Historik
Föregående · 51 · NästaMen om huras haft han förut lär han veta vad han får. Dock hade jag nog hoppats på lite mer på papperet.
Då man inte har någon koll alls på killen så ska man väl inte säga så mycket.
Minns att Timrå gick ut med att de tagit det billigare alternativet och därmed inte fick pengar lediga förrän efter 3 månader då försäkringen slog in.
Får verkligen hoppas vi har en som går igång så snart som möjligt.
Spelarna ser ju måttligt intresserade ut. Inte många pass som går fram o att vinna en studspuck har man inte lyckats med många gånger.
Kunde inte sagt det bättre själv.
Säkrar upp med det självklara valet 7-3 till Örebro till 598ggr pengarna.
När man nu slängt bort 2*10kr på förlust så kanske man måste spela på någon form av glädjesiffror också. Men ingen aning vad det kan tänkas bli för resultat som man spelar på.
Wilson har tyvärr bara blivit sämre och sämre. Helt rätt att han hamnat där han hamnat. Får väl hoppas han börjar se engagerad ut nu när serien börjar.
Önskar man hade cmore hockey. Abstinensen är så stor så blev sugen på Fbk - Karlskrona.
Man gick ju dock ut med att man i början tränade mest på spelet i egen zon då de tyckte det var viktigast. Dock känns det som att det som lärdes ut inte fastnat.
Önskelistan vore nästan 2 backar som inte åker mer norrut än defensiva blå. Då kanske vi slipper en del av alla spelvändningar.
Som du säger så kan man inte ens vara säker på att det kommer gå. Då några på backsidan och i målet är orutinerade och inte satt sig själv på kartan än.
Visst finns en oro. Men samtidigt så skall man inte dra allt för stora växlar. Om 6-8 omgångar så bör man ha svar på om man skall begå harakiri eller inte.
Redigerad kommentar
Sven Tuta: Det som gjorde mig mest orolig i går var att se Alavaara stå och se uppgiven ut och snacka om att det här fixar man inte på ett tag osv.
Hoppas verkligen de får ordning på det hela innan självförtroendet på spelarna är körda i botten. För då är det för sent.
Visst en hel del är enskilda spelares strul (bokstavligt för Djuse) och tokiga beslut. Men samtidigt så tycker jag laget sett väldigt långt ut och inga problem med 1-2 väggpassningar att tugga sig igenom hela laget.
Skulle inte klaga på en defensiv stay at home pjäs samt en rutinerad keeper. Men då vi inte har oändligt med pengar så måste man hoppas på lite framsteg hos vissa spelare. Hoppas bara det ordnar sig och Djuse, Carlsson, Reideborn mfl faktiskt skärper sig nu när serien börjar.
Man ska inte klaga allt för mycket innan serien börjar. Men hade gärna sett att mer hade suttit i genrepet. Förhoppningsvis så har vann man på EuroJackpot i går och kan gå Percy Nilsson på laget. :)
jämtland: Nu blev jag fundersam. Hmmm Skröder spelade inte ens i kvalet kom jag på. Och ingen aning om de spelade ihop på slutet heller. Minnet spökar. Men vill minnas att Emil var bra i alla fall. Vad pinsamt det blir när man blandar ihop en massa och inte minns när man försöker minnas.
Modo skall tydligen ställa upp enligt följande i kväll.
Reideborn.
Whitney-Djuse/Heshka-Runesson/Hedman-Torp/Lindgren-Carlson.
Olofsson-Ritchie-Thomas/Grundström-Lapierre-Butler/Nilsson-Wilson-Possler/Skröder-Pettersson-Haataja
Backsidan ser inte så het ut. När man sett vad Djuse pysslat med och hur slarvig Heshka varit samt Torps torped hockey. Men hoppas det blir lite bättre där i kväll.
Bland forwards så är det trevligt att de verkar funnit 2 fungerade formationer. Men att Wilson som troligast värvats för att vara topp center hoppar fram och tillbaka måste ses som en miss. Men får hoppas Emil med Skröder fungerar fint så som det gjorde i slutet av förra säsongen.
Vet inte hur de går igenom matcherna efteråt. Men nog hade jag hoppats på lite mer engagemang i båset från dem. Nu står Gradin o alavaara apatiska i båset.
Och om man nu klagar på att man spelat för mycket mot allsvenska lag. Skulle man kanske sett till så man va mer laddad dessa matcher o försökt hålla tempot uppe själv alt spelat fler matcher mot shl lag.
Hur som så hoppas jag man får ordning på spelet.
Som någon skrev. Med tanke på hur backarna o spelet såg ut i fjol så är det lite knepigt att man behåller den som var ansvarig.
Sen känns spelet i egen zon igen. Och jag vill inte påminnas om förra säsongen.
Framåt börjar det kännas bättre o bättre så inte så orolig för det.
Men man får övertala sig själv att försäsong inte betyder något, att de ungdomliga försöker visa för mycket och de äldre inte anstränger sig för mycket under försäsong.
Men nu verkar man ta i lite mer.
Spela med tempo o försöka vinna tyckte jag mig läsa någonstans. :)
Blir lite avslaget o oinspirerat. Skulle man ge ut plus så får man gräva en hel del.
Tycker det låter bra att han säger att man inte kan räkna med att han är lika snäll (sa tydligen att de kunde träna själv alt käka rätt så kanske dagen ger något i alla fall) om det sker igen.
Kan tänka mig att han går bananas om det sker igen.
Vore intressant att veta vad som hänt och om han var på is nu.
Luleå var bra. Deras 1a line hade bra spel o fart. Luleå hade också lite mer pass som gick rätt. Men båda lagen (Modo lite mer) hade en hel del pass i tomma intet, flippar som inte va i rätt höjd, styrka osv sådant som bör komma efter lite mer lek med puck på träning. Och blandade defensiva tabbar.
Men i helhet en rolig match. Olofsson var brutal. Possler inte lika mycket. Skröder, Wilson o Thomas helt ok. Wilson verkar kunna teka. Det kändes bra.
En annan sak som dock inte var lika bra var att torp gjorde lite missilattacker / tjurrusningar in i tomma intet som man hoppats skulle försvunnit.
Otroligt härligt med hockey. 99kr för asplöven känns som ett måste även om det inte lär visa något.
Smurfen:Sämst betyg av alla på samtliga värderingar. Har svårt att se många hålla med. Bör finnas de med sämre backar och de med sämre forwards. Men alltid svårt att betygsätta och tippa placeringar i SHL. Men här måste jag nog säga att han är lite ute och svävar i det blå i alla fall.
Sen vet man inte hur det blir. Men nog bör vi hålla oss ifrån sista platsen om inte allt går fel.
KulaShaker: Tycker inte det vore helt fel att prova sprida ut högerskyttarna och den absoluta toppen lite. Då kanske man kan få Olofsson och Possler att bli grymma i år.
Olofsson- Wilson- Thomas
Butler - Ritchie - Possler
Haataja - Pettersson - Skröder
Tycker jag låter som 3 formationer som alla skulle kunna vara farliga.
Men då de nu haft Skröder i 1a så kanske de väljer att gå en annan väg.
Luleås laguppställning inför kvällens match finns på denna sida om någon är intresserad.
www.luleahockey.se/artikel/67865/
Ja frågan är om de tänker försöka splitta på högerskyttarna. Ett problem vi knappt haft förut. Men vi har 3st som egentligen kanske alla hör hemma i de 2 första formationerna. Men beroende på hur Possler och Vicke mfl utvecklats så kanske det blir utsplittat på tre formationer.
Ja jag vet att det var första ispasset. Men en liten fingervisning på hur de tänker vore roligt.
Sen är väl det viktigaste vilka som vann internmatchen. :)
Vilka får skryta?
Eller helt enkelt som du säger att man får samma lön och då tror jag mer på en nordamerikansk coach. Sen säger jag inget om just dessa övergångar. Modo kan mycket väl ha betalt mer i ren lön. Det har jag ingen aning om.
Det kan ju också vara så att de blåljuger för att de inte skall låta penningskåta.
Med tanke på den trupp vi hade förra året så behövs det verkligen en uppryckning. Tycker mig läst 5miljoner mer i spelarbudget. Men det känns ändå inte som så mycket som laget förbättrats på papperet. Så det får en att tänka på att Ahnelöv, Roche, Flanagan, Samme mfl måste haft ruskigt bra betalt i jämförelse med prestationer.
Men man vet aldrig. Dock tror jag nog på ett någorlunda namn till framåt och kanske en leksandslösning bakåt (helårs som rivs pga personliga skäl när Welch kommer). :)
Men samtidigt så uppstod väl ryktet om Butler efter att senan skall ha gått av. Så kan mycket väl vara rökridå.
Skulle man få in en nästan gratis Nordgren plus Butler så har man det ruskigt fint. Lite avlastning om någon av de yngre mer orutinerade eller Öberg går ner sig.
Samtidigt så lät det ganska trevligt att höra att man inte stängt dörren för ytterligare en back.
Steken84: Sen kan man ställa sig frågan om Butler är en av dem.
"Modo har kopplats i hop med poängstarke forwarden Bobby Butler under silly season och enligt uppgifter till Sporten var han högaktuell, men Butler slet av hälsenan i april och då tittade ledningen på andra alternativ."
www.allehanda.se/sport/ishockey/modo-varvar-rutinerad-forward
Kan vara rörridå. Eller så tror man skadan kanske påverkar kommande säsong och man faktiskt tittar åt annat håll.
Blir Nordgren sista forward in så blir jag en aning besviken. Men till skillnad från förra säsongen så har vi faktiskt något som kan liknas med spets och fortfarande en hel del unga som kan göra bra ifrån sig.
Har 12 forwards om man räknar in Axelsson, Bengtsson och Grundström. Och vet inte om enbart Butler får en att bli lugnare över truppen.
Föregående · 51 · Nästa