Historik
Föregående · 288 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Linköping HC - Brynäs IF
70 Rodrigues: Är det han norsken som kommenterar?? Ingen höjdare alls han..
Timrå IK > Sv: Inför SSK-Timrå
Frella: Det verkar ju lurt. Kanske han fick nån smäll senast som inte blivit känd..
Timrå IK > Inför SSK-Timrå
Kapanen var ju osäker till spel pga sin feber i söndags, men han står med på line-upen ikväll, så det borde väl innebära att det är han som står..
Timrå IK > Sv: Underbart utgångsläge
Goofen: Bröderna Eriksson var inte bröder..
Urban är från Kiruna från början,
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=20929
och Jörgen är ju Ångermanlänning och bror med Anders Eriksson...
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=10095
Urban är från Kiruna från början,
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=20929
och Jörgen är ju Ångermanlänning och bror med Anders Eriksson...
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=10095
Timrå IK > Sv: Underbart utgångsläge
JimmyH: Mer om Icingmannen Granström...
www.geocities.com/beezerse/players/granstromc.htm
"I Sundsvall omskolades han efter en tid till forward. 97/98 gjorde han 16 poäng på 30 matcher. 98/99 blev det nio mål och elva assist på 40 matcher. Grasse var en stabil forward som var väldigt nyttig för Sundsvall. Trots det fick han inte nytt kontrakt och i stället gick han till Kovland."
www.geocities.com/beezerse/players/granstromc.htm
"I Sundsvall omskolades han efter en tid till forward. 97/98 gjorde han 16 poäng på 30 matcher. 98/99 blev det nio mål och elva assist på 40 matcher. Grasse var en stabil forward som var väldigt nyttig för Sundsvall. Trots det fick han inte nytt kontrakt och i stället gick han till Kovland."
Timrå IK > Sv: Jaha, tack för kaffet då
Saxat från Dagbladet:
"TIK-forwarden Mandervilles skada värre än befarat.
De första rapporterna sa att Kent Manderville klarat sig från en fraktur.
Vid en mikroskåpröntgen i går stod det klart att så ej var fallet. En spricka i fingret håller honom borta från spel i två till tre veckor."
"TIK-forwarden Mandervilles skada värre än befarat.
De första rapporterna sa att Kent Manderville klarat sig från en fraktur.
Vid en mikroskåpröntgen i går stod det klart att så ej var fallet. En spricka i fingret håller honom borta från spel i två till tre veckor."
Timrå IK > Sv: Vart var Kapanen i går?
Ambroo: Nähä? Det är ju samma skåp som jag kör med.. undrar om det blir överbelastat??
Timrå IK > Sv: Vart var Kapanen i går?
Ambroo: Ikväll? Kör du via satellit i tältet just nu, eller?? =)
Timrå IK > Sv: Vart var Kapanen i går?
Ambroo: Ja, vi får väl hålla ögonen öppna utanför puben under torsdag kväll när FBK gästar Timrå.. =)
Timrå IK > Sv: SSK i morgon?
irre: Ska man tro det är han alltså tillbaka efter Sweden Hockey Games och missar bara de två kommande matcherna.
Timrå IK > Sv: Supportermatchen
Moverare: På ditt förra inlägg verkade det ju iaf som du redan valt den åsikt som någon som inte var nöjd hade...?
Timrå IK > Sv: Vart var Kapanen i går?
TD: Vad är det du vill påtala?? Hur mycket du tror att du vet OM nåt som alla andra redan vetat hela dagen, eller att faktiskt bevisa att DU egentligen inte vet nånting..???
Timrå IK > Sv: Vart var Kapanen i går?
auricom: Observera att mitt föregående inlägg i den debatten var med kraftig ironi. Tyvärr så är det inte alla som begriper detta vad det verkar...
Hirsch visade med eftertryck att han har vad som krävs. Riktigt sabilt agerande igår!
Att på olyckskorpsmanér gnälla och säga att vi vunnit med Kapanen igår, det är blott ett bevis på att man inte förstår sig på hockey fullt ut....
Hirsch visade med eftertryck att han har vad som krävs. Riktigt sabilt agerande igår!
Att på olyckskorpsmanér gnälla och säga att vi vunnit med Kapanen igår, det är blott ett bevis på att man inte förstår sig på hockey fullt ut....
Timrå IK > Sv: Supportermatchen
Moverare: Se matchen innan du bedömer Hirsch insats. Läs INTE Aftonbladet!!
Timrå IK > Sv: Vart var Kapanen i går?
Linda87: Ja, Hirsh gjorde ju verkligen bort sig...
Kapanen är ju känd för att vara bra på straffar också.. NOT!
Kapanen är ju känd för att vara bra på straffar också.. NOT!
Frölunda HC > Sv: Frölunda-Färjestad
MoK: Nope! Blir hursomhelst intressant att följa. Undrar hur långt "raset" för FBK får fortgå innan det händer nåt som faktiskt är kreativt??
Frölunda HC > Sv: Frölunda-Färjestad
MoK: Har HV 71 Ahl i kassen så vinner FBK. Bosse är upp och ner som hissen han... mest BV som läget verkar nu.. =)
Timrå IK > Sv: Tre Kronors trupp till Sweden Hockey Games
pettsson: Idiotregeln stavas nog att man vill se flera målvakter i aktion. Hento vet dom nog var dom har nu, bättre då att se vad andra kan prestera. Fast en skadad Liv är jag förvånad att se i truppen...
Timrå IK > Sv: Tre Kronors trupp till Sweden Hockey Games
matsby: Men han säger ju själv att han vill spela... åtminstone stod det så i programmet igår.
JimmyH: Ja, det håller jag med om. Det ligger naturligtvis en hel del vikt/prestige i att vinna den egna turneringen. Fredrik
Bremberg/Lindqvist?? Har inte han gått skadad rätt mycket den här säsongen? Ser den uttagningen som mycket osäker, med tanke på nivån hos de övriga som är uttagna.
JimmyH: Ja, det håller jag med om. Det ligger naturligtvis en hel del vikt/prestige i att vinna den egna turneringen. Fredrik
Bremberg/Lindqvist?? Har inte han gått skadad rätt mycket den här säsongen? Ser den uttagningen som mycket osäker, med tanke på nivån hos de övriga som är uttagna.
Timrå IK > Tre Kronors trupp till Sweden Hockey Games
Niklas Nordgren finns (tyvärr) uttagen i den trupp som Hardy Nilsson valt att ställa upp med i Sweden Hockey Games.
Sweden Hockey Games går av stapeln 5-8 februari.
Sweden Hockey Games går av stapeln 5-8 februari.
Timrå IK > Sv: Tung förlust men ändå ett framsteg
Dream Team:
Egentligen har SSK det bästa spelschemat. Man möter samtliga av de inblandade lagen i de återstående matcherna. Fyra av dom på hemmaplan..
MEN.. man har ju också mest poäng att ta in av alla, så det kanske jämnar ut sig.
Egentligen har SSK det bästa spelschemat. Man möter samtliga av de inblandade lagen i de återstående matcherna. Fyra av dom på hemmaplan..
MEN.. man har ju också mest poäng att ta in av alla, så det kanske jämnar ut sig.
Timrå IK > Sv: Tung förlust men ändå ett framsteg
JimmyH: Ja, klyschan små marginaler får sin naturliga plats, känns det som.. =)
Vad jag tror:
LHC-BIF X (1 p. till BIF)
SSK-TIK 1
8 omgångar kvar och 6 respektive 7 poängs försprång.
Vad jag tror:
LHC-BIF X (1 p. till BIF)
SSK-TIK 1
8 omgångar kvar och 6 respektive 7 poängs försprång.
Timrå IK > Sv: Tung förlust men ändå ett framsteg
Knylan, Helg Ernest: Det är ju bäst av sju i kvarten. Alltså minst fyra...
Eller menar du två hemmamatcher, Knylan?
Eller menar du två hemmamatcher, Knylan?
Timrå IK > Sv: Tung förlust men ändå ett framsteg
JimmyH: Har (såklart) räknat lite på det med.. =)
Timrå: 61 poäng nu - tar 9-11 ytterligare. Totalt 70-72 p.
MoDo: 58 poäng nu - tar 10-13 ytterligare. Totalt 68-71 p.
Luleå: 57 poäng nu - tar 9-11 ytterligare. Totalt 66-68 p.
Brynäs: 54 poäng nu - tar 10-13 ytterligare. Totalt 64-67 p.
SSK: 51 poäng nu - tar 12-16 ytterligare. Totalt 63-67 p. (en hiskerlig formkurva där som man inte vet hur länge den varar, varningsflagg hissad iaf!)
Detta skulle alltså räcka till slutspel för TIK, enligt mina små beräkningar.. =)
Började denna vilda spekulation före omg. 35 och frånsett SSK (som ligger 11 p. före mitt tips..!) så ligger de flesta lag i nivå, nån poäng före eller nån poäng efter..
Timrå: 61 poäng nu - tar 9-11 ytterligare. Totalt 70-72 p.
MoDo: 58 poäng nu - tar 10-13 ytterligare. Totalt 68-71 p.
Luleå: 57 poäng nu - tar 9-11 ytterligare. Totalt 66-68 p.
Brynäs: 54 poäng nu - tar 10-13 ytterligare. Totalt 64-67 p.
SSK: 51 poäng nu - tar 12-16 ytterligare. Totalt 63-67 p. (en hiskerlig formkurva där som man inte vet hur länge den varar, varningsflagg hissad iaf!)
Detta skulle alltså räcka till slutspel för TIK, enligt mina små beräkningar.. =)
Började denna vilda spekulation före omg. 35 och frånsett SSK (som ligger 11 p. före mitt tips..!) så ligger de flesta lag i nivå, nån poäng före eller nån poäng efter..
Timrå IK > Sv: Tung förlust men ändå ett framsteg
Bragd-Birger: Japp! Den kommer så sakteliga krypande..
Satt som förstenad efter matchen ikväll, riktigt förbannad! Det kändes som man gav bort poängen, vilket det inte finns utrymme för i detta läge! VARJE poäng känns livsviktig just nu.
Roade mig med att titta tillbaka och se hur många poäng som krävts tidigare genom åren för att ta sig till SM-slutspel.
Kom fram till följande:
(Observera att de säsonger som går att jämföra med är de som innefattat 50 omgångar OCH haft trepoängssystem.)
[f]1998/99:[/f]
7. Västra Frölunda HC 70 p
8. Malmö IF 68 p
9. HV 71 67 p
10. AIK 66 p
11. Västerås IK 65 p
Stenhårt här då blott 5 poäng skilde mellan slutspel och kval.
[f]1999/2000:[/f]
8. HV 71 75 p
9. AIK 74 p
Här avslutade AIK med att inte vinna mer än EN match av de fyra sista, vilket räckte för att HV skulle gå om i de sista omgångarna.
Här krävdes ovanligt mycket poäng för att gå vidare, men det berodde på att vi hade två särklassiga bottenlag som ALLA tog poäng av, och att tabellen detta år var rekordjämn, ja t.o.m jämnare än i år. T.ex så skilde det endast tolv poäng mellan första och sjunde lag..
[f]2000/01:[/f]
7. AIK 73 p
8. Västra Frölunda HC 72 p
9. Timrå IK 67 p
10. HV 71 66 p
Här minns man själv att det ändå var rätt klart med slutspelslagen, trots att det ser jämnt ut. Både Timrå och HV 71 var FÖR ojämna det året för att klara slutspel.
[f]2001/02:[/f]
8. Brynäs IF 67 p
9. Södertälje SK 61 p
Glasklart var ordet!
[f]2002/03:[/f]
8. Leksands IF 68 p
9. Södertälje SK 66 p
Tror alla minns matchen i Scaniarinken omg. 50 ifjol..
Om vi räknar ut ett snitt på hur många poäng det åttonde laget spelat in under dessa fem säsonger blir det summa summarum 70 p.
Eller om vi ser till det lag som kommit nia varje år och räknar ut hur många poäng det ALDRIG räckt med för att gå till slutspel. Det blir 67. Alltså. 67-70 poäng ska kunna räcka...?
Satt som förstenad efter matchen ikväll, riktigt förbannad! Det kändes som man gav bort poängen, vilket det inte finns utrymme för i detta läge! VARJE poäng känns livsviktig just nu.
Roade mig med att titta tillbaka och se hur många poäng som krävts tidigare genom åren för att ta sig till SM-slutspel.
Kom fram till följande:
(Observera att de säsonger som går att jämföra med är de som innefattat 50 omgångar OCH haft trepoängssystem.)
[f]1998/99:[/f]
7. Västra Frölunda HC 70 p
8. Malmö IF 68 p
9. HV 71 67 p
10. AIK 66 p
11. Västerås IK 65 p
Stenhårt här då blott 5 poäng skilde mellan slutspel och kval.
[f]1999/2000:[/f]
8. HV 71 75 p
9. AIK 74 p
Här avslutade AIK med att inte vinna mer än EN match av de fyra sista, vilket räckte för att HV skulle gå om i de sista omgångarna.
Här krävdes ovanligt mycket poäng för att gå vidare, men det berodde på att vi hade två särklassiga bottenlag som ALLA tog poäng av, och att tabellen detta år var rekordjämn, ja t.o.m jämnare än i år. T.ex så skilde det endast tolv poäng mellan första och sjunde lag..
[f]2000/01:[/f]
7. AIK 73 p
8. Västra Frölunda HC 72 p
9. Timrå IK 67 p
10. HV 71 66 p
Här minns man själv att det ändå var rätt klart med slutspelslagen, trots att det ser jämnt ut. Både Timrå och HV 71 var FÖR ojämna det året för att klara slutspel.
[f]2001/02:[/f]
8. Brynäs IF 67 p
9. Södertälje SK 61 p
Glasklart var ordet!
[f]2002/03:[/f]
8. Leksands IF 68 p
9. Södertälje SK 66 p
Tror alla minns matchen i Scaniarinken omg. 50 ifjol..
Om vi räknar ut ett snitt på hur många poäng det åttonde laget spelat in under dessa fem säsonger blir det summa summarum 70 p.
Eller om vi ser till det lag som kommit nia varje år och räknar ut hur många poäng det ALDRIG räckt med för att gå till slutspel. Det blir 67. Alltså. 67-70 poäng ska kunna räcka...?
Timrå IK > Sv: Kentas coachning
Mange: Smart av Kenta att sänka honom ännu längre ned... man låter inte en kille med Nordgrens formkurva eller självkänsla lägga TVÅ straffar! Hur tänker han? Att om han får chansen så lossnar det? Ja förmodligen ser jag bara detta...
Men han hade ju killar som var mycket (!!) hetare ikväll. Crippe, Manderville eller varför inte Sundin..??
Hoppas för guds skull att Hardy Nilsson vill vinna Sweden Hockey Games, så han plockar ut dom BÄSTA spelarna! För då får inte Gunno plats, det är en sak som är säker......
Vila var ordet!!
Men han hade ju killar som var mycket (!!) hetare ikväll. Crippe, Manderville eller varför inte Sundin..??
Hoppas för guds skull att Hardy Nilsson vill vinna Sweden Hockey Games, så han plockar ut dom BÄSTA spelarna! För då får inte Gunno plats, det är en sak som är säker......
Vila var ordet!!
NHL > Sv: Foppa tillbaka?
kärran: Det går bra för Rangers också.. 0-7 efter två perioder borta mot Ottawa..
Alfredsson 1 mål hittills.
Alfredsson 1 mål hittills.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
matsby: Han har upptäckt hur roligt det är att leka med den lilla saken, bollen alltså.. =)
Timrå IK > Sv: Supportermatchen
mike66: Gott att se!! Timrå IK, IF Sundsvall Hockey och hockeyn har ännu en gång tjänat ett stort syfte!
Timrå IK > Sv: Värvningar?
bejan: Känns som Niklas Nordgren skulle behöva gå B-kursen där.. han har ju helt tappat sitt/TIK´s framgångsrika koncept från tidigare.. =)
MoDo Hockey > Sv: Leksand-MODO den 24 jan.
Jusso Riksman får heta nåt i stil med [Jusoa Riksma] på P4... lätt för vissa, svårt för andra... =)
Brynäs IF > Sv: Luleå HF—Brynäs IF
Ford Prefect: Härligt att höra! Ja, med tanke på att han skulle bli borta säsongen ut är det ju såklart en risk han tar. Men det är säkert gott läkkött i Danne!
NHL > Sv: Hur blir det?
Om WHA 2 blir verklighet, kommer den i sånt fall att vara en konkurrent till Sverige och övriga Europa vid en eventuell spelarstrejk?
Saxat ur GP:
"När WHA om en dryg månad träffar potentiella klubbägare kommer planerna att starta en utmanarliga till NHL att ta ett stort steg närmare genomförande. Nästa höst görs det första nedsläppet - samtidigt som NHL-spelarna eventuellt går ut i strejk - eller blir lockoutade. WHA håller tummarna för en konflikt. Och svenska spelare hoppas på en ny arbetsmarknad medan svenska klubbar muttrar fula ord som rovdrift och brandskattning."
(Se länk..)
Saxat ur GP:
"När WHA om en dryg månad träffar potentiella klubbägare kommer planerna att starta en utmanarliga till NHL att ta ett stort steg närmare genomförande. Nästa höst görs det första nedsläppet - samtidigt som NHL-spelarna eventuellt går ut i strejk - eller blir lockoutade. WHA håller tummarna för en konflikt. Och svenska spelare hoppas på en ny arbetsmarknad medan svenska klubbar muttrar fula ord som rovdrift och brandskattning."
(Se länk..)
Timrå IK > Sv: Värvningar?
Läst i ST:
"Elitserieklubbar vill låna Mathias Svedberg. Men Sundsvall Hockey säger nej i dagsläget. Förluster närmaste tiden och backen kan ändå dyka upp i Elitserien – i Timrå IK."
(Se länk..)
"Elitserieklubbar vill låna Mathias Svedberg. Men Sundsvall Hockey säger nej i dagsläget. Förluster närmaste tiden och backen kan ändå dyka upp i Elitserien – i Timrå IK."
(Se länk..)
Leksands IF > Sv: Leksand skall värva sig ur krisen!!
-Sanna-: De matcher som avstängningen gäller är:
MoDo Hockey (h)
Djurgårdens IF (b)
Södertälje SK (h)
Efter den 29/1 vidtar uppehåll för Sweden Hockey Games...
MoDo Hockey (h)
Djurgårdens IF (b)
Södertälje SK (h)
Efter den 29/1 vidtar uppehåll för Sweden Hockey Games...
Leksands IF > Sv: Leksand skall värva sig ur krisen!!
Läst på TV4.se: (Vet inte om detta redan nämnts här..)
"På fredagen drabbades utsatta Leksand av ännu ett bakslag. Lagets bäste poängplockare, forwarden Jens Nielsen, stängs av i fyra matcher."
www.tv4.se/hockey/artikel.aspx?ID=299829&CID=93
"På fredagen drabbades utsatta Leksand av ännu ett bakslag. Lagets bäste poängplockare, forwarden Jens Nielsen, stängs av i fyra matcher."
www.tv4.se/hockey/artikel.aspx?ID=299829&CID=93
Föregående · 288 · Nästa