Historik
Föregående · 6 · NästaDå är då och då är nu, lite så känns det. Jag börjar så smått ta in och acceptera vår plats i kön.
Redigerad kommentar
Vi får klara oss utan André Hult i afton. Klokt att spara honom ett par dagar till tycker jag.
Och när vi ändå pratar snabbmat....
mikenomad: Spontant gissar jag på att en övervägande del av den lite äldre delen av åskådarna som tidigare tillhört den s.k marginalpubliken ser på de konsekvenser som rekonstruktionen fått för företag och de handlar också därefter. Generellt tror jag att man i det läget ine alls gillar att klubben på något sätt har handlat utan egentlig eftertanke. I det läget väntar man kanske i det längsta med att åter stötta en "misskött produkt".
Hahl Bundy: Såg att Suppe gick "all in" här tidigare idag. Men då snackar vi lite andra teman än hockey
"Falling down".....
Redigerad kommentar
mikenomad: Minns hur det var under -80- och -90-talen. Degradering 1982, därefter en säsong som gick som på räls hela vägen fram till 8-0-viktorian hemma mot SSK i allsvenskan inför 8000 pers. Efter det monumental spelarflykt. De som hade hoppats på snabb återkomst insåg läget - liksom nu bestående av en ekonomisk brant backe utför - och såg därför ingen anledning att vara med på ett sackande tåg. Publiken då? Ja, jag stod ju där när åskådarantalet understeg etthundra (100) pers. t.ex.
Men säg att det var under knappt tio säsonger man knappt såg nåt ljus. Visst, allsvenskan några gånger under -80-talet, men exakt hur kul var det att bli särklassig jumbo? Alternativet att åka ur i playoff mot Nyköping under -90-talets första hälft var heller ingen hit.
När vi gick upp år 2000 hade vi haft en uppgång ekonomisk såväl som sportsligt flera säsonger på rad. Det är klart att människor vill gå och se laget spela när det är en sådan utveckling.
Vi är nog inte riktigt där än just nu, så jag säger att det nog är läge att sänka ambitionsnivån betydligt. Vi kommer med största säkerhet få brottas med lagen nånstans i allsvenskans mitt. De förväntade topplagen kommer vi få jäkligt svårt emot, det törs jag sia ganska säkert om. Fast jag har mer än gärna fel, det är bara den känslan jag har just nu. Jag har ganska svårt att begripa varför man satte ett budgeterat snitt så högt som 3300?
"Timrå IK:s André Hult (en av isens främsta aktörer mot Björklöven och även bra i inledningen mot Ässät) tvingades kliva av.
– Han fick en smäll åt huvudet, vi får avvakta och se hur han mår i morgon, säger lagets massör Kicki Höglund.
Tränare Nilsson nämnde backarna Robin Persson, Jens Westin och Wade Bergman samt forwardarna Daniel Öhrn och Ludvig Nilsson som lagets toppar."
’Pappa leker aldrig längre för han har hjärnskadning.’
Jag måste säga att jag lider med Sanny som människa för det pris han tvingats betala för sin tuffa spelstil. Även om han många gånger var en riktig gris som man inte hade några sympatier för alls så är ingen värd det han går igenom. Så länge han spelade i Timrå var det ju inga problem, så länge han inte gick över gränsen vill säga och det hände väl ett par gånger och jag inte minns fel.
Redigerad kommentar
Sanny Lindström lägger ner hockeyn | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Stämningen har ju lugnt sagt varierat väldigt mycket under den här tiden men det där familjära som du nämner och att man pratar med de man kommer nära som om man (nästan) hade varit kompisar for life. Och vissa har ju även haft den turen. Jag träffade min fru på E.ON's ståplatsläktare, som exempel. Ja, nu är det en lång historia som ligger bakom det (mycket längre än enbart läktarmötet och långt långt tidigare framför allt), men mötet betydde mycket och det dröjde ju inte länge innan vi säkte upp varann här. And so the story goes....
Jag har alltid haft den här sidan som min startsida och har jag inte varit på semester där jag saknat någon slags möjlighet till att koppla upp mig så har jag alltid följt med i tugget.
Jag kommer fortfarande ihåg den säsongen när sajten startade. Vi hade gått upp i ES och sajten låg då under "Hockeyligan". När säsongen gick mot sitt slut så var fortsättningen väldigt osäker vill jag minnas. Då allt låg under "Hockeyligans" vingar så var ju Marcus rärr maktlös om man skulle driva det vidare eller inte. Enbart för att få behålla de kompisar man hade vunnit under säsongen (det var ju från hela landet; Gävle, Göteborg, Stockholm, Ö-vik, everywhere) så blev det ett flitigt utbyte av MSN-adresser. Bara det liksom! Fiends forever... som sagt!
Jag har träffat en ex-sambo och en fru delvis genom det här forumet (ex-sambon definitivt). Helt otroligt egentligen!
Glansdagarna under mitten av -80-talet när laget inte ens lockade etthundra (100) pers. till matcherna känns, trots allt, inte som en så värst sannolik deja-vu.
Redigerad kommentar
Ett PUH!!1! kan man kanske kosta på sig, för även fast något annat resultat var högs oväntat är det förstås skönt när man har det svart på vitt. Nu börjar nästa etapp: sälja så mycket årskort det bara går och få folket att börja gå på hockey igen! Det kanske är en av fördelarna med att lira i HA där du har väldigt små möjligheter att följa matcherna annat än på plats.
Forza Timrå!!
Föregående · 6 · Nästa
Ödmjukhet, någon??
Här är en till som behöver öppna ögonen. Hur många pp i rad hade man utan att skapa en egentlig farlig målchans? Defensivt höll man ihop laget bra, men framåt kändes det mer än tamt.
På årets samt förra årets möte har man nu 0-7 i målskillnad. Man måste göra mål för att vinna i hockey.
Redigerad kommentar