Historik
1 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: Han är fortfarande vår spelare vid spel i Europa (antar jag), det är inte presentationen i sig som är problemet här. Se svaret från SHL, verkar ju som att Juuso svikit Alcén snarare än att Brynäs gjort något fel.
"Men att Brynäs går ut med att man värvat en spelare som rent teoretiskt fortfarande kan stanna i NHL. Vad tänker du om det?
Normalt är det samförstånd mellan alla parter när man gör såna här övergångar. Här har det (överenskommelsen) ändrats någonstans. Som jag sa är det en väldigt olycklig situation för Brynäs del. Vi har ju 10-15 spelare per säsong som gör en övergång från NHL till SHL. "
"Men att Brynäs går ut med att man värvat en spelare som rent teoretiskt fortfarande kan stanna i NHL. Vad tänker du om det?
Normalt är det samförstånd mellan alla parter när man gör såna här övergångar. Här har det (överenskommelsen) ändrats någonstans. Som jag sa är det en väldigt olycklig situation för Brynäs del. Vi har ju 10-15 spelare per säsong som gör en övergång från NHL till SHL. "
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stop worrying about what other people think.
I mean, have you met other people?
They're awful.
I mean, have you met other people?
They're awful.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: Precis som att vi vet att Alcén förändrar målbilden över värvningar ju mindre tid han har på sig, så vet vi också att kritiken mot Alcén är viktad åt det negativa hållet oavsett vad som händer förutom någon timme i anslutning till ett SM-guld.
Du tror inte att det varit väldigt negativa tongångar här om Juuso presenterats som kontrakterad spelare som kanske aldrig spelar i Brynäs under sitt kontrakt på grund av att han i det första av två år har kontrakt med en NHL-klubb? Fantastiskt dåligt skött av Brynäs skulle det ha tjatats om här inne. Eller menar du att han inte skulle ha presenterats alls, sen låta honom dyka upp som gubben i lådan när han vänder hem till Europa?
Alcén förtjänar kritik, men i det här fallet så blev han blåst för att han värvar en för het spelare. Om det inte finns någon plan att hantera den risken så är det dåligt av Alcén, men angående Juuso har han inte misslyckats. Det är tyvärr standard att NHL har rätt att stjäla spelare.
Du tror inte att det varit väldigt negativa tongångar här om Juuso presenterats som kontrakterad spelare som kanske aldrig spelar i Brynäs under sitt kontrakt på grund av att han i det första av två år har kontrakt med en NHL-klubb? Fantastiskt dåligt skött av Brynäs skulle det ha tjatats om här inne. Eller menar du att han inte skulle ha presenterats alls, sen låta honom dyka upp som gubben i lådan när han vänder hem till Europa?
Alcén förtjänar kritik, men i det här fallet så blev han blåst för att han värvar en för het spelare. Om det inte finns någon plan att hantera den risken så är det dåligt av Alcén, men angående Juuso har han inte misslyckats. Det är tyvärr standard att NHL har rätt att stjäla spelare.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkan: Du skulle vara lika förbannad då, för det skulle vara en jävligt konstigt annonsering av en värvning. "Vi har skrivit kontrakt med Juuso på två år, men han fick nytt kontrakt i NHL pga en klausul så vi får se om han kommer tillbaka till år två eller om han fortsätter i NHL."
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: "magr: test
/Edit nej det går då inte från min Iphone, försökte att göra det ovan. Har även senaste tiden mini-irriterat mig på en rad inlägg från olika skribenter där det saknats. Förstår nu varför det saknades citattecken."
Underligt att ifåns som alla säger är så enkla att använda inte kan använda " på detta forum
/Edit nej det går då inte från min Iphone, försökte att göra det ovan. Har även senaste tiden mini-irriterat mig på en rad inlägg från olika skribenter där det saknats. Förstår nu varför det saknades citattecken."
Underligt att ifåns som alla säger är så enkla att använda inte kan använda " på detta forum
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag testar vad blockquote gör, inte alls användarvänligt från telefon men kanske är ett alternativ. Om inte fnuttarna fungerar så kanske man måste använda backslash för det nu? \"testar här\" vs "här"
Edit: Det går ju visst att använda " "
ps varför funkar det inte att använda citationstecken längre på HS. Blir rörigt att förstå vem som skrev vad.
Jag körde nu med ! istället
Edit: Det går ju visst att använda " "
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Det är klart, men jag svarade bara på ditt inlägg om hur du tvivlar på förebildernas effekt. Angående importer så vill jag tro att grunden för det stora intresset för Brynäs IF byggdes på starka importer från t.ex. Kiruna som gav sportsliga framgångar och antagligen sågs som förebilder för yngre killar.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Jag har inget mer än min egen familj att utgå ifrån. Min lilla dotter har ett intresse av damhockeyn som började på grund av Hanna Thuvik. Där har vi en förebild på och utanför isen som flickor kan se upp till, och det behöver Brynäs dam fortsätta ha enligt mig. Om inte för att få fler lokala spelare, så åtminstone för att bygga ett intresse som i längden bygger en större publik.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Om jag får lägga mig i en smula så får jag intrycket av att föreningen satsar på sånt som man hoppas ger avkastning i ett längre perspektiv istället för att satsa allt på rött och hoppas att det leder till guld på en gång. Rätt eller fel, det får tiden utvisa.
Förhoppningsvis är det, oavsett vad orsaken är, något Brynäs är transparenta med på årsstämman så att det inte uppstår frågor om varför vinsten är så pass mycket lägre. Om det nu skulle vara fallet.
Förhoppningsvis är det, oavsett vad orsaken är, något Brynäs är transparenta med på årsstämman så att det inte uppstår frågor om varför vinsten är så pass mycket lägre. Om det nu skulle vara fallet.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Idag är det Tigerns dag!
" Tigern hade ett skarpt öga för taktik och lärde lagkamraterna bland annat att skapa ytor i anfallszon genom att centern sökte sig ut mot kanterna och distraherade en motståndarback. Det var också han som kom på att Lill-Strimma Svedbergs excellenta skridskoåkning skulle komma mer till sin rätt om han spelade back i stället för ytterforward.
Den ändringen genomfördes mellan grundserie och slutspel 1964 och var mer eller mindre avgörande för att Brynäs den säsongen kunde ta sitt första SM-guld. Strimma förvandlades närmast omedelbart från att vara lovande till världsstjärna."
" Tigern hade ett skarpt öga för taktik och lärde lagkamraterna bland annat att skapa ytor i anfallszon genom att centern sökte sig ut mot kanterna och distraherade en motståndarback. Det var också han som kom på att Lill-Strimma Svedbergs excellenta skridskoåkning skulle komma mer till sin rätt om han spelade back i stället för ytterforward.
Den ändringen genomfördes mellan grundserie och slutspel 1964 och var mer eller mindre avgörande för att Brynäs den säsongen kunde ta sitt första SM-guld. Strimma förvandlades närmast omedelbart från att vara lovande till världsstjärna."
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bengt Ramen: Jag är starkt intresserad av hockey när det gäller Brynäs, Strömsbro, Hofors eller Tre Kronor i OS/J20. Övrig hockey är inom min intressesfär men engagerar mig inte tillräckligt för att betala för det.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
"Två som knackat på porten till seniorerna är tvillingarna Hugo och Theo Östberg. Men när de fick beskedet att planen för den kommande säsong var fortsatt spel i J20, tog de beslutet – att lämna.
– Ja, man kände väl lite att det är en bit upp till A-laget och då väljer vi att gå en annan väg, säger bröderna.
Valet föll på Mora där tvillingarna från Valbo ser en större möjlighet att få chans att spela seniorhockey.
– Vi har skrivit juniorkontrakt med Mora. Men gör man det bra finns säkert goda chanser att spela hockeyallsvenskan. Det är väl lite så vi resonerar, menar Theo och Hugo.
Vad har Brynäs sagt?
– Nja, dom tycker väl att det är lite synd att vi lämnar men vi känner att vi behöver komma vidare och när vi mer fick veta att vi skulle gnugga på i J20, blev det så här. Såklart förstår man att det är en hård kamp om platserna i Brynäs men.. ja.. vi kände att vi behövde ta ett beslut och göra ett val."
– Ja, man kände väl lite att det är en bit upp till A-laget och då väljer vi att gå en annan väg, säger bröderna.
Valet föll på Mora där tvillingarna från Valbo ser en större möjlighet att få chans att spela seniorhockey.
– Vi har skrivit juniorkontrakt med Mora. Men gör man det bra finns säkert goda chanser att spela hockeyallsvenskan. Det är väl lite så vi resonerar, menar Theo och Hugo.
Vad har Brynäs sagt?
– Nja, dom tycker väl att det är lite synd att vi lämnar men vi känner att vi behöver komma vidare och när vi mer fick veta att vi skulle gnugga på i J20, blev det så här. Såklart förstår man att det är en hård kamp om platserna i Brynäs men.. ja.. vi kände att vi behövde ta ett beslut och göra ett val."
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Det där har jag sett svärmor börja få till också, dela länkar via Google. Varför inte bara kopiera länken och dela direkt?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Farsang: Brynäs kommer att gå bättre än budget som var på en miljon plus, men inte i närheten av förra årets 33 miljoner. Spelarbudget siktar man på ska vara topp i ligan.
"Hur mycket av vinsten stoppar ni i herrlagets spelarbudget, vad får Alcén av kakan?
– Spelarbudgeten kommer att öka ytterligare. Vi behöver säkerställa att det finns förutsättningar att komma topp 6, för att ha chans att vinna guld. Och då behöver man lägga en ekonomisk spelarbudget som ligger topp sex också för att nå dit. Det är naivt att tro att man kan gång på gång komma väldigt högt placerat och ha en låg spelarbudget.
Några summor vill inte Håkan Svedman precisera, men i storleksordningen 60 miljoner ligger spelarbudgeten på.
– Som supporter eller medlem ska vi inte sitta efteråt och säga att nej, vi vann inte, eller gick inte tillräckligt långt, för att vi hade för dålig spelarbudget. Där är vi inte. Vi har en budget som gör att som supporter och medlem ska kunna förvänta att vi gör ett bra sportsligt resultat."
"Hur mycket av vinsten stoppar ni i herrlagets spelarbudget, vad får Alcén av kakan?
– Spelarbudgeten kommer att öka ytterligare. Vi behöver säkerställa att det finns förutsättningar att komma topp 6, för att ha chans att vinna guld. Och då behöver man lägga en ekonomisk spelarbudget som ligger topp sex också för att nå dit. Det är naivt att tro att man kan gång på gång komma väldigt högt placerat och ha en låg spelarbudget.
Några summor vill inte Håkan Svedman precisera, men i storleksordningen 60 miljoner ligger spelarbudgeten på.
– Som supporter eller medlem ska vi inte sitta efteråt och säga att nej, vi vann inte, eller gick inte tillräckligt långt, för att vi hade för dålig spelarbudget. Där är vi inte. Vi har en budget som gör att som supporter och medlem ska kunna förvänta att vi gör ett bra sportsligt resultat."
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Matchstraff men ingen avstängning (ej anmäld) för Nowick på Scott för en liknande situation.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fofi : Det vore nog bra att ha honom på tillväxt i HA, han har dock som mål att ta en plats i Brynäs. Jag gillar hur han beskriver sig själv, en stor forward som gillar att vara i de heta ytorna. Precis vad vi behöver mer av i offensiven för att inte fastna i sarghörnen för ofta.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
"Brynäs IF kan idag presentera det första nyförvärvet till SHL-laget inför den kommande säsongen. 19-årige Charlie Forslund har skrivit på för 2+1 år. Han kommer senast från spel i Almtuna IS."
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Victor Grönberg bryter kontraktet med J20, hade egentligen 1 år kvar. Nästa uppdrag blir på seniornivå men ingen info om i vilken förening eller vilken roll det gäller.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Här är ett exempel på vad som kan innefattas av "leda utvecklingen av svensk ishockey" förutom sportsliga resultat för herrlaget.
"Från hösten 2027 har vi tilldelats platser riktat mot flickor att gå Nationell idrottsutbildning med inriktning ishockey i Gävle. Ett bra och viktigt besked för föreningens fortsatta utveckling kring verksamheten och arbete mot visionen att leda utvecklingen av svensk ishockey."
"Från hösten 2027 har vi tilldelats platser riktat mot flickor att gå Nationell idrottsutbildning med inriktning ishockey i Gävle. Ett bra och viktigt besked för föreningens fortsatta utveckling kring verksamheten och arbete mot visionen att leda utvecklingen av svensk ishockey."
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Retse: Fördelen med nästa säsong är att vi förhoppningsvis inte startar säsongen med seriens sämsta målvakt någonsin. Jag säger förhoppningsvis för men vet aldrig säkert vad som händer förrän det har hänt.
Vi kommer också att slippa CHL vilket kommer göra mycket gott för våra kära gubbar.
Vi kommer också att slippa CHL vilket kommer göra mycket gott för våra kära gubbar.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Jag skulle vilja se stormen här om LC hade värvats på 3 år för 370k i månaden och han presterade som en back för 120k.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det här är inte bra för distriktets hockey. Jag hoppas att kommunen tar över driften av Kasthallen så vi inte tappar en isyta i stan
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Jag har inte ändrat mig, sist svarade jag på en helt annan fråga.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Oändligt många, överallt och ingenstans. Det handlar om fält och energier som inte samverkar med vår upplevda verklighet.
Jag har svar på allt, likt kopiloten. Det är bra att tänka själv och källgranska mina uttalanden, likt kopiloten.
Jag har svar på allt, likt kopiloten. Det är bra att tänka själv och källgranska mina uttalanden, likt kopiloten.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Problemet är inte vilka som är i klacken, problemet är de som inte är där.
Jag förstår inte vad pettisbif yrar om angående exit-samtal, varför är det pinsamt att ha det med alla i laget innan man börjar kommunicera om framtiden?
Jag förstår inte vad pettisbif yrar om angående exit-samtal, varför är det pinsamt att ha det med alla i laget innan man börjar kommunicera om framtiden?
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Är det någonting jag har lärt mig så är det att sniglarna alltid vinner.
Vesel är endast ett nyförvärv om han skriver kontrakt som målvakt.
Universum har inget slut, det finns inget "utanför".
Det är bara en bugg i matrisen.
Vesel är endast ett nyförvärv om han skriver kontrakt som målvakt.
Universum har inget slut, det finns inget "utanför".
Det är bara en bugg i matrisen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Dom säger jag skiter i allt, men det skiter jag i
+ 5
1 · Nästa

"Man måste inse hur mycket som faktiskt ligger utanför ens kontroll. Om ditt välmående präglas för mycket av saker du inte kan kontrollera kan jag bara säga: Lycka till med det! Ett eländigt liv väntar dig."