Historik
Föregående · 5 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Ja finns lite igenkänning i det och Finjä…. kommer göra turneringens match som vanligt mot Sverige. Dom är extremt disciplinerade i egen zon och ger inte bort nånting och attackerar stenhårt när dom får chansen. Tre kronor hade behövt en målis som kunde spika igen idag men man måste även kunna skapa farligare chanser framåt.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
TheMacamush: Ja jäkligt tråkigt för Clara om OS är över för hans del nu.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Jo naturligtvis Gustafssons ingripande som ser skakig ut överlag. Han lär inte stå i nästa match. Spelet såg annars bra ut i första perioden och dom gick till periodpaus med en ledning. Problemet började mer i andra efter att Italien kvitterade. Spelarna blir långsamma i beslutsfattandet och skridskoåkningen och slutar spela på instinkt. Italien började även vinna mer närkamper. Lite oroväckande om dom det blir krampaktigt istället för att bara köra på mot ett lag som dom bara ska slå. Clara gör det bra men han får även bra hjälp framför kassen där Italienarna jobbar hårt.
Något bättre på slutet efter Nylanders mål.
Något bättre på slutet efter Nylanders mål.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
havre: Dom flesta tränare på elitnivå är beredda att flytta på sig om det dyker upp något som är lukrativt och intressant. Det kan naturligtvis alltid vara en familjesituation som påverkar ett val men han är ju tydlig med att han vill jobba med ett klubblag igen.
Sen vet jag inte vilka löner en asstränare har men han har ju varit länge i Saik och då är det väl rimligt att han vill prova något nytt. Då borde Gävle och Brynäs vara intressant med tanke på hans historia med klubben också.
Han verkar ju även vara öppen för en post som huvudtränare om det dyker upp nåt så frågan är väl om det är det han söker i första hand. Det känns väl egentligen som ett ganska naturligt steg för honom att ta nu.
Sen vet jag inte vilka löner en asstränare har men han har ju varit länge i Saik och då är det väl rimligt att han vill prova något nytt. Då borde Gävle och Brynäs vara intressant med tanke på hans historia med klubben också.
Han verkar ju även vara öppen för en post som huvudtränare om det dyker upp nåt så frågan är väl om det är det han söker i första hand. Det känns väl egentligen som ett ganska naturligt steg för honom att ta nu.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Tyvärr har Harrys stängt sen några år i Karlstad.
Det är bara och ta tjuren vid hornen och ge sig in i lejonkulan 😁
Det är bara och ta tjuren vid hornen och ge sig in i lejonkulan 😁
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ska på O'Learys i Karlstad och se matchen med en kompis som är ur-Fbk:are 🫣 Hoppas naturligtvis att vi förstör stämningen på haket idag 😁
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Håller med angående Wallin som tagit en del märkliga beslut och även haft uttalanden om egna spelare som känts konstiga. Tålamod är väl inte hans signum men att låna Plato i en liknande situation som Brynäs har nu med skador och spelare borta på OS har man inte så svårt att förstå.
Dagens match kan vara helt avgörande för chansen att nå en topp 6 placering i slutändan.
Dagens match kan vara helt avgörande för chansen att nå en topp 6 placering i slutändan.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Rickard Wallin vilar inte på hanen, Färjestad lånar in Hampus Plato från BIK Karlskoga.
Länkar:
Sportbladet Live
Sportbladet Live
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Ja den tabellen såg trevlig ut, visar ju ändå att vi är på rätt spår. Nu får vi bara hålla tummarna för Axel.
Lite förvånande med Lhc som tvåa och sen att både Frölunda och Malmö inte ens syns i bild.
Lite förvånande med Lhc som tvåa och sen att både Frölunda och Malmö inte ens syns i bild.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Ja just nu tävlar Leksand hårdare än Brynäs, det kan gå fort åt andra hållet även mot bottenlag om man inte gör jobbet som sagts.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Jo så är det ju och ifjol kunde man ha lite överseende med hans defensiva kvaliteter, men när han inte bidrar framåt längre så blir det bara ännu tydligare vilken begränsad spelare han är. Då blir han mer en säkerhetsrisk.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Men Kopacka ser väldigt bortkommen ut i egen zon.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Vissa gånger påvisar siffrorna det helt uppenbara och då förstärks ju bara det man redan ser. Ibland kan siffrorna nyansera en bild där den enskilt subjektiva supporten har en övertygelse som kanske inte helt stämmer överens med vad statistiken säger, och då kan det ju bli lite intressant ;)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Statistik kan ändå sätta lite proportion till det som vi som supportrar ser på isen. Jag håller absolut med om att statistik inte är hela sanningen och jämför man t.ex. två olika A-chanser så kan farligheten i avsluten väsentligt skilja sig trots att dom statistiskt bedöms lika. Med ett större statistiskt underlag så ger det ändå en indikation på hur det ser ut över en längre tid.
Som supportrar så har vi naturligtvis en större benägenhet att granska i detalj det som det egna laget gör bra och mindre bra, så även jag.
Sen tror jag inte att vi alltid har dom glasögonen på oss om det är omvänt. D.v.s. att vi tycker att vi gör mål p.g.a. att motståndarnas backar eller målvakter gör ett sämre ingripande utan mer ser till det Brynäs gör bra dom gångerna. Med det sagt så menar jag inte att vi har ligans toppmålvakter i vårt lag och ingen har väl direkt stått på huvudet i en match den här säsongen. Det är definitivt den position som är absolut viktigast att Alcen agerar på till nästa säsong men ibland kan fokuset bli lite för stort kan jag tycka när det är andra lagdelar som gör mindre bra prestationer.
Det är lite samma sak när vi granskar domarnas insatser. Jag kan själv bli skogstokig när vi inte får utvisningar med oss eller får billiga utvisningar mot oss och jag tror inte att vi har samma glasögon på oss när vi bedömer våra egna spelare. Det tillhör liksom en supporters DNA och det finns ju en charm i det också. Sen finns det både domare och motståndare som jag har svårare för och där toleransnivån definitivt är lägre men jag har svårt att se att domarkåren skulle ha någon egen agenda mot just Brynäs som vissa ibland vill få det att framstå som.
Som supportrar så har vi naturligtvis en större benägenhet att granska i detalj det som det egna laget gör bra och mindre bra, så även jag.
Sen tror jag inte att vi alltid har dom glasögonen på oss om det är omvänt. D.v.s. att vi tycker att vi gör mål p.g.a. att motståndarnas backar eller målvakter gör ett sämre ingripande utan mer ser till det Brynäs gör bra dom gångerna. Med det sagt så menar jag inte att vi har ligans toppmålvakter i vårt lag och ingen har väl direkt stått på huvudet i en match den här säsongen. Det är definitivt den position som är absolut viktigast att Alcen agerar på till nästa säsong men ibland kan fokuset bli lite för stort kan jag tycka när det är andra lagdelar som gör mindre bra prestationer.
Det är lite samma sak när vi granskar domarnas insatser. Jag kan själv bli skogstokig när vi inte får utvisningar med oss eller får billiga utvisningar mot oss och jag tror inte att vi har samma glasögon på oss när vi bedömer våra egna spelare. Det tillhör liksom en supporters DNA och det finns ju en charm i det också. Sen finns det både domare och motståndare som jag har svårare för och där toleransnivån definitivt är lägre men jag har svårt att se att domarkåren skulle ha någon egen agenda mot just Brynäs som vissa ibland vill få det att framstå som.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Synd att vi inte fick med oss alla 3 bara när Luleå torskade. Får se hur det går för Färjestad mot Öret nu.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Tror inte Gälla sa i periodpausen att dom skulle spela på en 1-målsledning. Det är mer idrottspsykologi och ett lag som inte har den naturliga vinnarmentaliteten hamnar ofta där oavsett vad man kommit överens om.
Även om jag inte heller gillade det så gjorde vi det dock väldigt bra fram till 6 mot 5-spelet.
Även om jag inte heller gillade det så gjorde vi det dock väldigt bra fram till 6 mot 5-spelet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Jag hade älskat att ha haft en spelare som Hugg i Brynäs. En Hudikkille som hade Brynäs som sina största idoler när han växte upp. Har en bekant som var ledare för ungdomslaget i Hudiksvall och det var bara Brynäs som gällde.
Han är en intensiv spelare som är extremt stark på pucken men har även spetskvaliteter. Precis en sån typ av spelare som Brynäs skulle behöva.
Han är en intensiv spelare som är extremt stark på pucken men har även spetskvaliteter. Precis en sån typ av spelare som Brynäs skulle behöva.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Jaaaa, äntligen Bobby!!! Och Hägg följer med bra även denna gång.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Bra intensitet nu och vi lyckas vända ner spelet i Saiks zon gång på gång. Nu hade man önskat en Söderström och Dastou på blå som hade gjort skillnad när vi skapar tryck.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Förutom inledningen så gör vi en bra period som flera varit inne på. Energin och skridskoåkningen som vi såg mot Växjö finns även idag. Kan vi fortsätta på samma spår, göra det bättre i BP (för det kommer att komma) och få lite islossning i PP så kan det bli en bra eftermiddag. Jag vet, det är kanske att hoppas på för mycket att få alla delar på plats men det skulle vara sjukt viktigt för framtiden om vi kunde knipa den här matchen mot ännu ett topplag.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Håller med, det är faktiskt en gåta att man fortsatt med framförallt Silfverberg i BP. Det vore ju en sak om han hade varit riktigt bra där men det kan jag inte heller tycka. Det har väl varit ganska tydligt att han har haft tunga ben under en längre tid nu. Han såg dock piggare ut sist som hela laget men då hade man fått några välbehövliga dagar för vila och bra träning vilket har varit svårt med det spelschema som varit.
Jag skulle vilja se att man spar både Larsson och Silfverberg och istället kör med Trivigno, AJF, Rödda och Lindblom. Man har liksom inte så mycket att förlora på och göra en sån förändring om uppsidan är en piggare Silfverberg och Larsson.
Jag skulle vilja se att man spar både Larsson och Silfverberg och istället kör med Trivigno, AJF, Rödda och Lindblom. Man har liksom inte så mycket att förlora på och göra en sån förändring om uppsidan är en piggare Silfverberg och Larsson.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Nu har vi hattat lite fram och tillbaka i ett par år mellan ett uppställt försvar i BP och ett mer aggressivt och oavsett vilken variant man väljer så gäller det att utföra det till fullo. Passivitet och obeslutsamhet är lika förödande oavsett och det gäller att ha koll på motståndarna och ta bort deras klubbor om pucken kommer in den farliga ytan framför mål och man vill ligga i skottlinje så mycket som möjligt.
Ska man spela ett aggressivt och mer pressande försvarsspel, vilket väl är det spelsätt man har landat i nu så krävs det att att alla agerar synkat när man sätter press. Det får då inte finnas någon tvekan i utförandet, 1:an måste sätta press i tid och då ska 2:an agera direkt som följd o.s.v. Blir det obeslutsamt och osynkat så blir man snart överspelad och motståndarna hittar då öppningar.
Nu föredrar jag ändå ett mer aggressivt försvarsspel för jag upplevde att vi blev väldigt passiva när vi spelade mer uppställt. Ska man sätta mer press så gäller det också att få träff på det försvarsspelet för annars kan det bli jobbigt om samma formation blir inne länge och inte får tillfälle att byta. Får man bra träff kan det även leda till kontringar i numerärt underläge. Sen är kanske frågan mer om vi har rätt spelartyper för att kunna spela på det sättet.
Ska man spela ett aggressivt och mer pressande försvarsspel, vilket väl är det spelsätt man har landat i nu så krävs det att att alla agerar synkat när man sätter press. Det får då inte finnas någon tvekan i utförandet, 1:an måste sätta press i tid och då ska 2:an agera direkt som följd o.s.v. Blir det obeslutsamt och osynkat så blir man snart överspelad och motståndarna hittar då öppningar.
Nu föredrar jag ändå ett mer aggressivt försvarsspel för jag upplevde att vi blev väldigt passiva när vi spelade mer uppställt. Ska man sätta mer press så gäller det också att få träff på det försvarsspelet för annars kan det bli jobbigt om samma formation blir inne länge och inte får tillfälle att byta. Får man bra träff kan det även leda till kontringar i numerärt underläge. Sen är kanske frågan mer om vi har rätt spelartyper för att kunna spela på det sättet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Absolut, det kan jag hålla med om!
Samtidigt är det svårt att se Växjö som ett topplag också.
Samtidigt är det svårt att se Växjö som ett topplag också.
+ 1
Föregående · 5 · Nästa