Historik
Föregående · 7 · Nästa"Har alla lag haft sin ekonomi i balans och hur ser den biten bättre ut inför framtiden?
- Ja, samtliga klubbar har fått sin elitlicens. Det enda som finns när är att Timrå hamnar i ett så kallat "kontrollår" på grund av sin rekonstruktion."
Ett band som jag sldrig hört faktiskt.
Den lördagen satt jag på BB med en nyfödd son i min famn. Vi ledde matchen och livet där och då nådde sin dittills högsta nivå. Vad kunde matcha det här, minns jag att jag tänkte. Om det inte varit...
...en skridskoskena som allt föll pladask på. Close but no cigar..
Ur en ekonomisk synvinkel så känns det inte som vi etablerade oss riktigt någon gång under alla de senaste 13 säsongerna. Inte med tanke på det risktagande som hela tiden fanns med i beräkningarna, enbart för att hålla skeppet från att sjunka. Rent sportsligt kändes ju läget helt ok.. om man lät bli att skrapa på ytan för mycket. Var det inte nån krönikör i Aftonbladet som redan -06 eller -07 eller nåt sånt förutspådde att Timrå IK inom några år var ämnade för konkurs. Gud vad man skrattade åt det kommer jag ihåg. Vem var han att tro nåt sånt? Ja, om man som honom nu inte fick full insyn i klubbens ekonomiska dribbel med pengar förstås.
Top 250
Ja, min bild av Elias Leksing är en spelare i starkt nedåtgående utveckling. Frögren gjorde kanske inte mycket väsen av sig i proffssejouren, men jämfört med our late captain känns han bättre på alla punkter. Fast det kanske säger mer om Granath än vad det gör om Frögren?
Redigerad kommentar
Ett av mina allra första hockeyminnen är när vi i kvalserien 1981 inför en utsåld Timrå Isstadion lirar knätofsarna av Leksand och vinner med 6-0. Det var det häftigaste jag hade upplevt där och då, förstås, och där och då startade min resa till att bli den jag är idag.
För visst är det så att man formats med och kring Timrå IK. Hur många timmar av ens liv har man inte tillbringat antingen på plats för att se på hockey live, eller för att se detsamma på TV, eller sittande i buss eller tåg för den delen på väg till eller ifrån detsamma?
Vi kan väl säga att jag började följa det här laget på allvar året jag hade fyllt 15. Åren däremellan var man mer som ett bihang. Sen tickade ju åren på och den ångest du efterlyser har nog gjort mer gott än ont vill jag ändå påstå. Lek med tanken att Timrå IK alltid varit ett elitserielag. Ja, t.om ett vinnande elitserielag, som bara kunde rada upp framgångarna en efter en. Då hade vi förmodligen inte varit där vi är just nu med pågående rekonstruktion och degradering, men ändå, då hade man säkert formats till en helt annan människa.
Som Supporter till Timrå IK har man fått vänja sig att aldrig nå dit man vill. Inte hela vägen. Att vackert ställa sig i kö och hoppas att man kanske blir sist vald, om ens det.
Aber doch.. vissa framgångar har allt skördats under min livsepok, så helt livegen har man inte tvingats vara och det är ju vid dessa få tillfällen de otaliga prövningar man med egen fri vilja genomhärdat har gjort att man ändå känt sig som en "vinnare". Riktigt rutten tröst lite i perspektiv, javisst, men vi ger aldrig upp, som det ju heter.
"Ångest är vår arvedel"
...det borde kunna bli en passande tatuering...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Grattis!
Redigerad kommentar
"Vad ska du spela i Timrå?
- Jag har förstått att de vill ha mig som center i första hand. Det är min favoritposition så det skulle passa mig bra."
Att han inte ska spela back tar jag som självskrivet. Var i laget han sedan ska placeras in får nog tiden utvisa. Så förstår jag det hela.
Om det nu var det du menade med ett "eget inlägg"??
Redigerad kommentar
NoMercy: Enkelt. Det kan du inte. Det du däremot kan göra är att ta bort namnet som står när du då väljer att besvara exempelvis Timrå Icon.
Jag fortsätter i ett nytt inlägg enbart för att visa...
På´t igen imorrn ba! :)
Såhär säger man i Sundsvall resp. Timrå kommun i ärendet:
Sundsvall: Barnen får vara på förskolan under den tid förälder arbetar, sover eller reser mellan arbete och förskola.
Timrå: Arbetstid/studietid plus restid är det som styr barnets närvaro.
Sedan kan det finnas speciella fall där det är barnets och inte förälderns behov som måste få styra. Vissa barn har det bevisligen mycket bättre på förskolan än hemma.
Timrå Icon: Min grabb har blitt 4 nu så nu är man förbi det där med blöjor sen rätt länge.
Det bästa med att ha barn i den här åldern är hur oerhört mycket man betyder som vuxen och den ynnest det är att få ha möjligheten att påverka ett liv. Som förebild för vad som är rätt och fel, som lekkamrat som för femtielfte gången bygger just precis den där legobilen, att vara den som ditt barn kan ställa alla de där frågorna till som det aldrig finns svar på, att vara den där stabile personen som så långt det är möjligt aldrig försöker svika ditt barn, o.s.v. Men lätt är det ju inte. No way.
Men jag kan verkligen inte förstå människor som av olika anledningar försummar sin roll som förälder. Livet har blivit mer komplicerat och ledarskapet kommer inte längre automatiskt med rollen som förälder, men att bara skita i allt är ju ingen lösning på problemet. Problem får du garanterat om du istället väljer att vända ryggen till när det börjar blåsa.
Sen slår det ju en nästan varje dag hur pass smarta barn är. Ofta mkt smartare än en själv och det påminns man ju som sagt om varje dag. Jag jobbar ju dessutom med barn i den här åldern så jag får verkligen så jag klarar mig.
”Det är lättare att leda en hel nation än att fostra tre barn”.
Winston Churchill.
"Även Timrå IK:s dåliga ekonomi väcker fortsatt starka känslor bland kommunens politiker och tiden är knapp. Men efter gårdagens diskussioner sade fullmäktige ja till en rekonstruktion och nu hoppas man att saken är utagerad.
Moderaterna och Folkpartiet reserverade sig mot beslutet."
Avd. ingen är förvånad.
Kom igen Bayern! :)
– Timrå är ett topplag i Allsvenskan. Vi tror att det här är ett bra steg och vi hoppas på samma utveckling som när Michael Raffl gick till Leksand."
Topplag, 2013/14???
Här får vi nog ta och vända på att köpa grisen i säcken. Här vet inte grisen om att han kommer att hamna i säcken innan han ens blivit köpt.
Redigerad kommentar
"Jag flyttar hem till Luleå för att jag vill vinna och tycker att det här skall bli hur kul som helst. Det här är starten på ett nytt kapitel i min karriär".
Härligt att HV71 genom Ledins uttalande genast målas upp som en icke-vinnare. :-)
Föregående · 7 · Nästa
Redigerad kommentar