Historik
Föregående · 14 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Jag kommer att följa Brynäs ner i HA, men då spar jag in på Cmore för att gå till Gavlerinken någon extra gång istället.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Detta vill jag gärna slippa till hösten. Kan man swisha någonstans för att köpa lite moral till laget?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kotten81: Jag länkar här nedan till diskussioner om Leksands IF.
Länkar:
Forum | Leksands IF
Forum | Leksands IF
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ordförande i HV71 avgår.
"Det behövs, som jag ser det, en ny röst med ny energi som leder verksamheten framåt"
"Det behövs, som jag ser det, en ny röst med ny energi som leder verksamheten framåt"
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jodå, jag är inställd på kval nu. Det första kval jag följer som aktiv supporter..
Brynäs IF > Sv: Semi 2 damer HV - Brynäs
{8399}: Viktigt att inte förlora första matchen när upplägget är som det är. Nu förväntar jag mig att herrarna visar samma vilja att vinna ikväll!
+ 7
Brynäs IF > Sv: Semi 2 damer HV - Brynäs
{8399}: Väldigt konstigt upplägg där Brynäs spelar borta två matcher innan man spelar resterande matcher hemma. Känns som att man ger fördel till det sämre placerade laget.
+ 1
Brynäs IF > Sv: Örebro - Brynäs 210305 18:00
Silfverkroken: Han var med på träningen, antingen är han inte helt återställd efter sjukdom eller så är han petad.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Vilken fars den här säsongen är på väg att utvecklas till..
"Om SM-finalen pågår parallellt med VM i Riga kan de två finallagen behöva släppa sina bästa svenska spelare till Tre Kronor eftersom SHL:s avtal med Svenska ishockeyförbundet säger så."
"Om SM-finalen pågår parallellt med VM i Riga kan de två finallagen behöva släppa sina bästa svenska spelare till Tre Kronor eftersom SHL:s avtal med Svenska ishockeyförbundet säger så."
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: [email protected] hänvisade mig till Tickster då man inte hanterar medlemskorten själva längre. Får se om jag får något medlemskort till slut :)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kent747Socker: Slutspelshockey på gång! SDE - Brynäs, startar strax.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Supportern: Fler och fler går ut i media och vill stänga ligan på grund av pandemin.
"Klubbledare i Brynäs, Leksand och Linköping har gjort sina röster hörda för att inget lag ska ramla ur SHL denna coronasäsong.
HV71-tränaren Stephan Lundh skulle också helst se att SHL stängs för nedflyttning på grund av pandemin.
– När de tog det där beslutet om att inte stänga ligan, då kanske det såg ljusare ut, eller man trodde det i alla fall, säger Lundh till HockeyNews.se."
"Klubbledare i Brynäs, Leksand och Linköping har gjort sina röster hörda för att inget lag ska ramla ur SHL denna coronasäsong.
HV71-tränaren Stephan Lundh skulle också helst se att SHL stängs för nedflyttning på grund av pandemin.
– När de tog det där beslutet om att inte stänga ligan, då kanske det såg ljusare ut, eller man trodde det i alla fall, säger Lundh till HockeyNews.se."
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{9232}: Jag var i Leksand med en brynäströja på mig för några år sedan, pizzabagarn sa åt mig att vända i dörren och folk slängde ur sig svärdomar så fort jag kom i närheten av arenan. Öppet forum i Leksand, inte så schysst det heller. Men jag förväntade mig att få skit också, speciellt eftersom det var Leksand - Djurgården och jag var ensam med brynäströja den dagen ;)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
brynäs08: I bandyn (dam) har det uppstått problem inför slutspelet.
"På fredag ställs AIK mot Sandviken i kvartsfinal.
Men dagarna innan tvingas de stänga ner verksamheten."
"På fredag ställs AIK mot Sandviken i kvartsfinal.
Men dagarna innan tvingas de stänga ner verksamheten."
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Inte vet jag om vi är bättre den här säsongen.. Säg inte för mycket nu ;)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jalapeno: Ännu ett bevis på att SHL sköter hela situationen amatörmässigt. Den sportsliga rättvisan är inte ens med som en parameter överhuvudtaget. Den klubb som försöker underlätta situationen (t.ex. IKO eller DIF) ger bara klubbar som Leksand fördel när de enbart ser till sitt.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Hur kommer det sig att man helt plötsligt inte kan utesluta någonting, tidigare var det väl så att sportslig rättvisa inte kunde uppnås? Kan man helt plötsligt tänka sig att ställa in slutspelet/kvalet?
"Vad händer om det blir ett coronautbrott i omgång 50, 51 eller 52? Och vad händer om det blir ett utbrott mitt i en matchserie mellan två lag i en kvartsfinal?
Kommer man att ställa in åttondelsfinalerna om situationen kräver det?
– I den situationen pandemin satt oss i, så kan vi inte utesluta någonting, säger SHL:s sportchef och vice VD Johan Hemlin."
"Vad händer om det blir ett coronautbrott i omgång 50, 51 eller 52? Och vad händer om det blir ett utbrott mitt i en matchserie mellan två lag i en kvartsfinal?
Kommer man att ställa in åttondelsfinalerna om situationen kräver det?
– I den situationen pandemin satt oss i, så kan vi inte utesluta någonting, säger SHL:s sportchef och vice VD Johan Hemlin."
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: "– Jag vet ärligt talat inte hur dom ska få ihop det här, säger tränaren Peter Andersson, med riktning SHL-ledningen. Brynäs undersökte snabbt möjligheten att istället möta Leksand på tisdagen – men den planen sprack."
"– Vi försökte, men Leksand ville inte. Dom har inte tränat på ett par dagar och har inte förberett sig på match. De sportsliga förutsättningarna fanns inte. Men har de funnits för oss då? frågar sig Peter Andersson."
"– Vi försökte, men Leksand ville inte. Dom har inte tränat på ett par dagar och har inte förberett sig på match. De sportsliga förutsättningarna fanns inte. Men har de funnits för oss då? frågar sig Peter Andersson."
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Charles: Vi kan glömma att ta upp den diskussionen igen då sportslig rättvisa inte är prio hos SHL. Oavsett vilka som åker ner i år så kommer jag att känna starkt med den drabbade klubben och den kalla behandlingen från SHL. (Jag hoppas bara att det inte blir Brynäs..)
"Patrik Sylvegård är djupt bekymrad.
– Nu är det inte längre sportsligt rättvist, säger klubbens vd och sportchef."
"– Allting blir så himla osäkert, vi vet ju inte vad som händer. Vi skulle ha matcher tisdag, torsdag och lördag den här veckan, två är inställda, kan vi spela på lördag utan att ha kunnat tränat? Allt blir till sist så himla osportsligt, säger Michael Campese."
"Om Brynäs ska spela tre, kanske fyra matcher i veckan här framöver, är det verkligen sportslig rättvisa att få ett så komprimerat spelschema? Att knappt hinna träna mellan matcherna.
– Sporten är aldrig helt rättvis. När det gäller haltande tabell, ojämn matchrytm eller väldigt hård belastning under ett antal veckor, så är det parametrar man får ta in i bedömningen ihop med hockeyförbundet.
– Återigen, vi utgår från schemat som finns just nu. Det är inte helt säkert att det kommer se ut så framöver. Vi är fullt medvetna om den situation Brynäs befinner sig i." SHL:s sportchef Johan Hemlin
"Patrik Sylvegård är djupt bekymrad.
– Nu är det inte längre sportsligt rättvist, säger klubbens vd och sportchef."
"– Allting blir så himla osäkert, vi vet ju inte vad som händer. Vi skulle ha matcher tisdag, torsdag och lördag den här veckan, två är inställda, kan vi spela på lördag utan att ha kunnat tränat? Allt blir till sist så himla osportsligt, säger Michael Campese."
"Om Brynäs ska spela tre, kanske fyra matcher i veckan här framöver, är det verkligen sportslig rättvisa att få ett så komprimerat spelschema? Att knappt hinna träna mellan matcherna.
– Sporten är aldrig helt rättvis. När det gäller haltande tabell, ojämn matchrytm eller väldigt hård belastning under ett antal veckor, så är det parametrar man får ta in i bedömningen ihop med hockeyförbundet.
– Återigen, vi utgår från schemat som finns just nu. Det är inte helt säkert att det kommer se ut så framöver. Vi är fullt medvetna om den situation Brynäs befinner sig i." SHL:s sportchef Johan Hemlin
Länkar:
Coronasmitta igen i Redhawks: ?Inte längre sportsligt rättvist? - Sydsvenskan?Det börjar bli osportsligt? ? covidsmitta i Brynäs herrlag | SVT NyheterSpäckat schema för Brynäs ? SHL:s sportchef om förutsättningarna: ?Sporten är aldrig helt rättvis?
Coronasmitta igen i Redhawks: ?Inte längre sportsligt rättvist? - Sydsvenskan?Det börjar bli osportsligt? ? covidsmitta i Brynäs herrlag | SVT NyheterSpäckat schema för Brynäs ? SHL:s sportchef om förutsättningarna: ?Sporten är aldrig helt rättvis?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Kommer miljonen användas till att förlänga med Billins?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
xxxx BIF xxxx: Till Huges försvar står det ingenting om att man lovar en värvning inom fönstret, bara att man vill ha möjligheten till det.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Får vi tillbaka Scott+Rödin med en handfull matcher kvar av säsongen så kommer vi snabbt glömma att det inte blev någon fansens värvning.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jag har personligen inget problem med att pengarna jag ger bort används på ett bra sätt. Det ger ju utrymme för att bygga ett bättre lag nästa år om inte annat.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Gissar vilt inför nästa säsong.
Campese: Arbetsbefriad med ursäkten dålig ekonomi.
Sundlöv: Klubbdirektör, sparkad uppåt med hänvisning till klubbhjärta och ekonomiskt försvarbart val.
Grahm: Sportchef för både dam och herr med hänvisning till engagemang, resultat hos damerna och ekonomiskt försvarbart val.
Campese: Arbetsbefriad med ursäkten dålig ekonomi.
Sundlöv: Klubbdirektör, sparkad uppåt med hänvisning till klubbhjärta och ekonomiskt försvarbart val.
Grahm: Sportchef för både dam och herr med hänvisning till engagemang, resultat hos damerna och ekonomiskt försvarbart val.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malmö saknar Lauridsen, åtminstone mot oss.
Länkar:
Lauridsen missar matcher
Lauridsen missar matcher
+ 2
Brynäs IF > Sv: HV71 - BRYNÄS åttonde i andra tjugotjugoett
Svensson_62: Om Billins och Bertilsson spelar resterande matcher så känner jag mig hoppfull.
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
spolaisen: Det finns "slash guards" för hockeyspelare, om det används eller ej har jag ingen aning om.
edit: se länkarna nedan
edit: se länkarna nedan
Länkar:
http://2.cdn.nhle.com/nhl/images/upload/gallery/2016/03/518267136_slide.jpgEvoShield Protective Slash Guard | EvoShield
http://2.cdn.nhle.com/nhl/images/upload/gallery/2016/03/518267136_slide.jpgEvoShield Protective Slash Guard | EvoShield
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
"– Jag tycker att man ska stötta sitt lag även när det går dåligt för dem. Jag sviker aldrig Brynäs."
Underbart att läsa om en hängiven supporter!
Underbart att läsa om en hängiven supporter!
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Skicka in vettiga motioner inför årsmötet, delta på årsmötet och var engagerad i beslut som fattas.
+ 2
Föregående · 14 · Nästa
