Historik
1 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer tacklingsbenägna. Vi är många som väntat på Hartmanns genombrott som egentligen aldrig har kommit fullt ut och han har nu hunnit bli 32 år och har dragits med flera större skador senaste åren. Poängskörden imponerar inte heller helt och hållet givet vilka spelare han haft omkring sig, speltid i PP mm. Ett ganska bra kontrakt att komma ut ur från Timrås sida om man ska vara 100% cynisk.
Att just han lämnar just nu är nog ingen större sportslig katastrof. Skulle Timrå kunna bli av med en post till på forwardssidan (vi vet alla vem) och ta in en riktig klassback i PP och Heikkinen kan steppa upp en nivå kan vintern bli rolig.
Lycka till Hartmann mot alla lag utom Timrå! Och tack för allt du gjort här!
Att just han lämnar just nu är nog ingen större sportslig katastrof. Skulle Timrå kunna bli av med en post till på forwardssidan (vi vet alla vem) och ta in en riktig klassback i PP och Heikkinen kan steppa upp en nivå kan vintern bli rolig.
Lycka till Hartmann mot alla lag utom Timrå! Och tack för allt du gjort här!
+ 8
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Ja jag skulle också gärna se en Heikkinen i full form. Han får bevisa på träning och försäsong att han förtjänar en plats. Förra säsongen spelade han högre upp i kedjorna än Westfält och han spelade även PP så jag väljer att inte titta på poäng. I min subjektiva värld går Westfält före just på grund av storlek, defensiv kompetens och förmåga att vara backup i centerlinan.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
X-Län: Jag har ställt upp kedjorna utan inbördes rangordning. Kanske att den som är längst ner är mer av karaktären 4:e kedja men min tanke var att ha jämna kedjor som fungerar, är tunga att möta och kan rulla på och nöta ner en motståndare
+ 1
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Spännande med lagbygget nu känner jag. I väntan på CL-avspark skriver jag av mig lite hur jag tänker att Timrå ställer upp nästa säsong. Kedjorna är balanserade dvs utan rangordning
Wedin-Lander-Hartmann
Dessa har spelat ihop tidigare och är hållbara både offensivt och defensivt.
Gardiner-Eriksson-Genborg
Förhoppningsvis kan juniorerna ta ytterligare ett kliv framåt och kan Genborg med sitt fysiska spel klämma fast motståndarna i sargen och få pucken fri till Eriksson som kan hitta Gardiner i bra skottläge. Då kan det smälla bra.
Otto-McLovin-Lundmark
Ja den gode Lundmark får en chans till av mig även om hans återkomst lämnade en del att önska. Men hans raka spel och härliga personlighet är givande för laget och det är inte första spelaren som återkommer från Nordamerika som har svårt att hitta tillbaka till rytmen i svensk hockey. Jag tror också han Gaths hockey kommer passa honom bättre.
Westfält-Levinsson-Forsell/WallE
Ja Westfält kommer med på en kant. Jag tycker han gjorde det ganska bra som ytter mellan varven. Han kan också spela center vilket är viktigt att ha en sån igång om det skulle bli skada eller avstängning på centerlinan.
Med på läktaren: MPS. Den gode Mange får bli vår nye Boyce som kan gå in i vilken kedja som helst vid behov.
Utanför just nu: Heikki, Lilja
Kedjorna känns jämna med utspritt målskytte. Storlek, tyngd och right-skytte har vägt tungt i min uppställning. Tanken är att alla kedjor ska kunna spela 0-0, helst 1-0, i sin match i matchen.
Wedin-Lander-Hartmann
Dessa har spelat ihop tidigare och är hållbara både offensivt och defensivt.
Gardiner-Eriksson-Genborg
Förhoppningsvis kan juniorerna ta ytterligare ett kliv framåt och kan Genborg med sitt fysiska spel klämma fast motståndarna i sargen och få pucken fri till Eriksson som kan hitta Gardiner i bra skottläge. Då kan det smälla bra.
Otto-McLovin-Lundmark
Ja den gode Lundmark får en chans till av mig även om hans återkomst lämnade en del att önska. Men hans raka spel och härliga personlighet är givande för laget och det är inte första spelaren som återkommer från Nordamerika som har svårt att hitta tillbaka till rytmen i svensk hockey. Jag tror också han Gaths hockey kommer passa honom bättre.
Westfält-Levinsson-Forsell/WallE
Ja Westfält kommer med på en kant. Jag tycker han gjorde det ganska bra som ytter mellan varven. Han kan också spela center vilket är viktigt att ha en sån igång om det skulle bli skada eller avstängning på centerlinan.
Med på läktaren: MPS. Den gode Mange får bli vår nye Boyce som kan gå in i vilken kedja som helst vid behov.
Utanför just nu: Heikki, Lilja
Kedjorna känns jämna med utspritt målskytte. Storlek, tyngd och right-skytte har vägt tungt i min uppställning. Tanken är att alla kedjor ska kunna spela 0-0, helst 1-0, i sin match i matchen.
+ 3
Timrå IK > Sv: Silly Season 2026-27
Nu tänker vi positivt här! Följande kommer hända:
Nubben kommer värva in en ny förstafemma dvs 1 toppcenter 2 vingar och en riktigt bra back. Kontrakt bryts med Lilja Heikkinen och Pääjärvi.
Per Svensson är så där Per Svensson bra igen efter en riktig försäsongsträning. Didde och Wedin får vara hela och friska en hel säsong för en gång skull.
Jacob Johansson blir uttalad förstemålvakt och kommer in i nästa säsong med 2 nollor första 5 matcherna och fortsätter med det stabila spelet hela säsongen. GAA 1.89
Danske backupen gör det bra när han kommer in och avlastar var 6-7 match med GAA 2.06
Dahlén drar axeln på försäsongen och EP14 har en sån där formsvacka han kan ha och bägge blir utköpta från sina kontrakt och kommer tillbaka redan till november uppehållet. Hållander ansluter efter jul.
Juniorerna tar stora kliv i sommar och håller hov i varenda byte de är på isen. Landets ögon brinner svarta i slutet av varje match (om det behövs)
Se så. Nu tänker vi positiva tankar! Trevlig sommar!
Nubben kommer värva in en ny förstafemma dvs 1 toppcenter 2 vingar och en riktigt bra back. Kontrakt bryts med Lilja Heikkinen och Pääjärvi.
Per Svensson är så där Per Svensson bra igen efter en riktig försäsongsträning. Didde och Wedin får vara hela och friska en hel säsong för en gång skull.
Jacob Johansson blir uttalad förstemålvakt och kommer in i nästa säsong med 2 nollor första 5 matcherna och fortsätter med det stabila spelet hela säsongen. GAA 1.89
Danske backupen gör det bra när han kommer in och avlastar var 6-7 match med GAA 2.06
Dahlén drar axeln på försäsongen och EP14 har en sån där formsvacka han kan ha och bägge blir utköpta från sina kontrakt och kommer tillbaka redan till november uppehållet. Hållander ansluter efter jul.
Juniorerna tar stora kliv i sommar och håller hov i varenda byte de är på isen. Landets ögon brinner svarta i slutet av varje match (om det behövs)
Se så. Nu tänker vi positiva tankar! Trevlig sommar!
+ 21
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Zäta75:
Utifrån de spelare vi vet/antar spelar i TIK nästa säsong skulle jag vilja se att vi startar ungefär såhär:
1/2a Hållander - Lander - Dahlen
1/2a EP - Hanzl - MPS
3e Hartman - Miehlo - Wedin
4e Boyce/Lundin/OJ/WallE/EA- Lundin/Boyce/OJ/EA - Lundin/Boyce/OJ/WallE/EA
Exakt vem som tar vilken position i de två första ledande lajnen får väl kemin på försäsongen avgöra och Ante lär pröva lite olika kombinationer för att hitta rätt.
Det jag gillar med den här uppställningen är 3e lajnen som kommer vara riktigt tung att möta och som blir en enormt viktigt shuttingdowlajn. Ev skulle Lundin kunna ta Miehlos plats som C här. Även Hanzl skulle kunna gå som C i 3dje om vi hittar en speldosa till C som skriver långt avtal med Timrå.
Det som vore optimalt, om ekonomiska resurser finns, vore en högerskytt med sniperegenskaper för topp6 och då tror jag det skulle vara på MPS plats ovan en sådan skulle gå in. MPS skulle då skapa en konkurrenssituation mot 3e kedjan och alla spelare i 3dje skulle utmana top 6.
Det som oroar mig är kvaliteten på 4e där jag tror vi skulle behöva ha en nivå till jämfört med hur det ser ut nu för att på allvar kunna konkurrera om en topp4placering både i grundserie och i slutspel.
Utifrån de spelare vi vet/antar spelar i TIK nästa säsong skulle jag vilja se att vi startar ungefär såhär:
1/2a Hållander - Lander - Dahlen
1/2a EP - Hanzl - MPS
3e Hartman - Miehlo - Wedin
4e Boyce/Lundin/OJ/WallE/EA- Lundin/Boyce/OJ/EA - Lundin/Boyce/OJ/WallE/EA
Exakt vem som tar vilken position i de två första ledande lajnen får väl kemin på försäsongen avgöra och Ante lär pröva lite olika kombinationer för att hitta rätt.
Det jag gillar med den här uppställningen är 3e lajnen som kommer vara riktigt tung att möta och som blir en enormt viktigt shuttingdowlajn. Ev skulle Lundin kunna ta Miehlos plats som C här. Även Hanzl skulle kunna gå som C i 3dje om vi hittar en speldosa till C som skriver långt avtal med Timrå.
Det som vore optimalt, om ekonomiska resurser finns, vore en högerskytt med sniperegenskaper för topp6 och då tror jag det skulle vara på MPS plats ovan en sådan skulle gå in. MPS skulle då skapa en konkurrenssituation mot 3e kedjan och alla spelare i 3dje skulle utmana top 6.
Det som oroar mig är kvaliteten på 4e där jag tror vi skulle behöva ha en nivå till jämfört med hur det ser ut nu för att på allvar kunna konkurrera om en topp4placering både i grundserie och i slutspel.
+ 1
1 · Nästa
Wedin-Lander-Lundmark/Forsell
Gardiner-Eriksson-Genborg
Otto-McLovin-Lundmark/Forsell
Westfält/Heikkinen-Levinsson-WallE
Extra på läktaren: MPS
Utanför truppen: Lilja
4 jämna kedjor (jag värderar dem inte 1-4) där alla borde kunna spela 0-0 i sin match i matchen och avgöra när lägen uppstår eller i PP. Jag bygger laget efter att sprida ut tyngd, tacklingar och målskytte över 4 jämna kedjor.