Historik
Föregående · 8 · NästaEdler to miss two last games
Redigerad kommentar
Årskort - Privat - Timrå IK
Jag har tre frågor angående Gabriel Landeskog:
1: På vilka grunder är han lagkapten i Colorado Avalanche?
2: Vad är det som gör honom så bra att han ska ges plats i (jag vet, ett rätt så kasst) Tre Kronor?
3: Varför tycker Leif Boork det är så bra att Landeskog inte släpper ifrån sig (Boork sa: att han inte tappar densamma: tolkningsfråga) pucken i anfallszon och att det därigenom blir ok att bara åka runt, bara för att likväl ändå tappa den?
Sedan är det riktigt höga poäng på tanken att ha Landeskog och Järnkrook i samma kedja. Två killar som inte spelar pucken ifrån sig. Det kan nog bli bra lite på sikt. Kanske.
T T: Märkligt att man i ett inslag från SVT (sändningen från MittNytt) säger sig blivit nekade en intervju med Lars Nolander med orsak att MittNytt i sina reportage endast är ute efter att göra klubben illa, medan man i ett annat inslag (också det från SVT) pratar med just den nekande Nolander och visar i stort sett samma inslag som i nyss nämnt klipp.
Redigerad kommentar
När vi gick upp igen i ES våren 2000 var det en sån där totalkänsla. Den hade allt! Det är svårt att peka på något specifikt annat än att det var den bästa känslan man någonsin hade haft. Detta sett i perspektivet av en frånvaro och vandring i mörkrets land i 18 år.
Känslan när vi klarade oss kvar förra säsongen hade inte mycket som påminde om den för 13 år sen. Ifjol var det bara lättnad och ett blytungt ok som släppte från axlarna, typ.
Total glädje kontra att äntligan kunna andas ut, alltså. Så jag vill nog påstå att känslan efter ett guld kan påmina ganska mycket om hur exempelvis Leksands fans kände när deras avancenang blev klart.
"Christian has informed us that he will not sign a new contract now," he told Voetbal International.
"I think he and his agent want to see what their options are in the summer."
"Om allt går som på räls kan det vara nedsläpp i den nya arenan i september 2017.
I slutet av 1990-talet togs de första stegen mot Gränby Arena, som var arbetsnamnet då. I början av 2001 avslöjade UNT planerna på en evenemangsarena med 8 500 åskådarplatser intill Gränby centrum.
Nu har det gått långt över tio år sedan dess och turerna kring arenan har varit många.
Bara under de senaste tolv månaderna har det sagts att beskedet från EU-kommissionen är nära förestående. I höstas var det november som gällde, sedan blev det februari.
– Det var tänkt att vi skulle få ett besked i februari, men tyvärr blev det inte så och i stället fick vi en begäran om kompletterade uppgifter som vi nu har levererat, säger Roger Jo Linder.!"
Det här måste ha varit runt femte-sjätte klass nån gång för mitt första val i en final föll då på IF Björklöven. Dom spelade final mot AIK säs. 1981/82 och jag kände mig ju helt enkelt tvingad att då ha ett motdrag till att en klasskompis då höll på AIK, varför valet föll på Björklöven. Om det räcker där? Nä, trodde du det?
Nej, här kommer en ännu mörkare del. Säsongen efter, 1982/83, möttes då Färjestad och Djurgården i final. Ni vet, den där "Håkan Loob är homosexuell-finalen." Ja, och som riktigt anti nyss nämnd gotlänning och istället hyllande en "underdog" i form av DIF(ja, så kände jag då i vilket fall) så föll då valet den gången på stockholmarna. Och det här höll minsann i sig. Japp! Så under hela -80- och -90-talet höll jag på Djurgården i den högsta serien. Även jag har stått i Kempis och hållt på ett bortalag som då inte var Timrå. Ja, DIF mötte ju MoDo under slutspelet (i semi) säs. 1993/94, men förlorade i två raka. En värre "vända kappan efter vinden" är dock svår att göra här. För från att ha stått i Kempis och blåhållt på Djurgården så blev det ju så att Malmö stod för motståndet för Modo´s del i finalen. Och Malmö kändes ju hyfsat som "kusinen från landet". Så när Foppa drämde in den avgörande pucken i match 2 (och gav MoDo en ledning med 2-0 i matcher) stod jag på plats och klappade med.
Ja, så när faller bilan???
Ja, och jag som kraftigt förvirrad tonårskille (hjälp, jag vet inte vem jag är...än) föll för frestelsen att "inte vilja stå åt sidan" utan på plats i Gärdehallen fick han mig t.o.m att ställa mig i Sundsvallsklacken. Men, ja, men, ingen i den hallen var lika skadeglad som mig när hemmalaget förlorade (det måste ha varit säs. 1987/88) mot VIK Hockey med rätt klara siffror, 1-5, för att på bortais inte ha en chans utan man åkte dit med 3-8. Ja, för jag vill minnas att jag rätt snart kom underfund med att det kändes vansinnigt fel att stå där jag då stod. Jaja, en riktigt kraftig parentes i vilket fall.
Avd. "här har du en till som är dömd"... f-låt, f-låt, f-låt.... :)
Redigerad kommentar
Det ska verkigen bli spännande att följa de båda lagens utveckling nu när vi är nere lite på samma nivå igen. Det är väl så att vår "nivå" är lite osäker för tillfället, varför vi säkerligen får goda skäl att återkomma till vidare jämförelser i ämnet.
"Lars Nolander meddelar att det går sakta men säkert framåt. Han säger även att det troligtvis inte kommer hända något inom en vecka till."
Ja, nu är det knappast en person bakom det dårskap som Nordkorea pysslat med den sista tiden, men vad dom glömt bort att ta med i bilden är just precis EN människa. Kolla själva....

Föregående · 8 · Nästa