Historik
Föregående · 52 · NästaOm man nu ökar spelarbudgeten med 5m så skall man alltså kirra 7m extra för att vara på den säkra sidan. Ja om det inte dras ner på en massa andra ställen då.
Men då truppen redan ser intressantare än förra sessen så borde man väl bara njuta o hoppas allt blir bra
Sen kan det vara räknat efter just deras plånbok och deras önskan om pris och inte vad han är värd. Men det kan lika gärna vara påhitt då de backat av andra skäl och är ett enkelt sätt att få bort frågor varför de inte högg.
Men man vill inte direkt höra från andra lag att man överbetalt för spelaren. Vi är ju underdog utan pengar.
ivandrago: Tänkte inte så mycket på hur formationerna skulle se ut. Var mer uppradande av namn halvt på måfå. Lär behöva se vilka som klickar med varande och så.
Ville bara få fram en bild på djupet av truppen. Och personligen så tycker jag att med enbart Welch och Butler så är det en intressant trupp som kan hamna lite varstans. Men ändå bättre än den trupp vi började med förra sessen.
Med ytterligare en back + forward så börjar det kännas riktigt roligt.
Kanske inte den bästa på papperet, men intressantare än jag hade kunnat hoppats på.
Men våra bästa nyförvärv är ändå att det finns så många lag som för närvarande inte direkt ser bra ut.
modomille: Utan att fundera allt för mycket utan bara genom att lägga ihop lite formationer på "måfå" med de som sägs vara klara.
Butler - Wilson - Smolenak
Skröder - Ritchie - Hataja
Possler - Pettersson - Olofsson
Nilsson - Öberg - Ottosson
Heshka - Welch
Djuse - Carlsson
Torp - Hedman
Runesson - Persson
Så känns laget stabilare än förra säsongen. Men nog skulle man önska att det faktiskt skall in en back och en forward förutom Welch o Butler.
Även om laget inte på papperet kommer se ut som ett topplag så ser det i alla fall ganska intressant ut. Man kanske kan få tillbaka lite glädje när man ser matcher i alla fall. Föredrar bergodalbana i stället för fritt fall känslomässigt.
Bad_Brett: Tror också tjatet kan bero en del på att man vill ha något att surra om. Hur rolig är en Silly Season utan rykten och förvärv. Blir knappt prat om laget på jobbet. Nog önskar jag mig något som kan få en ett surra mer hockey när tid finns över.
Sen kanske "Värva nu!" om och om igen 22ggr inte direkt förskönar forumet.
Cyklob: Yes. Får att senaste inlägg var för 20 dagar sedan.
Provat töma cookies och byta browser och lite allt möjligt. Men blir likadant hela tiden.
Men det lär vara ren och skär lögn från svarten skulle jag tro. Men du får där i alla fall ett rykte om att det inte finns något på G just nu. :)
Modo skulle behöva ett antal nya spelare som inte drabbats av modo-sjukan. Om man går förbi värvningsstoppet utan att värva in lite så blir då jag riktigt rädd.
Steken84: Smått oroande att vi inte har några pengar kvar. Även när juniorerna kommer tillbaka från JVM så känns materialet inte gott nog.
Som någon skrev på twitter (glömt bort vem) så behöver modo ha ett snitt på 1.6p framöver för att komma ovanför poängen som krävdes förra säsongen för att slippa kval. Det är typ ett snitt som Örebro hållit så här långt. Nu är det inte säkert att det behövs så många poäng denna säsong. Men samtidigt så är det inte så troligt att 1 spelare kommer göra så stor skillnad.
Det är nästan så att man börjar tro att man medvetet gått med så billig trupp som möjligt för att dagen innan värvningsstopp värva in en hel formation inför bäst av 7 i kvalet och på så sätt spara så många månadslöner som möjligt.
spud: Nu kan väl vem som helst skapa en fond och binda den till enbart spelarförvärv eller vad man nu vill ha den till. Problemet blir väl att få den att verka seriös om man inte har någon framstående som startar den och tar hand om den. AIK eller Djurgården har väl någon sådan om jag inte minns fel. Där klubben kan ansöka om att få plocka ut lite nu och då.
Eller vad vet jag. Är ekonomiskt handikappad och allt som rör sådant ser jag till att andra hanterar åt mig. Så jag kan ha helt fel.
Men nog vore det perfekt med något sådant. Nog hade man kunnat undvara någon hundring per månad som går in på det kontot i stället för spenderas på något helt oviktigt.
Men jag vet hur lat man kan bli när det finns möjlighet att se matcherna på TV.
Monno: Det som skrämmer mig i den där artikeln är att de säger att de har råd med 1 bra spelare. 1 spelare kommer inte göra någon enorm skillnad på dagens trupp. Det skulle nog behövas 2 forwards och 1 back i alla fall.
Men med Flanagan tillbaka och en offensiv pjäs bredvid honom så skulle vi nog ha ganska bra ställt med tanke på pengarna vi har.
Sen vet man inte riktigt vilken effekt återkomsten av Ahnelöv har. Men förhoppningsvis så får vi lite stabilare spel.
hanzon:Visst kan jag förstå det där med mer tuffhet i laget då vi inte har speciellt många sådana spelare.
Men vore trevligt att få 2 producerande enheter. Vore inte så dumt om man fick bort Nättinen som har mest minus i hela laget och kanske få in 2 spelare. Önskelista vore väl nästan att få bort både han och Roche som inte heller direkt motsvarat hur klubben beskrev honom när han värvades.
Men vi har väl inga pengar och får man ingen att ta över kontraktena så kostar det nog mer än vi har.
Läste att de inte delade med 10 utan att de införde vissa nivåer som sedan utökats då så många tjänade mer än högsta nivån.
Sen är väl frågan om avdraget sker på brutto eller netto lönen.
spud:Enligt MrMadhawk så ser skalan ut på detta sätt.
mrmadhawk.blogg.se/category/boteravstangningar.html
Månadslön 170 001–200 000 – 23 000 kronor.
Berka: Jo man kan väl tycka att de kunde vart lite smartare och gjort på det viset.
Även om man inte kan gå live på båda matcherna så hade man kunnat se en på tv och den andra live och på så vis lockat mer publik.
Det tråkiga med JVM i sverige är väl att publiken mestadels bryr sig om sitt eget lag. I kanada så kändes det som de köpte biljetter till allt och såg till att stöd hålla på något av lagen.
Monno: Lill-nylle kan säkert bli något. Men om han ändå tänker dra över nästa säsong (ingen aning, men rykten säger väl så) är det väl lika bra att skeppa han och låta en annan junior som kan tänkas vara kvar någon säsong få chansen.
Sen har man ingen aning om hur modo tänker i det hela så lägga allt på killen är lite fel utan bevis. Men visst kommer funderingen om det främjar karriären att hoppa fram och tillbaka och hänga efter farsan överallt.
Hur kan han floppa när ingen har några förväntningar på killen.
Ros har via AB publicerat årets topp 25 och fopp 25 lista på AB Plus.
Några Modoiter i båda listorna. För den som inte har Plus har jag skrivit ner 5 första och våra modoiter. Efter att ha sett hela listan förstår jag inte riktigt hur Ros tänker. Men det är sällan man gör det... Trodde han att Spina skulle dominera eller? Hur som så finns hela listan finns via länken.
Topp 25
1. Klasen
2. Hersley
3. Alsenfelt
4. Rödin.
5. Rajala
.....
13 Ullmark
18 Cumiskey
19 Salmela
21 Possler
Flopp.
1. C Berglund
2. Petrasek
3. Krog
4. Brunnström
5. M. Nilsson AIK
.....
15 Spina
16 Hensick
Men som vi önskar Skellefteås givmildhet mot deras lag så finns det nog klubbar som önskar sig Öviks givmildhet mot Modo.
Carl Lejonkräk: Visst imponeras man av deras spel. De är för närvarande överlägsna i landet. Känns som varenda formation är ett offensivt vapen och varenda spelare verkar fungera i den spelstil de spelar.
Sen måste man imponeras av hur de med mindre publik, mindre omsättning ändå lyckas gå flera miljoner plus i förhållande till Modo.
Berka: Är väl bra om de förbrukar all "tur" i den här matchen. Då har vi större chans i morgon.
Låter helt ok. Lär skapa lite mer trygghet i alla fall.
Om så var fallet borde man väl tagit beslutet att kicka han efter delar av första säsongen.
Att han fick kicken efter att ha snackat med spelare. Är väl lättare att förstå även om det verkar ha handlat om: Om du inte tänker vara kvar i Skellefteå så kan du väl tänka på mig. Mer än: Skellefteå är inte framtiden för dig. Du kommer utvecklas och bli bättre i MODO.
Då han redan hade klart med ny klubb och deras lag mer eller mindre var ett självspelande piano då så gjorde de nog helt rätt som lät han gå.
Hade varit lite smartare att sparka killen lite tidigare och hoppats att han skulle kirra nytt jobb så de slapp betala lönen.
NuMo: Hänger inte alls med. Syftade på deras vardagliga skrivande. Inte vad man tippat innan serien börjar. De överanalyserar allt och skriver flipp/flopp atiklar om vart annat bara för att skapa debatt och få många träffar. Går inte ta speciellt mycket de skriver allvarligt.
Desto mer träffar desto bättre skribent typ.
I fallet tidigare östes det lovord över Örebro och de skulle vara förbli topplag resten av säsongen. Detta fastän man inte kan dra speciellt mycket slutsatser från en nykomling som spelat fåtalet matcher.
Jag förvånas inte alls om han skriver att han alltid trott att Örebro skulle hamna långt ner om det skulle se ut på det viset när serien börja närma sig slutet.
J F K: De skriver mestadels saker för att få träffar. Behöver inte vara rätt utan man gör chock artiklar varje dag med kappvändningar utan dess like. Sen så hoppas de att saker som var felaktiga skall glömmas bort och stoltserar sedan stort med sådant som blev rätt "jag skrev detta redan i november" osv.
Knepigt nog så kan man ändå inte låta bli att läsa vad murvlarna skriver. Dock känns bra betyg från vissa klart bättre än från andra.
Nej men allvarligt. Så funderar man på om det verkligen inte är något annat lag som säljer ut resterande platser och sparar in pengar på det viset. Man har hört ibland om att sponsorer får åka med Modo men då lär det väl vara gratis.
Allt modo kan spara/dra in pengar på är väl bonus.
Låter som en ruskig kämpa match. Något att se i efterhand fastän man vet resultatet?
Nu har väl HV och FBK så mycket pengar så de kommer få en trupp som tar dem uppåt i tabellen (så inga drömlag att ha i botten). Men ser för närvarande gärna att det sämst placerade laget alltid förlorar. :)
Tänk va bra spel det kommer bli när vi slipper allas hackkycklingar.
Sen hör man med Coca Cola om man vill sponsra om man målar silon som en Coca Cola burk.
J F K: Sen är det faktiskt också så enkelt så att en beprövad spelare i ES kan ha en bra säsong för att sen inte alls gå lika bra nästa. Är man då i en personlig svacka och dessutom kanske inte passar så väl i ES som ens scout trott. ja då kan det bli riktigt dåligt.
Men kan inte låta bli att fundera på hur modo spelat/legat till om man legat i topp bland de nya importerna i stället för i bottenområdet.
Föregående · 52 · Nästa