Historik
Föregående · 48 · NästaFan måste dom lägga sig ner JÄMT när det är såna här viktiga matcher...FAEN va TRÖTT jag blir...GÖR nånting TJ!!!!
Jaha...som vanligt då..då blir det väl en 7:e då...och den vinner vi aldrig;)
Huge:
Hahaha...såg inte så långt i klippet...nä precis "bara för att DU inte gillar brynäs..".. Huvudet på spiken:)
Och "Tror du vissa lag pratar om att filma/förstärka"...hur fan kan aftonbladet ha han på sin lönelista??
Redigerad kommentar
Scott Stevens hade varit en våt dröm att ha med på Måndag.
http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/afterice/article14566890.ab?start=446
Ca 8 min in i klippet börjar han prata om Brynäs....gillar inte Ros direkt..
Men däremot blev Järnkroks filmning en fis i rymden för mig när jag fick jämföra med vad Svedberg gjorde. Och det är allt jag hade att säga om det...(som Forrest Gump skulle sagt)
" värnlös 39-åring"
Om han inte är 22 längre så tror jag nog att Dacke råkat ut för värre saker än att bråka med Lasu...han hade nog kunnat försvara sig MYCKET bättre om han inte var så jäkla smart (tror jag)...
Skulle inte förvåna mig ett dugg om gubbjäveln (3 år äldre än mig så nu är jag verkligen elefant i porslinsfabrik) åkt och retat upp Lasu så han snedtände bara för att spräcka deras dödar-kedja. Sen tog han helt enkelt stryk för att inte förstöra för laget.
OM det var så (vilket jag är övertygad om faktiskt), så växer Dacke ett par dm till i mina ögon:)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Förstår inte vad du menar??
Jag äälskar sympatiska, osjälvgoda och ödmjuka motståndare..:o
Var därför jag var tvungen att skriva att inte alla scenarion var med... men att Bertilsson sätter in en open-icer på Fröken ligger ganska högt på listan (om det händer kommer ni garanterat höra min plats i arenan förresten);)
70 Rodrigues:
Önskescenarion. (inte ALLA möjliga scenarion uppräknade)
1. KROSSA FBK. Får SAIK i finalen som vi avgör match 6 härhemma (Torsdagsmatch... ok att fyllemissa jobbet på fredag)
2. KROSSA FBK, och förlora finalen mot antingen SAIK eller AIK.
3. Förlora mot FBK, AIK KROSSAR FBK i finalen..
4. Förlora mot FBK, SAIK KROSSAR FBK i finalen..
(Röda tråden är inte för tydlig hoppas jag)
Gurra88:
Ursäkta om det är "old news" men fy faen va skönt att Bertilsson kan vara tillgänglig...han kommer VERKLIGEN behövas i semin.
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/bade-bertilsson-och-holmqvist-ar-tillbaka/
Ödmjukhetsmästarna överträffar varann inne på deras forum...fast samtidigt har dom väl gjort sig förtjänta att vara kaxiga efter att dom spelar final typ varje år...
Han menar nog att han skrev "efter elitserien"...damerna - riksserien..
Huss:
"Där förstod jag att vi skulle fixa det hela och knuffen från Granis på Andersen var så där lagom småful för att det skulle få passera."
När jag såg reprisen första gången tyckte jag det var interference av Granis, men sen när jag såg senare att han blev crosscheckad så ändrade jag mig.
Som Huge säger, det var alldeles lagomt småfult att trycka till Dansken i fallet så att händelsen fick passera:)
Även om det är en otroligt ful grej så är det inget klubben ska gå ut i media och ta avstånd ifrån tycker jag.
Det är en sak om det är Bertuzzi/Ekman tilltag som utförs, då tycker jag man ska gå ut i media och fördöma.
Men en filmning, oavsett hur grotesk den är tycker jag man ska låta Calle skämmas för själv...
Han ska ha all cred.
Men största rosen ger jag till Dacke idag...fuckar upp deras "dödar-lina".
Gonatt och söta drömmar:)
Gött att man fixade det där slutspelspaketet.....förhoppningsvis kommer det en FET faktura i April :)
Mmmm, brukar vara inne och snoka där med, och eftessom dom normalt inte har det bästa ögat till oss (MILT uttryckt) så kommer jag nog inte gå in där och kolla nu....skulle bara bli förbannad.. (håller förmodligen med dom i sakfrågan, men med all säkerhet INTE hur dom uttrycker den)
Precis... focus på att vi är i SEEEEEMI...
Jag tycker slagsmål tillhör hockeyn - ja.
Gnäll hur mycket du vill, jag står för det jag tycker....
Zappaholic:
Nu blir det eufori eller mardröm i Semin.
Kan inte föreställa mig hur underbart det skulle vara att slå ut äckel-dansbandet...
Men samtidigt är det det värsta som finns att få stryk av Äckel-dansbandet...
Jajjen:
Ja, han får en klubba i bröstet och slänger huvet tillbaks och håller för munnen... Oavsett hur misshandlad han blivit tidigare så är det där INTE OK!!! Tråkigt men nu kommer Rivaldo, Goren och Järnkrok placeras i samma fack!!
Jag är objektiv nog att inte försvara det där för det är vidrigt.
MEN, jag koommer glömma det nu och bara njuta av segern!
Sluta försvara Järnkrok...det där var ingen "förstärkning"....det var en riktig rivaldofilmning.....och det HATAR jag.
MEN .... SEMIFINAL...!!!
Mikael Karlsson:
Låt lillpojken vara lite bitter....skit i han så kryper han härifrån snart....
SEMIFINAL!!!!!!!
FYYYYY FAAAN VAAA SKÖÖÖÖNT!!!! GÅR PÅ -mooooln!!!!!!!!
Jag håller med dig tyvärr...även om du är dryg 99% av tiden
Ja men vad söäger ni nu då, det där var pinsamt.
Anders Blank:
Förstår alla som gläller på filmiga Brynäs nu...även om vi fick ett mål av det så skäms jag för Järnkroks "Rivaldo"...äckligt!!!
Hoppas på smolk i glädjebägaren nu!
"Bara hoppas att TJ tar sitt förnuft till fånga och låter någon annan än Dackell spela med Larsson och Ollas"
Ja, tyvärr känns det som han (hans rutin till trots) gör mer skada än nytta med dessa herrar.
Bissett_19:
Som du så tror jag ingenting heller, utan bara hoppas.
Tror faktiskt jag ska skita i att kolla på matchen med...även om den går på teve.
Sen min "Tröjincident" senaste hemmamatchen vet jag inte om jag vill jinxa laget genom att titta..(såg inte 0-5 vinsten heller nämligen)
Men jag VILL JU TITTA!!!!
(När f-n gick jag och blev viskeplig????):o
Aah, det var ett 3-1 tips med också...såg bara "Svedberg 97,47%" i din citering. Då gör Messerschmidt-Horace en pudel och säger att du har alldeles rätt.
Utan att pocka fram miniräknaren och säga hur, så kan jag garantera att det är teoretiskt möjligt.
Huge:
"Många verkar göra det enkelt för sig genom att skylla gårdagens torsk på en enda spelare"
Vem skyllde förlusten på Dacke?
Håller med dig till fullo angående Dackell... Sa det till polarn på matchen igår att Dacke fan inte hänger med. Synd men sant.
Matchtröjan kommer inte fram förrän nästa säsong nu. Lessnade vid avblåsningen runt 8:40 i sista perioden, tog av mig tröjan och slängde den under stolen.....och vad händer???!!!... Ber om ursäkt för förlusten, den kommer inte användas mer detta slutspel!!
Är så jäkla sugen på att dra på mig Brynäströjan, men jag har sånt jäkla dåligt trackrecord med den så jag vet inte om jag vågar ha den på mig:s
Kul med lapp på luckan, men samtidigt har ju Ticnet förr sagt att det är fullsatt och sen så är det fortfarande 1000 gubbar (o kärringar;)) från fullt ändå..
Bissett_19:
Det går aldrig att vara lugn som Brynäsare. Honken borta alltså.... Inte för att det nödvändigtvis behöver var negativt men men.
3 matchbollar känns ju jäkligt najs, men förlust i kväll och det blir tufft igen.
Blir en ångestfylld resa i kväll igen är jag rädd för...
Huge:
"Det var mer ett konstaterande."
Ok, och Gurra kan inte få konstatera det utan att du ska gå haywire på han eller??
""T.Jonsson spelar det spel som passar det spelarmaterial han har bäst. Därför har vi sett framgång hela året."
Precis.
Och CZ spelade det spel som passade HANS spelarmaterial bäst."
Återigen ett konstaterande (som jag tycker är ett bra konstaterande rent av) som jag inte ser någon anledning för dig att lacka ur på honon för.
Kan för övrigt i nuvarande diskussion inte någonstans se att gurra klankar ner på CZ att han inte skulle spela enligt hans dåvarande förutsättningar.
sylf:
Mmm, är lite avundsjuk på Kvallagen på ett sätt efterssom känslan att klara kvalet tamejfan slår allt annat (borderline lika bra som SM-guld...men mer pga lättnad än nåt annat.
Vi satt brevid nån leksing minns jag -08 som var så övertygad att dom skulle vinna den där matchen...var nästan helt tyst i hallen efterssom alla var så nervösa....den matchen var sjuk minns jag på det sättet.
Resan till VIK blev ju ganska lyckad sen (tyvärr obedövat för mig efterssom jag körde)...fick ju till och med se tjecken jobba hem och täcka skott:)
Undra om inte staten ska gå in och reglera att folk över 40 inte får gå på eller intressera sig av slutspelshockey.... Kan inte vara nyttigt för kroppen att gå och vara så här nervös....
Ja, det är ju en bedömningsfråga. Är Jimmie den ödmjuka typen och säger att han tycker det är straff så cred till han. I min värld är det där inte straff i alla fall...en 2a hade jag inte reagerat på alls men straff??...i en sudden.... i en kvartsfinal...
Ja, vi tycker ju alla olika och det är en bedömningsfråga så..gjort är gjort..
"Kanske skulle de haft mindre med istid."
Ja, även om jag är för att spela dom som är hetast för stunden så kan jat inte säga att Iron och Silver varit så kalla att man ska spela dom mindre...
Där måste Pucken haft otur när han tänkte..
Kollade på situationen nu och...Allvarligt??? Straff??? och sudden i en kvartsfinal???
Nog trodde jag när jag hörde om situationen att han skulle vara liiite renare än sådär. Ja, Saik blev rånade där...men domarna upphör ju inte direkt att förvåna (våran egen situation i åtanke bl.a.)
Nä Huge, även om du kan mil mer om hockey än mig så är det där INTE nåt som skall användas på domarutbildningarna för att påvisa vad som är en solklar straff...det kan du ALDRIG övertyga mig om.
Föregående · 48 · Nästa
Mmm, inför kvarten räddes jag Frölunda mest faktistk.. Ville helst ha HV, sen FBK och allra sist FHC...
Är försiktigt optimistisk inför semin, men kommer ALDRIG ta ut nåt innan vi har 4 matcher vunna mot dom..