Historik
Föregående · 385 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Jag tror att han är bättre än Greg Johnston och Hakaana :-) Bra att få in en skottvillig spelare med lite tyngd. Konkurrensen hårdnar dessutom.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Berka:
Spännande också att se OM Freddan kommer hem med en ny back eller om det rinner ut i sanden. Han har ju verkligen satt ribban högt med de där namnen hittills. Ska kika lite om det finns nåt namn i tjeckiska ligan som kan vara aktuellt.
Spännande också att se OM Freddan kommer hem med en ny back eller om det rinner ut i sanden. Han har ju verkligen satt ribban högt med de där namnen hittills. Ska kika lite om det finns nåt namn i tjeckiska ligan som kan vara aktuellt.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Berka: Seg match. Denna omgång blir ganska intressant:
2010-02-08 19:00 MODO Hockey - Brynäs IF
2010-02-08 19:00 Frölunda HC - Luleå HF
2010-02-08 19:00 Timrå IK - Södertälje SK
2010-02-08 19:00 MODO Hockey - Brynäs IF
2010-02-08 19:00 Frölunda HC - Luleå HF
2010-02-08 19:00 Timrå IK - Södertälje SK
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Det verkar skita sig med Luoma och Jakola enligt oraklet Ros. Letten Pujacs är ett annat namn som nämns.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda 2010-01-30
Upp och hoppa, alla vill proppa Foppa. Hete Skröder glöder, kalla Kallio blöder, Dalle kramar i natt sin nalle eller leker med sin Lillis. Ahdrian har svårt å svälj' det här med moral och e-mejl.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2010-01-30
mikenomad:
Ni skulle nog ha valt Freddan som sportchef, likblek och hårlös :-)
Ni skulle nog ha valt Freddan som sportchef, likblek och hårlös :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
qwertas:
Seikola låter mycket bättre. Jag hoppas verkligen att man breddar på backsidan även om det ser hyfsat ut nu. Skador kommer och svackor. Malek får nu visa hur han fixade 11 nollor säsongen 02-03..
Seikola låter mycket bättre. Jag hoppas verkligen att man breddar på backsidan även om det ser hyfsat ut nu. Skador kommer och svackor. Malek får nu visa hur han fixade 11 nollor säsongen 02-03..
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda 2010-01-30
JanT:
MoDo-Brynäs i final. Vem ska Wikegård då heja på?
MoDo-Brynäs i final. Vem ska Wikegård då heja på?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Nu pratar jag med mig själv, men Pelicans Sami Helenius?. Petad nyss i SM-liiga och har spelat med Suhonen nyligen och med Foppa säsongen 1999-2000 :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Det snackas lite om Tellqvist och ny finsk defensiv back. Kanske bäst att satsa på en riktig elak back inför slutspelet. Luoma hade ju suttit riktigt fint...
MoDo Hockey > Sv: Per Svartvadet, lagkapternas lagkapten
zigge: Vid sidan av isen så tror jag Svartvadet är den bäste kaptenen, de vittnar bl.a. många kommentarer från nyförvärv genom åren, hur väl de tas emot. På isen finns andra spelartyper som leder bättre, även om Svarten håller i taktpinnen ibland och kör lite desperat. Det brann i ögonen på honom nu sist, så skall det se ut!
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-01-28
NuMo:
Bra, jag ska skaffa en voodoodocka som liknar Rostedt, sparar den till finalen...
Bra, jag ska skaffa en voodoodocka som liknar Rostedt, sparar den till finalen...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
Mojzis ska vara kvar annars surnar jag till.
Här är en kul notis från Ros i jan. 2009:
"Atvars Tribuncovs valde mellan Mora, Modo och Skellefteå. Blev mörkret i norr. Modo bjöd mest, men Atvars Tribuncovs ville inte spela för Harri Rindell - igen. Låter lite konstigt. Som jag känner Rindell är han ganska enkel och lättsam."
Mojzis ska vara kvar annars surnar jag till.
Här är en kul notis från Ros i jan. 2009:
"Atvars Tribuncovs valde mellan Mora, Modo och Skellefteå. Blev mörkret i norr. Modo bjöd mest, men Atvars Tribuncovs ville inte spela för Harri Rindell - igen. Låter lite konstigt. Som jag känner Rindell är han ganska enkel och lättsam."
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Lumber Jack: Kom ihåg det. Han får väl stå och stångas enbart i boxplay.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
knaskamilla: Spetsar ju till konkurrensen och bredden inför ev. skador, sedan är det ju inget jättenamn, men rutinerad och tung. Känner ju en 8-9 spelare sen förr vilket är bra.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-01-28
Petrasek försöker undvika att lägga för mycket fokus på Peter Forsberg, men förgäves..
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nya bud. Gerber stannar i Atlant? MoDo har bara låtsas leta målvakt för att få synas i Aftonbladet och Expressen. Freddan har börjat fatta hur det går till, börjar bli varm i kläderna...
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Gerber vill till Sverige...
Länkar:
Blogg - allehanda.se
Blogg - allehanda.se
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bragd-Birger:
TIK måste sluta låtsas, jag trodde verkligen att Niko Kapanen skulle skriva på för er, allt tydde ju på det. Det stod ju i BÅDE Aftonbladet och Expressen...
TIK måste sluta låtsas, jag trodde verkligen att Niko Kapanen skulle skriva på för er, allt tydde ju på det. Det stod ju i BÅDE Aftonbladet och Expressen...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bragd-Birger: Mats Ahdrian undrar nog fortfarande var moralen inom hockeyn tagit vägen. Bara han inte kickar Dalle via e-post nu bara.....
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Huge:
Ni är oslagbara och har spelare som Ove. Lassgård mår nog bra nu...
Ni är oslagbara och har spelare som Ove. Lassgård mår nog bra nu...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
EXTRA!!! Ulf Dahlén är MoDo-it, det förklarar allt, han hjälper MoDo undermedvetet :-)
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger:
Varför så mörka moln, vid vinst är ni ju bara 3p från slutspel. Ni kommer att leda med 2-0 efter 10 min ikväll. Själv hoppas man ju på oavgjort, men jag tror ni vinner. Spela fysiskt och skjut högt på Honkens plocksida...
Varför så mörka moln, vid vinst är ni ju bara 3p från slutspel. Ni kommer att leda med 2-0 efter 10 min ikväll. Själv hoppas man ju på oavgjort, men jag tror ni vinner. Spela fysiskt och skjut högt på Honkens plocksida...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hellge:
Ok, då skriver jag istället att Karol Krizan är avstängd tre matcher av "Disciplinárna komisia":
Disciplinnämnden Pro hockey vid sitt sammanträde på torsdagen beslutade att ställa in trafiken för MHC målvakt Martin Charles Križan de kommande tre mötena Hockey slovakiska Extraliga. Martin målvakt fick i söndagens möte i Nitra (3:2) i ett spel för dödsstöten mot huvudet....
...Även efter matchen eller ett par "kranar" ses i exponering för kirurgi, inga problem, "disciplinárka" hade en annan uppfattning. "Registrering av en skiljeman, liksom tv-inspelning tydligt bekräftat att en överträdelse av regler av en spelare Križan."
Tuff liga, något för Zacke kanske :-)
Ok, då skriver jag istället att Karol Krizan är avstängd tre matcher av "Disciplinárna komisia":
Disciplinnämnden Pro hockey vid sitt sammanträde på torsdagen beslutade att ställa in trafiken för MHC målvakt Martin Charles Križan de kommande tre mötena Hockey slovakiska Extraliga. Martin målvakt fick i söndagens möte i Nitra (3:2) i ett spel för dödsstöten mot huvudet....
...Även efter matchen eller ett par "kranar" ses i exponering för kirurgi, inga problem, "disciplinárka" hade en annan uppfattning. "Registrering av en skiljeman, liksom tv-inspelning tydligt bekräftat att en överträdelse av regler av en spelare Križan."
Tuff liga, något för Zacke kanske :-)
Länkar:
Google Översätt
Google Översätt
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
"Vi vet att Martin Gerber kan gå till den svenska "Modo", som visas i den legendariska anfallaren Peter Forsberg."
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
purpleburn: Ni håller nog näsan ovanför vattenytan. Challe ger sig inte. Det finns andra rödvita skepp som ser lite rostigare ut...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
hellge:
2007, vad det året då TIKarna säger sig ha varit ett ribbskott från SM-guld. Slår man MoDo är man bäst i Sverige. Men varför skriver ingen kvällstidning om Timrå, det är ju en gåta?
2007, vad det året då TIKarna säger sig ha varit ett ribbskott från SM-guld. Slår man MoDo är man bäst i Sverige. Men varför skriver ingen kvällstidning om Timrå, det är ju en gåta?
MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
renen:
En Dömekebab, det var att beställa en kebab på plats och en att ta med sig hem. Sedan åt han även upp en hund i kvarten..
En Dömekebab, det var att beställa en kebab på plats och en att ta med sig hem. Sedan åt han även upp en hund i kvarten..
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hahl Bundy:
Zäta stod och beundrade Foppa där i MoDoklacken 1994 i Kempis, den ende TIK:aren som varit på en final :-)
Zäta stod och beundrade Foppa där i MoDoklacken 1994 i Kempis, den ende TIK:aren som varit på en final :-)
MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
pratarn:
Japp, vi ser framåt mot morgondagens gryning. Det är i finalen vi ska vara som bäst. Med lite sjuk voodoo så hamnar guldet hos MoDo. Du kommer väl till Lyan som gäst?
Ja, 2010, då bildar MoDo-gulden en trio...
Japp, vi ser framåt mot morgondagens gryning. Det är i finalen vi ska vara som bäst. Med lite sjuk voodoo så hamnar guldet hos MoDo. Du kommer väl till Lyan som gäst?
Ja, 2010, då bildar MoDo-gulden en trio...
MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
bisterfinnen:
Nervöst! Jag har farsan och morsan på besök imorrn så det blir MoDo i HDTV, mörk rom och torrostade jordnötter. Förresten ser du att Freddan söker KHL-back och målvakt...
Nervöst! Jag har farsan och morsan på besök imorrn så det blir MoDo i HDTV, mörk rom och torrostade jordnötter. Förresten ser du att Freddan söker KHL-back och målvakt...
MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
-JK-:
Jag vill ha en målvakt som inte är skitnödig, kan värma lite, kliva in i laget och stänga igen imorrn.
Jag vill ha en målvakt som inte är skitnödig, kan värma lite, kliva in i laget och stänga igen imorrn.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Bragd-Birger:
Att gå runt i en stad och vara den ende som inte vunnit något, ja det låter komplext och kallt..
Att gå runt i en stad och vara den ende som inte vunnit något, ja det låter komplext och kallt..
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Herminator: Vadå knäpp på näsan, ni har ju satsat på att spela final i år? Det blir väl första gången i så fall. Sedan tror jag tidningarna som vanligt skiter i om ni går till final. Man vill veta vad som händer i MoDo :-)
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
DJ Hemp: Jo, som MoDo-it känner man ett litet myggstick, sen inser man att en mygga behöver suga lite blod ibland för att kunna leva vidare och känna mening, årets höjdpunkt för myggan. Det måste vi kunna bjuda på.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Repeter: Är du medlem i "Hillbillys Timrå"? Det finns kultur i Timrå...
Länkar:
Hillbillys
Hillbillys
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
spud:
Sollefteå för mig är T3, La Betola och Gyllene Orren. När vi slår HV i finalen åker vi dit allihopa och firar. Jag tar för givet att de ställena är kvar och frodas :-)
Sollefteå för mig är T3, La Betola och Gyllene Orren. När vi slår HV i finalen åker vi dit allihopa och firar. Jag tar för givet att de ställena är kvar och frodas :-)
Timrå IK > Sv: Modo - Timrå IK 2010-01-21
Cyklob:
TIK tog in en poäng i elitseriens maratontabell också, det var inte bra. MoDo har totaltfloppat nåt så kopiöst, så TIK är väl lite bättre än oss då, de behöver en framgång för att få fart på kvällstidningarna, eller hur Blizzard? :-)
TIK tog in en poäng i elitseriens maratontabell också, det var inte bra. MoDo har totaltfloppat nåt så kopiöst, så TIK är väl lite bättre än oss då, de behöver en framgång för att få fart på kvällstidningarna, eller hur Blizzard? :-)
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
Frisco:
Lander, är det den där oäktingen som blev till då TIK och Sundsvall Hockey låg med varann där på 90-talet, eller kom han med den röda storken :-)
Lander, är det den där oäktingen som blev till då TIK och Sundsvall Hockey låg med varann där på 90-talet, eller kom han med den röda storken :-)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
berghult:
Jag har sett MoDo vara obesegrade i 10-15 matcher i rad och hämta in ett 0-3-underläge i matcher mot Luleå i nån kvart, så det går att chocka. Jag hoppas att spelarna inser allvaret i att ev. missa slutspel. Det är nog ingen fara med ekonomin nu då de dyra spelar gratis, men detta får inte bli nån ursäkt. De måste brinna och vara beredda på att det kommer att göra ont. Vägen till final blir hur tuff som helst...
Jag har sett MoDo vara obesegrade i 10-15 matcher i rad och hämta in ett 0-3-underläge i matcher mot Luleå i nån kvart, så det går att chocka. Jag hoppas att spelarna inser allvaret i att ev. missa slutspel. Det är nog ingen fara med ekonomin nu då de dyra spelar gratis, men detta får inte bli nån ursäkt. De måste brinna och vara beredda på att det kommer att göra ont. Vägen till final blir hur tuff som helst...
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
hellge:
Ser bra ut. Jag har sagt det förut, det blir nog svårt för MoDo att ta HV över sju matcher i finalen om man inte tightar till försvaret lite till..
Ser bra ut. Jag har sagt det förut, det blir nog svårt för MoDo att ta HV över sju matcher i finalen om man inte tightar till försvaret lite till..
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-01-21
(Forsberg)
Näslund
Sundström
Zuccarello
Skröder
Svartvadet
Green
Hinote
Madsen
Steen
Tuokko
Pikkarainen
Hållberg
Timander
Suhonen
Mojzis
Jonsson
Sondell
...det borde kunna se hyfsat godkänt ut i nån eventuell match om allt faller på plats och turen är på vår sida och puckarna studsar rätt för en gångs skull och Gerber kliver in rätt snart och plockar de puckar som förut studsade in lite turligt i matcher där spelarna inte riktigt var på tårna....
Näslund
Sundström
Zuccarello
Skröder
Svartvadet
Green
Hinote
Madsen
Steen
Tuokko
Pikkarainen
Hållberg
Timander
Suhonen
Mojzis
Jonsson
Sondell
...det borde kunna se hyfsat godkänt ut i nån eventuell match om allt faller på plats och turen är på vår sida och puckarna studsar rätt för en gångs skull och Gerber kliver in rätt snart och plockar de puckar som förut studsade in lite turligt i matcher där spelarna inte riktigt var på tårna....
Timrå IK > Sv: Silly Season 09/10
Bragd-Birger:
Nyström är som vanligt lite fjantig och är kungen av kappvändare. Jag tycker att Challe förtjänar beröm för sitt hårda psyke, har sagt det förut här. Han är lite dryg och trött i media ibland i motgång, och kanske matchar lite fel ibland men inte faller den killen ihop mentalt när det gäller att fortsätta sköta sitt jobb.
Nyström är som vanligt lite fjantig och är kungen av kappvändare. Jag tycker att Challe förtjänar beröm för sitt hårda psyke, har sagt det förut här. Han är lite dryg och trött i media ibland i motgång, och kanske matchar lite fel ibland men inte faller den killen ihop mentalt när det gäller att fortsätta sköta sitt jobb.
MoDo Hockey > Sv: Horava ut och in kommer...
hellge:
Var det inte det som skulle in i denna glidarklubb, lite jäkla disciplin och driv. Måste vara världens ensammaste jobb att försöka vara krävande huvudtränare i MoDo. "Vi har tränat smartare i år" Jaha, varför är ni så jävla trött i 3:e då? Enda matchen Hasse J får lite eld i baken är när det snackas om att en ny fysisk back är på ingång. Framgångar har skett med hårda ihärdiga tränare utifrån som Bäckman och Lückner, jag är rädd att Aravirta inte är den typen...
Var det inte det som skulle in i denna glidarklubb, lite jäkla disciplin och driv. Måste vara världens ensammaste jobb att försöka vara krävande huvudtränare i MoDo. "Vi har tränat smartare i år" Jaha, varför är ni så jävla trött i 3:e då? Enda matchen Hasse J får lite eld i baken är när det snackas om att en ny fysisk back är på ingång. Framgångar har skett med hårda ihärdiga tränare utifrån som Bäckman och Lückner, jag är rädd att Aravirta inte är den typen...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:
Inget nytt om Mikko Luoma, Aravirtas gamle backkämpe?
Inget nytt om Mikko Luoma, Aravirtas gamle backkämpe?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
6-0 nu till Löven och Köttbullen kan inte ens peta in en puck i Allsvenskan, jobba på!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:
Så Gerber betalar för att lira hos oss, ja se där. Alla gillar MoDo, inte bara journalisterna..
Så Gerber betalar för att lira hos oss, ja se där. Alla gillar MoDo, inte bara journalisterna..
Redigerad kommentar
Föregående · 385 · Nästa