en stund sen.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
modomille: Visst. Det skulle hjälpa.Men jag har svårt att tro att han blir "The goto guy".
Nej jag hoppas modo håller fingrarna borta från den kakburken.
Nej jag hoppas modo håller fingrarna borta från den kakburken.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Missat helt att de för 6h sedan skrev att Janos Hari varit i staden och spatserat runt. Nu svarade han reportern att hans flickvän är från Ö-vik och han har ingen koll på om agenten snackat med Modo.
Säger bara urk. Tänk om den center som skall kunna allt och kämpar varje dag skulle bli Hari.
Då blir det skämskudde och sobril resten av säsongen.
Säger bara urk. Tänk om den center som skall kunna allt och kämpar varje dag skulle bli Hari.
Då blir det skämskudde och sobril resten av säsongen.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
RagnarLodbrok: När jag fantiserar om vår 1e center så kommer jag inte ens upp på hans nivå. Men ja. Det där vore nog ett ruskigt bra förvärv.
Sen kan jag fundera på varför modo inte rycker i Holm. Man säger sig kanske vilja ersätta Jakobsson och sedan så har vi skyttekungen i ligan som hade tagit 29.000 i månaden om SSK bara betalt för resor till o från klubben.
Sen kan jag fundera på varför modo inte rycker i Holm. Man säger sig kanske vilja ersätta Jakobsson och sedan så har vi skyttekungen i ligan som hade tagit 29.000 i månaden om SSK bara betalt för resor till o från klubben.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Nucky: Nog för att han gjorde en del poäng ifjol när han väl dök upp så kan jag inte annat än hålla med. Om han inte är gratis så bör eventuell ledig plats fyllas på med någon yngre.
Om de vill ha honom som hustomte så kan de väl ge han en plats i båset och vara nöjd så.
Om de vill ha honom som hustomte så kan de väl ge han en plats i båset och vara nöjd så.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon: Det är svårt att hitta en stjärncenter då flera lag vill ha en allvetandes skräphög.
Det kanske blir en ersättare till Jakobsson ändå. Frågetecken finns i alla fall.
Skröders vara eller inte vara är ingen orosknöl hos Sundlöv. De vet vars de har varande och om Skröder bestämmer sig så kanske samtal förs senare.
Det kanske blir en ersättare till Jakobsson ändå. Frågetecken finns i alla fall.
Skröders vara eller inte vara är ingen orosknöl hos Sundlöv. De vet vars de har varande och om Skröder bestämmer sig så kanske samtal förs senare.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Jojo. Men jag menar att han hade väl ingen omförhandling inför denna säsong. Så hans lön hade man redan klar för sig när man gick ut med kommentaren om spelarbudget mm.
Sen tjänar han nog hyffsat ändå.
Sen tjänar han nog hyffsat ändå.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Karlkvist hade väl kontrakt redan? Men ja. Förlägningarna lär ha kostat en del. Men det försvann några som också bör ha haft en bra lön (Ritchie, Eidstedt mfl).Så jag har faktiskt ingen aning om hur kostnaden ser ut kontra fjolåret.
Men med tanke på att 40% av laget består av junisar så borde det vara billigt. Alla utom 1 som skall in nu är också sagt skall vara juniorer. Så känslan jag får är att vi borde ha pengar kvar. Ja om det nu stämmer som de sa att truppen skall kosta den samma.
Men med tanke på att 40% av laget består av junisar så borde det vara billigt. Alla utom 1 som skall in nu är också sagt skall vara juniorer. Så känslan jag får är att vi borde ha pengar kvar. Ja om det nu stämmer som de sa att truppen skall kosta den samma.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Domsjö: Tror jag tappat bort artikeln där man skrev att man skulle ha 14 forwards och 8 backar och att truppen skulle få samma budget kommande säsong. För närvarande så har vi 7+11 och man säger att 1 center skall in. Dvs att vi har en kort trupp och i den har vi redan spelare som borde vara spelare som åker upp och ner.
Så jag blir bara fundersam på vart alla pengar tagit vägen. Spenderade freddan allt när han förlängde med vår nya ryggrad?
Sen kan det bli hur bra som helst om man har tur med utvecklingen av småttingarna. Men för att jag skulle bli nöjd så skulle 1st klassback och 2st klasscentrar in. Och med klassback så menar jag klassback för HA.
Men jag får väl drömma om det och hålla tummarna tills de vitnar och trillar av på att junisarna tar stora steg.
När det gäller vår 1a center så behöver han verkligen vara en som producerar och som styr upp pp. Vi har ruskigt starka ytterpar men ser inga fördelare.
Så jag blir bara fundersam på vart alla pengar tagit vägen. Spenderade freddan allt när han förlängde med vår nya ryggrad?
Sen kan det bli hur bra som helst om man har tur med utvecklingen av småttingarna. Men för att jag skulle bli nöjd så skulle 1st klassback och 2st klasscentrar in. Och med klassback så menar jag klassback för HA.
Men jag får väl drömma om det och hålla tummarna tills de vitnar och trillar av på att junisarna tar stora steg.
När det gäller vår 1a center så behöver han verkligen vara en som producerar och som styr upp pp. Vi har ruskigt starka ytterpar men ser inga fördelare.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
MorganaLefaey: Mycket babbel. Tror jag tappade den röda tråden några gånger och kanske upprepade mig lite. Ursäktar för det. Inte alltid lätt att skriva något när jobbet avbryter då och då.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: Vet inte om jag kan hålla med om att truppen ser bred ut.
Nu kommer det här inlägget uppfattas som ruskigt negativt.
Men då jag vill ha ett så bra lag som möjligt och då jag har i tanken att truppen skall kosta det samma som förra året (var väl så de sa) så anser jag att man misslyckats oavsett vad sista som kommer in är.
Missförstå mig inte. Truppen ser helt klart ganska lovande ut. Men om man räknar in att den skulle kosta det samma som förra årets så känns det som förlägningarna kostat för mycket eller att man inte alls har samma budget.
Vi kommer ha 2 formationer med "junisar" och en icke full backuppsättning.
När det gäller centeruppsättningen så har vi ingen som på förväg kan räknas in som material för de 2 första formationerna. Jag ser inte Häggström som någon som skall leda en offensiv enhet. Och Öhman är ännu purfärsk och ännu inte visat upp stora siffror.
Beroende på hur man lägger upp det hela så kan det bli så att de 2 sista formationerna blir "Rena" junis formationer.
När det gäller backsidan så har vi det kanske lite bättre ställt. Men vi har ändå inte fyllt ut den till fullo. Ingen ersättare för flyende Léman.
Utifrån vad de sa så hade jag nog trott på en duktig back och 2 poängmakande centrar för att fylla ut laget och bli en kontender.
Men oavsett vad de ställer på isen så kommer jag endera befinna mig på plats eller framför tv'n.
Så här långt ser det positivt ut, men jag tycker vi saknar den där goto backen och 2 poänggörande centrar. Men får väl hoppas Öhman fungerar på den platsen då det låter som vi bara får in 1.
Nu kommer det här inlägget uppfattas som ruskigt negativt.
Men då jag vill ha ett så bra lag som möjligt och då jag har i tanken att truppen skall kosta det samma som förra året (var väl så de sa) så anser jag att man misslyckats oavsett vad sista som kommer in är.
Missförstå mig inte. Truppen ser helt klart ganska lovande ut. Men om man räknar in att den skulle kosta det samma som förra årets så känns det som förlägningarna kostat för mycket eller att man inte alls har samma budget.
Vi kommer ha 2 formationer med "junisar" och en icke full backuppsättning.
När det gäller centeruppsättningen så har vi ingen som på förväg kan räknas in som material för de 2 första formationerna. Jag ser inte Häggström som någon som skall leda en offensiv enhet. Och Öhman är ännu purfärsk och ännu inte visat upp stora siffror.
Beroende på hur man lägger upp det hela så kan det bli så att de 2 sista formationerna blir "Rena" junis formationer.
När det gäller backsidan så har vi det kanske lite bättre ställt. Men vi har ändå inte fyllt ut den till fullo. Ingen ersättare för flyende Léman.
Utifrån vad de sa så hade jag nog trott på en duktig back och 2 poängmakande centrar för att fylla ut laget och bli en kontender.
Men oavsett vad de ställer på isen så kommer jag endera befinna mig på plats eller framför tv'n.
Så här långt ser det positivt ut, men jag tycker vi saknar den där goto backen och 2 poänggörande centrar. Men får väl hoppas Öhman fungerar på den platsen då det låter som vi bara får in 1.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Ja både Holm och Liljewall vore bra förvärv om vår trupp såg annorlunda ut. Men nog vore det vackert värre att ha en producerande vänsterskytt också.
Men vi har material för två ruskigt bra ytterpar. Och det vi behöver är en renodlad center som styr upp både PP och vår 1a lina.
Vet inte om Liljewall är mer center än inte. Men vet inte om han är det jag skulle vilja ha som sista strået till stacken.
Förstår vi inte kan bjuda på en Susse typ. Men jag önskar mig en Susse light version.
Sen vore det inte fel om de fick för sig att ersätta Jakobsson med Holm. Han vet ur man lirkar in puckar.
Men vi har material för två ruskigt bra ytterpar. Och det vi behöver är en renodlad center som styr upp både PP och vår 1a lina.
Vet inte om Liljewall är mer center än inte. Men vet inte om han är det jag skulle vilja ha som sista strået till stacken.
Förstår vi inte kan bjuda på en Susse typ. Men jag önskar mig en Susse light version.
Sen vore det inte fel om de fick för sig att ersätta Jakobsson med Holm. Han vet ur man lirkar in puckar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Jag håller helt med. Om de börjar dra publik så kommer sponsorerna. Och kommer sponsorerna så kommer bättre spelare / förutsättningar och då kommer publiken (igen)
Allt kan inte vara lika för sakens skull.
Inte så att jag brydde mig/klagade då det fanns "Tjej-taxi" med lägre pris.
Är man ett företag så måste man se till så man får intäkter. Att satsa samma på damerna om de inte ger några intäkter vore skäl för att få sparken.
Allt kan inte vara lika för sakens skull.
Inte så att jag brydde mig/klagade då det fanns "Tjej-taxi" med lägre pris.
Är man ett företag så måste man se till så man får intäkter. Att satsa samma på damerna om de inte ger några intäkter vore skäl för att få sparken.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Dessutom så hörde jag med tanke på artikeln, att Dam-jun egentligen ska träna i annan hall. Men de vill inte göra det. Så de nekar bra tider där. Och då får man väl ta den lilla skrubben i stället och ta de sämre tiderna.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Tycker det är hur enkelt som helst. Det går inte ha lika för alla bara för att. Herrjuniorerna kan komma att generera pengar, damjuniorerna kan komma att kosta ännu mer. Så klart man när pengarna tryter spenderar pengar på de som kan komma att generera intäkter.
Det som skall göras är inte att ge dem pengar till boende utan man skall göra något som kan börja få damlaget att generera pengar. Då kommer damjun också få "Bidrag".
Det som skall göras är inte att ge dem pengar till boende utan man skall göra något som kan börja få damlaget att generera pengar. Då kommer damjun också få "Bidrag".
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Domsjö: Ja bevisligen så fungerade inte förra säsongen så bra fastän man hade fler som varit med förut. I fjol var det så enkelt att de som skulle vara stabila i backlinjen var de som var sämst. Och det tog för lång tid att reda upp det. Fanns inget självförtroende i laget.
Som du säger så är det stabiliteten som är viktigast. Och självklart kan även juniorer ge det. Är väl mest känslan av att en som spelat några år i ligen och visat upp bra spel känns som ett säkrare kort än en som är oprövad.
Sen så kan ju alltid en oprövad bevisa sig vara mycket bättre än den var tänkt att vara.
Som du säger så är det stabiliteten som är viktigast. Och självklart kan även juniorer ge det. Är väl mest känslan av att en som spelat några år i ligen och visat upp bra spel känns som ett säkrare kort än en som är oprövad.
Sen så kan ju alltid en oprövad bevisa sig vara mycket bättre än den var tänkt att vara.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
modomille: Personligen så tyckte jag att både Lyrenäs och Wahlgren inte riktigt var där förra säsongen. Alba gjorde det bättre. Men som sagt. Vi får se om de tar något steg.
Men att ha så stor % av laget beroende av att de tar ytterligare steg är en chansning enligt mig. Den kan slå väl ut i både kostnad och spel om man har flyt.
Vi får nog helt enkelt vänta och se.
Men att ha så stor % av laget beroende av att de tar ytterligare steg är en chansning enligt mig. Den kan slå väl ut i både kostnad och spel om man har flyt.
Vi får nog helt enkelt vänta och se.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
modomille: Jag är faktiskt ganska orolig över vår trupp. ca 50% av alla forwards är juniorer. Tar vi in alla utespelare så är ca 40% juniorer.
Vi har 3 centrar som ännu inte visat upp en producerande sida.
Sen så går Sundlöv ut och säger att de hål som uppstått efter Jakobsson och Leman kommer fyllas på med juniorer.
Som Peter Dalle skulle sagt: Många juniorer blir det....
Vi kommer ha ett lag som "Kan" bli hur bra som helst om alla småttingar tar stora steg. Men vi kan också mycket väl gå tungt som sjutton om de inte tar några steg.
Då allt gått fel de senaste säsongerna så får jag känslor av att vi tyvärr kommer stresshandla något mitt under säsongen för att vi har för svag mittlinje och för att ersätta några juniorer med äldre herrar som inte klarar av att bryta det förstörda självförtroendet.
Vi har 3 centrar som ännu inte visat upp en producerande sida.
Sen så går Sundlöv ut och säger att de hål som uppstått efter Jakobsson och Leman kommer fyllas på med juniorer.
Som Peter Dalle skulle sagt: Många juniorer blir det....
Vi kommer ha ett lag som "Kan" bli hur bra som helst om alla småttingar tar stora steg. Men vi kan också mycket väl gå tungt som sjutton om de inte tar några steg.
Då allt gått fel de senaste säsongerna så får jag känslor av att vi tyvärr kommer stresshandla något mitt under säsongen för att vi har för svag mittlinje och för att ersätta några juniorer med äldre herrar som inte klarar av att bryta det förstörda självförtroendet.
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Självklart förstår man att istid mm spelar in. Och inte bara det. Utan även vilka andra som är på isen samtidigt mm. Men nu hade jag inga andra mätvärden att tillgå så drog en snabb slutsats av det jag hade. Anser fortfarande att Oskarsson måste floppa ganska rejält för att komma ner i den nivå Eidstedt låg på.
Så bara han håller sig cool så är det plus.
Så bara han håller sig cool så är det plus.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Mmm. Har hört att han är långsam och seg osv. Men jag nöjer mig faktiskt med statistiken som säger att han låg +17 i +/- och hade lågt antal utv minuter och ändå gjorde lite poäng. Jämför man det med Brejcak 3p 78min -4 och Eidstedts 4p 61min -7 så tycker jag han kan räknas in som gör inte bort sig.
Men saker på papperet brukar ju inte direkt vara att lita på. Så vem vet.
Men saker på papperet brukar ju inte direkt vara att lita på. Så vem vet.
+ 2
Föregående · 46 · Nästa
Undra när och vem. Vilket position lär nog inte vara så svårt att komma underfund med i alla fall.