Historik
Föregående · 4 · NästaMan behöver ju dock nödvändigtvis inte säga att man inte har förtroende för tex tränare, däremot kan man uttrycka att det är viktigt med resultat blabla och uppnås inga resultat så kan förändring komma att behöva göras. Då har man sagt nåt och ställer krav utan att säga nåt och visat att man vill mer än hålla tummar och hoppas och tro på mirakel. Men vi har ledning i flera led som visar noll pondus och det genomsyras garanterat ner till dom på isen.
Men i TIK så sitter, och står, man säkert oavsett. Lex Svedberg. Lex Alvarez. Lex Freddan. Listan kan nog göras längre. Och det stör. Resultat i organisationer speglas av ledarskap och kommunikation, i alla led, uppifrån och ner, internt och externt.
Äh. Jag tar och vänder på en sten istället. Surprise, det var sten på den sidan också.
Marknadsföring och åter marknadsföring. Och ännu mer fiffig marknadsföring. Spela på människans natur, begär och drivkrafter.
En mörk torsdagkväll i början av december gör ju ingen glad så då krävs ännu mer. Två matcher i medgång mot Skånes utsända skulle man ju kunna tänka vara ett tillfälle att spinna vidare på, på ett lite mer inbjudande och ”aggressivare” sätt än bara en 2 för 1-biljett. Och kanske ännu hårdare efter två points mot Rögle som ger kul matchläge mot MIF.
Vill dock tro att snickerboa gick först, därefter kom idiot. Som sen blev idiot, dumjävel. Men att båda hade en lätt form av ” där kan du sitta..” som lite avklingande slutkläm.
Timrå IK - app app app!
En biljettprisplan måste vara på plats innan säsongskorten börjar säljas. Som det är nu premieras du inte av att ha köpt säsongskort utan har betalat mer om priserna sänks under säsongen. Och det är ju fel. Måste vara tvärtom.
Köper du säsongskort ska du ha billigare pris utslaget per biljett än om du löser lösbiljetter, nån liten monetär uppmuntran måste finnas.
Det är inte lätt, men nån/några kloka huvuden behöver se över biljettpriserna och kanske framför allt räkna in på totalen. Det man ”förlorar” på gungorna tar man igen på karusellerna.
Finns ju oändliga möjligheter här egentligen, om man skulle vilja.
Kräver ju dock att det är klubben som driver restaurangen, pubarna, kioskerna etc, och inte nåt bolag från, låt oss säga Sthlm som tar 45 kr för en flaska vatten på Globen.
Men i övrigt ska han väl inte lastas för nåt.
Ska jag dock vidga min egen vy lite så lär det dock vara skillnad i språkbruk på en isträning i augusti och en andra periodpaus i januari när det brinner i hövvet på Freddan. Men höra han flämta fram fuck och shit och guys på ångermanengelska vill nog ingen, oavsett modersmål.
Har själv varit med om att på jobbet fått byta från svenska till engelska pga en ny person in på teamet, och det skadade jargongen och dynamiken i gruppen rätt rejält.
Lite tolkning och inkluderande off-ice engelska på lunchen lär det bli ändå och Freddans ”Go, go, go!!” på isen förstår dom nog.
Möjligen värddjuret Löven då.
18 april är HV allsvenskt, så innan dess kan Örebro inte ha varit aktuellt. Vilket, väl, ger oss typ två alternativ:
1. Örebro hör av sig under uppehållet, och kräver snabbt svar. Ingen vet hur fortsatta finalserien kommer arta sig och Nubben ger svärsonen sin välsignelse att utforska världen, eller ja, iaf Örebro. Timrå överlever ändå.
2. Örebro hör av sig under uppehållet, och kräver snabbt svar. Ingen vet hur fortsatta finalserien kommer arta sig och Nubben ger svärsonen sin välsignelse att utforska världen, eller ja, iaf Örebro, för han vet att han kommer att behöva ta ett tufft beslut annars och ger honom chansen att utveckla sig på annat håll en tid.
Är personligen dock inte alltför ledsen. Tror det kan vara bra för båda parter. Harde är höga berg och djupa hav där dom djupa haven är dom jag tyvärr kommer ihåg mest, kanske för att jag också har nåt form av filter som lättare ser sämre saker.
30 pinnar skojar man dock såklart inte bort. Men det skulle vara lite intressant att veta hur många av dom 27 assarna som gått till nån av 33/54/81 och är tredje assist = att nästan vem som helst skulle kunnat att slå passningen. Bara för att få en bild av vad vi faktiskt tappar i poäng. Det vi tappar i när han spelar på topp behöver man ju inte förklara.
förutsättningar är det du specifikt tänker på då?
Det är mars och tiden att få tid på sig är slut. Nu är det bara att smutsa ner sig och bidra till resultat. Oavsett om man fått ett guldgaller eller ej.
Kan hålla med Kulltorp, jag har också väntat mig mer. Det måste man få tycka. Kanske sa du det bäst själv; en pressad, skadeskjuten 21-åring.
Svedberg fick en hel säsong på sig att gång på gång bevisa sin talang att stoppa nån puck, och se hur väl det gick.
Gillar dock 38 tillsammans med 91 och 63, där om nånstans kanske det kan bubbla till.
...när du läser trådens namn och minns punkthusen i Tallnäs.
(och nu var den editerad)
Redigerad kommentar
...så drömde jag inatt att vi vann med 3-1. Sista målet gjordes i tom bur av N.N efter att först, helt oattackerad och ensam i zon, ha misslyckats 4-5 gånger med att få in puckjäveln i det öppna målet.
The great one: Mm, det känns pinsamt när det är lite folk.
Uppenbart är att folket inte vallfärdar till matcherna. Vad gör klubben för att ändra på detta? Och vad kan man göra? Sänka priserna kanske, vilket det såklart både finns en ev. risk eller ev. vinning i. Iaf på matcher som på förhand lockar lite folk.
Försök skaka fram så att det går att se hur många biljetter som är sålda, det saknar jag. Folk lockar folk. Många marginalare hoppar nog hellre över att åka på match än att åka och ta risken att behöva sitta i en folktom arena.
På nåt jäkla sätt så måste man få folket vilja ta sig till arenan för hockeyns, stämningen och Timrå IK's skull. Vilka man möter borde kvitta. I en perfekt värld. Eller Leksand.
Tills dess, hitta på nåt "operation fullsatt" eller vad f-n som helst.. Nåt som lockar folk till en helt vanlig serielunksmatch helt enkelt. Avtackning av Timo P i nån match hade ju varit fint tex.
Redigerad kommentar
lungan: Även ett kalsongskott är en typ av satsning.
Jag är nog dum i huvudet, men för mig blir det säsongskort i år, hade inte det ifjol. Och det enbart pga att det på nåt sätt känns roligare att åka ur med Nollan, Ante och Stridh än TJ, CE och pöjkera i båset. Inte för att jag tror på så många hemmavinster. Sen är det skönt att komma hemifrån 26 kvällar också.
Bellissimo. Bravissimo, eller brunissimo? Jag är pessimissimo.
arnio: Det var mig en generalisering av rang. Lika sann som att alla gävlebor bär kaftan och säger "va äle mäle" dock.
Lycka till i finalen. Iaf en inskränkt västernorrlänning kommer önska guldet åt ert håll.
T T: Ser två möjliga scenarion på kansliet.
1. Dom anser att TIK idag är ett så starkt varumärke att folket kommer vallfärda till arenan ändå. Ungefär den effekt som den braiga radioreklamen har idag.
2. Dom är rädda för att trycket på telefonerna kommer medföra en lätt pulshöjning vilket i sin tur kan leda till yrsel.
Läser att Robinson nämns. Han avgjorde idag, fint så. Men som alla andra speldumma backar så slår han ofta bort många pucker djupt i egen zon. Tittar höger, spelar blint till vänster. Som spelskicklig back (som han ska vara och ibland är) ska det inte behöva inträffa så ofta som det faktiskt gör.
Annars: wiiihooo, 18 poäng till slutspel!! Kom igen, det kan, teoretiskt gå.
Hahl Bundy: Sanerare möjligen. Hela kansliet är en brottsplats av långsamt mördande av klubb, lag och supportrar.
Men annars är jag positiv. Ikväll vinner vi.
"...det var också jag som utsåg Christer (Ericson) som ordförande."
What? Nä, avgå Nollan!!1
Kvällens idiot: måste vara jag. Som suttit och läst den här berikande skiten som skrivits. Att folk orkar hålla på och tjäbbla förstår jag. Men att folk som jag orkar sitta och läsa dyngan? Helt cp. Fuck me. Må jag dra åt helvete.
Hata Sundsvall. Bara för att bryta av lite.
Jag ser också gärna att man börjar vara lite proaktiv i sin kommunikation. Om ekonomin tex börjar visa vikande tendenser, gå ut och meddela den situationen i nån välskriven notis, istället för att man ska behöva bli matt av att läsa det i någon domedagsartikel skriven av en tidning. Då skulle iaf jag bli mer vänligt inställd till att hjälpa till.
Att C.Ericson säger i tidningen att det är viktigt att publiken i Eon fortsätter att stödja oss... fuck off. Ni förstör vår klubb. Tyvärr skulle en fullsatt match bara göra att ni tror att ni gjort nåt bra.
Nä, nödhjälp gör sig bäst innan katastrofen är ett faktum. Börjar en båt sjunka avvaktar man inte med att skicka SOS.
Föregående · 4 · Nästa
Att jaga förändring i sista sekund och dag är hjärndött. Klart det är svårt då. Hur länge har vi tex inte sett att Bohm och Alvarez hängt på repet.. rätt länge.
Men det vi behöver är en matchcoach. Freddantz är säkert jättebra på isträning, men nån som kan matcha under match är vad vi nu behöver nu, alltså NU! Då behöver ingen sparkas, yaay, och alla är glada från styrelsen och ner.