magr

1144 inlägg · 503 besäkare

Historik

· 2 ·
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Markström går in i rehab och missar resten av säsongen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Game misconduct: I länken nedan ses ett mer extremt exempel, men jag tycker att det faller under samma kategori.

"Två spelare från Brynäs damsatsning sågs stå i Örebros bortaklack under gårdagens SHL-möte. I videos som har spridits på nätet pekar dessutom spelarna finger åt Brynäsklacken och straffas nu av klubben.
– Dessa spelare har visat på dåligt omdöme och de har informerats om att beteendet inte är acceptabelt, säger klubbdirektören Håkan Svedman på klubbens hemsida."

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Luleå står ju för en ful hockey och Skellefteå har fått en egen sjukdom pga inavel som kanske inte ger 6 fingrar per hand men bra nära. Så då borde det vara okej att kalla dessa för Fuleå och Sixfingers enligt din logik 😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: När jag läser det så får jag känslan av att han pratar om laget och inte om sig själv.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Lyft gärna fram den del där han är självkritisk i den artikeln.


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Länk till ett inlägg med video på O'Neils hugg på Rödin.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Högläsning ur Bibeln idag, Fan själv står för läsningen 😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Angående visionen att leda utvecklingen av svensk ishockey, se bilden nedan från föreningens verksamhetsplan. Som jag var inne på tidigare handlar det inte enbart om sportslig framgång, men det är en central del, vilket jag tycker mig se att Brynäs kommunicerar genom att sätta sportslig framgång i mitten.

Vi kan också se att målen för sportslig framgång denna säsong är avklarade för SDHL (guld!) och SHL (med minsta möjliga marginal).

Den som klagar på resultatet bör istället titta framåt, delta på årsmötet och göra sin röst hörd om målbilden bör justeras utifrån verksamhetsplanen för 26/27.
Uppladdat:

500x0-screenshot20260408121850drive.jpg

500x0-screenshot20260408122405drive.jpg


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Det är ju en av nackdelarna med detta forum, att man måste kommentera någons inlägg för att skriva ett inlägg. Vill man inte svara på inlägget direkt går det ju dock att sudda ut användarens namn för att rikta det mer till alla på forumet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Game misconduct: Det har hänt en del sen han var tränare i Brynäs.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Det är synd att alla insatta inte ser det proffsgnällarna ser ibland.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Jag säger inte emot dig, bara konstaterar att vissa köper sin roll i hjärtats klubb medan andra inte gör det.

Angående AJF så hade han nog mått bättre spelmässigt av att gnugga i en 4e i Djurgården till rimlig lön än att bli petad till 4e från större roll i Brynäs till större lön. Han har ju nu ett svagt anseende hos samtliga hockeysupportrar.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Irriterad och irriterad, jag förstår att pengarna styr för Lucas Carlsson vad det verkar. Trots att han uttryckt att det är Brynäs som gäller om han kommer hem till Sverige. Han kommer aldrig att få samma respekt som andra som väljer Brynäs före pengarna på grund av det.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
dempa: Det man förstår är att spelaren ifråga sätter pengarna högre än respekt hos supportrar (förutsatt att laget erbjuder ett kontrakt). Självklart är det upp till spelaren att välja.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Det brukar bli officiellt efter att spelaren i fråga har spelat klart för säsongen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Nu har Brynäs börjat kommunicera om spelare som inte fortsätter nästa säsong.

"Det blir ingen fortsättning i Brynäströjan för Emmy Nordström Åmark. 22-åringen som spenderade den gångna säsongen på lån hos Örebro HK i NDHL, lämnar nu Brynäs IF på permanent basis då kontraktet har gått ut."


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Skål! Man får fira när tillfälle ges!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Det bästa idag är helt klart att Färjestad torskar. Jag vill se ytterligare några säsonger i nedåtgående och till slut kvalspel för den klubben.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Vuzkx: Jag håller med.

Gabriel Seger kan eventuellt vara på väg till SHL, någon som har koll på honom?

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
atilla: Sasse skriver såhär:
"Jag har lyssnat runt lite bland personer nära Brynäs och det blev kort och gott för dyrt i förhållande till hur många tomma platser Brynäs har i truppen.

I podden Sanny&Svensson, som är en systerpodd till vår egen podcast Nedsläpp Brynäs, menar Expressens Johan Svensson att Brynäs drog sig ur affären när prislappen skenade iväg. Enligt honom budade Djurgården en bra bit över 300 tusen kronor i månaden för Lucas Carlssons signatur."

Höken sa såhär:
"Det blev en kamp mellan klubbar och Djurgården var beredda att sträcka sig väldigt väldigt långt. Jag hörde från en person som är insatt i Brynäs att Brynäs var borta när det ticka en bra bit över 300 i månaden. Och jag tror att det finns en chans att Victor Söderström är tillbaka i Brynäs till nästa säsong också."

Edit: Felstavat namn i podden..
Uppladdat:

500x0-screenshot20260404135411spotify.jpg


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
pastorn: Av det vi vet från rykten så ligger det på LC om han inte spelar i Brynäs nästa säsong.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfver: Den som vill till Brynäs för att glida på en räkmacka till ett enkelt guld kan gott hålla sig borta.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jocke7: Källgren - Delia i Kalmar 26/27 👍

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Domarna har spelat för mycket TV-spel, det blir alltid utvisning om man lägger sig ner och någon faller över en då 😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jonjo: Bäckström kommer nog inte att spela nästa säsong är min känsla. Han fick avsluta karriären på egna villkor genom Brynäs istället för att lägga skridskorna på hyllan efter skadan.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Japp, hoppas Alcén träffar bättre denna silly och kollar på rätt hylla. Dvs inte den hyllan där spelare har feta CV:n men är på väg mot pensionen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
The gallion: Sömniga matcher står Växjö för, vi skulle ha kämpat för 5:e plats i serien om vi ville slippa det.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Vi är rätt bra på att värva spelare med NHL-matcher på CV:t också 😉

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Att leda utvecklingen av svensk hockey är ett väldigt brett uttryck och handlar inte enbart om resultat eller ens om herrlaget i sig. Utan att vara på topp sportsligt med herrlaget faller det dock enligt mig och då blir det svårt att trovärdigt säga att man leder utvecklingen av svensk hockey.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Jag håller inte alls med dig. Vi kanske inte gräver guld på kort sikt men vi har bra förutsättningar för att ligga i mitten eller plats 5-6 istället för i botten som det varit innan nuvarande ledning. Gör vi det kommer det över tid så kommer stjärnorna stå rätt för chans på guld då och då.

Visionen är ju att leda svensk hockey, om ledningen lyckas med det återstår att se. Leder man svensk hockey så prenumererar man på topp6 VARJE säsong och tar minst ett par guld över en tioårsperiod.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det är ju i princip inte några bortasupportar på plats heller då Växjö inte har några fans i närheten.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Luddf: Har du någon källa på det?

”Brynäs IF förtydligar återigen att den publik som redovisas på matcherna är antalet besökare i arenan och inte sålda biljetter.”
Uppladdat:

500x0-screenshot20260331103325firefox.jpg


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Det var bortastå dom gapade tomt igår.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Horace76c: Det 3e var ett fint placerat direktskott.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Tydligen vara sociala medier som gäller.
Uppladdat:

500x0-screenshot20260330182730wimt.jpg


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Herre P: Eftersom att vi ska hylla honom för 300 matcher så får jag väl hoppas det!

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
DalaBIF: Han åkte skridskor i träningsoverall på träningen idag enligt lokaltidningen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hescores: Om du vill ge biljetterna till Brynäs så kan du maila [email protected] så ser dom till att någon annan får se matchen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: Jag ser kanske lite farlig ut? 😉

Men ja, det kollas alltid att det står hemmastå på biljetten. Men det är ju inte svårare än att få en bild från en hemmaståbiljett om man vill lura den kollen.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
aplusb: För mig kollar dom alltid biljetten inför matchstart.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
munkas: Fyll på laget ovanför Bäckström bara, man behöver inte ersätta honom. Förutsatt att höften håller.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Japp!

18:00 på Stortorget.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Catodenäldresspöke13: Man kan ju undra varför han gnäller när hans spelare två matcher på rad klarat sig utan straff efter crosschecking i ansiktet.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Oh!
Ah!
Silfverberg!

Den knäcker min röst varje gång.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Någon som har tips på hur man får tillbaka sångrösten till på måndag? 😁

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Nej, han gick bara av plan för att få det att se värre ut än vad det var.

Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Glöm inte är fira guldet imorgon på Stortorget 18:00!
Uppladdat:

500x0-screenshot20260328130958firefox.jpg


Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kåge: Jag ska sjunga fram laget imorgon, men risken är stor att vi faller igenom och blir svepta.

· 2 ·
Om magr
Hejar på: 0x20-bif1bif.svg Brynäs IF

Erfarenhet: 20. Hall of Fame

är nu OFFLINE

Har inga vänner :(