Historik
Föregående · 13 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Vad är det för snöflingor du snackar om, syftar du på aprilvädret? Det är kvällspressen som drar igång drevet utifrån den informationen som läcker ut. PA säger du har inte klagat, är det VS du tänker på? Är han en, som du uttrycker det, "snöflinga"?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Vem är det som läcker sån här info så snabbt, Campese själv? Han kanske för ett par tusen per tips ;)
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Jag sätter 10:- på att Birgersson gör första målet i matchen.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Lag 11 ska tydligen vara redo att köra åttondelsfinal om något lag måste ställa in p.g.a. Covid-19.. 6 poäng kan räcka för slutspel om vi vinner mot Oskarshamn ;)
"– Vi kommer endast att ersätta ett lag som drabbas inför åttondelarna, detta för att säkerställa att slutspelet startar med korrekt antal lag. Det vill säga att lag elva står som reserv i 48 timmar innan åttondelarna drar igång, säger Johan Hemlin."
"– Vi kommer endast att ersätta ett lag som drabbas inför åttondelarna, detta för att säkerställa att slutspelet startar med korrekt antal lag. Det vill säga att lag elva står som reserv i 48 timmar innan åttondelarna drar igång, säger Johan Hemlin."
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
bradberry: Billins sa själv efter dagens träning att han spelar ikväll även om PA inte ville kommentera laget.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Hur många lag kommer att vara nogranna med testningen under slutspelet? Herregud vilket risktagande man kör på i SHL..
Var har du läst det?
Var har du läst det?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Man kan inte vänta längre, grundserien ska spelas klart för att ge utrymme till slutspelet. Det är skitsamma om någon måste offras.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Det är tydligen någon form att träning idag, men då personal på lokaltidningen nu är sjuka så blir det ingen rapportering därifrån.
"Brynäs laddar för veckans tre avslutande grundseriematcher. Tyvärr blir det ingen liverapportering från måndagens träning på grund av sjukdom på redaktionen."
"Brynäs laddar för veckans tre avslutande grundseriematcher. Tyvärr blir det ingen liverapportering från måndagens träning på grund av sjukdom på redaktionen."
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Jag ser inte att vi är oeniga i någonting om hur det gått till, men jag är nog på SAIKs sida i resonemanget. SAIK kan ju inte heller ensamma bestämma att upplägget ska ändras om inte Villa och förbundet går med på det. Så då är det bara WO man kan dra till med, frågan är om man kan bli hårt straffad av det i stil med indragen elitlicens eller liknande? Det är bara för SAIK att spela klart och hoppas att det inte ger några tråkiga konsekvenser.
Jag tar upp situationen med bandy då det liknar vår situation där vi ska spela 3 matcher på 4 dagar direkt efter ett uppehåll pga Covid-19.
Jag tar upp situationen med bandy då det liknar vår situation där vi ska spela 3 matcher på 4 dagar direkt efter ett uppehåll pga Covid-19.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Samsung: Jag läste om SAIK i bandyn där SAIK hellre ville att man skulle vila några extra dagar för att sedan avgöra i en sista match istället för att köra klart semifinalerna(?). Man hänvisade till att det kändes helt galet att spela flera matcher under kort tid direkt efter sjukdom. Motståndarnas boss ville dock köra på enligt plan.
"– Allt det här känns olustigt ur en hälsoaspekt, säger Forslund.
Han var en av alla dessa spelare i laget som drabbats av corona. Att han dessutom lider av astma gjorde att det var tveksamt om han skulle kunna spela."
"– Allt det här känns olustigt ur en hälsoaspekt, säger Forslund.
Han var en av alla dessa spelare i laget som drabbats av corona. Att han dessutom lider av astma gjorde att det var tveksamt om han skulle kunna spela."
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
HV71s Murray får två matchers avstängning och missar därför första kvalmatchen.
Någon som kan förklara situationen för mig med tanke på följande text?
"I förmildrande riktning har beaktats att den tacklade spelaren genom ouppmärksamhet i viss mån bidragit till situationen."
Någon som kan förklara situationen för mig med tanke på följande text?
"I förmildrande riktning har beaktats att den tacklade spelaren genom ouppmärksamhet i viss mån bidragit till situationen."
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
"Mikael Nordstrand
Jobbar med Bonnier News lokala ishockeybevakning.
Örnsköldsvik"
Tvivlar på att han jobbar för Arbetarbladet, det är väl en nyhet centralt från Mittmedia?
Jobbar med Bonnier News lokala ishockeybevakning.
Örnsköldsvik"
Tvivlar på att han jobbar för Arbetarbladet, det är väl en nyhet centralt från Mittmedia?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: Du har fel. Vi måste ta 1 poäng inför matchen mot IKO om vi ska undvika kval, kräver då 3 poäng mot IKO.
Brynäs IF > Sv: Brynäs Damer
{7536}: Luleå gör ett offside-mål sen tabbar målvakten sig några gånger. Kanske det hon syftar på?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det positiva är att vi har all möjlighet att slippa kval på egen hand.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Ikväll glömmer vi HV71 och kollar på finalen för brynäsdamerna!
+ 12
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{8399}: Det börjar bli dags att agera även denna säsongen, speciellt med tanke på att vaccinationstakten verkar ha svårt att skala upp p.g.a. leveransproblem..
"Ökad smittspridning och fler unga som insjuknar. Dystra corona-rapporter kommer nu från flera håll i landet.
I Uppsala vårdas betydligt fler unga vuxna på iva än tidigare. Snittåldern är tio år lägre – men även tidigare fullt friska 30- och 40-åringar insjuknar i högre utsträckning.
Verksamhetschefen på Akademiska sjukhuset i Uppsala, Fredrik Sund, säger att det hänger ihop med att de brittiska- och sydafrikanska varianterna breder ut sig.
...
– Den brittiska mutationen har fått fäste och dominerar helt nu i stora delar av Sverige. Den har konstaterats vara mer smittsam men också orsaka allvarligare sjukdom."
"Ökad smittspridning och fler unga som insjuknar. Dystra corona-rapporter kommer nu från flera håll i landet.
I Uppsala vårdas betydligt fler unga vuxna på iva än tidigare. Snittåldern är tio år lägre – men även tidigare fullt friska 30- och 40-åringar insjuknar i högre utsträckning.
Verksamhetschefen på Akademiska sjukhuset i Uppsala, Fredrik Sund, säger att det hänger ihop med att de brittiska- och sydafrikanska varianterna breder ut sig.
...
– Den brittiska mutationen har fått fäste och dominerar helt nu i stora delar av Sverige. Den har konstaterats vara mer smittsam men också orsaka allvarligare sjukdom."
Brynäs IF > Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2021-03-18
{8399}: Greg Scott är tydligen nybliven pappa, de fick en flicka i onsdags. Hoppas han har fått vila ut lite innan nästa match.
Angående Sallinen, var det inte efter att han fick sitt barn som han försvann lite i spelet?
Angående Sallinen, var det inte efter att han fick sitt barn som han försvann lite i spelet?
Länkar:
Nu kan Greg Scott skifta fokus ? Brynässtjärnan blev pappa mellan viktiga matcherna"Pappa-glad" Sallinen tillbaka: ?Det har varit ganska hektiska dagar och inte så mycket sömn?
Nu kan Greg Scott skifta fokus ? Brynässtjärnan blev pappa mellan viktiga matcherna"Pappa-glad" Sallinen tillbaka: ?Det har varit ganska hektiska dagar och inte så mycket sömn?
+ 6
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Kvällens laguppställning.
Målvakt: Samuel Ersson/Viktor Andrén.
Förstafemman:
Simon Bertilsson, John Nyberg
Adam Pettersson, Greg Scott, Anton Rödin.
Andrafemman:
Chad Billins, Marcus Björk
Jaedon Descheneau, Oula Palve, Shane Harper.
Tredjefemman:
Kristofer Berglund, Tom Hedberg
Patrik Berglund, Tomi Sallinen, Nicklas Danielsson.
Fjärdekedjan:
Oskar Kvist, Linus Ölund, Daniel Mannberg.
Extra:
Noel Gunler, Johan Alcén.
Målvakt: Samuel Ersson/Viktor Andrén.
Förstafemman:
Simon Bertilsson, John Nyberg
Adam Pettersson, Greg Scott, Anton Rödin.
Andrafemman:
Chad Billins, Marcus Björk
Jaedon Descheneau, Oula Palve, Shane Harper.
Tredjefemman:
Kristofer Berglund, Tom Hedberg
Patrik Berglund, Tomi Sallinen, Nicklas Danielsson.
Fjärdekedjan:
Oskar Kvist, Linus Ölund, Daniel Mannberg.
Extra:
Noel Gunler, Johan Alcén.
+ 2
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF - Örebro 2021-03-16
Dallemas: Frölunda är ett bottenlag, i alla fall enligt Bulan ;)
"Publicerad: lör 29 feb 2020
Uppdaterad:
lör 29 feb 2020
HOCKEY
Före matchen kallade Thomas ”Bulan” Berglund Frölunda för ett bottenlag.
Något som fick Frölundas tränare Roger Rönnberg att efter förlusten kräva en ursäkt.
Men ”Bulan” vägrade.
– Det är direkt oprofessionellt. Beklämmande, dundrade Rönnberg."
"Publicerad: lör 29 feb 2020
Uppdaterad:
lör 29 feb 2020
HOCKEY
Före matchen kallade Thomas ”Bulan” Berglund Frölunda för ett bottenlag.
Något som fick Frölundas tränare Roger Rönnberg att efter förlusten kräva en ursäkt.
Men ”Bulan” vägrade.
– Det är direkt oprofessionellt. Beklämmande, dundrade Rönnberg."
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Njut av när Palve snurar upp Sigalet och rösta in det som veckans mål ;)
edit: Ersson hade visst en fin räddning som går att rösta på också.
edit: Ersson hade visst en fin räddning som går att rösta på också.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Det är underbart att det finns en gubbhylla på Gavlerinken. Om Brynäs organisation låter sig påverkas allt för mycket av gubbarna på gubbhyllan så är det ett svaghetstecken hos Brynäs organisation och inte gubbarnas fel. Det känns fel att svartmåla gubbhyllan :)
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Följande match som skulle ha spelats den 25 mars har fått nytt speldatum:
Brynäs - Örebro: flyttas till tisdagen den 16 mars 18:00.
Brynäs - Örebro: flyttas till tisdagen den 16 mars 18:00.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det är så jävla underhållande att kolla på match när Brynäs visar vilja! Vi hade en liknande match tidigare under säsongen men då försvann allt till matchen efter. Jag hoppas att man kan hålla upp nivån resterande matcher :)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Fredagsnöje, fimpen besöker Gävle 👍
Länkar:
https://youtu.be/MiuxeN3WtpE
https://youtu.be/MiuxeN3WtpE
+ 3
Föregående · 13 · Nästa