Historik
Föregående · 41 · Nästa"Att notera för övrigt var att inlånade Timråjunioren Patrik Edlunds axel gick ur led i går och backen är därmed borta en tid framöver."
Det får du säga vad du vill om, men känn på det så märker du... :)
supertr?tt: Säsongen 1985/86 i division 1 norra, när ni mötte storheter som CRIF, Östersunds IK, IK Polar och Antjärns IK, så var era största segrar 19-1 mot nästjumbon Bodens IK, som ni också krossade på bortais med 15-2, 17-1 mot serietåvan CRIF.
Matcherna mot Timrå då? Ja, ni vann båda mötena. Borta med 5-3 och hemma med 7-4. Här ska man veta att Timrå var inne i en kris modell större. Ja, lite som nu då! :)
Men CRIF hade väl kanske en bra årgång med många SAIK-spelare i laget?
Jag klistrar in tabellen här bara för att:
Division 1 norra 1984/85
Grundserien
MoDo AIK.....................18 15 1 2 172- 60 31 (+112)
CRIF.........................18 12 2 4 84- 77 26 (+ 7)
Timrå IK.....................18 9 3 6 86- 74 21 (+12)
Östersunds IK................18 8 4 6 73- 69 20 (+ 4)
Tegs SK......................18 7 6 5 97- 96 20 (+ 1)
IK Polar*....................18 9 1 8 89- 95 19 (- 6)
Piteå IF.....................18 7 1 10 86- 94 15 (- 8)
Kiruna AIF...................18 6 3 9 75- 83 15 (- 8)
Bodens BK....................18 4 0 14 56-117 8 (-61)
Antjärns IK..................18 2 1 15 58-111 5 (-53)
*Sammanslagning 1977 av Sollefteå IK och Långsele AIF.
Redigerad kommentar
Glömde länken till EP!
Redigerad kommentar
Om Timrås framtid/fortsatta utveckling, när han nu tänker lämna, det hoppas jag vi får en början på redan efter programmets slut.
Ubåten (1981) - IMDb
Timrå värvar VM-forward - Elitserien - Senaste nytt | HockeyExpressen - Elitserien, NHL och allsvenskan
Jag kastar ut frågan och hoppas någon sitter på svaret. Sven "Svenna" Lindström spelde med W/Ö under -40- och -50-talet. Jag citerar:
"Sven ”Svenna” Lindström spelade 15 säsonger i Wifsta-Östrand mellan 1944 och 1959 och gjorde sig känd som en notorisk målskytt med sina 182 mål på 155 matcher. Spelade både SM-kvartsfinaler och semfinaler med W/Ö i slutet av 40-talet och början på 50-talet. ”Svenna” var också A-lagstränare mellan 1964-67. Sven Lindström avled i oktober 2007."
Frågan är vilket år han föddes. Någon som vet?
Igår klev ju Pelle Hallin förbi Stefan Pettersson i listan för hur många matcher man gjort för klubben genom tiderna. Tio matcher till så kliver han förbi även storebror Pettersson. Är det nån som kan länka till den listan?
Redigerad kommentar
Vänligen backa tillbaka och ha en något mer soft attityd när du skriver härinne, för du begriper säkert att rätt många härinne hugger som kobror på inlägg på den nivå som du har.
Vänligen respektera.
Seså, nivån luktar avloppsvatten för tillfället. Vänligen respektera.
11. MoDo Hockey
12. Timrå IK
hubbenorlen: Seså, lugn i kamphundsburen nu. Det här är ett öppet forum där många olika åsikter måste få vädras och ventileras. Visst kan det vara irriterande eller störande att bli ifrågasatt från andra lags fans, men är det inte det som är själva poängen med ett forum i den här stilen? Hur kul vore det om alla var överens om allting och om inga fans från andra lag bidrog med synpunkter. Hur levande hade gästboken sett ut då?
De hamnar på förstasidan istället, och sedan kommer inläggen ett och ett. Jag vet inte riktigt hur det ser ut i realiteten då jag fått det hela beskrivet för mig i bubbelform. Så har det då varit i flera dar.
Man häpnar.
"– Den närmsta veckan eller veckorna kommer vi att göra fler förändringar för att spetsa till konkurrenssituationen i truppen, säger Norberg och tillägger:
– För att vända det här krävs mer än en åtgärd.
• Du pratar om åtgärder och förändringar i stället för bara förstärkningar. Kommer spelare att försvinna också?
– Ja, det är klart. Man kan inte bara fylla på med spelare, då har vi 30 stycken till slut. Varje gång vi tar in en spelare måste en spelare bort på sikt.
• Räknar du med att Petr Vampola kommer tillbaka efter landslagsuppehållet?
– Ja, det gör jag. Jag har inte hört någonting annat.
• Vad händer närmast?
– Jag fortsätter att jobba och så får vi se vad som händer. Jag tittar på allt."
Nu letar "Nubben" vidare - samtidigt kan spelare försvinna från TIK - TIK-kollen - www.dagbladet.se
På tal om något hel annat sä läser jag Trafikverkets analys gällande den framtida järnvägssträckningen mellan Sundsvall och Härnösand. Tydligen tycker man, av någon helt outgrundlig anledning, att den nuvarande sträckan utgör en flaskhals. Va? Dom kan inte mena allvar!
Nåväl, det finns tre olika förslag som man har att ta ställning till. Det ena, som i rapporten kallas "UA E4" (blå korridor) på länken jag bifogar (s. 50, för den som är intresserad), placerar en station invid E.ON Arena. Inte för att detta innebär så mycket alternativ till bilåkande ifrån Sundsvall, men det är ändock av intresse tycker jag. Ja, om nu detta blir det vinnande förslaget då.
Föregående · 41 · Nästa