Costanza

21353 inlägg · 24462 besäkare

Historik

· 386 ·
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Blizzard:
Du borde pröva öl och SM-guld, det var fint. Mörk rom och kvalserien hoppas jag att jag slipper...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu har Freddan stängt ner hela hemsidan...är Haakana klar?

MoDo Hockey > Sv: Horava ut och in kommer...
Björn W: Han är tydligen jättebra på svenska. Jag är annars lite oroad av tiden i Jokerit där spelarna spelade väldigt oinspirerat med honom vid rodret. Hoppas flytten till Elitserien passar honom bättre. Bra att det händer något och jag hoppas på fler spelare.

MoDo Hockey > Sv: Horava ut och in kommer...
Det lockade över Suhonen också, hans förre tränare.

MoDo Hockey > Sv: Horava ut och in kommer...
...och in kommer Aftonbladet med en SVART förstarubrik.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle: Haha! Jag tar hellre med mig Sverker på Plus till Ö-vik, än bjuder in Brittan :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky: Boork låter bra. Aravirta, nej tack..

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Brithén återvänder, JAAA!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mano:
Eller när han slänger nycklarna till Svarten och ber honom parkera bilen :-)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Du har nog rätt. Men mycket kan hända i MoDo, jag blir inte förvånad längre....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Viskarn: Ja tror det var han, han blir kvar i HIFK till 2011

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hmm, Andy Murray, Alex Steens coach har nyss fått sparken. Han gillar svensk hockey. Är från Manitoba. Han känner Hinote :-) Äh, detta är långsökt....Vad hette den där finske tränaren man sökte innan Horava, nån som tränat Kärpät tror jag?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:
Jag minns hur hela Kempehallen kunde lyssna på nån skrikande fyllskalle vid avblåsning, för att sedan skratta järnet när ärthjärnan inte orkade vråla mer...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W: Som typ: "Stick till Husum, Timander!!!" ?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud: Det är TIK som aldrig ger upp, de har patent på den frasen...

MoDo Hockey > Sv: J-20
Starkt att vända mot DIF, resultat: 4-5.

MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Luleå 2010-01-16
Säga vad man vill om stabiliteten, men Malek visar på en jäkla proffsighet och fortsätter kämpa för att kunna få vara kvar.

Han var bra på försäsongen och gjorde en bra match i andra omgången mot DIF (97%), i kommande omgångar lyftes han av eller var sjuk, kom ej ihåg.

Lite mer tålamod med en ny målvakt hade nog lönat sig. Hoppas att han tar chansen nu och att backarna fortsätter kämpa för honom.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
spud:
Spännande, kunde vi ha 13 backar 2005, så kan vi väl ha 4 målvakter 2010. Det här när Freddan sa på hemsidan att:

"- Ta en spelare som Henri Laurila t ex, som i stort sett bara skulle skriva på, då blev han skadad. Liknande händelser från andra spelare finns också att berätta.

Sista meningen tror jag handlar om målvakten Brückler, som fick en allvarlig knäskada i samma veva som han var på väg från sin KHL-klubb. Han kan nog vara aktuell för nästa säsong.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Omark till KB65..

MoDo Hockey > Sv: J-20
Nikki Nine:
Kan vi värva någon därifrån?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jag är sugen på att spela "Who Dares Wins II" på en Commodore 64.

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan:
Nä, Mia Karlsson kommer snart att ta den tjänsten framöver. Freddan kommer att flytta till Hollywood och få rollen som Roll-On i nya King Kong-filmen...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
MODOJohan: ...kanske Riksman och Tom Koivisto i Jokerit :-)

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Icing-Ove:
Vad fan, finns det två Tarkkibröder som är målisar? En i Kärpät och landslagsmålvakten i Blues....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
MODOJohan:
En jag känner som hejar på Kärpät säger att andremålvakten där håller nära Tarkki-klass...

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Ok, jag tar väl tillbaka det där med att byta lagkapten. Helvete, sitta här och svamla förändrar ju inget. Varför ändra på något som är så fint och mysigt. Undra om någon i MoDo bryr sig, eller är de bara glada över att ha jobb i Ö-vik?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
qwertas:
Två poäng av norrbaggen idag. Gör nu Zucca till lagkapten. Han får sen spela med Svarten och Skröder. Sundström med Näslund och Häggström. Green med Madsen och Hinote.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Rögle BK 2010-01-14
pingvin:
Grattis, starkt att hålla nollan i detta läge..

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
NuMo:
Äh, är förbannad på mesigheten de sista åren. Glöm Boork då, det var väl Bäckman och Svarten som inte kom överens kanske....

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Viskarn:
Lückner blev väl kritiserad för att han ställde KRAV! Det var väl samma sak när Boork styrde upp MoDo. Då började Svartvadet gnälla som en kärring. De senaste åren har vi ju spelat kärringhockey, så Svarten myser väl....

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MODO Hockey 2010-01-14
Alltså, nu är det fan slut...Det finns inget ledarskap, ingen vilja, inga ideér.
"You know you can wrap an old fish in a piece of paper called change, it's still going to stink"

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MODO Hockey 2010-01-14
MODOJohan:
Får jag vara häxdoktor och webbansvarig?

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Nu är Freddan förbannad, han fick just ett nej från sportchefen i Flaming Dragons i vietnamesiska ligan. Här är videon...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa:
Uppfriskande att någon annan än jag är fly förbannad på flatheten i klubben. Sportchef, coach och lagkapten kommunicerar just nu brist på handlingskraft. Jag vill höra att man är så in i helvete förbannade att ligga 9:a och att det ska krigas som satan!! Nä, nu blir det samma jävla bleka lagsammansättning, "defensiven är viktigast", "vi såg på lite video och nu är nog några grabbar på gång" och det är "bra stämning i gruppen".

Ett hån!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bengt Hedin, om du läser här, får jag låna en gammal tröja av dig så ska jag hissa den i taket i min umeålägenhet. Jag är ledsen att jag sågade Alinc och Vykoukal, de var ju rätt bra egentligen...

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MODO Hockey 2010-01-14
renen:
Jag vill se Näslund som defensiv och offensiv back, lagkapten, läkare, coach, sniper och sportchef. Jag tror att han klarar det....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:
Alltså, börjar man inte coacha för att få igång vissa kedjor, då ska man fan inte gå till nåt slutspel heller. 8 trepoängare av 38 och det är "mysig stämning" i truppen. Börja ställa lite jävla krav eller skaffa en coach eller lagkapten som gör det. Nu!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nikki Nine:
Wikegård var bara några år fel. Brynäs tar guldet, MoDo blir 11:a.....

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Och i Umeå är det dags för Köttbullen att bli hjälte mot Knäckebröden...

3rd Line

21. JOHANSSON, Martin
7. SVEDBERG, Johan

40. ENSTRÖM, Thomas
38. KOPONEN, Tero
22. ISAKSSON, Magnus

MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 09/10
Dirigo:
Jag hoppas att Freddan även kollar läget med O.Steen-look-alike Juhamatti Aaltonen i Pelicans som var aktuell redan denna säsong...


MoDo Hockey > Sv: Rögle - MODO Hockey 2010-01-09
Berka: Släpp meslaget nu, nu ska jag till Bishops i Umeå, dyker du upp?

Timrå IK > Sv: Djurgården - Timrå IK 2010-01-09
Bragd-Birger:
Vi skulle behöva träffas och supa ihop! ;-) Kom upp till Umeå så kan vi skratta lite åt Björklöven i alla fall...

MoDo Hockey > Sv: Rögle - MODO Hockey 2010-01-09
Wayne Gresky:
Jag har börjat inse att de så kallade ledarna i detta lag är inte motiverade att lira i elitserien. kliv av nu och försvinn! Detta är en måstematch, då offrar man framtänderna för i helvete!

MoDo Hockey > Sv: Rögle - MODO Hockey 2010-01-09
NuMo:
Vill Susse spela hockey? Det saknas så in i helvete med karaktär i detta lag så jag vill spy. Tryck till i närkamperna till att börja med jävla mesar!

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Mia Karlsson får en klump i halsen då hon tänker tillbaka på tiden på MoDo-kansliet. Frågan är, har något förändrats?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
arnio:
Jag drömmer just nu mardrömmar över att sjukstugan Brynäs lekte med MoDo nyligen. MoDospelarna verkar inte brinna för varje match, det är patetiskt att se. Ingen kan heller skylla på skador, så vad fan håller man på med i denna klubb?


MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vid 37 omgångar förra säsongen hade MoDo 49p. På de sista 18 omgångarna skrapade man ihop 27p. Fan, man skulle ju nästan jubla om Hrabal och Kurvinen kom tillbaka.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:
Få se nu, var det Ove Söderberg eller Ove Pettersson som var back, äh, alla var icing-kungar på den tiden. Äntligen är MoDo tillbaka som lindansarlag, nostalgi...

· 386 ·
Om Costanza
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE