ellis

3241 inlägg · 699 besäkare

Historik

· 45 ·
Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Bifbiffen: Ja, han hann göra avtryck och vara produktiv på sin lilla skadefria tid. Har svårt förstå varför inte en sån spelare ska få chansen en säsong till.

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Zaborsky nu då. Hur många matcher fick han chans att spela i BIF? Mellan 10-15...


Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Känner mig lite Mr Neggo idag. Räds att vi får en sämre spelartrupp 17/18...

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
honken21: Håller med. Men Jesper är de facto redan uppe som rykte på eliteprospects. Då blir man oroad.

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Vidare undrar man varför det surras kring våra lovande junisar. Borde vara självklart att signa kontrakt med t ex Boqvistarna. Finns juingen rimlighet alls i att fostra talanger och sen låta konkurrenter ta över dem.

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
tjugo8: Inte alls bra. Man undrar vem Bengtzén i så fall ska övertrumfa Zaborsky med...?

Brynäs IF > Sv: Final
{5915}: Ja, det håller ju inte med en 1:a-lina totalt icke-producerande när det gäller som mest...

Brynäs IF > Sv: Final
Ingen dålig moståndare vi har heller, ska vi konstatera. HV har överraskat nästan lika mycket som Brynäs den här säsongen. Nästan, alltså.

Brynäs IF > Sv: Final
honken21: Nä det här är... jag vet inte vad. Bara konstatera att de inte pallade den delikata utmaningen och det känns förbannat tråkigt. Visar att det finns en del att jobba på även med detta laget.

Brynäs IF > Sv: Final
kennys: Allra minst SM-finaler.

Brynäs IF > Sv: Final
Zappaholic: Ja kanske det. Det jag svarade på hans ord är väl vad vi andra i alla fall känner.

Brynäs IF > Sv: Final
Krap Nek: Det har du så rätt i. Man undrar vad de har emot Brynäs egentligen alla. Men de får väl bli belåtna och nöjda till slut nu då, armadan av Brynäs-dissare i media av alla de slag. Alla har väl rätt till ett tyckande, men när det hela tiden blir emot Brynäs och i deras motståndares favör, då är det osmakligt.

Brynäs IF > Sv: Final
Hantera press och inte minst förväntningar är nåt hela laget måste lära sig för att bli nummer 1. På lördag slipper de detta. Det brukar de klara bättre. Men hjälper knappast den här gången.

Brynäs IF > Sv: Final
SWEATT: Det kallar jag jämnårig.

Brynäs IF > Sv: Final
Måste kännas oerhört tufft för Sandström. Har ju en egen match-i-matchen mot jämnårige Söderström också. Tyvärr är inte Felix tillräckligt mentalt stark ännu, verkar det. Bengtzén måste allt hitta nåt nytt mellan stolparna under våren.
Sen undrar man: Var är 1:a-kedjan!?

Brynäs IF > Sv: Final
Skulle, med rejäl ansträngning, kunna smälta en uddamålsförlust i en sån här match. Men inte att de faller pladask och genant i en guldmatch hemma.

Brynäs IF > Sv: Final
Leonardo: Fan tro´t. Då gör de en bragd.

Brynäs IF > Sv: Final
Så jäkla trist det här. Men farhågorna fanns i alla fall hos mig att de mentalt inte skulle palla den här haussen. Hade varit underbart ta ett guld när vi kommit så här långt och hade detta läge. Kan dröja år tills nästa gång.

Brynäs IF > Sv: Final
Tyvärr är jag dålig på att länka, men ni har väl sett artikeln i Sportbladet om Tomas Sandström och hans vurm för Brynäs inför avgörandet.
Hans två säsonger i klubben 1982-84 var under de mer mörka och svaga Brynäs-åren. Märkligt dåligt det gick de där åren med tanke på de ändå rätt bra spelarna laget hade.

Brynäs IF > Sv: Final
KalleTeodor: Riktigt bra skrivet. Stefan Bengtzén - Brynäs IF kan inte ha en bättre sportchef. Hans jobb med spelartruppen efter fjolårssäsongen kan inte nog berömmas. Och jag både hoppas och tror att hans försäsongsarbete nu i år blir lika framgångsrikt inför 17/18.

Brynäs IF > Sv: Final
Skrubben: "en vecka"? Ett halvår här...

Brynäs IF > Sv: Final
{5915}: Instämmer. Ska egentligen inte gå ta guld utan en producerande 1:a-kedja. Förstår inte varför de hux flux blivit så uddlösa. Men visar att det finns kapacitet bakom, som tur är. Starkt!

Brynäs IF > Sv: Final
Leonardo: Nja, kan HV förlora två raka hemma så finns risken även för Brynäs. Allt kan hända, men hoppas publiken bär fram laget nu på torsdag.
Sen bifhjärta, håller inte med dig om att det är tufft slå till motståndare i spelargången. Dumt och barnsligt, Granström.

Brynäs IF > Sv: Final
Så toppen detta känns! Ingen Stora Darren på torsdag nu bara.

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Malinder: Tja, hoppas det är en tillförlitlig pippi du hört låta då. Helst hade jag en deppig kväll som denna bytt ut ditt frågetecken mot ett utropstecken.

Brynäs IF > Sv: Final
Varför hoppas det plötsligt över en dag i finalprogrammet? Hela två pausdagar till veckan, tisdag-onsdag...

Brynäs IF > Sv: Final
KalleTeodor: "Nästa match har lite av karaktären att man kan chansa lite."

Det tror jag inte så många håller med dig om, förstås. Gäller ju "allt", att skaffa sig matchboll, som det brukar sägas.
Men Jensen ska självklart inte spela om han inte är kurant. Fast det verkar han ju inte varit på flera veckor om det nu är så. Så varför har han spelat?

Brynäs IF > Sv: Final
Jag tycker ju att en man skiljer sig från mängden på Cmore. Tommy Åström. Riktigt bra analytiker. Mera neutral.

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Malinder: Är det en fråga du kastar ut eller har du nån nyhet om det på fötterna?

Brynäs IF > Sv: Final
Funderar inte bara på Jesper Jensens form i det här slutspelet. Clarks och Lindbloms produktivitet har också avstannat. En förstakedja som inte träder fram i protokollet när det är som viktigast, då vinner man inget guld.

Brynäs IF > Sv: Final
noBeard: Den allmänna attityden mot Brynäs är väldigt nedlåtande tycker jag bland skribenter, TV-reportrar och andra. Det fokuseras allt som oftast på det lag vi möter tycker jag. Wennerholm i Aftonbladet, Renberg och Andersson på SVT, Granqvist på Cmore som exempel, alltid verkar det vara så givet att det är Brynäs som är the underdog, vilka man än möter och det är så överraskande/sensationellt om Brynäs gör mål eller vinner matcherna. Får utslag av detta.

Brynäs IF > Sv: Final
Jag har väldigt svårt tro att HV förlorar två raka hemma. Så i bästa fall känner jag att vi kan ta det till ett avgörande på fredag genom att vinna onsdagsmatchen i Gävle.

Brynäs IF > Sv: Final
Vi kan väl ändå i motgången medge att HV 71 inte heller är den lättaste nöt att knäcka. De gör en - överraskande - bra säsong.

Brynäs IF > Sv: Final
Forsberg 1978: Kommer naturligtvis kännas jättetungt närmaste halvåret om detta nu går åt fanders. Om man ska se nåt "positivt" i ett finalfall är det väl att föreningen och laget kan gå in i nästa säsong med största möjliga motivation. Sen vet man förstås inte när vi står i en final igen, vilket är jobbigt.
Tycker det finns några spelare som inte riktigt håller i såna här avgörande slutspelslägen. Måste förstärkas på vissa punkter inför hösten.

Brynäs IF > Sv: Final
Jensen ja. Vad har hänt? Var ju en klippa stora delar av grundserien och lite i början mot LHC i kvarten. Sen anonymiteten själv när det gäller som mest...

Brynäs IF > Sv: Final
Bratwursten : Inte direkt nej. Men de fullföljer matcherna bättre. Det är där Brynäs syndat upprepat i det här slutspelet. Tappar matcher som leds och antingen förlorar eller får spela betungande s d som påslag till det täta matchandet.

Brynäs IF > Sv: Final
Kanske för bra för att bli sant att vi tar guld också denna uppsving-säsong?

Brynäs IF > Sv: Final
Min teori är att laget inte riktigt orkar längre fysiskt av betydligt mer matchande än HV. Var rädd för det innan finalspelet och farhågorna verkar befogade.

Brynäs IF > Sv: Final
Lindström: Aj aj då. Kan det vara färdigspelat?
För övrigt känner jag en viss oro idag (som om jag aldrig gör det...) att det kan komma ett bakslag. Fortfarande är det mest det här med farhågorna kring om Brynäs ska orka fullfölja fysiskt som spökar för mig.

Brynäs IF > Sv: Final
tjugo8: Ja dessa ska verkligen äras och berömmas för vad de på kort tid förvandlat Brynäs till. Klart man ska ha små marginaler med i bilden, men finns ingen annan klubb som åstadkommit sånt sportsligt uppsving på ett år som Brynäs 2017.

Brynäs IF > Sv: Final
Bratwursten : Bra skrivet. Det är säsongens uppsving Brynäs svarat för i svensk elit sett till upp-som-en-sol-och-ned-som-en-pannkake-säsongen ifjol. Nu gäller det att förvalta detta på ett konstruktivt sätt även nästa säsong. Inte se en rad tongivande spelare försvinna och till dem inhämta sämre ersättare.

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Kilström kvar.
Zaborsky kvar.
Ikonen kvar.
Måste bli så!

Brynäs IF > Sv: Final
Skulle Brynäs tappa det här nu lär man aldrig komma över det...

Brynäs IF > Sv: Final
{7800}: Nä då, väl tänkt. Jag tror att detta mål som nu ska falla kan avgöra hela matchserien.

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Vilken back är det Sportbladet nämner nu på gång till Brynäs?

Brynäs IF > Sv: Final
{6984}: "Vi vinner och vi får tillbaka guldet HV stal från oss 95 😊😉"

Nja, nu ska vi inte vara stöddiga. "Stal"? Man kan inte stjäla nåt från nån som inte innehar eller äger. Brynäs ägde inget guld -95.

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
{7510}: Är det så? Två år har han väl vart med.

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Vad säger ni, vilka med utgående kontrakt tror ni Bengtzén kommer förlänga med. Hur går det t ex för och med Zaborsky, Ikonen, Zanetti?

Brynäs IF > Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Ser att SHL-konkurrenter börjar rycka i Anton Lander. Vill gärna ha han till Brynäs.

· 45 ·
Om ellis
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(