MorganaLefaey

7548 inlägg · 30612 besäkare

Historik

· 51 ·
MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Monno: tänkte på precis samma sak. Visst må det va slashing, men att benen styper när slaget är på armarna/kroppen

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo, lördag 3 oktober, 16.00
modomille: med tanke på vad man tappat och att de skulle ersätta med en toppback så känner man sig lite frågande.
Men om huras haft han förut lär han veta vad han får. Dock hade jag nog hoppats på lite mer på papperet.
Då man inte har någon koll alls på killen så ska man väl inte säga så mycket.

MoDo Hockey > Sv: Skadeläget ljusnar för HV71
Carl Lejonkräk: Om jag inte minns fel så tar de flesta lag ut specifika försäkringar på sina spelare som endera träder i kraft efter någon vecka alt efter 3månader.

Minns att Timrå gick ut med att de tagit det billigare alternativet och därmed inte fick pengar lediga förrän efter 3 månader då försäkringen slog in.

Får verkligen hoppas vi har en som går igång så snart som möjligt.

MoDo Hockey > Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Tycker mig inte sett withney de senaste bytena. Missat han eller klivit av?

MoDo Hockey > Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
dempa: withney fick ju ass på det där målet. Så inte ska man vara orolig. Nej allvarligt så ser man inte mycket positivt.
Spelarna ser ju måttligt intresserade ut. Inte många pass som går fram o att vinna en studspuck har man inte lyckats med många gånger.

MoDo Hockey > Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
Gusse: var ju ett byte där Runesson gav bort pucken 3ggr i egen zon på kort tid.

MoDo Hockey > Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
NuMo: "Spelet har gått från lovandespel till titta på motståndarna och naivt passningsspel i egen zon...."

Kunde inte sagt det bättre själv.

MoDo Hockey > Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
alltsp vi har inte en enda spelare som trycker till lite i egen zon. Mestadels åker man bara runt o har ett ? Ovanför hjälmen.

MoDo Hockey > Sv: Hemmapremiär MoDo - Karlskrona 19/10
NuMo: withney i mitten av zon o Pettersson nederst o stod vid Olofsson.

MoDo Hockey > Sv: SHL-premiär Örebro - MoDo torsdag 17/10
MorganaLefaey: Hahaha bra stavat där. Blundar och hoppas ingen ser. 

MoDo Hockey > Sv: SHL-premiär Örebro - MoDo torsdag 17/10
MorganaLefaey: Ser att 7-3 nu sjunkigt till 339ggr pengarna. Bah. För många som fånar sig och spelar på resultaten från försäsongen. Trodde jag var ensam fåne. 

MoDo Hockey > Sv: SHL-premiär Örebro - MoDo torsdag 17/10
S-vikaren: 5-2 till Örebro. Vågar inte tro allt löser sig så fort säsongen startar. Hoppas dock på att en hel del äldre slappat lite under försäsongen. 
Säkrar upp med det självklara valet 7-3 till Örebro till 598ggr pengarna.

När man nu slängt bort 2*10kr på förlust så kanske man måste spela på någon form av glädjesiffror också. Men ingen aning vad det kan tänkas bli för resultat som man spelar på.  

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Ben Perrault: satt o funderade på det. Måste bestämma mig snart. Men första 5 matcherna måste man ju kunna utnyttja polare. :)

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
J F K: ja inte hade man trott Djuse o Carlsson skulle ge bort sina platser under försäsongen. Man hade mer trott de skulle utvecklas i positiv mening. Men då de ställt till det ganska ofta så är det väl priset de får betala.
Wilson har tyvärr bara blivit sämre och sämre. Helt rätt att han hamnat där han hamnat. Får väl hoppas han börjar se engagerad ut nu när serien börjar.

Önskar man hade cmore hockey. Abstinensen är så stor så blev sugen på Fbk - Karlskrona.

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
J F K: Sen kan man ju säga som så. Om defensiven skärper sig så blir även offensiven bättre. Då man får bättre spel ut ur zonen och mer tid att lägga energi framåt. Men nog är man en aning orolig. Känns fånigt att skriva detta, men man får helt enkelt hoppas de lärt sig spela sarg ut till seriestarten och sedan bygga därifrån. Då kanske man kan få lite poäng innan man får ordning på alla tokigheter. 

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
J F K: Tyckte det var ganska uttraget lag och enkelt att vägga sig igenom. Men ja. Att någon gör en Torpare och tjurrusar har inte direkt något med spelsystemet att göra och får man bara in det i skallen på dem så försvinner det problemet i alla fall.

Man gick ju dock ut med att man i början tränade mest på spelet i egen zon då de tyckte det var viktigast. Dock känns det som att det som lärdes ut inte fastnat.
Önskelistan vore nästan 2  backar som inte åker mer norrut än defensiva blå. Då kanske vi slipper en del av alla spelvändningar. 

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Huss: Nej visst är det så. Tar tid att spela ihop sig när man har ny tränare, halvt nytt lag och nytt spelsystem. Då det inte fanns så många bra spelare förra säsongen så blev det ett måste. Det enda man som modoit kan göra nu är att hoppas det faktiskt inte tar så lång tid så självförtroendet är i botten. 
Som du säger så kan man inte ens vara säker på att det kommer gå. Då några på backsidan och i målet är orutinerade och inte satt sig själv på kartan än. 

Visst finns en oro. Men samtidigt så skall man inte dra allt för stora växlar. Om 6-8 omgångar så bör man ha svar på om man skall begå harakiri eller inte. 

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

Sven Tuta: Det som gjorde mig mest orolig i går var att se Alavaara stå och se uppgiven ut och snacka om att det här fixar man inte på ett tag osv. 

Hoppas verkligen de får ordning på det hela innan självförtroendet på spelarna är körda i botten. För då är det för sent.

Visst en hel del är enskilda spelares strul (bokstavligt för Djuse) och tokiga beslut. Men samtidigt så tycker jag laget sett väldigt långt ut och inga problem med 1-2 väggpassningar att tugga sig igenom hela laget. 

Skulle inte klaga på en defensiv stay at home pjäs samt en rutinerad keeper. Men då vi inte har oändligt med pengar så måste man hoppas på lite framsteg hos vissa spelare. Hoppas bara det ordnar sig och Djuse, Carlsson, Reideborn mfl faktiskt skärper sig nu när serien börjar.

Man ska inte klaga allt för mycket innan serien börjar. Men hade gärna sett att mer hade suttit i genrepet. Förhoppningsvis så har vann man på EuroJackpot i går och kan gå Percy Nilsson på laget. :)


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

jämtland: Nu blev jag fundersam. Hmmm Skröder spelade inte ens i kvalet kom jag på. Och ingen aning om de spelade ihop på slutet heller. Minnet spökar. Men vill minnas att Emil var bra i alla fall. Vad pinsamt det blir när man blandar ihop en massa och inte minns när man försöker minnas. 


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

Modo skall tydligen ställa upp enligt följande i kväll. 

Reideborn.  
Whitney-Djuse/Heshka-Runesson/Hedman-Torp/Lindgren-Carlson.

 

Olofsson-Ritchie-Thomas/Grundström-Lapierre-Butler/Nilsson-Wilson-Possler/Skröder-Pettersson-Haataja

Backsidan ser inte så het ut. När man sett vad Djuse pysslat med och hur slarvig Heshka varit samt Torps torped hockey. Men hoppas det blir lite bättre där i kväll.

Bland forwards så är det trevligt att de verkar funnit 2 fungerade formationer. Men att Wilson som troligast värvats för att vara topp center hoppar fram och tillbaka måste ses som en miss. Men får hoppas Emil med Skröder fungerar fint så som det gjorde i slutet av förra säsongen.

 


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
J F K: tar för givet det var målet då han låter skaikarn åka fritt mot bortre stolpe för att slå in pucken i öppet mål medans han själv glider i mitten utan en tanke på att täcka den enda risk som finns.

Vet inte hur de går igenom matcherna efteråt. Men nog hade jag hoppats på lite mer engagemang i båset från dem. Nu står Gradin o alavaara apatiska i båset.

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Amitiel: förväntar mig inte att spelet ska vara på topp än. Men nog hade jag förväntat mig att det skulle sitta en aning bättre. Är bara 1 vecka kvar till serien startar.

Och om man nu klagar på att man spelat för mycket mot allsvenska lag. Skulle man kanske sett till så man va mer laddad dessa matcher o försökt hålla tempot uppe själv alt spelat fler matcher mot shl lag.

Hur som så hoppas jag man får ordning på spelet.

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Rytter: kan inte göra annat än hålla med om wilson. Han har snarare blivit sämre under försäsongen. Men det är backarna, målvakterna o spelet i egen zon som gör en orolig.

Som någon skrev. Med tanke på hur backarna o spelet såg ut i fjol så är det lite knepigt att man behåller den som var ansvarig.

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Cyklob: tycker man sett heshka göra nån/några indianare varje match. Nu är det bara försäsong, men han måste rycka upp sig. Inte heller har djuse o Carlsson visat att de tagit ytterligare steg, vilket gör att man känner en viss oro över backarna.

Sen känns spelet i egen zon igen. Och jag vill inte påminnas om förra säsongen.

Framåt börjar det kännas bättre o bättre så inte så orolig för det.

Men man får övertala sig själv att försäsong inte betyder något, att de ungdomliga försöker visa för mycket och de äldre inte anstränger sig för mycket under försäsong.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
jå1: fin beskrivning. Inget mål då pucken gick in via magen

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Rytter: någon mer som har dålig stream? Mot Sundsvall var bilden perfekt, men nu lite slö o suddig.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Jesse: äh. Så klart det är mer fart o glöd i en chl match som gäller något än en match mot taskigt ASmotstånd där flertalet spelare vilar. Vet inte vad som menas med igen. Förra sessen satt det nog inte i hjärtat utan mest i brist på kunnande.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Tråkigt att det är roligare att se Dif på SVT24 än modos match. Man borde vara färgad nog att njuta även av en match med totalt oinspirerade Modo-spelare. Men ack va mer fart o kamp o känslor.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Jesse: det gör det nog. Irriterar mig bara på att jag kommer betala för tik matchen o reta upp mig igen på den. :)

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
MorganaLefaey: visst ja. Glömde skriva 2-1 till Sundsvall.
Men nu verkar man ta i lite mer.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Harry Luras: Bjurö trasslig, heshka minst 2 indianare o ointresserad o alla är slöa o förlorar närkamperna. Men verkar inte finnas inspiration eller ork att kämpa. Helt onödig träningsmatch. Kan inte fått något svar utifrån den här matchen. Ja förutom att det kanske vore bättre att skippa sca om man inte ens försöker.

Spela med tempo o försöka vinna tyckte jag mig läsa någonstans. :)

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Rytter: visst har han uppträtt lite tafatt o fumlat en del. Men han får inte mycket hjälp heller. O slappar alla andra så kanske han gör d också.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Rytter: känns som Modo spelar en internmatch. Inte mycket koncentration o fart.
Blir lite avslaget o oinspirerat. Skulle man ge ut plus så får man gräva en hel del.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Sundsvall och MoDo - Timrå i SCA-cupen
Inte så mycket att se efter första. Stressade sönder Sundsvall i början o gjorde rättvist 1-0. Sen drog man ner tempot o börjat slarva. Sundsvall hade ett gäng fina chanser o kirrade även 1-1 för att sen få lite till fina lägen i PP.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Skrubben: Undra om "inte lika snäll" betyder 3h idioten för alla om det upprepas. 
 

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Någon som var på dagens träning? Läste att Huras avbrutit den då han tyckte det var för dåligt fokus. 

Tycker det låter bra att han säger att man inte kan räkna med att han är lika snäll (sa tydligen att de kunde träna själv alt käka rätt så kanske dagen ger något i alla fall) om det sker igen. 
Kan tänka mig att han går bananas om det sker igen. 

 

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Någon som varit på träningen idag eller igår? Fick höra att Vicke klav av isen igår med något som såg ut som lårkaka de luxe alt knäskada. 
Vore intressant att veta vad som hänt och om han var på is nu.  

MoDo Hockey > Sv: Fredag 7/8 19:00 Luleå Hockey - MODO Hockey
Rytter: intryck från matchen.
Luleå var bra. Deras 1a line hade bra spel o fart. Luleå hade också lite mer pass som gick rätt. Men båda lagen (Modo lite mer) hade en hel del pass i tomma intet, flippar som inte va i rätt höjd, styrka osv sådant som bör komma efter lite mer lek med puck på träning. Och blandade defensiva tabbar.

Men i helhet en rolig match. Olofsson var brutal. Possler inte lika mycket. Skröder, Wilson o Thomas helt ok. Wilson verkar kunna teka. Det kändes bra.

En annan sak som dock inte var lika bra var att torp gjorde lite missilattacker / tjurrusningar in i tomma intet som man hoppats skulle försvunnit.

Otroligt härligt med hockey. 99kr för asplöven känns som ett måste även om det inte lär visa något.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Smurfen:Sämst betyg av alla på samtliga värderingar. Har svårt att se många hålla med. Bör finnas de med sämre backar och de med sämre forwards. Men alltid svårt att betygsätta och tippa placeringar i SHL. Men här måste jag nog säga att han är lite ute och svävar i det blå i alla fall. 


Sen vet man inte hur det blir. Men nog bör vi hålla oss ifrån sista platsen om inte allt går fel. 

 


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

KulaShaker: Tycker inte det vore helt fel att prova sprida ut högerskyttarna och den absoluta toppen lite. Då kanske man kan få Olofsson och Possler att bli grymma i år. 

Olofsson- Wilson- Thomas
Butler - Ritchie - Possler
Haataja - Pettersson - Skröder

Tycker jag låter som 3 formationer som alla skulle kunna vara farliga.
Men då de nu haft Skröder i 1a så kanske de väljer att gå en annan väg.  


MoDo Hockey > Sv: Fredag 7/8 19:00 Luleå Hockey - MODO Hockey

Luleås laguppställning inför kvällens match finns på denna sida om någon är intresserad. 

www.luleahockey.se/artikel/67865/


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
J F K: Jo den sidan är helt ok. I brist på matcher måste man söka upp så mycket info som möjligt. Svältfödd helt enkelt. 

Ja frågan är om de tänker försöka splitta på högerskyttarna. Ett problem vi knappt haft förut. Men vi har 3st som egentligen kanske alla hör hemma i de 2 första formationerna. Men beroende på hur Possler och Vicke mfl utvecklats så kanske det blir utsplittat på tre formationer.
 

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Mano: själv skulle jag vilja veta hur de ställde upp laget.
Ja jag vet att det var första ispasset. Men en liten fingervisning på hur de tänker vore roligt.
Sen är väl det viktigaste vilka som vann internmatchen. :)
Vilka får skryta?

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
ghostie: har väl dessutom inte hänt på evigheter att vi har ett antal högerskyttar i laget (Inte direkt som Brynäs som nog har fler höger än vänster). Men nog för att man ska fundera: ska vi ha 2st i en och samma formation. Hur gick det här till...

MoDo Hockey > Sv: Retrotröjan...
Silly: gillar tj 71-77 blåa versionen. Skulle fått min röst

Brynäs IF > Sv: Imorgon presenteras ett nyförvärv!
Enaranger: Tycker man läser ganska ofta att spelare säger att de fick bättre ekonomiskt erbjudande på andra håll, men helhetslösningen blev bättre här. Det kan handla om förtroende man känner de ger en, jobb till frugan, fri bil, boende som sponsorer står för, spelare man redan känner eller som i abbotts fall där det verkar spelat stor roll med snön, skoter och fiske.
Eller helt enkelt som du säger att man får samma lön och då tror jag mer på en nordamerikansk coach. Sen säger jag inget om just dessa övergångar. Modo kan mycket väl ha betalt mer i ren lön. Det har jag ingen aning om.

Det kan ju också vara så att de blåljuger för att de inte skall låta penningskåta. 

Med tanke på den trupp vi hade förra året så behövs det verkligen en uppryckning. Tycker mig läst 5miljoner mer i spelarbudget. Men det känns ändå inte som så mycket som laget förbättrats på papperet. Så det får en att tänka på att Ahnelöv, Roche, Flanagan, Samme mfl måste haft ruskigt bra betalt i jämförelse med prestationer. 
 

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
hanzon: Otroligt svårt att tro att truppen är klar. Vi snackar 13 forwards om man räknar in Ottosson, Olofsson, Bengtsson, Grundström vilka varit utlånade, oprövade, begränsat med speltid osv. 

Men man vet aldrig. Dock tror jag nog på ett någorlunda namn till framåt och kanske en leksandslösning bakåt (helårs som rivs pga personliga skäl när Welch kommer). :)

 

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Sven Tuta: Iofs så var Nordgren tongivande på slutet av säsongen. Men när man mer eller mindre räknat in Butler i truppen så skulle enbart Nordgren skapa viss besvikelse. 
Men samtidigt så uppstod väl ryktet om Butler efter att senan skall ha gått av. Så kan mycket väl vara rökridå.
Skulle man få in en nästan gratis Nordgren plus Butler så har man det ruskigt fint. Lite avlastning om någon av de yngre mer orutinerade eller Öberg går ner sig.

Samtidigt så lät det ganska trevligt att höra att man inte stängt dörren för ytterligare en back.  

MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16

Steken84: Sen kan man ställa sig frågan om Butler är en av dem. 


"Modo har kopplats i hop med poängstarke forwarden Bobby Butler under silly season och enligt uppgifter till Sporten var han högaktuell, men Butler slet av hälsenan i april och då tittade ledningen på andra alternativ." 

www.allehanda.se/sport/ishockey/modo-varvar-rutinerad-forward



Kan vara rörridå. Eller så tror man skadan kanske påverkar kommande säsong och man faktiskt tittar åt annat håll.

Blir Nordgren sista forward in så blir jag en aning besviken. Men till skillnad från förra säsongen så har vi faktiskt något som kan liknas med spets och fortfarande en hel del unga som kan göra bra ifrån sig.  

 


MoDo Hockey > Sv: Truppen 15/16
Amitiel: Vågar man hoppas på 2 forwards som kommer in då. 
Har 12 forwards om man räknar in Axelsson, Bengtsson och Grundström. Och vet inte om enbart Butler får en att bli lugnare över truppen.  

· 51 ·
Om MorganaLefaey
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från bullerbyn