Bad_Brett

14217 inlägg · 19322 besökare

Historik

· 224 ·
Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Rooster23:

Ja, då blir de straffade och får böta 20 miljoner för kartellbildning. Sponsorerna lär stå i kö för att få stötta ett sådant bolag.


Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Timrå Icon:

Ja, när vi tvingas spela sopan Samuel Påhlsson istället för Alexander Steen sjunger vi nog som en ...sten.

Tack och lov räknas poängen som tas nu lika mycket som den som tas i januari. Så om vi är så usla utan Steen, får vi vara tacksamma för att han ger oss lite försprång såhär inledningen.


Timrå IK > Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2012-10-20

Timrå Icon:

Zetterberg har alltså gjort 7 poäng på 2 matcher i Zug. Han hade kunnat vara en trevlig förstärkning för er.

Det är dock starkt jobbat av er att vara så lojala till den kartell som ni nästa säsong kanske inte längre är en del av.


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

NuMo:

Helt otroligt. Både Sundström och Skröder blev ju mer eller mindre överfallna. Och sedan skulle de bråka med Steen för att få bort honom. Vad i helvete.


MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Dexter :

Domaren sade just "Vad heter den långa jäveln?"

Solklart fall av längddiskriminering! Vad ska Aftonbladet göra nu?


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada

Huge:

Vi måste komma ihåg att det här är det som är bäst för svensk ishockey. Tänk vad tråkigt det vore om Elias Lindholm skulle bli knäckt av att bli petad av Bäckström och sedan utlånad till Vita Hästen. Han skulle tvingas käka en karta prozac varje morgon för att orka stiga upp ur sängen. Till slut skulle han förmodligen ha sadlat om till en kriminell karriär och startat den ökända "Bäckström-ligan", där ända målet var att hämnas på den spelaren som kom och krossade hans dröm.

Och vad ska Andreas Thuresson säga? Värvad som stjärna, men ska helt plötsligt hamna i Bäckströms skugga? Han kan ju bli jätteledsen!

Om NHL sedan hade dragit igång igen, hade Bäckström lämnat ett sådant hål i Brynäs att de hade kommit överlägset sist i serien. Sedan hade de förmodligen åkt ut, men det spelar ingen roll efter de enorma kostnaderna för Bäckström hade lett till tvångsdegradering till Division 2.

Ni ska vara väldigt tacksamma över att Mike Helber och Håkan Loob är så altruistiska att de osjälviskt har kämpat hårt för er överlevnad. Skönt att se att det ger resultat.

Själv ligger jag sömnlös hela nätterna och fruktar vad som ska hända om NHL drar igång och Steen åker tillbaka. Gissningsvis kommer Modo inte ta en enda poäng efter detta och kommer få svårt att locka mer än 500 åskådare per match. Jag är redigt avundsjuk på er som har en så ansvarstagande ledning.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Danne93:

Suck... Ja.


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Sawchuk:

Det är den knappast. Däremot är det troligt att det löser sig inom en vecka eller två.


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Eftersom vi gång på gång återkommer till DN-artikeln och "fångens dilemma", så ska jag utveckla mitt resonemang.

Enligt mig är "fångens dilemma" en riktig no-brainer. Om min personliga uppfattning är att jag har lagen på min sida är det väl självklart att jag väljer att vittna?

Men okej, jag förmodar att du vill diskutera den allmänna innebörden av resonemanget, men det finns ett stort problem med detta, nämligen att du (medvetet?) väljer att bortse från vissa faktorer.

1. Konsumenten. Det vore givetvis fördelaktigt för bensinbolagen att bestämma att ingen får sälja bensin för under 50 kr/liter. Det är därför vi har lagar om ocker och kartellbildning. Om ett bolag helt plötsligt skulle gå ur kartellen och säga, "Priserna är orimligt höga, vi kommer sälja för 25 kr/liter" så skulle det givetvis sätta igång ett priskrig, vilket säkerligen skulle tvinga vissa bolag i konkurs. Du kan hävda att detta är moraliskt förkastligt på grund av att en del konkurrenter må bli lidande, men jag menar att det är betydligt mer förkastligt att hålla fast vid kartellen och tvinga konsumenterna till att betala enorma överpriser för bensinen.

MoDo vill bjuda sina konsumenter på så bra ishockey som möjligt och det är enligt mig inte moraliskt förkastligt.

2. Hockeyligan har bara hand om Elitserien. Åker du ur ligan, är inte samarbetet mycket värt, eller hur? Bottenlagen kommer givetvis bryta mot denna överenskommelse förr eller senare. Tror du ett AIK på väg mot Kvalserien skulle tacka nej till Victor Fasth?

Jo, jag vet att det snackas om att "revidera beslutet ifall lockouten blir långvarig", men enligt mig skulle det leda till en stor cirkus om man helt plötsligt i januari säger "Äh, vafan, nu öppnar vi dörrarna". Där kan vi verkligen prata om orättvisor och juniorer som får kliva åt sidan.

Hade det rört sig om en stängd liga, som i NHL, hade jag haft större förståelse för snacket om långsiktigt samarbete etc. Men i dagsläget är de ekonomiska riskerna med att åka ur Elitserien är betydligt större än att bli lite osams med övriga Hockeyligan.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

El Maco:

Alla har rätt till sin egen åsikt, men det blir problematiskt att föra en diskussion om vissa prompt vägrar att ta reda på grundläggande fakta. Just jämförelsen med transfer deadlines står just som exempel i KKV's beslut, så att folk ändå fortsätter att göra jämförelser med detta betyder antingen att de inte ens har brytt sig om att läsa igenom beslutet, eller vägrar ta till sig av det som står.

Oavsett hur det ligger till, är det svårt att föra en vettig diskussion med dessa människor. Beslutet är bara på 13 sidor och jag tycker faktiskt att man kan kräva att folk läser igenom detta innan de yttrar sig i frågan.

1) Om Svenska Ishockeyförbundet hade presenterat en ordentlig undersökning när de i siffror visade vilka katastrofala följder den förra lockouten fick för klubbarna, och därför beslutat att ingen svensk klubb fick ta in spelare med NHL-kontrakt, så hade jag inte haft minsta problem med detta.

I det här fallet röstade elitserieklubbarna själva och resultatet blev 8 mot 4, där MoDo, Frölunda, Timrå och Brynäs var för NHL-spelare. När det sedan visade sig att Timrå inte skulle ha råd med Zetterberg, att Bäckström skulle bli svindyr, samt att Silfverberg skulle hamna i AHL oavsett, så valde två klubbar att ändra sig i frågan.

Du måste ju se det bisarra i detta, att klubbarna som inte har någonting att vinna på detta kan rösta ner de klubbar som har någonting att vinna på det. Det är ju ungefär lika logiskt att förbjuda.

2A) Svårt att säga. Det varierar förmodligen. Större klubbar som Frölunda skulle nog kunna klara sig fint utan Hockeyligan, med exempelvis Timrå är helt beroende av den.

2B) Nej, för att Hockeyligan ska hand om TV-avtal och reklam, inte blanda sig i vilka spelare som får värvas.

3) Om Frölunda säljer sina egna TV-rättigheter och får mer betalt på detta sätt, så är det ju i princip samma sak som att gå ur Hockeyligan, vilket de såklart har rätt till att göra. Det är inte välgörenhet vi håller på med, även om det såklart skulle vara döden för exempelvis Timrå om de stora lagen skulle gå ur.

Det blir rätt patetiskt att börja prata om moral och rättvisa inom tävlingsidrotten. Det är alltså okej, ur en moralisk synvinkel, att plocka in Stenbeck som sponsor och erbjuda en KHL-spelare 600 000 kr i månaden, men det är moraliskt förkastligt att plocka in en spelare vars högsta önskan är att få komma och spela gratis? Det blir så absurt att jag inte riktigt vet hur jag ska kommentera det hela.


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

J F K:

Det är skrämmande hur svårt det är för vissa att förstå. Det blir väldigt uppenbart vilka kretiner man har att göra med när denna fråga diskuteras. Jag har säkert förklarat skillnaden mellan Svenska Ishockeyförbundet och Hockeyligan tio gånger, men ändå envisas folk med att dra paralleller om transfer deadlines och antal icke-européer.

Frågan är om det är någon idé att ens försöka diskutera med kretiner som inte ens har tålamod att kolla upp skillnaden innan de postar. Det är lite som att försöka diskutera Laplacetransformer med någon som hade underkänt i Matematik B.


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

El Maco:

Dessutom måste du ju se problemet i att ha en jävig jury? Hade det varit svenska ishockeyförbundet som hade bestämt detta hade det varit en helt annan sak. Här handlar det om att klubbarna röstade på det som var bäst för den egna klubben.


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

El Maco:

Det är bara att beklaga att du har sådana bristande värderingar.

Enligt mig är kartellbildning helt oacceptabelt. Att följa lagen kan aldrig vara "själviskt". Tränger sig före i kön? Är du inte rätt vaccinerad? 10 av 12 klubbar vill bilda en kartell som bryter mot svenska lagar. Menar du på fullaste allvar att Modo gör någonting oetiskt som säger "nej, kartellbildning är olagligt, så vi tänker inte rösta annorlunda"? Herregud.

Men om ni nu är så inne på det här med rättvisa, kan vi lika gärna lägga ner ishockeyn och börja spela "Sarcastaball" istället:

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

J F K:

Jag förstår verkligen inte hur folk fortfarande kan stödja en övenskommelse som är OLAGLIG. Eller ännu värre, att de öppet kritiserar klubbar som faktiskt följer lagen.

sv.wikipedia.org/wiki/Civilkurage


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Demonen:

Ja, det låter väldigt troligt Bäckström är alltså beredd att betala över en miljon kronor i månaden bara för att få spela i Brynäs, men Brynäs säger "Nej tack, vi tror att detta skulle ge oss dåligt rykte, vi vill istället bli kända som hela hockeysveriges största hycklare genom att plocka in Franson istället."

En överenskommelse är en överenskommelse? Så om det på klassrådet diskuteras hur klassen ska få in pengar till klassresan och majoriteten tycker att de ska stjäla pengarna, då är de elever som inte ställer upp på detta svikare?

Detta är precis samma sak. MoDo har aldrig varit för "förbudet", utan folk menar att ett majoritetsbeslut ska gälla - i detta fall ett beslut som direkt strider mot lagen.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Frölunda 121013

J F K:

Jag kräver inte att MoDo ska vinna varje match och det är helt rätt att låta Starkbaum vila ibland. Det är inte säkert att Ullmark skulle göra det bättre, men jag ser ändå hellre att man tar chansen att ge lite juniorer chansen i MoDo nu, än att fortsätta satsa på en uppenbar felrekrytering.

Sedan måste jag bara få kommentera Petters "krönika" eller vad vi ska kalla det som var bland det roligaste jag har sett.

Kontentan var att det är fler högerskyttar i Elitserien idag än för 20 år sedan, men hade detta varit ett föredrag på högstadiet, hade han fått underkänt direkt.

Han inleder med att blanda ihop begreppen fullständigt och börjar svamla om att vänsterhänta spelare spelar med vänsterfattning. Sedan efter ett tag ändrar han sig och börjar prata om högerfattning. Hans förklaring till ökningen är att det numera är "socialt accepterat" att vara vänsterhänt, till skillnad mot på 50-talet. För som vi alla vet så var det ju mest 50-talister som spelade i Elitserien på 90-talet...

Men det tar inte slut där. Han fortsätter med att spekulera i att vänsterhänta spelare skulle vara sämre skridskoåkare och tar Johan Forsberg som ett "bevis" på detta.

Helt otroligt att detta repotage gick igenom kvalitetskontrollen. Och jag som klagar över att Boork börjar bli gaggig.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Frölunda 121013

NuMo:

Alsenfelt är verkligen bland det sämsta jag har sett. Jag är inte speciellt besviken, men det är fan helt otroligt vad usel han är. Han är som en sil, en schweizerost, en blöt katt.

Med två lovande juniormålvakter tycker jag att Näslund borde se över möjligheterna till att skeppa iväg honom, speciellt om han nu sitter på ett så fett kontrakt som det ryktas om.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Frölunda 121013

lu93rowa:

Fyfan vad snyggt!


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Frölunda 121013

NuMo:

Ja, men jag gillar ändå Steens sätt att hålla i pucken. Han kommer dra på sig markeringar vilket kommer skapa ytor i kommande perioder.


MoDo Hockey > Sv: MoDo - Frölunda 121013

J F K:


När Kuben dömer kan vad som helst hända.

Jag förstår dock inte varför man sätter in Alsenfelt mot just Frölunda, som lär ha ett enormt mentalt övertag på honom efter 7-6-segern. 


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Wayne Gresky:

I sådana fall är det bara att glida på en skridsko så kommer det så våldsamt ut varje gång. Det är en olycklig situation, men enda anledningen till att han flyger är att han är helt oförberedd. Kolla hur många liknande tacklingar Skröder får i _ryggen_ per match.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Wayne Gresky:

Bara det att tacklingen inte är våldsam. Nilson glider in i situationen och har inte speciellt hög fart. Det är 100 sådana situationer på match.

Den enda som kan diskuteras är huruvida tacklingen kan ses som en "blindside hit", men dumpar man puck måste man vara beredd på att få en tryckare.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

NuMo:

Riktigt otäckt och återigen är det inte ens någon ful tackling som ligger bakom.

Det här lägger lite sordi på glädjen över MoDos spel.


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Bragd-Birger:

Huh? Pågår den här debatten fortfarande? Trodde bara det var Helber som inte hade gett sig.

För det första är det givetvis rätt komiskt att Timrå var en av de klubbarna som röstade JA till NHL-spelare, ända tills det visade sig vad Z skulle kosta. Precis som Brynäs, som förmodligen inte tyckte att det var värt att plocka in Bäckström.

För det andra så är inte överenskommelsen någonting nutt som enbart gäller NHL-spelare specifikt, utan alla korttidskontrakt. Omröstningen gällde huruvida detta skulle fortsätta gälla, och då röstade man JA.

Tidigare har det dock funnits en möjlighet att plocka in spelare på korttidskontrakt om en nyckelspelare blir skadad. I MoDos fall blev Samuel Påhlsson, en kille som har lirat fler matcher i NHL än Z, skadad fram till jul. Jag har svårt att tänka mig ett mer solklart fall, men helt plötsligt infördes en ny paragraf i överenskommelsen att NHL-spelare inte är tillåtna då heller.

Alla är så egoistiska att detta blir pinsamt. För trots att MoDo är mitt favoritlag, kommer jag njuta om jag får se Duchene göra hattrick ivkäll.


MoDo Hockey > Sv: Rögle - MoDo 121011

Berka:

Jag älskar hans sätt att spela. Foppa-minnen väcks till liv.


MoDo Hockey > Sv: Rögle - MoDo 121011

McFire:

Kan det mycket väl ha varit. Jag hann inte se pucken. :)


MoDo Hockey > Sv: Rögle - MoDo 121011

Patrik Källstr:

Vilken match Cumiskey gör. Men visst såg det ut som att Regehrs skott styrdes på något? Skulle inte förvåna mig ifall Öberg var på den.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

J F K:

Järnkrok har filmat in Brynäs i matchen nu.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Gurra88:

Jag har för mig att Timrå var en av de klubbar som ursprungligen var för att plocka in NHL-spelare, men som backade när de fick reda på hur mycket Zetterberg skulle kosta att försäkra. De är nästan lika stora hycklare som ni.


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Zappaholic:

Verkligen inte. Jag förstår bara inte varför Brynäs är med på överklagan samtidigt som de försöker hitta kryphål. Eller jo, det förstår jag visst det, de vill få in bra spelare utan att bli osams med SHL. Det luktar hyckleri lång väg.


MoDo Hockey > Sv: Hockeyligan - the Lockout Story

Peja:

Förbjudet och förbjudet... Jag förmodar att Brynäs kan ha lovat Franson att säga upp kontraktet så fort NHL drar igång igen. Men nog tusan är det i sådana fall snyggare att vara helt öppen med sina avsiktet (som MoDo har varit)?


MoDo Hockey > Sv: Tack å bock Hedin

Lumber Jack:

Hedin var en starkt bidragande orsak till SM-guldet. Näst bäst +/- i MoDo under slutspelet. Jag tror inte vi hade tagit guldet utan honom.

Tack för dessa år, Hedin!


MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 120925

Peja:

Japp, jag vet. Och därför vore det väl föga förvånande ifall flera av våra stjärnor har tagit "kosttillskott" som kan köpas helt lagligt i amerikanska träningsbutiker?

Sundin vägde 86 kg i början av 90-talet. Några år senare var han uppe i 107 (och såg inte direkt fet ut). Och nej, jag säger inte att han var dopad, bara att det inte skulle förvåna mig ifall han hade tagit preparat liknande det Nilson åkte dit för.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 120925

Sawchuk:

Att skriva att man "inte skulle bli förvånad" är inte samma sak som att anklaga någon. Sundin såg ut som ut som spigg innan han åkte över, ett år senare såg han ut som en oxe. Kombinera detta med alla rapporter om "kosttillskott" etc. som brukades regelbundet i NHL innan reglerna skärptes.

Patrik Nilson käkade ju exempelvis anabola steroider (nandrolon) och blev avstängd i 18 månader här i Sverige, men kunde ändå åka över till Nordamerika och spela. Eftersom det var tillåtet där, är det väl självklart att fler svenska spelare har gjort samma sak? Det är inte att komma med anklagelser, det är att ha lite sunt förnuft.


MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 120925

Sawchuk:

Skulle det göras kontroller varannan vecka, även under somrarna, skulle det inte finnas några misstankar. När spelare bygger 15 kg muskler under en sommar och sedan gnäller över kissprov, ja, då finns det skäl till misstanke, tycker i varje fall jag.

Men det är klart. Man är ju elak och orättvis om man hävdar att Usain Bolt är dopad också. :)

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 120925

Peja:

Jag är övertygad om att många fler har dopat sig. Blomdahl sägs ha experimenterat en hel del med spännande preparat under somrarna när han var yngre. 

Och det skulle inte direkt förvåna mig om detsamma gällde före detta stjärnor som Mats Sundin.


MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 120925

Peja:

Intala dig det du. Själv är jag övertygad om att Ludmila hade enorma fördelar av det i Atlanta 1996.

Underskatta inte heller fysikens innebörd för ishockeymålvakter. Det moderna målvaktsspelet bygger mycket på storlek och att stå rätt placerad. Det största problemet många unga målvakter har är att de inte orkar hålla uppe överkroppen när de går ner på knä, vilket du förmodligen kunde se Svedberg ha problem med första året i Brynäs. Rahm såg ut som en oxe på isen. Det är klart att han kanske har tränat fantastiskt hårt under sommaren, men tyvärr tror jag att steroiderna har gjort sitt jobb med grundfysiken.


MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 120925

J F K:

Jag är också nöjd med hur det såg ut, bortsett från Stehlik som är en katastrof över hela banan. Vissa klagade på att Tollefsen var dålig i uppspelen, men Stehlik måste vara bland det sämsta jag har sett på den här nivån. Hans räddning i den här matchen var att MoDos försvar var så pass mycket mer organiserat än tidigare.

Annars är jag imponerad av Björn Svensson, som jag tycker har varit en av MoDos absolut bästa forwards såhär långt. Steen gjorde en riktigt bra insats för att vara första matchen.

Rahm ser ruskigt stark ut i överkroppen och jag tror han har haft mycket glädje av sina steroider. Tråkigt men förmodligen sant.


MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 120925

Monno:

Det syns att Rahms anabola har gett resultat. Grymt stark i överkroppen. Det där kommer han ha glädje av i många år framöver.

Redigerad kommentar


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Monno:

Hade varit vansinne att plocka in Hedman:

1. Han sitter på ett långt kontrakt (=dyr att försäkra)

2. Han visade under VM att han passar dåligt på stor rink

3. Om Enström kommer in har MoDo följande topp 5-backar: Enström, Cumiskey, Regehr, Ahnelöv och Lehtivouri. Hedman behövs inte.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sawchuk:

Om det stämmer så är det fegt och idiotiskt. Kanske läge att lägga en slant på Rögle?


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

arnio:

Hur vet du det? Skulle de gå ut med beskedet redan, skulle det bli rejäl medial uppvaktning lagom till nedsläpp; Knappast något MoDo är intresserade av. Det vill säga, det kan mycket väl redan nu vara bestämt att han ska spela, även om vi inte kommer få reda på det förrän när laguppställningen presenteras. Jag litar inte på Trollsås i just detta fall.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

supertr?tt:

En intressant tanke. Säg att Hockeyligan trots KKV's beslut och tvingar MoDo att böta ett par miljoner för att inte bli uteslutna. Detta kommer leda till att Hockeyligan i sin tur kommer få böta 20 miljoner. Varje år får elitserieklubbarna dela på 28 miljoner från Hockeyligan.

Innebär detta att MoDo kan behöva betala böter för att Hockeyligan har gett MoDo böter?


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Dream Team:

1. KKV's beslut gäller tills vidare.

2. Hockeyligan säger själva att allt är ett missförstånd och att de aldrig har varit aktuellt att straffa klubbar som bryter mot överenskommelsen.

Det enda som kan stoppa Steen nu är om MoDo är rädda för att stöta sig med de andra klubbarna. Fast å andra sidan verkar MoDo ha varit väldigt drivande i frågan, så då verkar det ju konstigt ifall man skulle fega ur nu. Jag tror Steen spelar i morgon.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Paddan:

Sådärja, Steens papper klara. Upp till MoDo om det blir debut i morgon.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Wayne Gresky:

Samtidigt är de nog måna om att hitta en lösning för Enström. Tydligen har ju både han och Steen varit väldigt drivande i den här frågan. De är ju nära vänner, så det känns väl inte omöjligt att de skulle kunna hjälpa till ekonomiskt ur egen ficka ifall det skulle behövas. Vi får se.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

J F K:

Anton stod dessutom för en fenomenal framspelning till 3-0-målet.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

superfalle:

Vad är hemma för Edler?


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

yngwie:

Japp. Som Nicklas Lidström.


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

yngwie:

Enström ÄR en defensiv back, eller åtminstone en defensivt skickig back. Vem tror du har städat bakom Byfuglien? Att han sedan utöver detta har ruskigt bra skridskoåkning och spelsinne ser jag inte som någon nackdel.

Redigerad kommentar


· 224 ·